رژیم کتوژنیک در شیردهی اسمکدان!

غذاهای رژیم کتوژنیک تا به امروز، تحقیقات زیادی درمورد پیروی از رژیم کتوژنیک در شیردهی انجام نشده است. با ما همراه باشید تا درباره تهدیدات احتمالی این رژیم برای سلامتی بیشتر بدانید. رژیم هایی که برای بازه زمانی خاصی هستند هیچ تضمینی نداشته و آسیب های جبران ناپذیری را به همراه دارند. اما در مجموع هیچ آزمایش طولانیمدتی وجود ندارد که اثرات رژیم کتوژنیک را در طول زمان بر دیابت و کلسترول بالا بررسی کرده باشد. بر اساس تحقیقات انجام گرفته، افرادی که از رژیم کتو پیروی می کنند در مقایسه با سایر افرادی که از رژیم های متعادل تری پیروی می کنند در طول 3 الی 6 ماه وزن بیشتری را از دست می دهند.

9 بزرگترین رژیم کتوژنیک اشتباهات می‌توانید به سادگی اجتناب

چگونه از رژیم کتوژنیک خارج شویم رژیم کتو تقریباً برای همهی افراد قابل استفاده است و خطری ایجاد نمیکند؛ اما چند گروه از افراد هستند که ممکن است کاهش وزن سریع و تغییرات ناگهانی در قند خون برایشان مشکلساز شود. رژیم کتوژنیک فواید زیادی برای سلامتی دارد. این مواد نه تنها به تقویت روند کاهش وزن کمک می کنند، بلکه چندین فواید دیگر برا سلامتی نیز فراهم می کنند. برخی مکملهای غذایی مثل روغنهای تریگلیسرید با زنجیره متوسط و مواد معدنی میتوانند در رژیم کتوژنیک فواید زیادی برای سلامتی داشته باشند. هرچند رژیم لاغری کتوژنیک طی دهه گذشته باب شده؛ اما در اصل به ۱۰۰ سال پیش برمیگردد که بهعنوان راهی برای کاهش تشنج در افراد مبتلا به صرع به کار میرفت.

رژیم کتوژنیک اصلاح شده

گرچه این رژیم در دهههای ۲۰ و ۳۰ میلادی بسیار رایج بود، اما به سبب کشف و تولید داروهای جدید ضد تشنج رها شد. همانطور که گفتیم، تحقیقات علمی راجع به رژیم کتوژنیک در شیردهی بسیار محدود هستند و در همین تحقیقات اندک هم صحبت چندانی درباره مزایای رژیم کتوژنیک در شیردهی به میان نیامده است. بااینحال اگر هنوز هم میخواهید کتو را در دوران شیردهی امتحان کنید، حتما با یک متخصص تغذیه، پزشک یا مشاور شیردهی مشورت نمایید. طبق نتایج تحقیقات، افرادی که از رژیمهای کتوژنیک یا رژیم کم کربوهیدرات استفاده میکنند در مقایسه با افرادی که یک رژیم سنتی کمچرب یا حتی رژیم مدیترانه ای دارند کاهش وزن سریعتری را تجربه میکنند.

طبق نتایج تحقیقات به نظر میرسد که رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا در کاهش وزن مؤثر است. در هر رژیمی ممکن است حجم ماهیچهای از بین برود، اما مصرف زیاد پروتئین و سطح کتون بالا موجب از بین رفتن حداقلی حجم ماهیچهای نسبت به دیگر رژیمها میشود. اما به طورکلی رایجترین انواع رژیمی کتوژنیک، رژیم کتوژنیک استاندارد شناخته می شود و برای افراد تازهکار با نتیجه و عملکرد بهتری همراه است. مصرف کافی ویتامینها و مواد معدنی برای جلوگیری از هر گونه عوارض جانبی منفی مانند سردرد، از دستدادن انرژی یا سرگیجه برای رژیم کتوژنیک در شیردهی بسیار مهم است.

کتواسیدوز میتواند باعث تنگینفس، حالت تهوع، استفراغ، کماشتهایی، درد شکم یا درد در قفسه سینه شود. با این حال، هیچ آزمایش و بررسی انسانی برای تایید و حمایت از ایجاد کتوز در درمان این بیماریها انجام نشده است. به جای استفاده از مواد غذایی فرآوری شده ، سعی کنید نمک دریا را برای تامین سدیم مورد نیازتان چاشنی غذای خود کنید. در اصل، این رژیم غذایی باعث آزادسازی کتونها توسط بدن در جریان خون میشود.

خرید رژیم کتوژنیک

اکنون بدن شما زمان دارد تا یاد بگیرد چگونه از چربی و کتونها بهطور موثر برای انرژی استفاده کند. شیر شما حاوی تمام انرژی، موادمغذی و مایعاتی است که کودک برای رشد و تکامل سالم به آنها نیاز دارد. تقریباً همه سلولهای سرطانی یک ویژگی مشترک دارند: آنها از کربوهیدرات یا قند خون تغذیه میکنند تا رشد کنند و تکثیر شوند. زیرا این موضوع از کاهش وزن جلوگیری کرده و موجب می گردد تا وزن شما بیشتر شود. افرادی که با وزن بالا رژیم کتو را شروع میکنند با توجه به موارد ذکر شده، معمولاً کاهش وزن بیشتری نسبت به افراد لاغرتر دارند. This a rt᠎icle has be​en created by GSA C​ontent G​en᠎erat or Demov᠎er​sion!

لازم به ذکر است که آنفولانزای کتو (تهوع، استفراغ، سردرد، خستگی، سرگیجه، بیخوابی، کمبود انرژی برای ورزش و یبوست) طی چند روز تا چند هفته برطرف می شود. البته به خاطر داشته باشید که این فرآیند برای هر فرد کاملاً متفاوت است و برخی افراد برای شروع به تولید کتون کافی، به یک رژیم غذایی محدودتر نیاز دارند. برای مقابله با استرس و داشتن خواب کافی، استفاده از وسایل الکترونیکی را محدود کنید و از روشهایی مانند یوگا و مدیتیشن کمک بگیرید. افراد برای رسیدن به تناسب وزن و اندام ایده آل به سراغ رژیم های مختلف می روند. همچنین در دهه 1970، دکتر اتکینز رژیم غذایی کم کربوهیدراتی را برای کاهش وزن منتشر کرد که با یک فاز کتوژنیک دو هفتهای بسیار سخت شروع میشد.

شاید بخواهید درباره رژیم کتوژنیک در شیردهی بپرسید|Where برای شروع با رژیم کتوژنیک در شیردهی؟}

از نظر ما ، سادگی برای کسی که تازه به رژیم کم کربوهیدرات وارد می شود ، بسیار مهم است. بنابراین احتمال شکستگی استخوان بیشتر می شود. بنابراین اگر رژیم کتوژنیک در شیردهی را انتخاب کردهاید، بهتر است حتی قبل از باردارشدن آن را شروع کنید. پژوهشگران دستهای از موشها را یک هفته قبل از آلودهشدن به ویروس آنفولانزا با رژیم کتوژنیک تغذیه کردند. پس یکی از بهترین راهکارها برای شما این است که به متخصصان تغذیه وطنی اعتماد کنید، زیرا در رژیمی که یک متخصص تغذیهی ایرانی برای شما در نظر میگیرد، قطعا پارامترهایی مثل ذائقه، شرایط فرهنگی، اجتماعی، جسمی و روحی شخص شما و میزان در دسترسبودن و قیمت مواد غذایی موجود در آن رژیم خاص مد نظر قرار گرفته است.

برای مثال، چنین رژیمی میتواند ترکیب میکروبی روده (میکروبیوم) را برهم زده و منجر به مشکلات گوارشی یا فراتر از آن شود. این بیماری شامل انرژی پایین و عملکرد ذهنی ضعیف، افزایش گرسنگی، مشکلات خواب، حالت تهوع، ناراحتی گوارشی و عملکرد ضعیف ورزشی باشد. یبوست طولانیمدت نیز به دیواره روده صدمه وارد کرده و میتواند منجر به مشکلات جدی بشود. این مسئله گاهی منجر به کمبود ویتامین سی در کودکان شده و در صورت ادامه میتواند مرگ بر اثر کمبود ماده معدنی سلنیوم را رقم بزند. رژیم کتو یا کتوژنیک جزو رژیم های غذایی میباشد که با تغییر متابولیسم منجر به لاغری سریع میشود اما نکات مهمی دارد که قبل از خرید رژیم کتوژنیک باید بدانید.

سوسیس و کالباس در رژیم کتوژنیک

قبل از شروع رژیم کتو چه نکاتی را باید در نظر

بگیرید؟ این رژیم بر این فرض استوار است که مصرف کربوهیدرات قبل یا بعد از تمرین فیزیکی باعث پردازش بهتر آن میشود. پس در حال حاضر نمیتوان این رژیم را برای کنترل قند یا کلسترول خون توصیه کرد. به علاوه مشکلاتی که رژیم کتو میتواند برای سلامتی افراد ایجاد کند، یک هشدار قابل توجه برای علاقهمندان این رژیم است. قبلاً گفتیم میتوان حین شیردهی از یک سبک زندگی کتوژنیک پیروی کرد (هرچند که خیلی این کار را توصیه نمیکنیم!)، اما باید آن را به درستی انجام دهید.

حتی برخی منابع میگویند که یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات میتواند برای مادران شیرده خطرناک و تهدیدکننده زندگی باشد. بدن شما از آب اضافی برای تولید شیر و التیام زخمهای پس از زایمان استفاده میکند. هنگامی که برای اولین بار کتو را شروع میکنید، بدن شما باید یک دوره سازگاری را طی کند و ممکن است علائمی شبیه آنفولانزا را احساس کنید. برای بسیاری از ما این رژیم تا حدودی ناشناخته است و احتمال خطرناک بودن آن و یا اینکه اساساً ماهیت رژیم کتوژنیک چیست از جمله سؤالات بسیاری از افراد است.

بدن شما به مقدار مشخصی از کالری و مایعات نیاز دارد تا شیر کافی تولید کند. رژیمهای کمکربوهیدرات ممکن است مزایایی مشابه کتو داشته باشند، زیرا به بدن شما کمک میکنند تا مقداری از چربی ذخیره شدهاش را برای انرژی بسوزانند. تأثیرات منفی نیز غالباً برای خانواده فرد رخ میدهد. نتایج چند بررسی نشان میدهد که در برخی از بیماران ابتدا سطح کلسترول افزایش یافته اما پس از چند ماه افراد شاهد کاهش کلسترول بودند. با اندازهگیری میزان کتونها در خون، ادرار یا تنفس میتوان ورود بدن به حالت کتوزیس را تشخیص داد؛ علاوه بر این، افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش اشتها هم نشاندهنده بروز کتوزیس هستند.

زمانی که کتونها به سرعت در جریان خون تجمع میکنند، بیماریهای جدی و حتی کما ایجاد میشود. تلاشی است تا همان سطحِ مطلوب گلوکزِ خون در بیمارانی که رژیم کلاسیک کتوژنیک مصرف میکنند، حاصل شود و در عین حال، کودک محدودیتهای رژیمی کمتری داشته باشد. اگر در تولید شیر کافی مشکل دارید، سعی کنید با 50 تا 75 گرم کربوهیدرات در روز شروع کرده و هر روز به آرامی کربوهیدراتها را کاهش دهید (مثلاً 5 تا 10 گرم در روز) و بررسی کنید این کار چگونه بر میزان شیر شما تأثیر میگذارد. Th​is post w​as written  by G SA  C​onte nt G ener ator Dem ov​er᠎sion᠎!

رژیم کتوژنیک و عضله سازی

رژیم کتو باعث تغییر توازن آب و مواد معدنی درون بدن میشود، برای حل این مشکل افزودن نمک به وعدههای غذایی یا مصرف مکملهای حاوی مواد معدنی به شما کمک میکند. رژیمهای مختلفی روی کار میآیند و در هر دورهای از زمان برای خودشان شهرتی دستوپا میکنند. اسماعیلی، ح. 1386. اثر گیاه تاناستوم پارتنیوم در درمان میگرن. خوشبختانه ، این اثر موقتی است و مجبور نخواهید بود همیشه این بو را تحمل کنید. این رژیم کربوهیدرات هایی که هضم آن راحت می باشد مانند شکر، نوشابه، شیرینی ها و نان سفید را حذف می کند. بیماری آلزایمر: رژیم کتو می تواند علائم بیماری آلزایمر را کاهش داده و پیشرفت آن را کاهش دهد.

بعلاوه رژیم کتوژنیک با کاهش سطح انسولین احتمال ترشح هورمون هایی که سبب آکنه می شوند را کم می کند. در نهایت استفاده از این رژیم می تواند شکست هایی را به دنبال داشته باشد. بدن شما درطول دوره بارداری و پس از زایمان، تغییرات قابل توجهی را تجربه میکند و تغییرات بدن و افزایش وزن در این دوران طبیعی است. اگرچه این رژیم میتواند در کاهش وزن کمک مؤثری باشد، اما خطرات بسیاری هم دارد. اگر میخواهید درباره کاهش وزن با برنامه غذایی کتوژنیک بیشتر بخوانید، اینجا کلیک کنید.

رژیم کتوژنیک برای لاغری

همانطور که با این رژیم منطبق میشوید، بسیار مهم است که به آرامی مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید. مننژیت نیز با تب و خونریزی زیر عنکبوتیه و حمله بسیار سریع همراه است. ایجاد این تغییر و استفاده از چربیهای ذخیرهشده به جای گلوکز به عنوان منبع انرژی، معمولاً طی دو تا چهار روز با خوردن کمتر از 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز اتفاق میافتد. افرادی که به تازگی میخواهند این رژیم غذایی را آغاز کنند، باید بدانند که سازگاری کامل با آن حدود چهار تا هشت هفته طول میکشد. از آنجایی که محدودیتهای غذایی بسیاری در رژیم کتو وجود دارد، رعایت آن در دراز مدت بسیار دشوار است.

من کسی را نمی شناسم که بتواند این رژیم را برای مدت طولانی دنبال کند. برای اطمینان از دریافت برخی از فیتوکمیکالها و آنتیاکسیدانها مطمئن شوید که سبزیجات زیادی مصرف میکنید. حبوبات که شامل هر نوع لوبیا، عدس، نخود قندی و نخودفرنگی میشود، جزء اصلی بسیاری از سبکهای تغذیه سالم هستند. نگرانی اصلی بسیاری از افرادی که در دوران شیردهی هستند این است که چگونه رژیم غذایی آنها ممکن است بر عرضه و کیفیت شیر آنها تأثیر بگذارد. برخی از عوامل ایجاد طعم شیرین به طور مستقیم بر سیستمهای تنفسی و بویایی تاثیر خواهد گذاشت، در حالی که برخی دیگر بر روی هورمونها یا سیستم عصبی تاثیر میگذرانند.

خواص رژیم کتوژنیک

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد 10 دروغ کتوژنیک برای لاغریs بگو 1402 بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.