افزایش عفونت شیگلای مقاوم در میان مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند


شیگلوز، که به دلیل شیگلا انتقال گونه ها از طریق مسیر مدفوع-دهانی، در ابتدا در بین افرادی با سابقه سفر اخیر به انگلستان شناسایی شد. به ویژه، شیگلا سونئی و شیگلا فلکسنر گزارش شده است که از طریق تماس جنسی در بین مردان همجنسگرا، دوجنسه و سایر مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند (MSM) منتقل می شود.

در یک مطالعه اخیر منتشر شده است که در بیماری های عفونی لانست، محققان از افزایش در شیگلا flexneri عفونت های نوع 2a در مردانی که با مردان (MSM) در انگلستان از سپتامبر 2021 به بعد رابطه جنسی دارند.

مطالعه: ظهور سروتیپ 2a Shigella flexneri بسیار مقاوم به دارو و مقاوم به چند دارو مرتبط با انتقال جنسی در بین مردان همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا و سایر مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، در انگلستان: یک مطالعه اپیدمیولوژیک توصیفی. اعتبار تصویر: AnaLysiSStudiO / Shutterstock.com

در مورد مطالعه

در سپتامبر 2021، ظهور داروی بسیار مقاوم به دارو (XDR) شیگلا سونئی که از bla تولیدکننده بتالاکتاماز با طیف گسترده رمزگذاری شده با پلاسمید (ESBL) تشکیل شده است.CTX-M-27 ژن گزارش شد.

نمونه های به دست آمده بین 1 سپتامبر 2015 و 1 ژوئن 2022، حاوی Sهیگلا فلکسنری رمزگذاری blaCTX-M-27 ژن، و همچنین آنهایی که با تجزیه و تحلیل فیلوژنتیک تایید شده بودند به عنوان متعلق به هر یک از خوشه های t10 با تقریبا 10 پلی مورفیسم تک نوکلئوتیدی (SNP)، به عنوان موارد شناسایی شدند.

اسید دئوکسی ریبونوکلئیک ژنومی (DNA) استخراج شد و متعاقباً در معرض توالی‌یابی طولانی مدت نانوپوره برای تعیین مکان ژنتیکی bla قرار گرفت.CTX-M-27 ژن بیماران پرسشنامه هایی را در مورد اطلاعات بالینی و دموگرافیک خود تکمیل کردند که همچنین در ارتباط با یافته های آزمایشگاهی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

پایگاه‌های اطلاعاتی MEDLINE و PubMed نیز از ابتدای مطالعه تا ژوئیه 2022 با عبارات جستجویی از جمله “قابل انتقال جنسی”، “MSM”، “Shigellosis”، جستجو شدند.شیگلا،” “CTX-M”شیگلا فلکسنری، “CTX-M-27” و “مقاومت ضد میکروبی”. تیم های حفاظت از مراقبت های بهداشتی منطقه ای اداره می شود شیگلا پرسشنامه های نظارتی از طریق مصاحبه تلفنی.

یافته های مطالعه

افزایش مداوم عفونت ها توسط شیگلا فلکسنر رمزگذاری blaCTX-M-27 ژنی که در مجموع 26 مورد را شامل می شد، از سپتامبر 2021 به بعد مشاهده شد. کسب blaCTX-M-27 ژن توسط شیگلا فلکسنر سروتیپ 2a منجر به تولید یک خوشه پارافیلتیک XDR در 8 مورد و همچنین 18 مورد با خوشه مونوفیلتیک شد. شیگلا فلکسنر مقاومت در برابر چندین ضد میکروبی

همه 26 شیگلا فلکسنر موارد سروتیپ 2a در مردان بالغ با میانگین سنی 37 سال و بدون سفر قبلی به کشورهای بومی شناسایی شد. از 13 مردی که پرسشنامه‌های مراقبت را تکمیل کردند، 77 درصد MSM و 54 درصد در طول هفته قبل از شروع علائم درگیر فعالیت‌های جنسی بودند.

داروهای ضد میکروبی در 54 درصد موارد تجویز شد که رایج ترین آنها شامل سیپروفلوکساسین و آزیترومایسین بود. از میان بیماران، 31 درصد به طور متوسط ​​به مدت 5 روز در بیمارستان بستری شدند.

پلاسمیدهای نوع IncFII شامل blaCTX-M-27 ژن مشابه XDR بود شیگلا سونئی پلاسمیدها، با 82.0٪ شباهت نوکلئوتیدی (NT) و 99.0٪ شباهت nt بین شیگلا فلکسنر و شیگلا سونئی خوشه های پلاسمیدی

شیگلا فلکسنر موارد سروتیپ 2a در اواسط سال 2020 به میزان قابل توجهی کاهش یافت، که طی آن اقدامات پیشگیرانه بیماری کروناویروس 2019 (COVID-19) به طور گسترده اجرا شد. با این حال، موارد در اواخر همان سال و به بعد دوباره افزایش یافت.

شیگلا فلکسنر سروتیپ 2a تا اواخر سال 2019 به عنوان سروتیپ غالب شناخته شد. با این حال، سروتیپ های 1b و 3a از آن زمان به عنوان عوامل کلیدی در بار بیماری شناسایی شده اند. S. flexneri 2a مورد، با تعداد کمی S. flexneri سروتیپ های 1c و 6 گزارش شده اند.

بین 1 سپتامبر 2015 و 12 ژوئن 2022، 1.3٪ از 2779 شیگلا فلکسنر موارد عفونت توسط ارگانیسم‌هایی ایجاد می‌شد که در پناه bla بودندCTX-M-27m ژن، با 70٪ از blaCTX-M-27رمزگذاری شیگلا فلکسنر جدایه های بیماری زا مستند شده از سپتامبر 2021 به بعد. قبل از سپتامبر 2021، 30 درصد موارد به صورت پراکنده ثبت شده بودند، از جمله چهار مورد ناشی از سروتیپ 2a، سه مورد ناشی از سروتیپ 1c، دو مورد ناشی از سروتیپ 1a و دو مورد ناشی از سروتیپ 3a.

نتیجه گیری

یافته‌های مطالعه افزایش پایدار XDR و مقاوم به چند دارو را برجسته می‌کند شیگلا فلکسنر عفونت های سروتیپ 2a به دلیل پاتوژن های حاوی bla رمزگذاری شده با پلاسمیدCTX-M-27 ژن در بین افراد MSM در انگلستان از سپتامبر 2021 به بعد. شباهت های پلاسمید و اپیدمیولوژیک با XDR مشاهده شد شیگلا سونئی عفونت‌ها، بنابراین نشان‌دهنده رویدادهای اکتسابی نوع افقی در تنظیمات جامعه است.

مرجع مجله:

  • ثورلی، کی، چارلز، اچ، گریگ، DR، و همکاران (2023). ظهور سروتیپ 2a Shigella flexneri بسیار مقاوم به دارو و مقاوم به چند دارو مرتبط با انتقال جنسی در بین مردان همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا و سایر مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، در انگلستان: یک مطالعه اپیدمیولوژیک توصیفی. بیماری های عفونی لانست. doi:10.1016/ S1473-3099(22)00807-6