بالا 10 کلیپ YouTube درباره رژیم های کتوژنیک

کاهش وزن با کتوژنیک نی نی سایت عملکرد رژیم کتوژنیک هم به همین 3 خوب راه‌ها برای استفاده رژیم کتوژنیک و دیابت 1402 صورت می باشد. لیست مواد غذایی مجاز رژیم کتوژنیک حاوی مقدار کمی کربوهیدرات می باشد، در نتیجه کاهش کربوهیدرات دریافتی، بدن کربوهیدرات لازم برای تامین انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز را ندارد در نتیجه از چربی به جای کربوهیدرات به عنوان منبع تامین انرژی مورد نیاز استفاده میکند.رژیم کتوژنیک معتقد است که اینکار علاوه بر چربی سوزی بر روی سلامت و تندرستی افراد هم تاثیر می گذارد زیرا با استفاده از چربی برای تامین انرژی مورد نیاز بدن عملکرد بدن بهبود می یابد. این رژیم سطح الکترولیت بدن را کاهش داده که نتیجه آن کمبود بعضی از مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم و سدیم خواهد شد. به همین دلیل است که گفته میشود تنها یکبار در هفته خود را وزن کنید. این برنامه شبیه به یک رژیم کتوژنیک استاندارد است اما پروتئین بیشتری در آن گنجانده میشود. رژیم کتوژنیک یک رژیم ساده برای اضافه کردن اصولی چربی به رژیم روزانه است. اگر مشکل ادامه یافت، روزانه یک مکمل پتاسیم مصرف کنید.

در ادامه بررسی میکنیم که چطور رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن میشود. شنیدن اسم “رژیم لاغری سریع 3 روزه” باعث تعجب و شگفتی میشود اما شما با این رژیم سریع لاغری که به رژیم ارتشی مشهور است تا 5 کیلو وزن کم میکنید. چنین مواردی شامل مواد غذایی شیرین (نوشابه، آبمیوه، انواع اسموتی، کیک، بستنی و آبنبات) ، غلات و مواد نشاستهدار (محصولات گندم، رنج، پاستا و غلات صبحانه)، میوهها (شامل تمامی انواع میوه، به غیر از میوههایی همچون بلوبری، تمشک، یا توت فرنگی)، ریشه سبزیجات و تجهها (سیب زمینی، سیبزمینی شیرین، هویج و زردک) ، محصولات کم چرب یا رژیمی (مایونز کم چرب و سس سالاد کم چرب) و بعضی سسها و چاشنیها انواع ناسالم چربی (روغن گیاهی فراوری شده و مایونز) میشود. BPA یک ترکیب آلی است که در تولید رزین کاربرد دارد و برای سلامتی مضر است .در صورت امکان، از قوطیهای کنسروی که فاقد BPA است استفاده کنید، مثلا از بطریهای شیشه ای استفاده کنید یا از محصولاتی از جمله روغن حیوانی، سس کچاپ، شیر نارگیل یا سس مایونز استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هدف شما تنها کاهش وزن نیست، بلکه بهبود ترکیب بدنی از طریق چربی سوزی و افزایش حجم عضلات یا حفظ آنها میباشد و بهترین راه برای انجام این کار افزایش قدرت کل عضلات بدن تا بیشترین میزان ممکن میباشد.

رژیم غذایی کتوژنیک برای لاغری

چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند ممکن است میزان تری گلیسیرید شما افزایش یابد، اما این چیزی عادی است به خصوص برای افرادی که در حال کاهش وزن هستند. درصد کمی از مردم در رژیم کتوژنیک هستند که افزایش LDL را تجربه می کنند. این رژیم به عنوان یکی از روش های لاغری توجهات زیادی را در سال های اخیر به خود جلب کرده. البته پایه اصلی این رژیم، مصرف کم کربوهیدرات بوده و یکی از روش های سریع کاهش وزن به شمار می آید. رژیم غذایی کتوژنیک کاملا ساده است: یک رژیم غذایی کتوژنیک یعنی مصرف کربوهیدرات کم، در واقع این نوع رژیم غذایی به خوردن غذاهای سالم و خوردن غذاهایی با کربوهیدرات کم تاکید دارد. مغز برای عملکرد درست به قند حاصل از کربوهیدرات های سالم نیاز دارد. 4- مواد غذایی حاصل از سویای تخمیری- اگر این گونه موادغذایی را می خورید تنها از مواد غذایی فاقد اصلاح ژنتیکی استفاده کنید و یا از محصولات سویای تخمیری مثلا ناتو، تمپه و تماری (سس سویای بدون گلوتن) و آمينو نارگيل استفاده کنید. سس مایونز، خردل( نوعی کلم)، سس پستو، آبگوشت استخوان، ترشی، غذاهای تخمیر شده (از جمله کیمچی و کامبوچا) – کلم ترش(بدون هیچ گونه مواد افزودنی).

این مسئله به خاطر تغییرات مثبت در هورمونهای گرسنگی از جمله لپتین و گرلین اتفاق میافتد. ممکن است در آغاز رژیم غذایی کتوژنیک، محدودیتهایی را در فعالیتهای خود مشاهده کنید، اما این فقط به خاطر عادت کردن بدن شما به این رژیم برای مصرف چربی است. در این حالت استخوانهای بدن شروع به از دست دادن مواد معدنی خود کرده و به همین خاطر میزان کلسیم دفع شده در ادرار افزایش مییابد. در خصوص افزایش کربوهیدرات دریافتی در این نوع رژیم کتوژنیک باید گفت خوشبختانه همه کربوهیدرات دریافتی طی فعالیت بدن سوزانده می شود و چیزی از آن به عنوان چربی در بدن ذخیره نمی شود. در این سری از رژیم های کتوژنیک، به دلیل کالری سوزی بالا در روزهای ورزشی، میزان کالری دریافتی ناشی از کربوهیدرات افزایش داده می شود. کتوژنیک رژیم دوره ای، مناسب ترین رژیم برای افراد ورزشکار است و در این نوع برنامه غذایی به راحتی می توانید میزان چربی دریافتی بدن را افزایش دهید. آیا رژیم کتوژنیک باعث افزایش کلسترول می شود؟

دلیل این امر این است که این داروها برای افزایش انسولین در بدن طراحی شدهاند و این باعث کاهش قند خون میشود. شواهد متعددی وجود دارند که غذاهایی ازجمله گوشت، تخممرغ، ماهی، دانه سویا و گوشت مرغ منجر به کاهش وزن و افزایش حس سیری میشوند. بیش از 30 مطالعه علمی باکیفیت بالا نشان میدهد که در مقایسه با سایر رژیمهای غذایی، رژیمهای کمکربوهیدرات و کتو منجر به کاهش وزن مؤثرتر میشود. به همین دلیل استفاده از رژیمهای رایگان در اینترنت همچون برنامه غذایی رژیم کانادایی و سایر رژیم ها نمیتواند قابل اعتماد باشد و ممکن است به سلامتی شما صدمه بزند. و باید مقدار مصرف کربوهیدرات خالص را کم کنید، همچنین توصیه میشود از غذای فرآوری شده و هر نوع غذای حاوی مواد نگهدارنده و حاوی رنگ پرهیز کنید.رژیم غذایی کتوژنیک صرفا کاهش وزن به هر قیمت ممکن نیست، بلکه اتخاذ یک سبک زندگی سالمتر است. در بالا گفته شد که رژیم کتوژنیک بدن را در حالت کتوزیس قرارمی دهد. اگر مصرف کربوهیدرات هم محدود باشد شما دچار این مشکل خواهید شد. اگر شمارش کالری را دوست ندارید، بررسیها نشان میدهد رژیم کتوژنیک گزینه خوبی برای شما است.

آیا آن را

پیشنهاد میکنید؟ برای آشنایی با دیگر رژیم ها ، پیشنهاد می شود مقالات رژیم مدیترانه ای را مطالعه نمایید. اگر برای کاهش وزن رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اید، باید توجه داشته باشید که این رژیم فقط برای مدت کمی قابل اجرا می باشد، زیرا بدن انسان برای سلامت و تندرستی نیاز به همه گروه های غذایی مفید دارد. برای شروع رژیم کتو پیشنهاد می شود از سه وعده غذایی در روز شروع کنید و فقط میان وعده ها را حذف کنید. در واقع شما باید برای هر وعده غذایی خود مقدار متوسط ۱۰۰ گرم گوشت را در نظر بگیرید تا با استفاده از آن بتوانید پروتئین مورد نیاز برای بدن خود را تامین کنید. لطفاً توجه داشته باشید: اگر قصد دارید هر نوع رژیم غذایی را امتحان کنید، لطفاً ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که میتوانید بدون هیچ عامل تهدیدکنندهای، رژیم بگیرید. ᠎Da ta was created  with the ​help of GSA Conte nt Ge᠎ne rato​r  DE MO᠎!

خرید محصولات رژیم کتوژنیک

تنها مشکلی که گزارش شده است افزایش برخی ناراحتیها در آغاز رژِیم کتوژنیک است که اگر شما آن را تحمل نمایید، بهبود مییابد. کتونهای اگزوژن: این مکمل ممکن است به افزایش سطح کتون بدن کمک کند. البته توجه داشته باشید که این فرایند در هر فرد متفاوت است و بعضی ممکن است نیاز به رژیم غذایی تخصصی تری برای رسیدن به کتوزیس داشته باشند. این استراتژی باعث میشود تا بدن بیاموزد که برای تولید انرژی مورد نیاز خود میبایست به سوزاندن چربیها روی بیاورد. هدف رژیم کتوژنیک تغییر منبع سوخت بدن از کربوهیدرات به چربی است که باعث چربی سوزی میشود. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد ، بنابراین اضافه کردن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک کند. اگر مشکل آخر را دارید، بهتر است کربوهیدرات بیشتری بخورید یا فعالیتهای بدنی خود را تغییر دهید. “ من نیز در اینجا میخواهم این را اضافه کنم که اگر شما فردی سالم میباشید که به طور منظم تمرینات با وزنه و ورزشهای پر فشار را انجام میدهید بهتر است رقم کربوهیدرات مصرفی شما در روز نزدیک تر به ۱۰۰ گرم باشد. تنها چند تجربه اندک درباره ی خارش افراد وجود دارد و در اینجا درباره آن ها صحبت میشود.

انواع غذاهای کتوژنیکی

در اینجا اجباری به تهیه دوره جدید نیست. روغن زیتون میتونه به عنوان چاشنی برای تهیه سالاد فصل، سالاد سبزیجات و… چاشنی ها، زیرا این مواد غذایی شکر و چربی ناسالم دارد. هر شخصی شرایط بدنی متفاوتی دارد و به همین دلیل شرایط کاهش وزن نیز متفاوت خواهد بود. منبع تامین انرژی در این گونه ورزشها عمدتا گلیکوژن میباشد که در این حالت اگر از یک رژیم کتوژنیک استفاده کنید این منبع تقریبا در بدن ناموجود خواهد بود. این گونه احتیاط شامل میوههای خشک (خرما، کشمش، و غیره) هم می شود، در صورتی که به مقادیر زیاد خورده شوند.10) اساسا به دلایل سلامتی، از محصولات سویا پرهیز کنید، با این وجود چند محصول تخمیر شده ارگانیک( فاقد اصلاح ژنتیکی) به دلیل مزایای سلامتی معروف هستند. در ثانی، میزان کربوهیدرات شیر بسیار زیاد است (4-5 گرم کربوهیدرات در هر 100 میلی لیتر). شیر به چند دلیل توصیه نمیشود. کلسترول بالا به طور کلی به دلیل افزایش HDL (کلسترول خوب) است که احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش میدهد. این رژیم کتوژنیک به دلیل افزایش پروتئین، بیشتر مناسب افرادی است که فعالیت بدنی شدیدی دارند.

نی نی سایت درباره رژیم کتوژنیک

این در حالی است که شما در رژیم کتوژنیک با این مشکل مواجه نیستید زیرا تمامی چربیهای مصرف شده توسط شما در داخل بدن میسوزند و علتی برای چاقی باقی نخواهد ماند. با استفاده از برخی از رژیمهای غذایی شما نهتنها به اهداف خود دست نمییابید، بلکه با عواقبی نیز مواجه میشوید. برخی از افراد از رژیمهای کتوژنیک بهطور خاص برای افزایش عملکرد ذهنی استفاده میکنند. رژیم کتوژنیک هدفمند (Targeted Ketogenic Diet): رژیمی است که برای ورزشکاران مناسب است و به آنها امکان می دهد که به زمان مسابقات یا فعالیت های سنگین ورزشی مقدار قند یا کربوهیدرات رژیم غذایی خود را افزایش دهند. خانمی که موفق شده است، نزدیک به 20 کیلوگرم از وزنش را کم کند، رژیم غذاییش را در Reddit به اشتراک گذاشته است. محصولات لبنی (ماست ساده پرچرب، پنیر کاتیج، خامه، خامه ترش، پنیر) – از محصولات دارای برچسب “کم چرب” اجتناب کنید، زیرا بیشتر آنها با شکر و نشاسته بستهبندی شده اند و اثر ماندگاری دارند.