7 مزایای سلامتی


ما هفت مدرسه داریم

مردم صدها سال است که ماست می خورند. ارزش غذایی بالا و مصرف منظم آن می تواند جنبه های مختلف سلامت شما را افزایش دهد. به عنوان مثال ، ماست با کمک به کنترل وزن ، خطر بیماری های قلبی و پوکی استخوان را کاهش می دهد. این مقاله زیر از 7 مزیت حمایتی علمی شگفت انگیز ما است.

ماست چیست و چگونه تهیه می شود؟

ماست یکی از محبوب ترین محصولات لبنی است که توسط باکتری مخمر شیر تهیه می شود. باکتری هایی که برای تهیه ماست استفاده می شوند ، فرهنگ ماست نامیده می شوند که لاکتوز ، قند رایج شیر را تقویت می کند. این فرآیند اسید لاکتیک تولید می کند ، محصولی که باعث تخمیر پروتئین شیر می شود و طعم و نوع منحصر به فردی به ماست می بخشد. ماست را می توان از هر نوع شیر تهیه کرد. یا ماست پرچرب ماست معمولی بدون رنگ اضافه یک مایع سفید غلیظ و کرمی با طعم دلپذیر است. متأسفانه ، بسیاری از انواع مواد افزودنی مانند شکر و ادویه جات ترشی جات اضافه می کنند. این ماست ها برای سلامتی شما مفید نیستند. از سوی دیگر ، ماست شیرین نشده فواید زیادی برای سلامتی دارد.

بدون مزاحمت بیشتر ، 7 فایده علمی شگفت انگیز ماست طبیعی وجود دارد.

1- ماست سرشار از مواد مغذی است.

ماست تقریباً تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را دارد. ماست سرشار از کلسیم است ، یک ماده معدنی مهم برای سلامت دندان ها و استخوان ها. فقط یک فنجان ماست 49 درصد از کلسیم مورد نیاز روزانه شما را تأمین می کند. ماست همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین B ، به ویژه ویتامین B12 و ریبوفلاوین است که هر یک از آنها در برابر بیماری های قلبی جدی و اختلالات مادرزادی کانال عصبی محافظت می کند. یک کاسه ماست همچنین 38 درصد از نیاز روزانه شما به فسفر ، 12 درصد منیزیم و 18 درصد پتاسیم را تأمین می کند. این مواد معدنی برای بسیاری از انواع بدن مانند تنظیم فشار خون ، متابولیسم و ​​سلامت استخوان ها ضروری هستند.

یکی از میوه هایی که ماست معمولاً حاوی آن نیست ویتامین D است ، اما ماست ها غالباً با ویتامین D غنی شده اند. ویتامین D استخوان ها و سیستم ایمنی را تقویت می کند و ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی و ناراحتی را کاهش دهد.

ماست بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین می کند. سرشار از کلسیم ، ویتامین B و مواد معدنی است.

2- ماست سرشار از پروتئین است

ماست دارای مقدار شگفت انگیزی پروتئین است ، حدود 12 گرم پروتئین تا 200 گرم ماست. ثابت شده است که این پروتئین ها با افزایش مصرف انرژی یا دریافت کالری روزانه از متابولیسم حمایت می کنند. پروتئین کافی نیز برای تنظیم اشتها مهم است ، زیرا باعث افزایش تولید هورمون هایی می شود که نشان دهنده رضایت است. این به طور خودکار کل کالری دریافتی شما را کاهش می دهد ، که برای کنترل وزن مفید است.

در یک مطالعه ، افرادی که ماست به عنوان میان وعده می خوردند ، گرسنه تر از کسانی نبودند که غذاهای کم پروتئین و کم کالری مصرف می کردند و روزانه 100 کالری کمتر از شام می خوردند. هنگام خوردن ماست یونانی که یک ماست بسیار غلیظ و سفت است ، اثرات مفید ماست حتی بیشتر آشکار می شود. این ماست پروتئین بیشتری نسبت به ماست معمولی دارد و در هر 200 گرم ماست 22 گرم پروتئین دارد. ماست یونانی در کنترل هوس ها و کاهش احساس گرسنگی م thanثرتر از ماست معمولی با پروتئین کمتر است.

ماست ، به ویژه ماست یونانی ، دارای پروتئین زیادی است. و پروتئین برای هضم و کنترل وزن مفید است.

3- برخی از انواع آن برای سلامت دستگاه گوارش مفید است

برخی از انواع ماست حاوی باکتری های زنده یا پروبیوتیک ها به عنوان بخشی از مخمر هستند یا پس از پاستوریزاسیون به ماست اضافه می شوند. ممکن است خوب باشد که غذا هنگام نوشیدن باعث تحریک شود. متأسفانه ، اکثر ماست هایی که پاستوریزه می شوند ، روشهای گرمازدگی م thatثر ندارند. برای اطمینان از ارزش پروبیوتیک های ماست خود ، به دنبال فرهنگ های سالم و زنده باشید که باید روی برچسب ماست ذکر شود. برخی از پروبیوتیک های موجود در ماست مانند بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیل نشان داده است که علائم تحریک کننده سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد. این بیماری یک بیماری شایع است و روده بزرگ را درگیر می کند.

در یک مطالعه ، بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) اغلب شیر تغلیظ شده یا ماست حاوی بیفیدوباکتریوم مصرف می کردند. فقط در سه هفته ، بیماران پیشرفت تورم و مدفوع معمول را گزارش کردند – و همچنین عوارض جانبی بعد از 6 هفته مشاهده شد.

یک مطالعه دیگر نشان داد که ماست حاوی بیفیدوباکتریا علائم گوارشی و سلامت را از نظر کیفیت زندگی در زنانی که شواهد قطعی در مورد بیماری گوارشی ندارند بهبود بخشید.

علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که پروبیوتیک ها می توانند از بیماری التهابی روده و همچنین زخم جلوگیری کنند.

برخی از انواع ماست حاوی پروبیوتیک ها می توانند با کاهش علائم اختلالات گوارشی شایع مانند نفخ ، اسهال ، سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشند.

4- ماست می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند

مصرف منظم ماست – به خصوص اگر ماست بیش از حد پخته شود – می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و شانس بیماری شما را کاهش دهد. نشان داده شده است که پروبیوتیک ها التهاب را کاهش می دهند ، که با بسیاری از بیماری ها مرتبط است ، از عفونت ویروسی گرفته تا عفونت های گوارشی. مطالعات نشان داده است که در برخی موارد ، پروبیوتیک ها می توانند میزان ، مدت و شدت سرماخوردگی را کاهش دهند. علاوه بر این ، خاصیت افزایش سیستم ایمنی بدن به دلیل منیزیم ، سلنیوم و فلز سفید آن است که مواد معدنی مفیدی هستند که به سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. ماست های غنی شده با ویتامین D باعث تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدن می شود. توانایی ویتامین D برای پیشگیری و محافظت در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مورد مطالعه قرار گرفته است.

ماست های پروبیوتیک ، ویتامین ها و مواد معدنی را ارائه دهید که همه آنها می توانند ایمنی را تقویت کرده و در برابر بیماری ها محافظت کنند.

5. ماست می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

ماست حاوی عناصر مهمی برای حفظ سلامت استخوان ها از جمله کلسیم ، پروتئین ، پتاسیم ، فسفر و گاهی ویتامین D است. همه این ویتامین ها و مواد معدنی در پیشگیری از پوکی استخوان بسیار م effectiveثر هستند ، وضعیتی که استخوان ها را ضعیف می کند. پوکی استخوان در افراد مسن شایع است. تپه های افقی با پوکی استخوان تراکم استخوانی کمتری دارند و خطر شکستگی بیشتر است. با این حال ، مطالعات نشان داده است که خوردن سه غذای ساده مانند ماست به طور منظم و روزانه می تواند استخوان و انرژی زیادی را حفظ کند.

ماست سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای سلامت استخوان ها مهم است مصرف منظم خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد.

6- ماست می تواند برای رژیم غذایی سالم مفید باشد

میزان چربی موجود در ماست یکی از دلایلی است که به دلیل مزایای سلامتی آن مورد بحث قرار می گیرد. اکثر ماست ها دارای مقدار زیادی چربی با مقدار کمی چربی اشباع نشده هستند که اشباع نشده است. پیش از این اعتقاد بر این بود که چربی های چرب باعث بیماری قلبی می شوند ، اما اخیراً مطالعه شده است ، این چربی شرایط دقیقی نیست. با این حال ، ماست های کم چرب و بدون چربی هنوز در ایالات متحده محبوب هستند. هیچ شواهد واضحی وجود ندارد که ماست برای سلامتی شما مضر باشد ، اما ممکن است برای قلب شما مفید باشد. مطالعات نشان داده است که خوردن چربی اشباع شده از همه محصولات لبنی کیفیت کلسترول HDL را افزایش می دهد که می تواند از بیماری های قلبی جلوگیری کند. همچنین نشان داده شده است که محصولات لبنی مانند ماست در کاهش فشار خون که عامل اصلی بیماری های قلبی است ، مثر هستند.

حتی وقتی چرب است ، از ماست برای تقویت کلسترول HDL خوب و کاهش فشار خون برای سلامت قلب استفاده می شود.

7. ماست می تواند کنترل وزن را بهبود بخشد

ماست دارای خواص زیادی است که می تواند به تنظیم وزن کمک کند. برای شروع ، حاوی پروتئین های زیادی است که به همراه کلسیم ، نیاز به سرکوب هورمون هایی مانند پپتید YY و GLP-1 را افزایش می دهد. علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که ماست رژیمی کمتر با وزن بدن ، درصد چربی بدن و دور کمر ارتباط دارد. یک مقاله مروری نشان داد که مصرف چربی های لبنی مانند ماست می تواند چاقی را کاهش دهد. مطالعات دیگر نشان داده است افرادی که ماست می خورند بیشتر از کسانی که ماست نمی خورند ، غذا می خورند.

ماست سرشار از پروتئین ، بسیار سیر کننده است و ممکن است رژیم غذایی کلی شما را بهبود بخشد همه این عوامل به حفظ وزن کمک می کند.

ماست ممکن است برای همه مناسب نباشد

برخی از افراد باید توجه داشته باشند که خوردن ماست ممکن است عوارض جانبی داشته باشد ، به ویژه برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند یا به شیر حساسیت دارند.

عدم تحمل لاکتور

کمبود لاکتوز زمانی رخ می دهد که بدن فاقد لاکتوز است ، آنزیمی که برای تجزیه لاکتوز – قند موجود در شیر – مورد نیاز است ، باعث عدم تحمل لاکتوز و ایجاد پرخوری می شود. بیماری های گوارشی ، مانند درد شکم و اسهال بعد از شیردهی بنابراین ، کسانی که لاکتوز را تحمل نمی کنند ، نباید از ماست استفاده کنند.

با این حال ، افرادی که به لاکتوز حساسیت ندارند ، ممکن است عدم تحمل بیشتری داشته باشند ، زیرا مقداری از لاکتوز در طول تولید ماست تجزیه می شود و پروبیوتیک ها ممکن است برای هضم آن با یکدیگر همکاری کنند. اگر عدم تحمل لاکتوز دارید ، احتمالاً مشکل این است که ببینید آیا می توانید ماست بخورید یا خیر.

برو شیر

محصولات لبنی حاوی کلسیم و لوله های آب هستند ، پروتئین هایی که برخی از مردم به آن حساس هستند ، اما شیر باعث ایجاد واکنش از موم زنبور تا تورم و تصفیه پوست می شود.

دوست دارم اضافه کنم

بسیاری از انواع ماست حاوی مقدار زیادی شکر افزوده هستند ، به ویژه آنهایی که چربی کمی دارند قند زیاد با بسیاری از مشکلات سلامتی مانند دیابت و چاقی همراه است. بنابراین ، خواندن برچسب مواد غذایی و اجتناب از برچسب هایی که از قند استفاده می کنند ، مهم است.

ماست می تواند برای کسانی که به شیر حساسیت ندارند یا به شیر حساسیت دارند عوارض جانبی داشته باشد بسیاری از انواع ماست دارای قند افزودنی بالایی هستند که می تواند سهم مهمی در سلامتی داشته باشد.

چگونه بهترین ماست را برای سلامتی خود انتخاب کنیم

وقتی صحبت از انتخاب های ما می شود ، هرچه ساده تر ، بهتر. ماست های ساده و شیرین نشده عالی هستند ، زیرا حاوی مواد کمی بدون قند اضافی هستند. اینکه از ماست کم چرب یا پرچرب استفاده می کنید یک انتخاب شخصی است. غذاهای پرچرب کالری بالایی دارند ، اما این بدان معنا نیست که آنها ناسالم هستند. فقط مطمئن باشید که توصیه های اندازه بزرگ را دنبال می کنید. همچنین باید به دنبال ماست های خام و مغذی باشید تا مطمئن شوید از مواد لازم برای بهبود سلامت خود استفاده می کنید.

بهترین ماست برای سلامتی شما دارای قسمتهای کوچک است اما شکر اضافه ندارد. مارکی را انتخاب کنید که دارای عناصر نمونه باشد.

طوسی در غیر این صورت

ماست سرشار از مواد مغذی است و می تواند سلامت شما را بهبود بخشد و اغلب به صورت شما آسیب برساند. همچنین اگر به سلامت کلی و مدیریت وزن خود کمک کنید ، می تواند خطر بیماری را کاهش دهد. مطمئن شوید که ماست مورد استفاده خود را با دقت انتخاب می کنید برای بسیاری از فواید سلامتی ، انواع ساده را انتخاب کنید ، بدون استفاده از مکمل های حاوی پروبیوتیک.

غذا در خط

دیدگاهتان را بنویسید