راهنمای چنگیزخان برای رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی Excellence

روزی ۵۰ گرم از کربوهیدرات و انواع غذاهای شیرین را از برنامه غذایی تان کم کنید. با حذف روزی ۵۰ گرم از میزان مصرفی کربوهیدرات های برنج و نان باید آن را به میزانی برسانیم که مورد نیاز بدن است. این رژیمها نیز میتوانند به کاهش وزن کمک کنند، اما خطر کمتری برای میزان و کیفیت شیر، بروز کمآبی در بدن و ایجاد کتواسیدوز دارند. بهعلاوه، آنها خطر کمتری برای کتواسیدوز دارند زیرا از کربوهیدرات بیشتری برخوردار هستند. تعداد انگشت شماری همبرگر و دیگر گوشتهای وگان وجود دارند که در اکثر فروشگاههای مواد غذایی دیده میشوند. اکثر رستورانها غذای گوشتی یا ماهی را ارائه میدهند که میتوانید آن را سفارش دهید و غذای پر از کربوهیدرات را با سبزیجات اضافی متخصص رژیم کتوژنیک جایگزین کنید.

هنگامی که از متخصص تغذیه این رژیم را دریافت میکنید، از معایب و مزایایی که برای شما دارد، به خوبی آگاه هستید. بنابراین، اگر به رژیم کتو عادت ندارید یا قصد دارید بعد از پایان شیردهی، رژیم غذایی خود را تغییر دهید، رژیم کمکربوهیدرات ممکن است انتخاب خوبی باشد. رژیم کتو که امروز با آن آشنا می شوید روش خوبی برای از بین بردن چربی های انباشته شده و رسیدن به تناسب اندام است. در رژیم کتو متابولیسم یا سوخت و ساز سلولی را بدون آن که اذیت شوید به صورت انعطاف پذیری در می آورید تا چربی های انباشته شده بدن به سرعت از بین برود.

در طی هفته اول باید غذاهای شیرین، غلات، چربی های اشباع شده، غذاهای پرکالری و پرچربی را شناسایی کنید و میزان مصرف آن ها را کم کنید. همانطور که اشاره کردیم رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با میزان بسیار کمی از کربوهیدرات و میزان زیادی چربی است که شباهتهای زیادی با رژیم غذایی اتکینز (Atkins) و رژیم غذایی کم کربوهیدارت لبنیات در رژیم کتوژنیک دارد. نکته جالبی که درباره رژیم کتوژنیک استاندارد وجود دارد این است که، مصرف کربوهیدرات در این رژیم روزانه به اندازه 50 گرم است. لازم نیست این کار را انجام دهید، اما می توانید سطح کتون هایی را که بدنتان تولید می کند با آزمایش خون، ادرار یا تنفس اندازه گیری کنید.

برخی از مادران گزارش میدهند که در حین شیردهی بهراحتی با این رژیم کنار آمدهاند و هیچ وقفهای در کمیت و کیفیت شیرشان ایجاد نشده است، اما برخی دیگر میگویند که پیروی از این رژیم، بدون چالش در میزان و کیفیت شیر واقعا دشوار بوده است. کاهش مصرف کالری برای کاهش وزن میتواند بر میزان شیر مادر تأثیر بگذارد. اگرچه شواهدی وجود ندارد که نشان دهد رژیم کمکربوهیدرات بر شیر مادر تأثیر میگذارد اما اکثر متخصصان اطفال ترجیح میدهند رژیم غذایی متعادلی را برای منفعت مادر و کودک پیشنهاد کنند. اما به طور کلی این سبک رژیم کتوژنیک هم سبب به کم شدن وزن می شود. ᠎Da​ta w​as created with t he help of ​GSA Conten t ᠎Ge​nerato᠎r ᠎DE᠎MO​!

در هفته دوم سبک زندگی تان را باید عوض کنید که شامل نحوه فعالیت بدنی، خواب و مدیریت استرس است. ولی خودمان می توانیم با حذف انواع دود، الکل و غذاهای حاوی کربوهیدرات از یک طرف و ورزش و سبک زندگی سالم از طرف دیگر تا حد زیادی مانع از بروز استرس و در نتیجه کاهش رادیکال های آزاد بدن شویم. ولی مشکل این جاست که باعث تولید رادیکال های آزاد یعنی منشا سرطان، التهاب و پیری زودرس هم می شود. مطالعه دیگری نشان داد زنانی که در دوران بارداری و شیردهی از رژیم غذایی مدیترانهای پیروی میکردند، در دوران شیردهی چربی کمتری به بدن خود وارد کرده و شیر کمچربتری آیا باید قهوه را با روغن نارگیل بنوشید؟ تولید نموده بودند.

بهخاطر داشته باشید که هنوز تحقیقات بیشتری برای درک بهتر اینکه چگونه کتو ممکن است بر تولید و کیفیت شیر مادر تأثیر بگذارد، موردنیاز است. در آخر، لازم است به یاد داشته باشید که؛ برای تاثیرگذاری بهتر رژیم کتوژنیک، نیاز است تا به صورت طولانی مدت به آن پایبند باشید و تمامی قواعد و استانداردهای آن را رعایت کنید. بیماری آلزایمر: این رژیم غذایی میتواند نشانههای بیماری آلزایمر را کاهش بدهد و روند پیشرفت این بیماری را به تأخیر بیندازد.

 This w᠎as gener at ed  by GSA C onte᠎nt Genera tor  DE​MO!

آلزایمر: این رژیم علایم بیماری و سرعت پیشرفت بیماری را کاهش میدهد. ممکن است یک پزشک برای مدت محدودی آن را برای مدیریت بیماری صرع یا درمان نوع خاصی از سرطان هم تجویز مکمل های مورد نیاز در رژیم کتوژنیک + لیست ۹ تا از بهترین ها کند. به طور کلی بادام زمینی از بیماری های قلبی ، بیماری های عصبی و سرطان جلوگیری می کند. شخص به سرعت به تناسب اندام می رسد و تقریبا این کاهش وزن حفظ می شود. به نقل از نت نوشت؛ در رژیم کتوژنیک، شخص به سرعت به تناسب اندام می رسد و تقریبا این کاهش وزن حفظ می شود.

بنابراین، ما برای مادران شیرده پیشنهاداتی داریم که برای حفظ سلامت خود و کودکشان در هر زمان چه چیزی لازم است بخورند. بهطور متوسط، هر مادر شیرده 8 تا 12 بار شیردهی در روز را دارد. مهم این است که بدانید پیروی از رژیم کتو در دوران شیردهی ممکن است خطر ابتلا به یک بیماری بسیار جدی بهنام کتواسیدوز را افزایش دهد ولی الگوهای غذایی محدودتر مانند رژیمهای مدیترانهای، پارینه سنگی یا رژیمهای کمکربوهیدرات ممکن است انتخاب بهتری در دوران شیردهی باشند.

از موضوعاتی که اخیرا توجه جامعه علمی را به خود جلب نموده، استفاده از رژیم کتوژنیک به عنوان یک گزینه درمانی در ام اس است و تصور عمومی بر این است که این رژیم بتواند روند پیشرفت بیماری را کند، یا علائم آن را کنترل کند. اساس این رژیم از نظر علم و متخصصان بر کارآیی موثر سوخت و ساز سلولی، سلامت عمومی بدن، چربی سوزی و از بین بردن بیماری ها است. براساس یک رژیم غذایی با2000 کالری، هر مادر شیرده روزانه بین 200 تا 300 کالری اضافی نیاز دارد تا بتواند کودک خود را بهخوبی تغذیه کند.

در این رژیم شخص احساس گرسنگی نمی کند و تقریبا تمام غذاهایی را که دوست دارد می تواند بخورد. دقت کنید فقط یک هفته از کربوهیدرات و انواع شیرینی ها استفاده نمی کنید. می توانید از روزی ۱۰ دقیقه پیاده روی شروع کنید و آن را تا آخر هفته به ۳۰ دقیقه برسانید. بنابراین، یک رژیم کم کربوهیدرات کتو ممکن است خطر را افزایش دهد. بنابراین، ممکن است کودک برای دریافت کالری موردنیاز خود نیازی به نوشیدن شیر زیاد نداشته باشد. بنابراین، نوشیدن مقدار زیادی مایعات برای هیدراته ماندن ضروری است. صرفنظر از این، برای داشتن یک کودک سالم و شیردهی خوب، بسیار مهم است که مادر کالری و مایعات کافی مصرف کند.

Post h as be᠎en gener ated by GSA C onte nt ​Generato r DEMO᠎!

مطالعات بسیار زیادی در آمریکا نشان داده است که رژیم گیاهخواری کتوژنیک به کاهش وزن بسیار کمک میکند. برخی افراد رژیم را رها کرده و به رژیمهای سادهتری همچون «رژیم غذائی اتکینز تعدیلشده» و «رژیم غذایی با شاخص گلوکز پائین» روی میآورند، چرا که مشکلات اجرای رژیم کتوژنیک را بیش از حد میدانند. گلوکز منبع انرژی بدن است و به سرعت جذب و به سرعت هم می سوزد و تبدیل به انرژی می شود. یا در خانه از ۱۰ دقیقه نرمش هاش کششی استفاده کنید و باز هم آن را به ۳۰ دقیقه در روز برسانید.

اما وقتی صحبت از کیفیت شیر میشود، شواهد محدود نشان میدهد که شیر مادرانی که از رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی استفاده میکنند، چربی و کالری بیشتری نسبت به شیر مادرانی دارد که این رژیم غذایی را ندارند. بسیاری از افراد برای کاهش وزن به رژیم کتوژنیک یا کم کربوهیدرات روی میآورند، اما در مورد سلامت کیسه صفرا و دستگاه گوارش، این رژیم معایبی نیز به همراه دارد. به گزارش خبرنگار ایمنا، رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل میکند.

علاوهبراین، رژیمهای کم کربوهیدرات میتوانند باعث شوند بدن مادر شیرده، کتونهایی را ترشح کند که میتواند خطراتی را برای نوزاد بههمراه داشته باشد. علاوه بر این، سوکرالوز باعث افزایش سطح انسولین، مهار کتوز و کاهش وزن می شود. به دلیل میزان چربی بسیار کم در این رژیم فرصت کاهش وزن فوری برای شخص فراهم می شود. اگر از داروهای قند خون استفاده می کنید، قبل از ایجاد تغییرات در میزان مصرف کربوهیدرات با پزشک خود صحبت کنید، زیرا ممکن است نیاز به تنظیم دوز برای جلوگیری از هیپوگلیسمی داشته باشد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد 5 دلیل که چرا کتوژنیک کار نمی کند و چگونه آن را برطرف کنیم بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.