بریتانیا توافقنامه ای را با ایالات متحده امضا کرد تا به کودکان به حاشیه رانده شده کمک کند تا دوازده سال آموزش با کیفیت را تضمین کنند



اندرو میچل، وزیر توسعه، امروز (جمعه 3 فوریه) توافقنامه ای را با ایالات متحده امضا کرده است تا به کودکان در سراسر جهان کمک کند تا دوازده سال آموزش با کیفیت را تضمین کنند.

یادداشت تفاهم جدید به ویژه از دخترانی حمایت می کند که به طور نامتناسبی تحت تأثیر حاشیه نشینی، درگیری و بحران، از جمله رویدادهای شدید آب و هوایی مانند سیل و خشکسالی قرار دارند.

این توافقنامه ائتلافی از کمک‌کنندگان و کشورهای شریک ایجاد می‌کند تا از آموزش‌های اصلی مانند سواد ابتدایی و حسابداری حمایت کنند، به سیستم‌های آموزشی کمک کنند تا با شرایط اضطراری مقابله کنند، و فضاهای آموزشی جایگزینی را فراهم کند که کودکان بتوانند در آن به تحصیل خود ادامه دهند و از خشونت مصون باشند.

همچنین از آموزش جامع برای دختران در مورد سلامت باروری، تمایلات جنسی و روابط حمایت می کند و به مقابله با خشونت مبتنی بر جنسیت در داخل و خارج از مدارس کمک می کند.

اندرو میچل وزیر توسعه گفت:

دوازده سال آموزش با کیفیت، به ویژه برای دختران، یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با مشکلاتی است که جهان امروز با آن مواجه است، مانند فقر، تغییرات آب و هوایی و نابرابری. اما تأثیر کووید-19 بر سیستم‌های آموزشی فاجعه‌بار بوده است. این نسل از دانش آموزان در معرض خطر از دست دادن درآمدهای مادام العمر در نتیجه تعطیلی مدارس هستند.


من خوشحالم که این توافقنامه جدید را امضا می کنم که به بریتانیا و ایالات متحده اجازه می دهد تا نزدیکتر با هم همکاری کنند تا از آموزش کودکان در سراسر جهان حمایت کنند. جامعه جهانی باید برای حمایت از احیای سیستم‌های آموزشی با یکدیگر همکاری کنند.»

هر دو کشور با به اشتراک گذاشتن تخصص بیشتر در مورد کارکنان، فناوری ها و منابع برای کمک به کودکان در محل، بر همکاری نزدیک بین خود در این زمینه استوار خواهند شد.

دختران دو و نیم برابر بیشتر از پسران در هنگام درگیری یا بحران، ترک تحصیل می‌کنند و اگر روند فعلی ادامه یابد، تغییرات آب و هوایی عاملی در جلوگیری از تکمیل تحصیلات بیش از 12 میلیون دختر تا سال 2025 خواهد بود.

این اعلام در حالی منتشر می شود که اندرو میچل سفر دو روزه خود به واشنگتن دی سی را برای دیدار با سامانتا پاور، مدیر USAID و همکاران کنگره به پایان رساند.

وزیر همچنین با دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی، کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول، و مختار دیوپ، مدیر عامل IFC، دیدار کرد تا در مورد چگونگی اطمینان از مناسب بودن سیستم بین المللی برای حمایت از کشورهای در حال توسعه و آسیب پذیر از طریق بحران های متعدد بحث و گفتگو کنند.