کارآزمایی بالینی برای ایجاد تست تنفسی برای سرطان های متعدد راه اندازی شد



Owlstone Medical (یا “Company”)، یک شرکت تشخیصی جهانی که یک دستگاه تنفس برای کاربرد در تشخیص اولیه بیماری و پزشکی دقیق توسعه می‌دهد، و Cancer Research UK، امروز راه‌اندازی بالینی آزمایش PAN Cancer برای تشخیص زودهنگام سرطان در تنفس را اعلام کرد. در حال حاضر اولین بیماران برای مطالعه 1500 بیمار انتخاب شده اند.

همانطور که قبلاً در شروع همکاری اعلام شد، محققان در این کارآزمایی از بیوپسی تنفسی Owlstone Medical استفاده می کنند.® بستری برای جمع‌آوری نمونه‌ها، از جمله افراد سالم به عنوان کنترل آزمایشی، برای تجزیه و تحلیل ترکیبات آلی فرار (VOCs) در تنفس. هدف این کارآزمایی شناسایی VOC هایی است که می توانند به عنوان نشانگرهای زیستی مبتنی بر نفس برای تشخیص و تمایز انواع مختلف سرطان مورد استفاده قرار گیرند و در نتیجه تشخیص زودهنگام را بهبود بخشند.

این رویکرد نویدبخش است زیرا سلول‌های سرطانی متابولیسم تغییر یافته را حتی در مراحل اولیه بیماری نشان می‌دهند و بر الگوی VOCs بازدمی تأثیر می‌گذارند. با شناسایی زودهنگام الگوی تغییر VOCها، فناوری بیوپسی تنفسی Owlstone Medical می‌تواند سرطان را در مراحل اولیه بیماری، زمانی که درمان‌ها مؤثرتر هستند و می‌توان جان‌های بیشتری را نجات داد، تشخیص داد.

این کارآزمایی 1500 بیمار را در بیمارستان آدنبروک در کمبریج استخدام می کند که از پزشک عمومی خود به این نوع خاص از سرطان مشکوک مراجعه کرده اند. قبل از سایر آزمایش‌های تشخیصی، نمونه‌های تنفسی با استفاده از ReCIVA Owlstone Medical جمع‌آوری می‌شوند.® نمونه‌برداری تنفس و پردازش در آزمایشگاه بیوپسی تنفسی Owlstone Medical در کمبریج، انگلستان.

کارآزمایی بالینی بر روی بیماران مشکوک به سرطان مری و معده آغاز شده است و در ماه های آینده به سرطان های پروستات، کلیه، مثانه، کبد و پانکراس نیز گسترش خواهد یافت. پیش‌بینی می‌شود که تحقیقات تا سال 2021 ادامه داشته باشد و اگر این فناوری ثابت کند سرطان را به طور دقیق شناسایی می‌کند، تیم امیدوار است که بیوپسی تنفسی در آینده به‌طور معمول در پزشکان عمومی برای تعیین اینکه آیا بیماران را برای آزمایش‌های تشخیصی بیشتر ارجاع دهند یا خیر، مورد استفاده قرار گیرد.

پروفسور ربکا فیتزجرالد، محقق اصلی کارآزمایی در مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا کمبریج، گفت: ما فوراً نیاز به توسعه ابزارهای جدیدی مانند این تست تنفسی داریم که می تواند به تشخیص و تشخیص زودهنگام سرطان کمک کند و به بیماران بهترین شانس را برای زنده ماندن از بیماری خود بدهد. از طریق این کارآزمایی بالینی، ما امیدواریم که امضاهای لازم برای تشخیص زودهنگام سرطان را در نفس پیدا کنیم – این گام مهم بعدی در توسعه این فناوری است. فناوری بیوپسی تنفسی Owlstone Medical اولین آزمایشی است که روی انواع مختلف سرطان آزمایش می‌کند و به طور بالقوه راه را برای یک آزمایش تنفس جهانی هموار می‌کند.

بیلی بویل، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Owlstone Medical، گفت: پتانسیل فزاینده‌ای برای آزمایش‌های مبتنی بر تنفس برای کمک به تشخیص وجود دارد، نشستن در کنار آزمایش‌های خون و ادرار در تلاش برای کمک به پزشکان برای تشخیص و درمان بیماری. مفهوم ارائه یک عکس فوری از کل بدن به روشی کاملاً غیرتهاجمی بسیار قدرتمند است و می‌تواند با در امان ماندن بیماران از آزمایش‌های تهاجمی‌تر که به آن‌ها نیاز ندارند، آسیب را کاهش دهد.

فناوری ما ثابت کرده است که در تشخیص VOCs در تنفس بسیار موثر است و ما مفتخریم که با Cancer Research UK کار می کنیم زیرا به دنبال آن هستیم تا آن را در زمینه بسیار مهم تشخیص بیماری در مراحل اولیه در طیف وسیعی از سرطان ها در بیماران به کار ببریم. “

بیلی بویل، بنیانگذار و مدیرعامل Owlstone Medical

تقریبا نیمی از سرطان ها در انگلستان در مراحل پایانی تشخیص داده می شوند. این امر اهمیت تشخیص زودهنگام را نشان می دهد، به ویژه برای بیماری هایی مانند سرطان مری که تنها 12 درصد از بیماران مبتلا به سرطان مری به مدت 10 سال یا بیشتر از بیماری خود زنده می مانند. به عنوان مثال، ربکا کولدریک، 54 ساله از کمبریج، در اوایل 30 سالگی به مری بارت مبتلا شد، وضعیتی که در آن سلول‌های پوشاننده مری غیرطبیعی هستند – اغلب به دلیل ریفلاکس اسید ایجاد می‌شود. از 100 نفر مبتلا به مری بارت در بریتانیا، تا 13 نفر ممکن است به آدنوکارسینوم مری مبتلا شوند.

ربکا کولدریک گفت: حدود 20 سال پیش من دچار رفلاکس اسید شدم و شروع به زندگی با Gaviscon و سایر داروهای سوء هاضمه کردم. من به پزشکان مراجعه کردم و مدت کوتاهی بعد تشخیص داده شد که مبتلا به بارت هستم. هر دو سال یک بار آندوسکوپی می‌کنم تا وضعیتم بررسی شود.»

دکتر دیوید کراسبی، رئیس تحقیقات تشخیص زودهنگام در تحقیقات سرطان انگلستان، گفت: فن آوری هایی مانند این تست تنفسی این پتانسیل را دارد که روشی را که ما در آینده سرطان را شناسایی و تشخیص می دهیم متحول کند. تحقیقات تشخیص زودهنگام با کمبود تاریخی بودجه و علاقه صنعت مواجه شده است، و این کار نمونه درخشانی از تعهد تحقیقات سرطان بریتانیا برای معکوس کردن این روند و هدایت پیشرفت حیاتی در انتقال تشخیص سرطان به مراحل اولیه است.

با درک اهمیت تشخیص زودهنگام در بهبود بقای سرطان، Cancer Research UK تحقیق در این زمینه را یکی از اولویت های اصلی خود قرار داده است و تا سال 2019 بیش از 20 میلیون پوند در سال در تحقیقات تشخیص زودهنگام سرمایه گذاری خواهد کرد.