صفحه نمایش مبتنی بر مدرسه می تواند در بهبود و محافظت از سلامت روان نوجوانان موثر باشد



در اولین مطالعه در نوع خود، محققان دانشگاه پزشکی و علوم بهداشتی RCSI دریافتند که یک غربالگری مبتنی بر مدرسه برای مشکلات سلامت روان، همراه با یک سیستم ارجاع، می تواند در بهبود و محافظت از سلامت روان موثر باشد. نوجوانان

این تحقیق که در BMC Public Health منتشر شده است، اولین مطالعه ای است که تأثیر مداخلات مبتنی بر مدرسه را بر پیشگیری از تجارب روان پریشی، شاخص اولیه ابتلا به اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان، بررسی می کند. از میان مداخلات آزمایش‌شده، یکی از مداخلات متشکل از یک غربال‌گر جهانی و مداخله انتخابی برای کاهش میزان و پیشگیری از تجارب روان‌پریشی در پیگیری ۱۲ ماهه مشخص شد.

پیشگیری دو هدف کلیدی دارد. برای کاهش علائم اختلالات سلامت روان و جلوگیری از بروز جدید علائم. این مطالعه نشان می‌دهد که مداخلات مبتنی بر مدرسه این پتانسیل را دارد که در هر دو هدف کلیدی پیشگیری مؤثر باشد و تأثیر مثبتی بر سلامت روان عمومی بگذارد.»


پروفسور مری کانن، استاد اپیدمیولوژی روانپزشکی و بهداشت روانی جوانان، گروه روانپزشکی، RCSI

نویسنده اصلی و دانشجوی دکترای RCSI، لورنا استینز، اظهار داشت: “تجارب روان پریشی به ویژه در جمعیت نوجوانان رایج است و با افزایش چهار برابری خطر اختلال روان پریشی و سه برابر افزایش خطر ابتلا به هر اختلال روانی همراه است. برای اولین بار برنامه های مدرسه محور را به عنوان مسیری موثر برای جلوگیری از تجارب روان پریشی شناسایی کرد.”

نویسندگان اصلی این مطالعه از طریق بودجه ارائه شده توسط جایزه تثبیت کننده شورای تحقیقات اروپا (iHEAR) حمایت می شوند. پروژه SEYLE از طریق موضوع هماهنگی 1 (سلامت) برنامه چارچوب هفتم اتحادیه اروپا حمایت شد. پشتیبانی بیشتر توسط یک جایزه نوآوری اعتماد به نام Wellcome Trust، یک کمک مالی تحقیقاتی از بنیاد علمی ایرلند (SFI)، صندوق توسعه منطقه ای اروپا و شرکای صنعت FutureNeuro ارائه شد.

منبع:

دانشگاه پزشکی و علوم بهداشتی RCSI

مرجع مجله:

استاینز، ال. و همکاران (2023) بررسی اثربخشی سه مداخله مبتنی بر مدرسه برای پیشگیری از تجارب روان‌پریشی در طول یک سال – یک مطالعه تجزیه و تحلیل داده‌های ثانویه از یک کارآزمایی کنترل تصادفی‌سازی شده. بهداشت عمومی BMC. doi.org/10.1186/s12889-023-15107-x.