مناطق روستایی در ایالات متحده به طور قابل توجهی کمتر به خدمات مراقبت از راه دور و مراقبت از سرطان دسترسی دارند


در مطالعه اخیر منتشر شده در مجله PLoS Oneمحققان، مفاد بهداشت از راه دور و خدمات سرطان‌شناختی موجود در بیمارستان‌های سراسر ایالات متحده را قبل از شروع همه‌گیری بیماری کروناویروس 2019 (COVID-19) تجزیه و تحلیل می‌کنند، علاوه بر آن به بررسی همبستگی‌های اجتماعی جمعیت‌شناختی و جغرافیایی دسترسی از راه دور می‌پردازند.

مطالعه: دسترسی جغرافیایی پیش از همه گیری به بهداشت از راه دور بیمارستانی برای مراقبت از سرطان در ایالات متحده.  اعتبار تصویر: JPC-PROD / Shutterstock.com

مطالعه: دسترسی جغرافیایی قبل از همه گیری به بهداشت از راه دور بیمارستانی برای مراقبت از سرطان در ایالات متحده. اعتبار تصویر: JPC-PROD / Shutterstock.com

زمینه

جغرافیا نقش عمده‌ای در تعیین دسترسی به مراقبت و درمان با کیفیت بالا برای بیماران سرطانی ایفا می‌کند، با پیامدهای بیماران سرطانی در مناطق روستایی در ایالات متحده در تمام مراحل در مقایسه با افرادی که در مناطق غیر روستایی زندگی می‌کنند بدتر است.

چندین مطالعه همبستگی بین موانع جغرافیایی و کاهش دسترسی به مراقبت‌های انکولوژیکی با کیفیت بالا را برای بیماران مبتلا به سرطان‌های ریه، کولون، سینه، مری معده، رکتوم و سرطان‌های زنان شناسایی کرده‌اند. توزیع نامتناسب انکولوژیست ها و متخصصان مراقبت از سرطان با توجه به جمعیت بیماران، همراه با تمرکز امکانات پیچیده مراقبت از سرطان در مراکز با حجم بالا، به اختلاف در دسترس بودن درمان انکولوژیک نسبت داده شده است.

بهداشت از راه دور نقش برجسته ای در کاهش این ناهماهنگی با ارائه تسهیلات برای بیماران سرطانی در مناطق روستایی دارد. این خدمات همچنین به متخصصان سرطان در مناطق روستایی اجازه می دهد تا برای مشاوره با متخصصان سرطان در مناطق دیگر ارتباط برقرار کنند.

در حالی که امکانات بهداشت از راه دور در طول همه گیری COVID-19 به طور قابل توجهی گسترش یافت، اطلاعات کمی در مورد دخالت بهداشت از راه دور در مراقبت از سرطان وجود دارد.

در مورد مطالعه

در مطالعه حاضر، محققان یک تحلیل مقطعی گذشته‌نگر از داده‌های بررسی سالانه بیمارستان و مکمل فناوری اطلاعات در سال 2019 توسط انجمن بیمارستان‌های آمریکا (AHA)، کدهای نفوذ شهری وزارت کشاورزی ایالات متحده (UIC) از سال 2013، و فایل های منابع سلامت منطقه برای سال 2018 از اداره خدمات و منابع بهداشتی (HRSA).

بسته به در دسترس بودن مراقبت از راه دور و انکولوژی در بیمارستان ها در محدوده آنها، شهرستان ها بر اساس دسترسی کم، متوسط ​​یا زیاد طبقه بندی شدند. علاوه بر این، یک سیستم نقشه برداری اطلاعات جغرافیایی برای نقشه دسترسی به سلامت از راه دور مبتنی بر بیمارستان مبتنی بر مراقبت سرطان استفاده شد. تجزیه و تحلیل های آماری برای تعیین همبستگی بین عوامل اجتماعی جمعیت شناختی و دسترسی به مراقبت های سرطان شناسی و بهداشت از راه دور در سطح بیمارستان و شهرستان استفاده شد.

برای شناسایی مناطق جغرافیایی با دسترسی در سطح شهرستان به مراقبت از راه دور و انکولوژی، خدمات بهداشتی از راه دور و انکولوژی در سطح بیمارستان جمع‌آوری شد، با شهرستان‌ها به سه گروه طبقه‌بندی شدند.

شهرستان‌های کم دسترسی هیچ بیمارستانی در داخل مرزها نداشتند که مراقبت‌های سرطان‌شناسی یا امکانات بهداشتی از راه دور ارائه می‌کردند. شهرستان‌های با دسترسی متوسط ​​شامل بیمارستان‌هایی می‌شوند که دارای مراقبت‌های بهداشتی از راه دور یا انکولوژی بودند، اما نه هر دو، در حالی که شهرستان‌های با دسترسی بالا، بیمارستان‌هایی داشتند که هم خدمات انکولوژی و هم خدمات بهداشتی از راه دور ارائه می‌دادند.

عوامل اجتماعی جمعیت شناختی که بر اساس آن دسترسی به مراقبت از راه دور و سرطان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت شامل سن، جنس، نژاد و قومیت، مهارت انگلیسی، دسترسی پهنای باند، و بیمه سلامت بود.

دسترسی ناعادلانه به مراقبت های سرطانی و بهداشت از راه دور

حدود 45 درصد از 4540 بیمارستانی که در این مطالعه شرکت کردند در گروه با دسترسی بالا دسته بندی شدند، بنابراین نشان می دهد که آنها دارای امکانات مراقبت سرطان شناسی هستند و خدمات بهداشتی از راه دور ارائه می دهند. گروه با دسترسی متوسط، که خدمات مراقبت از راه دور یا انکولوژیک را ارائه می‌کردند، 6 درصد از بیمارستان‌های مورد بررسی را تشکیل می‌داد، در حالی که 18.6 درصد از بیمارستان‌ها نه امکانات بهداشتی از راه دور و نه مراقبت‌های سرطانی ارائه می‌دادند.

از 3152 شهرستان مورد بررسی در این مطالعه، 1288 شهرستان توزیع شده در 41 ایالت ایالات متحده به خدمات بهداشت از راه دور یا امکانات مراقبت از سرطان در بیمارستان ها دسترسی نداشتند. جمعیت این شهرستان ها 26.6 میلیون نفر است.

در شهرستان‌های کم دسترسی، میانگین جمعیت برای هر پزشک مراقبت‌های اولیه 3447 نفر بود که بسیار بیشتر از شهرستان‌های با دسترسی متوسط ​​و پردسترسی است که میانگین جمعیت به‌ترتیب 2714 و 1706 نفر در هر پزشک اولیه بود. علاوه بر این، احتمال وجود امکانات مراقبت انکولوژی در بیمارستان‌های معتبر بزرگتر و همچنین بیمارستان‌هایی با نسبت روزهای بستری Medicaid و Medicare بالاتر بود.

جمعیت بومی آلاسکا و سرخپوستان آمریکایی از دسترسی کمتری به خدمات مراقبت از راه دور سرطان با کیفیت بالا برخوردار بودند. جای تعجب نیست که میزان مرگ و میر ناشی از سرطان نیز بالاترین اختلاف روستایی-شهری را در میان این دو جمعیت قومی داشت. توزیع جمعیت سرخپوستان آمریکایی و بومی آلاسکا در سراسر شهرستان های گروه دسترسی کم، متوسط ​​و بالا به ترتیب 10.6٪، 6٪ و 3.8٪ بود.

نتیجه گیری

یافته‌های مطالعه بر نیاز به حمایت از بیمارستان‌های روستایی برای ارتباط از طریق خدمات بهداشت از راه دور با مراکز ارجاع برای بهبود مزایای مشاوره فوق‌تخصصی بدون نیاز به سفر در مسافت‌های طولانی تاکید می‌کند. علاوه بر این، حامیان برابری سلامت در سطوح ایالتی و فدرال باید مکانیسم‌هایی را برای بهبود تسهیلات مراقبت محلی برای ساکنان شهرستان‌های کم دسترسی و دسترسی به امکانات در شهرستان‌های مجاور ایجاد کنند.

امکانات بهداشتی از راه دور می تواند به ارائه خدمات تشخیصی با کیفیت بالا کمک کند، حتی اگر مراقبت انکولوژی در این شهرستان ها در دسترس نباشد، تا تصمیم گیری بهتر در مورد درمان را امکان پذیر کند.

به طور کلی، در دسترس بودن و توزیع امکانات مراقبت از سرطان با کیفیت بالا و خدمات بهداشتی از راه دور به طور قابل توجهی در سراسر ایالات متحده متفاوت است، به طوری که 8.4٪ از جمعیت به دلیل موانع جغرافیایی به مراقبت های سرطانی مناسب دسترسی ندارند. بنابراین، دسترسی عادلانه به امکانات و مراقبت های سرطان شناسی برای کاهش نابرابری های مبتنی بر جغرافیا ضروری است.

مرجع مجله:

  • Shalowitz, DI, Hung, P., Zahnd, WE, & Eberth, J. (2023). دسترسی جغرافیایی قبل از همه گیری به بهداشت از راه دور بیمارستانی برای مراقبت از سرطان در ایالات متحده. PLOS ONE 18(1)؛ e0281071. doi:10.1371/journal.pone.0281071