قانونگذاران مونتانا به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد صندوق HEART فرماندار هستند


صندوقی که توسط فرماندار گرگ جیانفورته برای پر کردن شکاف‌های برنامه‌های درمان رفتاری و مصرف مواد در مونتانا حمایت می‌شود، از سال گذشته 5.2 میلیون دلار هزینه کرده است، زیرا ایالت منتظر 19 میلیون دلار اضافی بودجه فدرال است.

اکنون، فرماندار جمهوری خواه می خواهد پول بیشتری از ایالت را در طرح شفا و پایان دادن به اعتیاد از طریق بهبودی و درمان بگذارد، اما قانونگذاران و حامیان سلامت روان خواستار پاسخگویی و شفافیت بیشتر در مورد نحوه خرج کردن این پول هستند.

جنیفر کارلسون، نماینده جمهوری خواه، رئیس کمیته خدمات انسانی مجلس نمایندگان مونتانا، گفت که کمیته او طرح های لایحه ای را شنیده است که به دنبال استفاده از پول HEART برای مراقبت از کودکان و برنامه های پیشگیری از خودکشی است. او از لایحه ای حمایت می کند تا الزامات گزارش ابتکاری HEART را افزایش دهد.

“شما واقعاً باید فکر کنید، آیا این پول برای این کار است یا این فقط چیزی است که راحت است؟” کارلسون گفت.

مت کونتز، مدیر اجرایی بخش مونتانا از اتحاد ملی در مورد بیماری روانی، گفت که سوالات زیادی در مورد ابتکار عمل این جلسه قانونگذاری مطرح شده است.

کونتز گفت: “هیچ کس واقعاً نمی داند که این هزینه چگونه خرج می شود یا روند چگونگی به دست آوردن آن.”

مجلس ابتکار HEART Gianforte را بلافاصله پس از روی کار آمدن او به تصویب رساند. این شرکت عمدتاً از درآمد حاصل از مالیات ماری جوانا تفریحی برای سهم سالانه 6 میلیون دلاری ایالت استفاده می کند تا در برنامه هایی که به درمان مصرف مواد و اختلالات سلامت روان اختصاص داده شده است، توزیع شود.

یک مسابقه فدرال مجموع وجوه را به 25 میلیون دلار می‌رساند، اما ایالت منتظر تأیید کامل درخواست معافیت مدیکید خود از مراکز خدمات مدیکر و مدیکر است. آژانس فدرال سال گذشته بخشی از معافیت را تصویب کرد.

جان ایبلت، سخنگوی وزارت بهداشت عمومی و خدمات انسانی ایالتی، گفت: «تا زمانی که CMS معافیت کامل HEART را تأیید نکند، ایالت در کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم محدود است».

بخش بهداشت چهار بار در سال گزارشی را به CMS ارسال می کند. مقامات وزارتخانه به درخواست KHN برای آخرین گزارش پاسخ ندادند. این وزارتخانه قرار است گزارش هایی را از کشورهای قبیله ای در مورد نحوه استفاده از منابع مالی آنها دریافت کند. مشخص نکرد که آیا دریافت کرده است یا خیر.

لایحه 310 مجلس نمایندگان کارلسون، وزارتخانه را ملزم می کند که هزینه های ابتکاری HEART را هر ساله به کمیته موقت کودکان، خانواده ها، بهداشت و خدمات انسانی گزارش دهد. کارلسون گفت که این گزارش به قانونگذاران این امکان را می دهد که بدانند این پول قبلاً برای چه چیزی استفاده شده است و آیا ممکن است راه بهتری برای خرج کردن آن وجود داشته باشد.

هنگامی که Gianforte ابتکار عمل HEART را در طول سخنرانی خود در سال 2021 معرفی کرد، گفت که این طرح برای ارائه مستقیم به جوامع محلی طراحی شده است که نیازهای خود را بهتر می دانند.

فرماندار در آن زمان گفت: «این دولت بزرگتر نیست.

پول HEART از طریق کمک های مالی و خدماتی که توسط Medicaid تأمین می شود توزیع می شود. ایبلت گفت که از 5.2 میلیون دلاری که از سال 2022 توزیع شده است، 1.5 میلیون دلار برای خدماتی مانند خدمات وابستگی شیمیایی در بستری و مسکونی به Medicaid اختصاص یافته است.

هشت کشور قبیله ای بومی یک میلیون دلار برای سال مالی 2022، اولین سال تاسیس صندوق، و 2023، سال مالی جاری، که در 30 ژوئن به پایان می رسد، دریافت کرده اند. ارتقاء سلامت روان؛ بحران سلامت روان، خدمات درمانی و بهبودی؛ و ترک دخانیات و پیشگیری.

هفت مرکز بازداشت شهرستانی در مجموع 2.7 میلیون دلار پول HEART را از طریق یک فرآیند کمک هزینه رقابتی برای ارائه خدمات بهداشت رفتاری در آن مراکز دریافت کردند.

شهرستان میسولا یک درمانگر، هماهنگ کننده مراقبت از زندان و افسر حمل و نقل سلامت روان را با سهم خود استخدام کرد. شهرستان گالاتین یک مشاور و دو مددکار اجتماعی و لوئیس و کلارک کانتی یک درمانگر، مدیر پرونده و مدیر آموزش و حمل و نقل استخدام کردند.

جکی کری لمون، مدیر برنامه و امکانات در مرکز بازداشت کانتی گالاتین، گفت که این پول باید برای سلامت روان و خدمات اعتیاد مصرف شود. کری لمون گفت: «جمعیت ما اغلب وقتی به سراغ ما می‌آیند در بحران هستند، بنابراین داشتن این توانایی که یک درمانگر آنها را ببیند واقعاً به رفع اضطراب و نیازهای آنها در زمان مناسب کمک می‌کند.

مری کافرو، نماینده دموکرات، گفت که پول HEART می‌تواند به سمت افزایش نرخ‌های Medicaid به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی اختصاص یابد، که یک مطالعه ایالتی نشان داد که کمتر از هزینه‌های مراقبت است، یا تیم‌های پاسخ به بحران سیار، که وزارت بهداشت در نظر دارد آن‌ها را ارائه دهد. یک سرویس Medicaid

کافرو از طرف اتحادیه ملی بیماری های روانی حمایت مالی می کند تا پیشگیری از خودکشی جوانان را به لیست برنامه های واجد شرایط برای کمک مالی HEART اضافه کند.

مری ویندکر، مدیر اجرایی اتحاد سلامت رفتاری مونتانا، گفت که صندوق HEART در ابتدا برای حمایت از قبایل و زندان‌های شهرستانی بود و اخیراً پس از تصویب بخشی از معافیت مدیکید در سال گذشته، شروع به تأمین مالی برنامه‌های مصرف مواد و سلامت روان در جامعه کرد.

این امر به مراکز بزرگتر درمان اختلال مصرف مواد (بیش از 17 تخت) اجازه می دهد تا برای اقامت کوتاه مدت در مؤسسات مربوط به بیماری های روانی مانند Rimrock در Billings و Badlands Treatment Center در گلندیو، بازپرداخت Medicaid را دریافت کنند.

ایبلت گفت از ژوئیه 2022 تا ژانویه 2023، 276 دریافت کننده Medicaid در Rimrock و Badlands تحت درمان قرار گرفتند. ایبلت گفت که یک مرکز در کلینتون، مراکز بهبودی مونتانا، در ماه دسامبر افتتاح شد و مجوز 55 تخت اضافی برای خدمات رسانی به بیماران با مزایای جدید Medicaid را دریافت خواهد کرد. جیانفورته در بودجه ایالتی خود پیشنهاد کرد که با تغییر فرمول بودجه از 6 میلیون دلار در سال به 11 درصد از درآمد مالیاتی سالانه ماری جوانا تفریحی مونتانا، مبلغی را که به صندوق HEART وارد می شود، افزایش دهد.

ویندکر گفت که ائتلاف سلامت رفتاری این تغییر را توصیه کرد، اما مانند بسیاری از پیشنهادات مرتبط با سلامت در این جلسه قانونی، عامل اصلی موفقیت طرح HEART این خواهد بود که آیا نرخ ارائه دهندگان Medicaid به اندازه کافی افزایش می یابد. او گفت که اگر هزینه های ارائه دهنده با هزینه کامل مراقبت تامین نشود، مردم برای ارائه مراقبتی که ابتکار وعده داده است در دسترس نخواهند بود.

کمیته ای که برای تعیین بودجه وزارت بهداشت تشکیل جلسه می دهد، ارائه ای در مورد ابتکار HEART در 9 فوریه خواهد شنید.

کیلی لارسون همکار KHN برای سرویس اخبار قانونی UM است که با همکاری دانشکده روزنامه‌نگاری دانشگاه مونتانا، انجمن روزنامه‌های مونتانا و اخبار سلامت کایزر همکاری می‌کند. لارسون دانشجوی کارشناسی ارشد روزنامه نگاری محیط زیست و منابع طبیعی در دانشگاه مونتانا است.




قیصر سلامت نیوزاین مقاله از khn.org با اجازه بنیاد خانواده هنری جی. کایزر تجدید چاپ شده است. Kaiser Health News، یک سرویس خبری مستقل از سرمقاله، برنامه‌ای از بنیاد خانواده قیصر، یک سازمان تحقیقاتی غیرحزبی در زمینه سیاست مراقبت‌های بهداشتی و غیر وابسته به Kaiser Permanente است.