تعداد بیشتری از کودکان خردسال کلرادو علیرغم تلاش‌هایی که برای متوقف کردن آنها انجام می‌شود، ماری جوانا مصرف می‌کنند


با وجود مقرراتی که برای دور نگه داشتن غذاهای خوراکی از دست بچه ها وجود دارد، تعداد کودکانی – به ویژه کودکان بسیار کم سن – که ماریجوانا مصرف می کنند در حال افزایش است و رهبران ایالتی گفتند که برنامه ای برای بازنگری این قوانین در سال جاری ندارند.

تعداد گزارش‌هایی که اداره سموم و ایمنی مواد مخدر کوه راکی ​​از کودکان 5 ساله یا کمتر در معرض ماری‌جوانا دریافت کرده بود، از 56 مورد در سال 2017 به 151 در سال 2021 افزایش یافت. تا سال 2021، این گروه سنی تقریباً نیمی از کل مواجهه با ماری‌جوانا را تشکیل می‌داد. دارو بلعیده، استنشاق یا از طریق پوست جذب می‌شود – به دفتری که بخشی از سازمان غیرانتفاعی Denver Health است گزارش شده است.

در هر یک از آن پنج سال، کودکان اغلب به طور تصادفی با خوردن مواد خوراکی – آدامس، کلوچه، نوشیدنی و سایر محصولات حاوی ماده شیمیایی روانگردان تتراهیدروکانابینول یا THC – و نه با استنشاق دود یا مصرف دارو به اشکال دیگر، مانند کپسول یا تنتور. در سال 2017، 35 کودک 5 ساله یا کمتر به طور ناخواسته از طریق خوردنی ها در معرض ماری جوانا قرار گرفتند، در مقایسه با 97 کودک در سال 2021. به گفته اداره ایمنی سم و دارو، این قرار گرفتن در معرض لزوماً به معنای مسمومیت یا مصرف بیش از حد کودکان نیست.

قرار گرفتن در معرض ماری جوانا در بین کودکان در سراسر کشور در حال افزایش است و کلرادو نقش مهمی در این روند ایفا می کند. با این حال، دولت فدرال هنوز پروتکل‌های یکسانی ایجاد نکرده است و مقامات بهداشتی کلرادو هیچ برنامه‌ای برای بازنگری در مقرراتی که به منظور جلوگیری از مصرف ماری جوانا توسط کودکان انجام می‌شود، ارائه نکرده‌اند.

شانون گری، سخنگوی بخش اجرای ماری جوانا، که صنعت ماری جوانا در ایالت را تنظیم می کند، در ایمیلی به KHN نوشت: “قوانین و مقررات ماری جوانا به طور منظم توسط قانونگذاران، آژانس های دولتی، آژانس های محلی و سهامداران مختلف ارزیابی می شوند.” “اولویت اصلی جلوگیری از دسترسی جوانان است و تا حدی که ما فرصتی را در قوانین برای رسیدگی به دسترسی جوانان می بینیم، این کار را انجام می دهیم.”

از زمانی که فروش قانونی ماری جوانا تفریحی در سال 2014 آغاز شد، کلرادو دستورالعمل های انگشت شماری را برای جلوگیری از اشتباه گرفتن این محصولات با شیرینی های ایمن و خوشمزه توسط کودکان اجرا کرد.

مقررات بیان می کند که:

  • هیچ گونه خوراکی را نمی توان به شکل انسان، حیوان یا میوه تولید کرد.
  • تمام مواد خوراکی باید در بسته بندی های مقاوم در برابر کودکان فروخته شود.
  • “آب نبات” یا “آب نبات” روی بسته بندی مجاز نیست.
  • تبلیغات نباید شامل شخصیت های کارتونی یا هر چیز دیگری باشد که برای کودکان جذاب باشد.
  • نماد جهانی THC (! THC) باید بر روی تمام بسته بندی ها و مهر روی تمام محصولات خوراکی باشد.

گابی جانستون، سخنگوی وزارت بهداشت ایالتی، به KHN گفت، داده‌های مربوط به سموم کوه راکی ​​و ایمنی دارویی بین حوادث مربوط به فروش ماری‌جوانا توسط خرده‌فروشان دارای مجوز و موارد مربوط به ماری‌جوانا از منابعی که از قوانین بسته‌بندی ایالت پیروی نمی‌کنند، تمایز قائل نمی‌شوند.

هنگامی که از گری پرسیده شد که آیا این دستورات موثر هستند یا خیر، گری گفت که بخش اجرای ماری جوانا “تطابق مواد با این مقررات” را در بین مشاغل ماری جوانا رعایت کرده است.

گری گفت که تغییرات مقررات، از جمله مواردی که توسط قانونگذاران ایالتی پیشنهاد شده است، قابل بررسی است. به گفته جارت فریدمن، سخنگوی اکثریت مجلس نمایندگان کلرادو، اما هیچ لایحه آتی مربوط به دستورات خوراکی نیست. دموکرات ها هر دو مجلس قانونگذاری ایالتی را کنترل می کنند.

دکتر ماریت توییت، سم شناس پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه ایلینوی جنوبی، گفت: یکی از محدودیت های تنظیم بسته بندی ماری جوانا این است که اکثر کودکان 5 ساله و کمتر نمی توانند بخوانند. و او گفت، بسیاری از والدین نمی دانند چگونه ماری جوانا را ایمن نگهداری کنند.

دپارتمان بهداشت ایالتی برای رفع این شکاف دانش از طریق برنامه آموزش خرده فروشی ماری جوانا که در سال 2014 برای آموزش عمومی در مورد استفاده ایمن، قانونی و مسئولانه حشیش تأسیس شد، تلاش کرده است. یک برگه اطلاعات به والدین توصیه می کند که ماری جوانا را در یک مکان قفل شده نگهداری کنند، محصولات را در بسته بندی های مقاوم در برابر کودکان نگهداری کنند و از مصرف ماری جوانا در اطراف کودکان خودداری کنند.

مقامات بهداشت عمومی همچنین در سال 2018 مجموعه ای از کمپین های آموزش ماری جوانا را با هدف قرار دادن والدین جدید و بزرگسالانی که بر رفتار کودکان تأثیر می گذارند، راه اندازی کردند. بین سال‌های مالی 2015 تا 2020، این وزارتخانه تقریباً 22.8 میلیون دلار برای این تلاش‌ها هزینه کرد.

توئیت گفت، گفتن دقیق اینکه قوانین ماری جوانا در ایالت هایی مانند کلرادو چقدر خوب عمل می کند، سخت است. این امکان وجود دارد که اگر آن مقررات وجود نداشت، این اعداد حتی از این هم بیشتر می‌شد.»

آنچه در کلرادو اتفاق می افتد بخشی از یک روند ملی است. در مطالعه‌ای که در ژانویه منتشر شد، محققان تعداد کودکان زیر 6 سال را که از سال 2017 تا 2021 ماری‌جوانا مصرف کرده‌اند در سراسر کشور بررسی کردند. آنها 207 مورد گزارش شده در سال 2017 را یافتند. بر اساس داده‌های بدست آمده در سال 2021، این تعداد به 3054 مورد افزایش یافت. سیستم ملی داده سموم

توییت، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: قانونی کردن حشیش احتمالا نقش مهمی در افزایش مواجهه تصادفی کودکان داشته است. “این به راحتی در دسترس است و بیشتر فرصتی برای کودکان است که وارد آن شوند.”

او گفت که امروزه ممکن است والدین با مراجعه به مراکز سموم و کلینیک های بهداشتی کمتر احساس انگ کنند.

توییت گفت: برای درک اینکه چه عواملی باعث این اعداد می شوند، تحقیقات بیشتری در مورد مقررات ماری جوانا و تعداد در معرض قرار گرفتن کودکان در سراسر کشور مورد نیاز است.




قیصر سلامت نیوزاین مقاله از khn.org با اجازه بنیاد خانواده هنری جی. کایزر تجدید چاپ شده است. Kaiser Health News، یک سرویس خبری مستقل از سرمقاله، برنامه‌ای از بنیاد خانواده قیصر، یک سازمان تحقیقاتی غیرحزبی در زمینه سیاست مراقبت‌های بهداشتی و غیر وابسته به Kaiser Permanente است.