۱۰ نکته برتر برای راه اندازی سایت فروشگاه آنلاین


راه اندازی فروشگاه اینترنتی یک فرآیند به ظاهر ساده است. کافی است یک سایت داشته باشید و مطالب و محصولات خود را قرار دهید تا به طور موثر آن را نشان دهید. اما همه چیز به این سادگی نیست!

برای دسترسی سریعتر به اخبار داغ فناوری اطلاعات، Camapress اینستاگرام را دنبال کنید. از جانب اینجا وارد می شود.

برای موفقیت در تجارت الکترونیک باید مزایای این مسیر را بدانید. در اینجا ۱۰ نکته مهم از متخصصان فروش آنلاین برای برداشتن گام های خود برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین قوی تر آورده شده است.

سایت فروشگاه اینترنتی کاماپرس

۱. آن را ساده نگه دارید

سفر خرید مشتری باید ساده و واضح باشد. قبل از افزودن یک عنصر جدید به طراحی سایت خود، از خود بپرسید: آیا افزودن این عنصر مسیر خرید مشتری را مسدود نمی کند؟!

در راه اندازی، حداقل صفحه فرود بهترین گزینه است. با گذشت زمان و تجزیه و تحلیل رفتار مشتری، عناصر دیگری را به صفحات اضافه کنید.

یک طراحی حداقل رابط کاربری و یک دعوت ساده برای اقدام، چیزی است که بازدیدکننده را به مشتری تبدیل می کند. همه چیز را واضح و ساده نگه دارید تا پیامی که می خواهید منتقل کنید سریعتر به دست مشتری برسد.

بیشتر بخوانید:

۲. فقط با حفظ رضایت، می توانید بازدید کننده را مشتری کنید

یک تجربه کاربری عالی می تواند تعامل با برند شما را لذت بخش کند. در مقابل، اشتباهات طراحی سایت این حس خوب را کاملا از بین می برد. پس از تکمیل طراحی اولیه، تمام صفحات را بررسی کنید و هر چیزی که باعث کاهش سرعت مشتری می شود را حذف کنید تا نرخ تبدیل فروشگاه اینترنتی شما افزایش یابد. کلید افزایش نرخ تبدیل این است که سایت را مجدداً با مشتریان بررسی کنید تا مطمئن شوید که مقادیر امروز مانند دیروز باقی می مانند.

۳. با داشتن فروشگاهی منحصر به فرد و شخصی از رقبا متمایز باشید

یک برند دارایی قدرتمندی برای برقراری ارتباط عاطفی با مخاطب و تبدیل آنها به یک طرفدار برند است. از هر ۵ مشتری، معمولاً ۴ نفر از آنها برای مدت طولانی یک برند راضی را تبلیغ می کنند. با ایجاد یک تجربه خرید متمایز، موقعیت خود را در دراز مدت به یک برند محبوب تبدیل کنید. برای رشد در دراز مدت، باید تجربه خریدی را پیدا کنید که رقبا نتوانند از آن تقلید کنند.

۴. تجربه کاربری عالی همیشه در اولویت است

قیمت های عالی، تبلیغات خیره کننده و بنرهای جذاب هنوز در تجارت الکترونیکی هستند. اما تا زمانی که تجربه کاربری یا UX ضعیف باشد، اثربخشی آنها کاهش می یابد. ابتدا روی قابلیت استفاده و عملکرد وب سایت تمرکز کنید و سپس روی عناصر گرافیکی اضافی کار کنید. اولین اولویت در طراحی فروشگاه اینترنتی این است که بتوانیم به طور واضح و ساده با مشتریان تعامل داشته باشیم.

طراحی تخت یا کلاسیک را در آغوش بگیرید!

طراحی تخت به عنوان یک طرح کلاسیک در سراسر وب استفاده می شود و دلیل آن چیزی جز اصول طراحی تخت نیست. این یعنی:

  • سلسله مراتبی که پردازش اطلاعات توسط مخاطب را تسهیل می کند.
  • طرح‌های تطبیقی ​​و نمادهای گرافیکی که عملکرد کاربر را برجسته می‌کنند.
  • از الگوهای آشنا استفاده کنید تا به مخاطب کمک کنید تا مطالب را خیلی سریع درک کند.

همه اینها به یک تجربه تجارت الکترونیک عالی کمک می کند. هنگام طراحی سایت خود از فلسفه طراحی گوگل قرض بگیرید. طراحی کاملا مسطح و ساده که تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهد.

۶. با نشان

فضای تجارت الکترونیک سال به سال شلوغ تر می شود. برندسازی، نمادهای گرافیکی، ویژگی‌های وب‌سایت و تجربه کاربری همگی ارزش پیشنهادی منحصربه‌فرد شما را افزایش می‌دهند و کسب‌وکار شما را از رقبا متمایز می‌کنند. راهی برای به خاطر سپردن مخاطبان خود بیابید و بتوانید خود را از رقبا متمایز کنید. طراحی سایت متمایز، پیشنهادات فروش خاص، برند و ویژگی های کسب و کار شما در این امر به شما کمک می کند.

۷. هنگام طراحی سایت به CRO فکر کنید

هنگام طراحی سایت، سایت بهتری با داده های مرتبط با صنعت خود طراحی کنید و بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) را در نظر بگیرید. برای این کار می توانید چرخه زندگی مشتری را مطالعه کنید یا عادات روزانه آنها را تحلیل کنید. شناخت فرد و ارزش ها و عادات او به شما در طراحی سایت کمک می کند. طراحی تجارت الکترونیک شما باید برای مخاطب هدف شما جذاب باشد، نه فقط از نظر زیبایی شناختی.

۸. کمتر صحبت کنید، بیشتر نشان دهید!

وب سایت های تجارت الکترونیک بزرگ به صورت بصری مشتری را در طول سفر راهنمایی می کنند. هر عنصر در این فرآیند نقش استراتژیک ایفا می کند. داشتن نوار ابزار و متون مرتبط با خدمات می تواند سرعت تبدیل بازدیدکننده به مشتری را افزایش دهد. یک طراحی وب سایت خوب به مخاطبان شما نشان می دهد که محصولات باکیفیتی دارید یا در صنعت خود پیشرو هستید. اگر همه چیز در سایت شما نیاز به توضیح دارد، طراحی سایت شما کمکی به برندسازی نمی کند.

سایت فروشگاه اینترنتی کاماپرس

۹. مشتریان را مجبور به فکر کردن نکنید

کشف و خرید یک محصول آنلاین باید بصری باشد. با نوارهای پیمایش، معماری اطلاعاتی ساده و تماس فوری برای اقدام (CTA) مسیر روشنی برای خرید نشان دهید. بار شناختی هر مرحله را به حداقل برسانید تا با نزدیک شدن مخاطب به دکمه خرید، احتمال تبدیل افزایش یابد. در اقیانوس سرخ رقبا، ناوبری واضح از زمانی که کاربر وارد سبد خرید می‌شود بسیار مهم است.

۱۰. به دنبال اطلاعات و بازخورد مستقیم مشتری باشید

با انواع بسیاری از خدمات تجارت الکترونیکی که در سرتاسر وب در دسترس هستند، ممکن است وسوسه شوید از هر یک از آنها استفاده کنید. اما هر روشی برای هر کسب و کاری مناسب نیست. تصمیمات خود را بر اساس داده ها و بازخورد مستقیم مشتری بگیرید. با انجام این کار، یک تجربه کاربری متمایز و منحصر به فرد ایجاد می کنید که بر مخاطبان هدف شما تأثیر می گذارد و آنها را به برند شما وفادار می کند.

انتهای پیام/

برای دسترسی سریعتر: