نمی‌خواهم می‌خواهم این زمان خیلی را روی برنامه کتوژنیک صرف کنم. در مورد شما چطور؟

رژیم کتوژنیک در بدنسازی رژیم کتوژنیک به کاهش وزن، حفظ توده عضلانی و بهبود نشانه های بسیاری از بیماری ها کمک زیادی 3 خوب راه‌ها برای استفاده رژیم کتوژنیک و دیابت 1402 می کند. شاید با یک جستجوی ساده در اینترنت رژیم های لاغری زیادی ببینید، اما برایتان سوال پیش می آید که معروف ترین رژیم لاغری در دنیا کدام یک از این رژیم های غذایی است؟ یکی دیگر از روش هایی که منجر به لاغری می شود استفاده از داروهای چربی سوز می باشد. شاید در نگاه اول این یک رژیم لاغری نباشد، چون اصل کار استفاده از کربوهیدراتهای کم و چربیهای زیاد است. اما این رژیم ممکن است برای ورزشکاران حرفهای و افرادی که به دنبال ایجاد حجم زیاد در عضلات خود هستند مناسب نباشد. البته ، همه ورزشکاران نگران عملکرد خود هستند و به درستی به تلاش های آنها دامن می زنند. با اینکه بیشتر مطالعات بر روی رژیم استاندارد و پروتئین بالا صورت گرفته است، ولی رژیم هدفمند و دورهای، روشهای پیشرفتهتری هستند و عمدتا توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرند. مؤثر بر رشد عضلات و افزایش مقدار اکسیژن رسانی به بدن که در هنگام تمرینات دشوار.

اگر این ماده به اندازه کافی به بدن نرسد، بدن ما بهصورت خودکار از سلولهای چربی به عنوان سوخت بهره میبرد و انرژی لازم را از آن دریافت خواهد کرد. کاهش وزن سریع به ندرت پایدار باقی میماند و لازم است برخی نکات را همیشه در طول رژیم خود رعایت کنید. در فرهنگهایی که غذا توسط پدربزرگ و مادربزرگ یا با کمک افراد دیگری از خانواده تهیه میشود، طبیعتاً افراد بیشتری، باید تحت آموزشهای لازم برای اجرای صحیح رژیم کتوژنیک قرار بگیرند. چنین کودکانی باید بیش از میانگین در این رژیم باقی بمانند و حتی توصیه شده، کودکان مبتلا به توبروز اسکلروزیس تا پایان عمر، رژیم کتوژنیک را اجرا کنند. دانههای جوانه زده: دانههایی که جوانه زدهاند، مانند بذر کتان، دانه چیا و دانه کنف، غنی از فیبرهای سالم هستند که میتوانند به کاهش وزنتان کمک کنند. کراتین: کراتین منشا تولید انرژی در عضله است و مکملهای کراتین میتوانند به خوبی به کسانی که در کنار رژیم کتوژنیک ورزش هم میکنند، کمک کنند. پودر مکمل سوپرفود: پودرهای مکمل سوپرفودهای سبز حاوی ترکیبات چربی سوز مانند چای سبز و قهوهی سبز هستند که میتوانند انرژی را بالا ببرند. بلکه تنها میتواند از سوزاندن گلوکز یا کتون انرژی دریافت کند. ​Con᠎tent has been generat ed wi th GSA C on tent᠎ Gener at​or Dem​oversion!

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

20 درصد از پروتئین و 75 درصد را نیز از چربی دریافت میکنید. برای دانستن اینکه چند درصد چربی اضافه دارید باید به متخصصین و کارشناسانی که دستگاه اندازه گیری چربی را دارند مراجعه کنید تا از بروز بیماری ها پیشگیری کنید. اگر به روش قدیمی و باورهای اجداد خود پیش بروید، باید از طریق غذاها با کمی چاشنی علم، جنسیت جنین خود را تا حدودی کنترل کنید یا بر آن تاثیرگذار باشید.در عین حال هیچ مدرک قطعی در مورد اینکه چه غذایی در جنسیت جنین تاثیرگذار است وجود ندارد. در صورتی که تمایل به استفاده از برنامه کتوژنیک با غذاها و ذائقه ایرانی رو دارین پیشنهاد میکنم سری به صفحه رژیم Z217 بزنید. یک آلو حدود 6.5 گرم کربوهیدرات دارد، بنابراین ممکن است بتوانید گهگاهی آلو را در برنامه غذایی خود قرار دهید. تحلیلهای مختلفی دربارهی اثرات مثبت و منفی این برنامه بر سلامتی، وجود دارد. به طور کلی علاوه بر موارد گفته شده رژیم کتوژنیک فواید دیگری هم دارد از جمله، کمک به کاهش آکنه پوست، درمان کبد چرب، درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک و بهبود اختلالات سیستم عصبی. Art icle has been gen​erated ​by GSA Content G᠎en᠎er at᠎or DE᠎MO .

همچنین ممکن است شما مقداری کالری اضافی هم مصرف کنید. اگر در ابتدای شروع رژیم، وزن کم کردید، احتمالا مقداری از توده ی عضلانی خود را همراه با بافت چربی از دست داده اید. به تازگی برای کاهش وزن سریع یا به عنوان شوکی برای خروج از استپ وزن مورد توجه رژیم شناسان قرارگرفته است. اگر میخواهید که کاهش وزن تدریجی و پله به پله داشته باشید و درنتیجه این پله ها را هم با سرعت مناسبی سپری کنید، بهتر است که به این مورد توجه داشته باشید که رژیم غذایی کتوژنیک همزان با کاهش وزن تدریجی، باعث سرعت بخشیدن به کاهش وزن شما میشود. مکان آمیزش هم مهم است. حداقل در ابتدای کار، تا زمانی که سیر نشدید، بسیار مهم است که غذا بخورید و از محدود کردن کالری بیش از حد خودداری کنید! با استفاده از این طرح، شما می توانید غذای خوبی بخورید تا زمانی که سیر شوید و همچنین یک تن چربی نیز از دست فروشگاه محصولات کتوژنیکی بدهید. کسانی که از رژیم کتوژنیک پیروی میکنند، به طور معمول مصرف کربوهیدراتها را به کمتر از 50 گرم در روز میرسانند.وقتی مصرف کربوهیدرات به شدت کاهش مییابد، بدن، چربی را بهجای گلوکز یا قند خون، در فرایندی که بهعنوان کتوز شناخته میشود، میسوزاند.در فرایند کتوز، بدن شما از کتونها – تجزیه چربی محصولات جانبی که توسط کبد تولید میشود – بهعنوان منبع انرژی جایگزین استفاده میکند.

کتوژنیک در بارداری

نمونه رژیم های کتوژنیک بدن تمام ذخایر گلوکز خود را از دست میدهد، میزان کتون ناگهان افزایش مییابد و در مدت زمان بسیار کوتاهی، وارد فاز کتوز میشوید. به همین میزان، چربی را وارد برنامهی خود نموده و شتاب را کنار بگذارید. پس حتماً همیشه یک بطری آب در کنار خود داشته باشید، و مطمئن شوید که در طول روز به مقدار کافی آب مصرف میکنید. فراوانی غذاهای سرشار از چربیهای سالم در این رژیم غذایی کمک میکند کمتر دچار بیماری قلبی شوید. کوهدانی گفت: رژیم غذایی لاغری سریع ما امسال با همه گیری کرونا نیز مواجه هستیم و باید با توجه به بازگشایی مدارس از مواد غذایی برای کودکان استفاده کنیم که به تقویت سیستم ایمنی بدن آنها کمک کند تا بتوانند در مقابله با این بیماری عملکرد مناسبی داشته باشند. دلیل این موضوع این هست که مشکلاتی که این رژیم برای بدن ایجاد میکنه، میتونه خطر آفرین باشه. به عنوان یک قاعده کلی در این رژیم غذایی، کربوهیدرات بسیار کم، چربی زیاد و پروتئین به طور متوسط مصرف می شود.

معایب کتوژنیک

و بیشتر شدن اشتهای خانم باردار کمک گرفت اما مصرف زیاد آن موجب ابتلا به یبوست خواهد شد. خرما از قدیمی ترین گیاهانی هستش که به وسیله انسان کاشته شد. ۳. رژیم غذایی لاغری سریع لاغری حاصل از انجام این رژیم موقتی است و چربیسوز نیست؛ در واقع با کاهش میزان کالری دریافتی، بدن آب خود را از دست میدهد که موجب کاهش ناگهانی وزن میشود. رژیم کتوژنیک به دلیل ایجاد حالت کتوزی در بدن به افراد دیابتی توصیه نمی شود. نتیجه گیری اصلی از این مطالعه این بود که افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب به دلیل خوردن چربی بیشتر لزوما منجر به کاهش چربی بیشتر نمی شود ، در واقع ممکن است برعکس باشد. همچنین تصور بر این است سلول های بدن قادر به استفاده از چربی برای انرژی هستند، ولی چون سلول های سرطانی نمی توانند به جای گلوکز از چربی ها استفاده کنند، پس این رژیم میتواند در درمان سرطان ها نیز کاربرد داشته باشد. رژیم غذایی لاغری سریع درزمانی که سرکار هستید نمیتوانید این کار را درست انجام دهید ، همچنین باید بدانید که در روزهایی که سمزدایی بدن با آب را انجام میدهید ، نباید فعالیتهای شدید بدنی داشته باشید .

نکته: به اخبار غلطی مانند لاغری سریع در 3 روز یا تیترهایی مشابه این توجه نکنید. بسیاری از مطالعات کاهش وزن قابل توجه در کتو را بدون نیاز به شمارش کالری نشان میدهد. البته به این موضوع توجه کنید در رژیم کرب سایکل، لاغر شدن فرد به علت چربی سوزی نیست. مواد غذایی مانند تخم مرغ، گوشت، آجیل، کره، پنیر، انواع دانهها، روغنها و سبزیجات سبز کمکربوهیدرات در آن فراوان است. مصرف غذای مناسب: گوشت، پنیر، تخم مرغ کامل، آجیل، روغن، آووکادو، ماهی روغنی و خامه مصرف کنید، زیرا این مواد غذایی جزء رژیم کتوژنیک است. وقتی شما از رژیم کتوژنیک پیروی می کنید به این معناست که باید میزان مصرف کربوهیدرات را به حداقل رسانده و از مواد غذایی کم کربوهیدرات استفاده کنید. سس سیب شیرین نشده – سس سیب به طور سنتی کتو نیست، اما حداقل مقدار مورد استفاده در اینجا کربوهیدرات ناچیزی را فراهم میکند. از آنجایی که رژیم کتو نیاز به چربی بالایی دارد، افراد باید باید برای لاغری سریع در هر وعده غذایی چربی بخورند. گرچه این رژیم معمولا برای بیشتر افراد سالم ایمن و بیخطر است، ولی ممکن است در حالیکه بدن شما سعی بر سازگار کردن خود با آن را دارد، برخی عوارض جانبی در شما ایجاد شود.

این سطح پایین انسولین در بدن از شما در برابر برخی از انواع سرطان یا حتی آهسته شدن روند رشد سلولهای سرطانی کمک میکند. در واقع مصرف روغن نارگیل ممکن است یکی از بهترین راهها برای افزایش سطح کتون در کبد باشد. هنگامی که کربوهیدرات بسیار کمی مصرف می کنید یا کالری بسیار کمی مصرف می کنید مثلا در روزه داری، کبد از چربی ها، کتون تولید می کند. بنابراین بدن برای تامین انرژی لازم، چربیها را به کمک کبد تجزیه مینماید. یعنی استفاده از چربیها به عنوان سوخت، در اولویت بدن نیست. به همین دلیل پیشنهاد می شود در این دوره حتما از مکمل ها استفاده کنید. چندین مطالعه در مورد این موضوع انجام شده است و گذر از آنها با جزئیات جزئی به ما کمک می کند تا مزایا و مضرات استفاده از این رژیم غذایی را در رابطه با عملکرد برجسته کنیم. با وجودی که روی رژیم کتوژنیک استاندارد و پروتئین مطالعات بیشتری صورت گرفته است، ولی رژیم کتوژنیک دوره ای و هدفمند طرفدار بیشتری دارد و معمولا بدنساز ها و ورزشکار ها بیشتر از آن استفاده می کنند. امروز مردم ترجیح میدهند که از داروهای ضدتشنج استفاده کنند و سراغ رژیم غذایی نروند.

هیچ مزیت متابولیکی مخفی در رژیم کتوژنیک وجود ندارد.

قانون اول : شما حق استفاده از هیچ گونه کربوهیدرات را ندارید! به گفته محققان در مورد کاهشوزن هیچ عدد متوسطی وجود ندارد که آن را به همه نسبت دهیم، بلکه علاوهبر تفاوت در ویژگیهای فیزیکی بدن هر فرد، نحوه پایبندی افراد و واکنش بدن آنها به رژیم غذایی نیز متفاوت است. هیچ مزیت متابولیکی مخفی در رژیم کتوژنیک وجود ندارد. شام:ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل. کره و خامه که ترجیحا از شیر طبیعی تهیه شده باشند، تخم مرغ و پنیرهای فرآوری نشده همچون پنیر موزارلا و چدار نیز از انواع سالم تغذیه در رژیم کتوژنیک هستند. آکنه: پایین آمدن انسولین و خوردن قند کمتری یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند. به طور تقریبی میزان قند و کربوهیدرات به کار رفته در یک نان معمولی که با آرد غلات نظیر آرد گندم و آرد جو پخته می شود حدود چهار برابر یک نان کتوژنیک است.