MCT Oil روغن MCT چیست؟


MCT یک نوع چربی سوز تحت عمل است که طول مولکول های گالن آن را کاهش می دهد تا به راحتی توسط بدن جذب شود و همانطور که از نامش پیداست بر طول پیوند زنجیره ای تأکید می کند.

روغنها بر اساس میزان کربن موجود در زنجیره آنها تقسیم می شوند. روغن های دارای کربن بالا بین 13 تا 21 اتم کربن در مولکول های خود دارند ، در حالی که MCT ها بین 6 تا 12 کربن در ساختار خود دارند.

رژیم کتوژنیک - چربی MCT چیست؟

فرایند چربی سوزی با شکستن پیوندهای کربنی چربی های مولکولی انجام می شود و هرچه این چربی ها طولانی تر باشند ، فرآیند هضم برای بدن دشوارتر می شود. در نتیجه ، از آنجا که MCT ها خود زنجیره های آهن را کوتاه می کنند ، به راحتی با زبان ساده جذب می شوند ، یا در واقع برای بدن بسیار آسان تجزیه می شود و به راحتی می توانند به بدن تبدیل شوند.

mctoilsportsresearch 1024x683 2 - روغن MCT چیست؟

محلول روغن درمانی MCT

اصالحیه:
رضایت بخش ، نرم کننده ، جوان کننده ، تقویت کننده ، محافظت کننده ، پاک کننده ، ضد پیری ، ضد پیری

دارو:
ضد میکروبی ، ضد التهابی ، آنتی اکسیدانی ، تنظیم کننده ، کمک به هضم ، از دست دادن پوست

مزایای روغن MCT در رژیم کتو

1- این مکمل به طرق مختلف باعث کاهش وزن می شود:

روغن MCT دو هورمون (پپتید YY و لپتین) برای افزایش احساس رضایت بدن ترشح می کند
این ممکن است بیش از روغن نارگیل باشد تا شما را راضی کند. یک مطالعه نشان داد افرادی که دو قاشق غذاخوری روغن MCT را به عنوان بخشی از وعده صبحانه خود مصرف کرده اند ، نسبت به کسانی که روغن نارگیل مصرف کرده اند ، ناهار کمتری مصرف کرده اند.
همان مطالعه میزان تری گلیسیرید و گلوکز با چربی MCT را نشان داد که ممکن است بر رضایت نیز تأثیر بگذارد.
علاوه بر این ، استفاده از روغن MCT به طور قابل توجهی وزن بدن و چرخش مفصل ران را کاهش داده است. محققان همچنین گزارش می دهند ، این می تواند به جلوگیری از چاقی کمک کند.

رژیم کتوژنیک - چربی MCT چیست؟

2- علت سریع تولید انرژی:

چربی MCT چربی عالی نامیده می شود زیرا بدن شما سریعتر از گلیسیریدهای چربی بلند (LCTs) که کلسیم زیادی در زنجیره چربی خود دارد ، MCT را جذب می کند.
MCT ها مستقیماً از معده به کبد منتقل می شوند و مانند سایر چربی های زنجیره ای نیازی به تارو ندارند.
در کبد ، چربی ها به عنوان سوخت یا چربی بدن ذخیره می شوند.
از آنجا که قرار دادن MCT ها بدون شکستن سلول های آنها آسان است ، می توان آنها را به عنوان منبع انرژی فوری مورد استفاده قرار داد.

3- کاهش اسید لاکتیک در ورزشکاران و افزایش توانایی چربی سوزی:

افزایش سطح لاکتات در حین ورزش می تواند عملکرد بد ورزشی داشته باشد.
جالب اینجاست که MCT ممکن است به کاهش سطح لاکتات کمک کند. علاوه بر این ، این مطالعه نشان داد که مصرف چربی MCT قبل از ورزش ممکن است به جای مصرف چربی اشباع به شما در مصرف انرژی کمک کند.
اگرچه MCT می تواند چربی سوزی را در حین ورزش افزایش دهد ، اما نتایج آزمایش مختلط است تا مشخص شود که آیا چربی MCT می تواند به شما در ورزش بیشتر کمک کند یا خیر.

4- کاهش قند و پیشگیری از بیماری های قلبی:

بیماری قلبی یک مشکل فزاینده است.
برخی از دلایل افزایش خطر ابتلا به این بیماری عبارتند از: کلسترول بالا ، فشار خون بالا ، سرگیجه ، اضافه وزن و سیگار کشیدن.
نشان داده شده است که روغن های MCT از کاهش وزن و چربی حمایت می کنند. این به نوبه خود ممکن است به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند.

5. کنترل قند و شکر:

اکثر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دارای اضافه وزن یا چاقی هستند و دیابت خود را مدیریت می کنند. با این حال ، نشان داده شده است که MCT ها ذخیره چربی را کاهش داده و چربی سوزی را افزایش می دهند.

6- او همچنین تولید کننده کتون است:

کتونها متابولیسم بدن را افزایش داده و باعث سوزاندن چربی می شوند.

076f6d08 7457 4a0e ba5a 3b388d09c838 2 - سوخت MCT چیست؟

4 نوع اصلی MCT وجود دارد:

کربن نوع 6 – کربن نوع 8 – کربن نوع 10 – کربن نوع 12

هرچه زنجیره آهن یا به عبارت دیگر مقدار کربن بیش از 4 فصل کوتاهتر باشد ، آزمایش روغن توسط بدن راحت تر است.

چقدر از MCT برای دستیابی به کتوز استفاده می شود؟

ابتدا یک قاشق چایخوری یا کمتر به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، با مقدار کمی شروع کنید و بسته به خلق و خوی خود به تدریج چربی رژیم غذایی خود را افزایش دهید. اگر به نظر می رسد خوب پاسخ می دهید ، روزانه حدود یک قاشق غذاخوری به راه خود ادامه دهید.

عوارض جانبی روغن MCT چیست؟

مصرف زیاد روغن ممکن است عوارضی مانند تنگی نفس ، تنگی نفس ، استفراغ ، تحریک پذیری ، سرگیجه ایجاد کند ، اما روغن معمولاً قابل تحمل است ، تنگی نفس و یبوست. سعی کنید این روغن را در غذاها مصرف کنید تا از عوارض جانبی بیشتر جلوگیری کنید و به یاد داشته باشید که رژیم غذایی کم چربی را شروع کرده و در صورت نیاز بیشتر افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید