مدت زمان تاثیرگذاری تزریق بوتاکس و ژل


تزریق ژل و همینطور تزریق بوتاکس از روش های مختلف بری زیبایی و همینطور جوانسازی بوده که افراد بسیار اقدام به انجام این عمل زیبایی میکنند.

اما هر یک از روش های نام برده شده نیاز به مراقبت دارند تا به نتایج قابل قبول دست پیدا کرده و علاوه بر آن دچار عوارض جبران ناپذیری نشوید.

اما سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد به وجود آید این است که مدت زمان تاثیرگذاری تزریق ژل و بوتاکس چقدر است؟ قبل از هر چیز بهتر است بدانید که مدت زمان تاثیرگذاری بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد.

در این گزارش کارشناسان ما در کلینیک دکتر پورمازار شما عزیزان را با مراقبت ها و میزان تاثیرگذاری تزریق بوتاکس و ژل بیشتر آشنا میکنند. با ما تا انتهای این گزارش همراه باشید.

مدت زمان تاثیرگذاری تزریق بوتاکس چند روز است؟

اگر برای درمان مشکلات پوستی خود تصمیم گرفته اید تزریق ژل و بوتاکس را امتحان کنید باید بدانید مدت زمان تاثیر گذاری آن در افراد مختلف بر اساس محل مورد نظر می تواند متفاوت باشد. به طور کلی نتیجه گیری اولیه پس از سپری شدن 4 روز کامل پس از تزریق نمایان خواهد شد.

اما پس از دو هفته اول شما به عینه نتایج تزریق خود را مشاهده خواهید نمود. 20 درصد باقی مانده نیز بر اساس رعایت صحیح اقدامات پس از تزریق به مرور برای افراد قابل مشاهده خواهد بود.  به همین صورت مراجعه کنندگان محترم می توانند مدت زمان تاثیرگذاری تزریق بوتاکس را پشت سر گذاشته و نتیجه منحصر بفردی را برای خود ماندگار کنند.

چرا تاثیرگذاری تزریق بوتاکس زمان بر است؟

انتقال دهنده های عصبی که در سطح عصب راه پیدا می کنند باید کم کم پس از تزریق ماده بوتاکس به مرور زمان در سطح عضله فعالیت خود را از دست بدهند تا به عبارتی عضله فلج شود.

در این صورت نتایج به تدریج برای افراد نمایان خواهد شد. به همین علت این پروسه کمی زمان بر بوده و در شرایط متفاوت با رعایت اقدامات صحیحی که از پزشک خود شنیده اید می توانید این روند را در زمان اصلی آن به خوبی پشت سر بگذارید.

عوامل موثر بر مدت زمان تاثیرگذاری تزریق بوتاکس

برخی از عوامل می توانند این روند اثر گذاری را برای افراد با افزایش یا کاهش سرعت مواجه سازد. به طور کلی عواملی که در ذیل به آن اشاره شده است می تواند موثر بر مدت زمان تاثیرگذاری تزریق بوتاکس برای شما باشد. با دانستن این علت ها می توانید در سدد پیروی صحیح از آن بر آمده و مانع از افزایش زمان پایان دوره نقاهت و نتیجه کار شوید. این موارد عبارتند از:

  • حجم تزریق و محل مورد نظر
  • برند انتخابی مناسب که با سیستم ایمنی و بافت شما هم خوانی داشته باشد.
  • کلینیک انتخابی و نحوه صحیح کار پزشک مورد نظر
  • ضخامت عضله
  • خاصیت ارتجاعی در پوست
  • سن و جنسیت افراد نیز در برخی مواقع از عوامل تاثیرگذار بر مدت زمان مشاهده نتیجه کار می باشد.

تغییرات فردی در مدت زمان تاثیرگذاری تزریق بوتاکس

یکی از موضوعات مهمی که بهتر است در روند مدت زمان تاثیرگذاری تزریق بوتاکس از آن اطلاع داشته باشید بروز تغییرات فردی و نتایج کسب شده در فرد است. پس از تزریق شما کاملا آگاه به شرایط در محل مورد نظر پوست خود می باشید.

به طور کلی؛ زمانی که خطوط مورد نظر شما کمرنگ می شود، در حقیقت بوتاکس تاثیر خود را آغاز نموده است. عمدتا شما از ابتدا امکان تکان دادن خطوط مورد نظر را ندارید و به مرور زمان این قضیه قطعی می شود.

عوامل موثر بر ماندگاری بوتاکس

عوامل موثر بر ماندگاری بوتاکس

ممکن است کمی التهاب، درد، قرمزی و … داشته باشید که هیچ نگرانی و خطری برایتان ندارد. به مرور شما شاهد تغییرات خواهید شد و اثری از درد و سایر عوارض احتمالی نخواهد بود. از یاد نبرید که ناحیه تزریق شده به مراتب نرم تر، صاف تر و دارای شادابی بیشتر به نسبت سایر قسمت ها خواهد بود. این عامل خود سبب رضایت خاطر کوچکی در ابتدای کار برای شما از مشاهده نتیجه ابتدایی می باشد.

مدت زمان ماندگاری تزریق بوتاکس

مدت زمان ماندگاری در تزریق بوتاکس برای افراد با توجه به مواردی که در اثرگذاری آن گفته شد از 6 تا 9 ماه متغیر است. لازم است بدانید که به طور میانگین افراد باید دوبار در سال جلسه ترمیمی تزریق خود را پشت سر بگذارند تا نتیجه کار برایشان ماندگار شود.

در هر بار تکرار جلسات نیز مدت زمان تاثیرگذاری تزریق بوتاکس می تواند با توجه به وجود عوامل متفاوت باشد. البته که لازم به ذکر است بدانید در صورت رعایت صحیح و برخورد مناسب با محل مورد نظر، در جلسات یادآور بوتاکس به مراتب شما مثل بار اول ، نیاز به تزریق نخواهید داشت.

ماندگاری تزریق ژل زیر چشم چقدر است؟

بهتر است بدانید که ژل های زیر چشم در واقع از مواد طبیعی همچون؛ آنزیم ها، ویتامین ها، مواد معدنی، هیالورونیک اسید و … ساخته شده اند. این مواد زمانی که تزریق می شوند خطری برای بدن ندارد تنها ممکن است توسط بدن جذب شود. این سرعت جذب میزان ماندگاری کار انجام شده شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به طور کلی با توجه به شرایط متابولیسم بدن، رعایت نکات نگهداری اصولی و … ماندگاری تزریق ژل زیر چشم

در افراد از 6 ماه تا یک سال متغیر خواهد بود. شما می توانید با مراقبت های اصولی که در ادامه ذکر شده است این زمان را افزایش دهید. از یاد نبرید که بالعکس آن نیز ممکن است برای شما رخ داده و ماندگاری ژل تزریق شده به زیر چشم نیز کمتر از 6 ماه برایتان عمر نماید.

مراقبت های مهم برای افزایش ماندگاری تزریق ژل زیر چشم

  • می توانید برای رفع کبودی و عوارض احتمالی در دوره نقاهت از کمپرس یخ به صورت مناسبی استفاده نمایید.
  • از مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات پس از تزریق تا رفع کامل عوارض احتمالی خودداری فرمایید.
  • از محصولات نامعتبر بهداشتی و آرایشی دوری کنید. این کار کمک بسیار زیادی به ماندگاری تزریق ژل زیر چشم شما خواهد نمود.
  • از انجام فعالیت های ورزشی شدید جدا پرهیز نموده و نگذارید بدنتان به تعریق بیفتد.
  • پس از تزریق تا 24 ساعت حمام نرفته و تا یک هفته از سونا، جکوزی و … استفاده نکنید.
  • در برابر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. در صورت لزوم حتما از کلاه آفتابی، عینک دودی و کرم ضد آفتاب به خوبی بهره مند شوید.
  • تا 48 ساعت کامل ابدا محل مورد نظر را تحت ماساژ، خارش و … قرار ندهید.
  • در صورت داشتن هرگونه سوال و مشاهده عوارض احتمالی سریعا با کلینیک مورد نظر خود تماس برقرار نموده و طبق دستور پزشک پیش بروید.
  • بدن خود را هیدراته نمایید و به جوانسازی و شادابی پوست خود اهمیت دهید. در واقع آب کافی بنوشید و مصرف نمک را تا بسیار زیادی کم کنید. در این صورت ماندگاری تزریق ژل زیر چشم برای شما بیشتر خواهد شد.
  • روتین پوستی خود را جدی گرفته و دوبار در شبانه روز آن را انجام دهید.
  • در هنگام استعمال لوازم آرایشی به آرامی با زیر چشم خود برخورد نمایید.

مدت ماندگاری تزریق ژل

مدت ماندگاری تزریق ژل

ماندگاری تزریق ژل زیر چشم با توجه به نوع برند آن

یکی از مهمترین مواردی که به شما کمک می کند تا با ماندگاری بیشتری مواجه شوید، استفاده از یک برند معتبر و مناسب است.

برای تزریق ژل برندهای مختلفی در بازار مشاهده می شود اما اگر در نظر دارید بهترین برند را استفاده کنید تا اثر آن را به عینه مشاهده نمایید بهتر است از ژل هایی همچون؛ رستلین، ژوویدرم، نورامیس و … استفاده نمایید.

زیرا که رستلین با افزایش حجم و الاستیسیته پوست به رفع مشکل مورد نظر شما کمک خواهد نمود. همچنین ژوویدرم نیز کاملا طبیعی و بی خطر بوده و انتخابی جذاب بشمار می آید. از طرفی بهتر است بدانید که ماندگاری فیلر زیر چشم نورامیس نیز با توجه به اسید هیالورونیک حاضر در آن با رعایت مراقبت های مهم می تواند برای شما مناسب باشد.

به طور کلی از یاد نبرید که این برند ها برای افراد بسیار زیادی اجرا شده و نتایج موثری بر جای گذاشته است. اما بهتر است قبل از تزریق با توجه به شرایط سیستمیک بدن خود با پزشک مورد نظرتان مشورت نموده و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

سخن پایانی

در این گزارش شما عزیزان با مدت زمان تاثیرگذاری تزریق بوتاکس و همینطور تزریق ژل آشنا شده و دریافتید برای رسیدن به نتایج مطلوب بعد از تزریق چه مراقبت هایی باید انجام دهید.

همچنین پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که برای انجام تزریق هر یک از عمل های زیبایی بوتاکس و تزریق ژل بهتر است به کلینیک های تخصصی مراجعه کنید.

یکی از کلینیک های تخصصصی که می توانید با خیال آسوده جهت تزریق ژل و بوتاکس به آن مراجعه کنید، کلینیک دکتر رضا پورمازار (www.binaii.com) می باشد.

در این کلینیک علاوه بر انجام عمل زیبایی، خدماتی بینایی همچون تشخیص و درمان آب مروارید، گلوکوم یا آب سیاه، اصلاح عیوب انکساری، پیر چشمی و … نیز ارائه خواهد شد.



منبع