4 راه آسان برای مقابله با چربی شکم در دوران یائسگی – دکتر رویا خادمیان


72f3ea37 ec6f 4ade 9bad a95bfca05a0e - 4 راه آسان برای مقابله با درد شکم در یائسگی

4این یک راه آسان برای مقابله با معده چرب در دوران یائسگی است

با افزایش سن ممکن است افزایش وزن اجتناب ناپذیر باشد ، اما در واقع می توان آن را تنظیم کرد. تغییرات هورمونی طبیعی به این معنی است که ممکن است علائم یائسگی مانند گرگرفتگی ، تعریق شبانه و نوسانات روحی را تجربه کنید ، اما نگران نباشید و اعتراف کنید که هیچ کاری نمی توانید در مورد آن انجام دهید. در مورد چربی شکم در دوران یائسگی.

در آینده ، در دوران یائسگی یا پس از آن ، سطح استروژن کاهش می یابد و متابولیسم کند می شود و از دست دادن پوست به ویژه در قسمت های مرکزی بدن دشوارتر می شود. کاهش چربی در دوران یائسگی نه تنها تحریک کننده است بلکه می تواند بر سلامت فرد نیز تأثیر بگذارد. مطالعات نشان داده اند که گرفتگی معده در دوران یائسگی خطر بیماری های قلبی ، دیابت ، سرطان های دیگر و حتی مرگ زودرس را افزایش می دهد.

1. نحوه مقابله با چربی شکم در دوران یائسگی

به طور منظم برای تنظیم الگوهای تنفس در دوران یائسگی ورزش کنید. با ترکیبی از تمرینات متوسط ​​و شدید برای از بین بردن چربی شکم در دوران یائسگی شروع کنید. برنامه روزانه شما باید شامل فعالیت بدنی مانند شنا ، پیاده روی ، دوچرخه سواری و دویدن و همچنین مقاومت یا ورزش شدید باشد.

2. ایستادن بهتر از نشستن است ، تا جایی که می توانید

هرچه بدن شما بیشتر حرکت کند ، کالری بیشتری می سوزاند. یک راه آسان برای انجام این کار این است که تا جای ممکن در طول روز در موقعیت مناسب بنشینید. نه تنها کالری می سوزاند ، بلکه می تواند از سایر مشکلات سلامتی نیز جلوگیری کند.

اقامت طولانی مدت با افزایش تعداد تنفس و همچنین تجمع چربی در اطراف اندام هایی مانند کبد همراه است که خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. برای ماندگاری بیشتر ، پشت تلفن بایستید یا در فاصله کوتاهی از پارک پارک کنید ، جایی که باید کمی راه بروید. اگر عادت دارید زیاد جلوی تلویزیون غذا بخورید ، دوچرخه را روی نیمکت خود روی زمین بگذارید تا بتوانید در حالی که هنوز به فیلم های مورد علاقه خود می روید ، فعالیت های مورد نظر خود را انجام دهید.

3. زمان خوردن غذا و میان وعده برای خوردن با درک

مهم نیست که در میانسالی چه رژیمی را دنبال می کنید ، مهم این است که چه زمانی غذا می خورید. به عنوان مثال ، خوردن بستنی در نیمه شب و خوردن چیپس سیب زمینی ایده های بدی هستند و در طول روز انتخاب مناسبی نیستند. پیام کلی در مورد زمان غذا روشن است: برای خوردن غذا دیر نکنید.

غذا خوردن در اواخر شب تلاشی برای کاهش وزن است. به محدودیت زمانی خود صادق باشید. وعده غذایی خود را در زمان مناسب مانند 7 بعد از ظهر به پایان برسانید و 12 ساعت بعد ، صبح روز بعد در ساعت 7 بعد از ظهر این کار را تکرار کنید.

عادات خواب سالم خود را برای استراحت بهتر و کاهش چربی در دوران یائسگی تجدید کنید.

ناباروری یک علامت شایع در دوره ای است که بدن زن در حال نزدیک شدن به آخرین چرخه قاعدگی است. یکی از مواردی که واقعاً به مبارزه با یائسگی کمک می کند ، سطح خواب است. کمبود خواب بر هورمون های اشتها گرلین و لپتین تأثیر می گذارد. شما باید آشپزخانه خود را ببندید و دندان های خود را در ساعت 7 بعد از ظهر مسواک بزنید ، این امر باعث می شود که از خوردن غذای قدیمی و خواب راحت در شب جلوگیری کنید. نباید قبل از خواب غذا بخورید ، زیرا خواب شما را مختل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید