۱۰ دلیل برای حذف قند از رژیم غذایی

چندین سال است که از ما خواسته شده است که نمک را در رژیم غذایی خود کاهش دهیم.

در مرحله بعد، از ما خواسته شد که قند را کاهش دهیم زیرا محققان آن را با چاقی، دیابت نوع ۲ و بسیاری از عوارض مرتبط با این اختلالات مرتبط می دانند.

در سال ۲۰۱۶، توصیه کلی این است که شکر را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید.

این البته دشوار است زیرا بسیاری از ما به دلیل رژیم های غذایی سرشار از طعم شیرینی که میل می کنیم، تمایل زیادی به شیرینی داریم. هر چه در طول سال ها شکر بیشتری می خوریم، اکنون بدن ما بیشتر به آن میل می کند. این کمکی نمی کند که شیرینی ها، کیک ها، کیک های لعاب دار، بستنی، و بسیاری چیزهای دیگر به نظر می رسد که در مسیر ما قرار می گیرند، زیرا ما با نیت سالم برای غذاهایی که به ما گفته شده است که رژیم غذایی بهینه را تشکیل می دهند، خرید می کنیم.

همه چیز به همین شکل پیش می رود.

گزارش ها نشان می دهد که یک فرد متوسط ​​در ایالات متحده بیش از ۱۲۶ گرم شکر در روز مصرف می کند که تقریباً دو برابر میانگین مصرف شکر در تمام ۵۴ کشور است.

علاوه بر این، ۱۲۶ گرم دو برابر مقدار توصیه شده روزانه است که سازمان بهداشت جهانی آن را ۵۰ گرم در روز برای افراد با وزن طبیعی تعریف کرده است.

حذف قند از رژیم غذایی می تواند شما را از بسیاری از مشکلات سلامتی در آینده نجات دهد.

اما آیا حذف قند از رژیم غذایی یک توصیه عملی است؟

شاید یک استراتژی بهتر برداشتن گام های کوچکتر و تمرکز بر کاهش مصرف قند باشد.

در اینجا ده دلیل وجود دارد که چرا باید به حذف یا کاهش قابل توجه قند از رژیم غذایی خود فکر کنید:

افسردگی و خوردن قند

شکر در لیست پیشگیری از ۵ غذای افسردگی – و دلایل خوبی هم دارد. مطالعات متعدد نشان داده اند که بین رژیم غذایی سرشار از قند و افسردگی ارتباط وجود دارد.

مهم است به خاطر داشته باشید که غذاهایی که می خورید فقط مواد مغذی، قندها و کالری را در شکم و ران شما آزاد نمی کنند. آنها همچنین آن را به مغز شما ارسال می کنند.

چاقی و مصرف قند

از شکر به عنوان تنباکوی جدید یاد می شود.

شکر پر از کالری های خالی (انرژی) است که بدن شما برای روزهای بعد ذخیره می کند. فقط روزهای آخر هرگز نمی آیند و در نهایت تمام انرژی انباشته شده به چربی تبدیل می شود.

فشار خون و مصرف قند

بیشتر و بیشتر آمریکایی ها مبتلا به فشار خون بالا تشخیص داده می شوند و کلینیک مایو اشاره می کند که رژیم غذایی نامناسب یکی از بزرگترین عوامل خطر است.

هر چه قند بیشتری مصرف کنید، سطح کلسترول بد شما افزایش می یابد که منجر به تصلب شرایین و افزایش فشار خون می شود.

بیماری قلبی و مصرف قند

مهم نیست وزن شما چقدر است، خوردن قند بیشتر فقط شانس ابتلا به بیماری قلبی و حمله قلبی را افزایش می دهد.

ارقام در گذشته نشان داده است که افرادی که ۲۵ درصد بیشتر از هر کس دیگری قند مصرف می کنند، شانس بیشتری برای مرگ بر اثر حمله قلبی دارند.

اعتیاد و خوردن قند

در حالی که شکر به عنوان یک ماده مخدر طبقه بندی نمی شود، اثرات آن مشابه هروئین است. به همین دلیل شکر به اندازه داروهای غیرقانونی اعتیادآور است. آنها همان مسیرهای عصبی مانند هروئین و کوکائین را ربوده و مردم را به ولع بیشتر و بیشتر رها می کنند.

به علاوه، درست مانند داروها، قند نیز می تواند به راحتی مورد سوء استفاده قرار گیرد.

بیماری کبد چرب و دیابت

شکر عمدتاً از دو نوع قند ساده تشکیل شده است:

• فروکتوز

• گلوکز

فروکتوز “همزاد شیطانی” است و مستقیماً به کبد می رود. با گذشت زمان، مصرف بیش از حد قند می تواند منجر به کبد چرب شود، که اگر درمان نشود، می تواند منجر به بیماری مزمن کبد یا سیروز شود.

دیابت و خوردن قند

بدون شک بزرگترین پیوندی که محققان ایجاد کرده اند، رابطه قند و دیابت است.

دیابت زمانی اتفاق می‌افتد که لوزالمعده انسولین کافی (هورمونی که به تبدیل گلوکز به انرژی کمک می‌کند) تولید نمی‌کند یا زمانی که سلول‌های بدن قادر به دریافت گلوکز برای مصرف انرژی نیستند.

دیابت نوع ۱ زمانی رخ می دهد که پانکراس انسولین کافی تولید نمی کند.

دیابت نوع ۲ زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌ها به دلیل چاقی، گلوکز را به درستی استفاده نمی‌کنند.

سرطان و خوردن قند

اگرچه این آزمایشات هنوز در مرحله اولیه خود هستند، اما تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد قند می تواند باعث ایجاد برخی از انواع سرطان شود.

مشکلات دندانی و مصرف قند

اگرچه قند تنها دلیل مشکلات دهانی نیست، اما مطمئناً می تواند آسیب بسیار بدی به دندان های آسیاب کند.

این به این دلیل است که ردی از مواد زائد در دندان‌های شما باقی می‌گذارد که به مرور زمان می‌تواند منجر به ایجاد پلاک و در نهایت ایجاد حفره شود.

اشتها و مصرف قند

از آنجایی که شکر بسیار اعتیاد آور است، شما را به خوردن بیشتر و بیشتر میل می کند. حذف آنها از رژیم غذایی اشتهای شما را هماهنگ می کند و دیگر احساس گرسنگی بی پایان نخواهید داشت.

اگر می‌خواهید سلامت خود و فرزندانتان را بهبود ببخشید، شروع به حذف یا حداقل حذف قند از رژیم غذایی خود کنید و زندگی سالم‌تر، طولانی‌تر و بهتری داشته باشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر