یک دوره کوتاه به در مورد کتوژنیک

همه چیز راجب رژیم کتوژنیک اگر تصمیم دارید با استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک از وزن اضافهتان بکاهید، بهتر است قبل از آن از خطرات این رژیم غذایی 3 خوب راه‌ها برای استفاده رژیم کتوژنیک و دیابت 1402 آگاه شوید. ویژگی های رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو، یک برنامه محبوب برای کاهش وزن است. این گرفتگی بیشتر در صبح زود یا شب اتفاق می افتد. قدبلند در مقایسه با افراد کوتاه قامت در این تحقیق بیشتر در معرض ابتلا به لخته های خونی تهدیدکننده سلامتی در رگ های عمقی پاها و سایر اعضای بدن هستند. توجه فرمایید که در اینجا ما فقط رژیمهایی که بصورت علمی روی آنها تحقیق شده است را آورده ایم والا رژیمهای غیراصولی زیادی به این عناوین، بخصوص در فضای مجازی هستند که تأیید نشدهاند. زمانی که کربوهیدرات حذف شود در عمل فرد چیز زیادی نمیخورد و انتخابهای غذایی زیادی ندارد. زمانی که فستینگ انجام میدهید ذخایر گلیکوژن کاهش پیدا کرده و انسولین افت میکند و در نتیجه به شکل طبیعی بدن چربی سوزی را انجام میدهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، گلبن سهراب، با بیان اینکه رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) یا کتون زا نوعی رژیم غذایی خاص با چربی زیاد است، افزود: رژیم کتوژنیک برای فردی تجویز میشود که قبلاً با رژیم مقداری کاهش وزن را تجربه کرده اما در حال حاضر با رژیمهای معمولی نمیتواند وزن خود را کاهش دهد. این رژیم شامل دوره هایی با کربوهیدرات بالاتر است.مثلاً ۵ روز کتوژنیک و دو روز با کربوهیدرات زیاد است. ناگفته نماند که یکی از خطرات سلامتی در مواجه به رژیم کتو، کمبود مواد مغذی در بدن است. علل اصلی این نارسایی شامل فشارخون بالا، دیابت و بیماری قلبی ایسکمیک است که در آن، ماهیچه قلب دچار کمبود اکسیژن میشود. وی در ادامه بیان کرد: کمبود شدید ویتامین B ۱۲ قطعا در رژیم خام گیاه خواری به وجود میآید، چون منبع گیاهی برای B ۱۲ نداریم و معمولا فقط منبع گیاهی دارد. همانطور که ذکر شد گرچه روشهایی جهت لاغری بجز رژیم غذایی نیز وجود دارند اما گذشته از اینکه بسیاری از آنها کار نمیکنند و فقط جنبه تبلیغاتی دارند مثل ژلهای لاغریَ، بسیاری دیگر پرعارضه و با بازگشت سریع وزناند مثلاَ انواع قرصهای لاغری غیرمجاز و از سوئی دیگر بعضی روشها دوران نقاهت طولانی و هزینه بالا دارند مثل عملهای جراحی.

رژیم کتوژنیک چی بخوریم

چرا باید رژیم لاغری سریع و بدون بازگشت گرفت؟ جدا از تاثیر این رژیم غذایی بر کاهش وزن، رژیم کتوژنیک فوائد دیگری برای سلامت دارد. مطالعه جدید به دنبال بررسی این موضوع است که چگونه یک رژیم غذایی با تاکید بر کربوهیدرات و حتی قند کمتر، میتواند به کاهش وزن، بهبود سلامت روانی و حتی کاهش علائم بیماریهای خاص کمک کند. ناطقان: به نقل از هندوستان تایمز، نتایج یک بررسی جدید نشان میدهد رژیم کتو میتواند ناتوانی را کاهش دهد و کیفیت زندگی را در افراد بهبود بخشد.کارشناسان میگویند، این رژیم نه تنها در کاهش وزن تاثیر میگذارد، بلکه متابولیسم را نیز تغییر میدهد. کارشناسان میگویند، این رژیم نه تنها در کاهش وزن تاثیر میگذارد، بلکه متابولیسم را نیز تغییر میدهد. خارج شدن از استپ وزنی نی نی سایت|رژیم مدیترانه ای دکتر کرمانی|برنامه ترب نی نی سایتمصرف چربی های سالم رژیم غذایی لاغری سریع نه تنها به شما احساس سیری می دهد، بلکه باعث می شود که در طول روز پرخوری نکنید و وزن تان افزایش پیدا نکند. هنگامی که کربوهیدرات کمی مصرف کنید، بدن شما شروع به سوزاندن چربی برای سوخت میکند.

رژیم غذایی لاغری سریع بسیاری از رژیم های پروتئینی، مصرف غلات را محدود می کنند، پس سعی کنید غلات با ارزش استفاده کنید. محمودی در ادامه بیان کرد: این رژیم حتما باید تحت نظر متخصص تغذیه باشد تا درست و اصولی تنظیم شود. البته لازم است در همین ابتدا این نکته را خاطر نشان شویم که معروفیت این رژیم ها به هیچ عنوان به معنای اصولی و علمی بودن آنها نیست. به گفته محققان، در حال حاضر هیچ درمانی برای این نارسایی وجود ندارد اما برخی داروها و تغییر در سبک زندگی میتواند موجب بهبود کیفیت زندگی و افزایش طول عمر شود. رژیم کتوژنیک در ابتدا برای افرادی که به بیماری صرع مبتلا بودند، به کار برده شد؛ اما پس از مشاهده تأثیر چشمگیر و این واقعیت که رژیم کتو برای افراد هیچ گونه ضرری ندارد، پزشکان و متخصصین تغذیه آن را برای افراد عادی نیز تجویز کردند. این رژیم در واقع یک برنامه غذایی است که بر روی غذاهایی با مقدار زیادی چربی سالم، مقادیر کافی پروتئین و کربوهیدرات بسیار کم تمرکز می کند.

رژیم کتوژنیک برای صرع

به گزارش وری ول هلث، یکی از نگرانیهای اصلی این رژیم محدود کننده این است که بسیاری از مردم تمایل زیادی به خوردن گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده با میوهها و سبزیجات بسیار کم دارند. در این رژیم افراد مجاز هستند تا قبل و بعد از ورزش کردن ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات دریافت کنند تا بتوانند شدت ورزش خود را افزایش دهند. انتخاب غذاهای مناسب در رژیم کتوژنیک کمی دشوار است؛ چون باید کربوهیدرات دریافتی خود را به شدت کاهش دهید و چربی بیشتری مصرف کنید. بدن شما به مقدار مشخصی چربی غذایی نیاز دارد تا اسیدهای چرب لازمش را بسازد: لینولنیک اسید و لینولئیک اسید. طی تحقیقاتی که این زمینه انجام شده، محققان به این نتیجه رسیده اند که این رژیم در مقایسه با رژیم های غذایی کم چرب با محدودیت کالری، 2/2 درصد عملکرد بهتری را از خود به جای گذاشته است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، «سعید حسینی» متخصص تغذیه و رژیم درمانی در برنامه «طبیب» در خصوص اینکه برخی ادعا میکنند با رژیم کتوژنیک یا رژیم چربی، لاغر شدیم، گفت: مهم این است که جواب دادن را در چه چیزی ببینیم، اگر دنبال این باشیم که فقط وزنمان کم شود خیلی کارها را میتوان برای وزن کم کردن انجام داد از جمله نخوردن، ولی اینکه این لاغری به سلامت کمک میکند یا نه مهم است، چون ما در اینجا قصد اطلاعرسانی در زمینه سلامت داریم.

رژیم کتوژنیک ده روزه

محققان در تازهترین دستاوردهای خود اعلام کردند رژیم غذایی کتوژنیک به دلیل اثراتی از جمله تنظیم کننده سیستم ایمنی، متابولیکی و قلبی عروقی در پیشگیری از عفونت و عوارض احتمالی بیماری کووید ۱۹ مؤثر است. علاوه بر تأثیر درمانی طولانی مدت رژیم کتوژنیک، نقش حیاتی متابولیسم در سلامت و بیماری سیستم عصبی مرکزی و سراسر بدن نیز شناخته شده است. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در یک وضعیت متابولیک به نام کتوز قرار میدهد. به این ترتیب، وضعیت ثابت کتوز را تضمین میکند که در آن کبد از عناصر دیگر، مانند اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب، گلوکز تولید میکند. آفتابنیوز : عادله خدابخشی استادیار گروه تغذیه دانشگاه کرمان، در مقاله ای نوشت: «سال ها سرطان به عنوان یک بیماری ژنتیکی صرف گمان می شد تا اینکه در سال ۱۹۲۰ وابرگ کشف کرد که سرطان می تواند به عنوان یک بیماری متابولیک در نظر گرفته شود که به علت اختلال در تنفس سلولی به وجود می آید و در این شرایط، سلول ها وابسته به گلیکوز هستند که این پدیده اثر وابرگ نامگذاری شد.» او در این مقاله توضیح داد که سلول های سرطانی برای رشد، تکثیر و تولید انرژی وابسته به گلوکز هستند و افزایش سطح گلوکز و مصرف آن به طور قوی با پیش آگهی ضعیف در بیماران مبتلا به سرطان مرتبط است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در افراد مبتلا به نارسایی قلبی، ماهیچه سمت راست یا چپ قلب یا هر دو طرف باهم، ضعیف میشود. AFib، شایع ترین اختلال ریتمی قلب است و خطر سکته مغزی و نارسایی قلبی را بالا می برد. بیش از 30 مطالعه علمی باکیفیت بالا نشان میدهد که در مقایسه با سایر رژیمهای غذایی، رژیمهای کمکربوهیدرات و کتو منجر به کاهش وزن مؤثرتر میشود. در این مطلب به بررسی رژیم کتو میپردازیم.اصول کتورژیم کتوژنیک بسیار کمکربوهیدرات و پرچرب است و شباهتهای زیادی با رژیمهای اتکینز و کمکربوهیدرات دارد. در این مرحله سعی کنید به آرامی مقداری از مغزها، سبزیجات کمکربوهیدرات و میوهها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. براساس گزارش هلث نیوز، نتایج این تحقیق که در کنفرانس آکادمی نورولوژی آمریکا در سال ۲۰۲۲ ارائه شده در مورد اکتشافات بالقوه تغییردهنده بازی برای بیماران ام اس مرتبط با رژیم غذایی بحث میکند. رژیمهای کتوژنیک چرخشی یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و عمدتاً توسط بدنسازان یا ورزشکاران مورد استفاده قرار میگیرند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شیما عبداللهی، اظهارکرد: رژیمهای کتوژنیک به طور معمول برای درمان بیماری صرع به ویژه نوع مقاوم به درمان آن مورد استفاده قرار میگیرد که این رژیم بر پایه افزایش سطح اجسام کتونی در خون است. با تجزیه و تحلیل ادبیات موجود در مورد کتوژنیک، محققان دریافتند که این رژیم غذایی مخصوصاً برای افراد باردار، افرادی که ممکن است باردار شوند و کسانی که بیماری کلیوی دارند، ناامن است. رژیم کتوژنیک این روزها در میان کسانی که به دنبال کاهش شدید وزن هستند، بسیار پرطرفدار است. اما چه کسانی میتوانند این رژیم را بگیرند؟ در تحقیق دیگری به این نتیجه رسیدند که افراد با رژیم کتوژنیک ۳ برابر بیشتر از رژیمهای توصیهشده برای افراد دیابتی کاهش وزن داشتند. کنار گذاشتن یک وعده سرعت اثرگذاری رژیم کتو را بیشتر میکند و برای لاغری و کاهش وزن مؤثر است. در ادامه نحوه پیروی از رژیم کتوژنیک را خواهید خواند. یک روش صد در صد پسر دار شدن داشتن رابطه در زمان مناسب است. تغییر رژیم غذایی و کم و زیاد کردن برخی مواد غذایی خاص می تواند به شما در دستیابی سطح PH مناسب رحم برای لقاح کمک کند. به همین خاطر برای رژیم کتوژنیک باید نان مناسب این رژیم را تهیه و استفاده کرد. Th is content was  done with GSA Conten t Ge nera​tor DEMO .

آفتابنیوز : پژوهشگران در مطالعهای متوجه اثر رژیم کتوژنیک به عنوان درمانی غیر دارویی روی مبتلایان به سندرم تخمدان پلی کیستیک شده اند. یکی از غذاهای لذیذی که میتوانید در رژیم کتو تهیه کنید، سالاد کتوژنیک تابهای است. ایسنا/فارس یک کارشناس ارشد تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: رژیم غذایی “کتوژنیک”، شیوهای تغذیهای برای کمک به درمان بیماران دچار اختلالات ارثی همراه با تشنج است. مهر نوشت: مطالعه جدید محققان دانشگاه پادائو ایتالیا در مورد اهمیت رژیم غذایی کتوژنیک در کاهش سریع چندین فاکتور پرخطر کووید ۱۹ نظیر چاقی، دیابت نوع ۲، و فشارخون بالا است. به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، «آنجلو سیگنارلی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه باری آلدو مورو ایتالیا، در این باره میگوید: «رژیم غذایی کم کالری کتوژنیک یک اقدام درمانی تغذیهای برای درمان چاقی است که تأثیر زیادی در کاهش وزن و بر میزان هورمون تستوسترون دارد.»به طور متوسط، مردان در این مطالعه ۴۱ ساله بودند و شاخص توده بدنی آنها ۳۶.۴ بود که نشانگر چاقی است. به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است، یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است. بسیاری از عوارض جانبی شروع رژیم کتوژنیک را میتوان از بین برد.