استخراج سابقه استفراغ در نوجوانان کلید شناسایی موارد EVALI است



شدت بیماری ریوی مرتبط با سیگارهای الکترونیکی در نوجوانان در طول همه‌گیری کووید-19 کاهش یافت، اما بر اساس مطالعه‌ای که بر روی بیش از سه ده بیمار توسط محققان UT Southwestern منتشر شد، میزان بستری شدن در بیمارستان به دلیل این بیماری همچنان رو به افزایش بود. ریه اطفال.

همه افراد 13 تا 18 ساله در این مطالعه دچار آسیب ریوی مرتبط با استفاده از سیگار الکترونیکی یا بخارپزی (EVALI) شدند که در سال 2019 شناسایی شد، زمانی که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری از خوشه‌هایی آگاه شدند. آسیب های ریوی مرتبط با سیگارهای الکترونیکی EVALI بسیاری از علائم مشابه COVID-19 از جمله تب، تهوع، استفراغ، سرفه، تنگی نفس و مشکل در تنفس را دارد، بنابراین تشخیص صحیح آن چالش برانگیزتر شده است.

ما دریافتیم که موارد EVALI پس از شروع همه‌گیری به اوج خود رسید، که نشان می‌دهد استفاده از سیگار الکترونیکی در نوجوانان با وجود انزوای اجتماعی ادامه دارد. این یک بیماری شدید است و ما از والدین و پزشکان می خواهیم که از علائم EVALI آگاه باشند تا در نوجوانان به سرعت تشخیص داده شود و درمان شود.

Devika Rao، MD، نویسنده اصلی، دانشیار اطفال در UT Southwestern و مدیر پزشکی آزمایشگاه تست عملکرد ریوی در بهداشت کودکان

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که بیش از 1 نفر از هر 10 دانش‌آموز دبیرستانی در ایالات متحده از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند که مایعات آئروسل حاوی نیکوتین، تتراهیدروکانابینول (THC)، طعم‌دهنده‌ها و سایر موادی را که برای ریه‌ها سمی هستند، به بدن می‌رساند. از آنجایی که همه‌گیری COVID-19 زمینه اجتماعی و پزشکی EVALI را تغییر داد، دکتر رائو و همکارانش به چگونگی تغییر نرخ‌ها و پیامدهای آسیب ریه نگاه کردند.

دکتر رائو گفت: “EVALI اغلب ممکن است اشتباه تشخیص داده شود، مگر اینکه پزشک مشکوک زیادی داشته باشد و در مورد سابقه مصرف ویپینگ در بیماران خود بپرسد.” این امر به ویژه در طول همه‌گیری، زمانی که COVID-19، که علائم بسیاری را با EVALI مشترک دارد، در خط مقدم ذهن پزشکان قرار دارد، صادق است.

در این مطالعه، محققان 41 مورد EVALI را در بیماران نوجوان در مرکز پزشکی کودکان دالاس بین دسامبر 2018 تا ژوئیه 2021 تجزیه و تحلیل کردند. 19 مورد قبل از همه‌گیری کووید-19، که در مارس 2020 شروع شد، تشخیص داده شدند و 22 مورد در طول همه‌گیری تشخیص داده شدند. همه به جز یک مورد از سیگارهای الکترونیکی حاوی THC و 19 نفر از سیگارهای الکترونیکی حاوی نیکوتین استفاده کردند. اکثر بیماران با استروئیدها درمان شدند و علائم آنها در عرض 24 ساعت بهبود یافت، اما 31 بیمار به درجاتی از حمایت تنفسی مانند کانولای بینی نیاز داشتند.

به طور متوسط، بیمارانی که قبل از همه‌گیری بستری شده بودند، هفت روز در بیمارستان ماندند و آنهایی که در طول همه‌گیری در بیمارستان بستری شدند، پنج روز در بیمارستان ماندند. چهار بیمار که قبل از بیماری همه گیر تشخیص داده شده بودند، نیاز به لوله گذاری با تهویه مکانیکی داشتند.

محققان فرض کردند که کاهش جزئی در شدت EVALI که در طول همه‌گیری مشاهده می‌شود، ممکن است نشان‌دهنده افزایش آگاهی از این بیماری باشد که منجر به تشخیص و مداخله زودتر می‌شود. با این حال، تیم به این نتیجه رسید که برای تعیین اینکه آیا روندهای مشاهده شده در دالاس در جاهای دیگر صادق است یا خیر، به کار بیشتری نیاز است. آگاهی بیشتر از EVALI نیز کلیدی است.

دکتر رائو می‌گوید: «از آنجایی که نوجوانان برای مدت طولانی‌تری مشغول استعمال سیگار هستند و انواع جدیدی از محصولات سیگار الکترونیکی را آزمایش می‌کنند، تظاهرات استفاده از سیگار الکترونیکی به تکامل خود ادامه خواهد داد. پزشکان باید به طور مداوم نوجوانان را برای آزمایش و استفاده از سیگار الکترونیکی غربال کنند.

سایر محققانی که در این مطالعه مشارکت داشتند عبارتند از بیان عبدالله و هارین لی از UTSW. و Sitara Weerakoon، Sarah Messiah، و Melissa Harrell از مرکز علوم UTHealth در هیوستون.

منبع:

مرکز پزشکی جنوب غربی UT

مرجع مجله:

عبدالله، ب. و همکاران (2022) تظاهرات بالینی EVALI در نوجوانان قبل و در طول همه گیری COVID-19. ریه اطفال. doi.org/10.1002/ppul.26283.