دوران سالمندی خود را تضمین کنید!


سالمندی دورانی است که همه افراد ناگزیر از تجربه آن هستند. برای بسیاری، رسیدن به سن سالمندی، مساوی است با دوران عقب‌ماندگی و سکون. اما واقعیت چیز دیگری است! امروزه همه افراد می‌توانند دوران سالمندی خود را تضمین کنند. دیگر دوران سالمندی، دوران رخوت و از کارافتادگی نیست. در ادامه این مطلب راجع به راهکارهایی که دوران سالمندی شما را تضمین می‌کنند، صحبت می‌کنیم.

منظور از دوران سالمندی چیست؟

سالمندی یکی از دوره‌های طبیعی در زندگی است. در بسیاری از کشورها، افراد پس از رسیدن به سن 60 سال دیگر کار نمی‌کنند و به اصطلاح بازنشسته می‌شوند. بازنشستگی مساوی است با سالمندی. دوران سالمندی مانند دیگر دوره‌های زندگی می‌تواند شیرین و لذت‌بخش باشد. کافی است از قبل سرمایه‌گذاری برای این دوران را شروع کرده باشید.

چگونه می‌توان دوره سالمندی بهتری داشت؟

در دوره کنونی که همه چیز با دور بسیار سریعی در حال گذر است، دیگر نمی‌توان به دیگران تکیه کرد. در گذشته بسیاری از پدر و مادرها برای دوران سالمندی خود روی فرزندانشان حساب می‌کردند. اما در دنیای شلوغ امروز که همه در حال دویدن هستند، زیاد نمی‌توان از فرزندان توقع داشت. همچنین راه‌های بسیار بهتری وجود دارد که به هر چه بهتر طی‌شدن دوران سالمندی شما کمک می‌کنند. با رعایت برخی نکات می‌توان دوران سالمندی را به بهترین شکل ممکن گذراند. در ادامه همراه ما باشید تا این نکات را توضیح دهیم.

رژیم غذایی خود را اصلاح کنید

همه ما از دوران جوانی عادات غذایی بدی را به همراه داریم. خوردن غذاهای پرچربی چون کله‌پاچه یکی از این عادت‌ها است که خطر بزرگی برای سلامت سالمندی به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید دوران سالمندی خود را تضمین کنید، از همین الان به فکر اصلاح تغذیه خود باشید. نکات زیر در اصلاح رژیم غذایی دوران سالمندی به شما کمک می‌کند:

  • میوه‌ها و سبزیجات تازه را هر روز میل کنید. حداقل 2 تا 3 وعده در روز باید میوه و سبزیجات مصرف کنید.
  • از خوردن غذاهای پرچرب، شور، فست‌فود و به طور کلی ناسالم خودداری کنید.
  • سعی کنید بیشتر از مواد غذایی ارگانیک استفاده کنید.
  • غذاهای پخته و کبابی را جایگزین غذاهای سرخ‌کردنی کنید.
  • 8 الی 10 لیوان در روز آب بنوشید.

چگونه می‌توان دوره سالمندی بهتری داشت؟

چکاپ یادتان نرود!

یکی دیگر از راهکارهایی که سلامت سالمندی شما را تضمین می‌کند، انجام چکاپ منظم است. در واقع از همان وقتی که پا به این دنیا می‌گذاریم، باید به طور منظم چکاپ شویم. چکاپ منظم به تشخیص به موقع بیماری‌ها کمک کرده و از پیشرفت آن‌ها جلوگیری می‌کند. برخی از آزمایش‌های ضروری برای دوران سالمندی عبارتند از:

  • آزمایش چربی خون شامل آزمایش کلسترول، تری گلیسرید، LDL و HDL
  • آزمایش قند خون شامل آزمایش قند خون ناشتا، آزمایش قند خون سه ماهه، آزمایش تحمل گلوکز خوراکی و آزمایش قند خون دو ساعته
  • آزمایش‌های سلامت کبد
  • آزمایش‌های سلامت کلیه‌ها
  • آزمایش سلامت استخوان‌ها

انجام به موقع این آزمایش‌ها، از بروز بیماری‌های خطرناکی چون دیابت، فشار خون، سکته قلبی و مغزی جلوگیری می‌کند.

به فکر اوقات فراغتتان باشید

قرار نیست در دوران سالمندی، همیشه تنها در گوشه خانه روزها را سپری کنید. شما باید از لحظه لحظه این دوران لذت ببرید. می‌توانید در کلاس‌های مختلفی چون کلاس موسیقی، کلاس داستان‌نویسی یا حتی کلاس برنامه‌نویسی شرکت کنید.

ورزش کنید

ورزش منظم، به خصوص ورزش‌های دسته جمعی تاثیر بسیار خوبی در روحیه شما دارند. در دوران سالمندی می‌توانید در کلاس‌های ورزشی مختلف مثل پیلاتس، یوگا، زومبا و شنا شرکت کنید. علاوه بر این ورزش‌های صبحگاهی دسته جمعی به تغییر روحیه و سلامت شما بسیار کمک می‌کنند.

منظور از دوران سالمندی چیست؟

سفر کنید

سفر یکی از بهترین تفریحاتی است که پیر و جوان به آن نیاز دارند. در دوران سالمندی می‌توانید با خیال راحت‌تری به جاهای دیدنی مختلف سفر کنید. می‌توانید با تورهای مسافرتی به سفر بروید. تورهای مسافرتی مخصوص سالمندان تجربه شگفت‌انگیزی برای شما خواهد بود.

به دوستانتان سر بزنید

همه افراد در هر سنی که باشند، برای گذران بهتر زندگی به یک دوست و رفیق نیاز دارند. در دوران سالمندی می‌توانید زمان بیشتری را در کنار دوستانتان بگذرانید. وقت‌گذرانی با دوستان، از افسردگی و دلمردگی در این دوران جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توانید با دوستان خود به سفر بروید و در کنار هم ماجراجویی کنید!

خانه سالمندان کجاست؟

خانه سالمندان، به مکانی گفته می‌شود که در آن از افراد سالمند نگهداری می‌شود. تمامی خانه‌های سالمندان زیر نظر مستقیم سازمان بهزیستی کشور فعالیت می‌کنند. دوران سالمندی دوران بسیار حساسی است و به مراقبت‌های خاصی نیاز دارد. شما می‌توانید دوران سالمندی خود را در خانه‌های سالمندان معتبر بگذرانید. در این مراکز مراقبت‌های ویژه دوره سالمندی با توجه به نیازهای افراد به آن‌ها ارائه می‌شود.

خانه سالمندان، جایی برای گذراندن بهتر دوران سالمندی

یکی از راهکارهایی که دوران سالمندی شما را تضمین می‌کند، مراجعه به خانه سالمندان است. در خانه سالمندان می‌توانید در کنار هم سن و سالان خود اوقات بهتری را بگذرانید. همچنین در این مراکز سلامت و تغذیه شما به طور منظم کنترل می‌شود. در خانه سالمندان می‌توانید دوران سالمندی خود را با کیفیت بهتری بگذرانید. برخلاف باور عمومی که این کار را بد می‌دانند، مراجعه به خانه سالمندان یک انتخاب کاملا عاقلانه است. همان‌طور که کودکان دوران کودکی خود را در مهدکودک‌ها بهتر سپری می‌کنند، گذراندن دوران سالمندی در سرای سالمندان احساس بهتری به شما می‌دهد.

در خانه سالمندان:

  • در کنار هم سن و سالان خود هستید
  • حرف همدیگر را بهتر می‌فهمید
  • همدیگر را درک می‌کنید
  • از هیاهو و شلوغی به دور هستید
  • به سلامت شما بهتر رسیدگی می‌شود
  • حس بی‌فایده بودن ندارید

مهم‌تر از همه این‌ها، در خانه سالمندان دیگر به اصطلاح سربار زندگی دیگران نیستید. اگر می‌خواهید از دوران سالمندی خود لذت ببرید، به فکر یک خانه سالمندان مجهز و معتبر برای خود باشید.

معرفی خدمات مجموعه خانه سالمندان پارسایان

معرفی خدمات مجموعه خانه سالمندان پارسایان

خانه سالمندان پارسایان یکی از مجهزترین و به‌روزترین خانه‌های سالمندان در شهر تهران است. شما می‌توانید برای خودتان یا پدر و مادر عزیزتان، روی کمک این مجموعه حساب کنید. فضای دلنشین، امن و بسیار صمیمی پارسایان دلتنگی و رخوت دوران سالمندی را از شما دور می‌کند. بدون شک انتخاب این مجموعه، یک انتخاب مطمئن برای دوران سالمندی است!

در خانه سالمندان پارسایان، کادری مجرب متشکل از پرستاران و پزشکان به صورت 24 ساعته مراقب سالمندان شما هستند. این مجموعه بالغ بر 20 سال تجربه در ارائه خدمات به سالمندان و سابقه کسب رتبه یک کشوری به عنوان بهترین سرای سالمندان کشور را در کارنامه خود دارد. از خدمات بی‌نظیر این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی
  • مجهز به اداره تغذیه برای تعیین رژیم غذایی مناسب برای سالمندان و حفظ سلامت جسمی آن‌ها
  • دارای مرکز فیزیوتراپی و کاردرمانی
  • دارای مرکز روانشناسی و مددکاری
  • دارای واحد تخصصی پرستاری

سخن پایانی

در این مطلب راجع به راهکارهای تضمین دوره سالمندی صحبت کردیم. دوره سالمندی یکی از دوره‌های بسیار شیرین زندگی است که می‌توانید از همین الان برای هر چه بهتر شدن آن تلاش کنید. امروز مراجعه به خانه‌های سالمندان نه تنها بد نیست، بلکه یک انتخاب هوشمندانه و عاقلانه است. در خانه‌های سالمندان مجهزی چون خانه سالمندان پارسایان شما می‌توانید دوران سالمندی خود را با آرامش بیشتری بگذرانید.

 

برچسب ها : خانه سالمندان تهران,بهترین خانه سالمندان,تفریح مناسب سالمندان,تغذیه مناسب سالمندان,سرگرمی برای سالمندان,خانه سالمندان پارسایان



منبع