مدرسه هوشمند و ضرورت ایجاد آن دانوش یک جرعه دانش بنوش

کلاس درس نیز به اتاقِ دارای میز و نیمکت محدود نمی شود و هر مکان و فرصت دیگری در مدرسه،کلاس درس خواهد بود . حتی در شرایط اضطراری مانند شیوع بیماری امکان برگزاری آزمونهای آنلاین نیز وجود دارد. برخی از محصولات روشنایی هوشمند میتوانند کارهایی بیش از کاهش هزینههای مصرف انرژی انجام دهند و امکان نورپردازی خانه را برای شما فراهم میکنند. شما می توانید از این شانس استفاده کرده و محصولات آنها را امتحان کرده و مقایسه کنید. فرقی نمی کند که شما دنبال یک راهکار سخت افزاری هستید یا نرم افزاری، در هر صورت شما با یک بازار بسیار بزرگ و متنوع روبرو خواهید شد، پر از محصولات متنوع که همه آن ها هم ادعا می کنند که بهترین هستند. اینترنت اشیا دارای سه عامل مهم است که میتواند برای کاربرد آن در صنعت برق بسیار مفید باشد. اینترنتِ اشیاء: اینترنت اشیا در صنعت حملونقل، نقش مؤثری در بهبود جریان ترافیک در ایستگاههای پرداخت عوارض دارد. تغییرات سریع تکنولوژی در فرایند یاددهی- یادگیری موجب تحولات سریع شده و هدف آن بهبود کیفیت آموزشی در مدارس بوده است، تکنولوژی های جدید با فراهم آوردن فرصتهای مناسب در جهت استعدادها و علایق شخصی دانش آموزان به بهبود نظام آموزشی مدارس کمک می کنند. ᠎​​​.

هوشمند سازی مدرسه

فن آوری های نوین آموزشی، هدف نیستند؛ بلکه وسیله هستند لذا ضروری است متولیان اداره ی مجموعه های هوشمند، به تناسب موقعیت، بر این ابزارها تسلط داشته باشند. لذا ایجاد انگیزه ی یادگیری در دانش آموز از اولویت بالایی برخوردار است. 7.6 مدرسه: با تقویت و پشتیبانی مقوله ی دانش آموز پژوهش محور و افزایش ارتباط مؤثّرو چند جانبه بین »معلم و شاگرد با مدرسه« و »مدرسه با جامعه«؛ مدرسه را به کانونی پویا، مشتاق و قوی برای پرورش نیروی انسانی خلّاق ومتفکّر که قابلیت زندگی در عصر اطلاعات را دارد، تبدیل میکند. رابینز،آنتونی ( 1384 )؛« بهسوی کامیابی 2، نیروی بیکران »؛ ترجمه مهدی مجرزاده کرمانی ، مؤسسه فرهنگی راه بین. واژهی مدارس هوشمند چندی است در ادبیات آموزش و پرورش (مبانی نظری و پیشینه تحقیق جهانی شدن آموزش و پرورش) ما وارد شده است و فعالیتهای ارزشمندی نیز حتی بصورت پراکنده در این حوزه انجام شده است وزارت آموزش و پرورش با الهام از آموزههای دینی و مقتصیات زمانی و به منظور تحقّق اهداف سند چشم انداز ایران در سال 1404 و دستیابی به اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت و گسترش عدالت آموزشی، اقدام به تعریف ساختار، جایگاه، ساماندهی، شرایط و ضوابط توسعهی مدارس هوشمند بر اساس معیارهای علمی، بین المللی و شرایط بومی در سطح کشور نموده است.

میرافیواشتاین پان نامه دکترای خود را با عنوان سواد رسانه ای در حمایت از تفکر انتقادی در سال 2013 انجام داده است او دراین پژوهش به بررسی تاثیر آموزش سیستماتیک سواد رسانه ای انتقادی در دانش آموزان 12-10 سال پرداخته است فیور اشتاین ضرورت توسعه سواد رسانه ای و آموزش آن را هم برای تولیدکنندگان برنامه های تلویزیونی و هم برای مخاطبان در عصر توسعه تکنولوژی های ارتباطی مطرح می سازد به طور کلی، مطالعات او نشان می دهد که یادگیری سیستماتیک سواد رسانه ای از تفکر نقادانه دانش آموزان درباره برنامه های تلویزیونی و تبلیغات رسانه ها حمایت می کند او در این تحقیق بیان می کند که برنامه های پیشگیرانه و توانمدسازی (مبانی نظری پیشینه تحقیق توانمندسازی روانشناختی) تفکر انتقادی در دانش آموزان دوره ابتدایی و راهنمایی و همچنین کسانی که در سطح پایین موقعیت اجتماعی قرار دارند بسیار موثر است. مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوشمند سازی مدارس منبع ای برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال و همچنین استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، توسط وب سایت شهر فایل تهیه و گردآوری شده است این فایل کلیه کلید واژه های مرتبط با موضوع قید شده در عنوان را در بر می گیرد و به ضرس قاطع می توان این فایل را کامل ترین و به روزترین مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوشمند سازی مدارس دانست که به اختصار بعضی از کلید واژه های این فایل در ادامه جهت آگاهی بیشتر شما عزیزان آورده شده است لازم به ذکر است این محصول شامل 2 عدد فایل مجزا، مبانی نظری و پیشینه تحقیق با محتوا، پیشینه و منابع متفاوت جهت دانلود قرار گرفته است.

مدرسه هوشمند چیست؟ - تولید محتوای الکترونیکی-محتوای نو راسخ محمدی(1395) در پژوهش خود به بررسی عوامل موثر در پیشرفت سواد رسانه ای دانشجویان از دیدگاه کارشناسان علوم ارتباطات پرداخته است این پژوهش به روش پیمایش انجام شده است و نمونه آماری آن، 13 نفر از استادان دانشگاه های علامه طباطبایی، تهران و آزاد اسلامی بوده است نتایج به دست آمده از این پژوهش نشان می دهد که یادگیری زبان خارجی، تماشای انتقادی، تقویت ساختارهای دموکراتیک جامعه و آزادی های مدنی، عملکرد دولت در زمینه دسترسی شهروندان به اطلاعات و برگزاری جلسات نقد و بررسی تولیدات فرهنگی و رسانه ای در افزایش سواد رسانه ای دانشجویان موثر کلیک کنید است. اگر فرهنگ یاد دهی – یادگیری در نظام آموزشی تحول نپذیرد ، ورود فناوری های اطلاعاتی نه تنها تحولی ایجاد نخواهد کرد ، بلکه به تقویت سنت های محافظه کارانه ی آموزشی منجر خواهد شد. فرهنگ جامعه و دیدگاه جامعه نسبت به فناوری اطلاعات می تواند یکی از مسائل تاثیر گذار و مهم در توسعه مدارس هوشمند به شمار رود. 7.7 خانواده: حضور، مشارکت و پشتیبانی کامل والدین و جامعه در فرآیند یاددهی – یادگیری و در هدایت و راهبری دانشآموزان به وضوح به چشم میخورد و در حد بالایی قرار خواهد داشت.