چهار پیشنهادات آن می‌تواند شما را در رژیم کتوژنیک هدفمند تأثیرگذار می کند

غذاهای رژیم کتوژنیک همانطور که در دیگر مقالههای لاغری با رژیم غذایی اشاره داشتیم هدف افراد در این زمینه برای انتخاب نوع رژیم از اهمیت بالایی برخوردار است، در این مورد نیز اینکه کدام رژیم کتوژنیک را انتخاب کنید کاملا وابسته به شرایط، هدف و دلیل شما برای لاغری و کاهش وزن یا تغییر سبک غذایی است. وقتی بدن شما چربی را میسوزاند، «کتون» تولید میکند. مصرف مقادیر زیاد کربوهیدراتها قند خون را نامنظم میکند به همین دلیل افراد دیابتی اغلب سعی میکنند دریافت کربوهیدراتها را کاهش دهند. زمانیکه به مقدار زیادی کربوهیدرات کاهش پیدا کند، بدن وارد مرحله ای به نام کتوسیس میشود.

مرحله ۴: در این مرحله که مرحله نگهداری نام دارد میزان کربوهیدرات دریافتی ۸۰ تا ۱۰۰ گرم در روز است. با توجه به اینکه میزان کربوهیدرات ها در طول روز برای افراد بسیار زیاد می باشد، هدف رژیم کتوژنیک این است که بتواند کاهش کربوهیدرات را به دنبال داشته باشد و آن را به روزانه ۵ درصد برساند. دلیل آن می تواند کاهش مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده و غذاها و نوشیدنی های دارای قند باشد. در رژیم کتو به دلیل کاهش کربوهیدرات مصرفی بدن وارد مرحله ای به نام کتوزیس (کتوز) می شود.

چیت در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک استاندار SKD : در این نوع رژیم میزان مصرف کربوهیدرات کم، چربی زیاد و پروتئین به میزان متوسط است، به عبارت دیگر 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات در این نوع رژیم مصرف می شود. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این نوع از رژیم تا حدودی شبیه به روش استاندارد است با این تفاوت این روش حاوی مقدار بیشتری پروتئین است. این موضوع اگر چه چالش برانگیز است ولی بسیاری از غذاهای مغذی را می توان در این روش مصرف نمود. مانند سایر روشهای درمان ضد تشنج، رژیم کتوژنیک نیز داراي عوارضی میباشد که ممکن است در طی شروع یا در طی درمان نگه دارنده، ایجاد گردد.

کاهش وزن سریع، مقابله با دیابت، درمان صرع، رفع اختلالات سیستم عصبی. چیزهای کمی نیز درمورد تغذیه رسانی برای داشتن سلامتی قدرتمند و کاهش وزن رژیم غذایی کتوژنیک کامل اثبات شده است. رژیم مد روز (انگلیسی: Fad diet) یک رژیم غذایی خاص است که میتواند برای مدتی محبوب یا به اصطلاح باب روز باشد. آزمایش خون، ادرار و تنفس، آزمایشهایی برای اندازهگیری میزان کتون تولیدشده در بدن هستند که آیا شما دچار کتوز شده اید یا خیر؟ بهتر است بدانید که در صورت مصرف درست مواد کتویی هیچگونه عوارضی برای شما به دنبال ندارد.

رژیم کتوژنیک چرخه ای CKD: در این روش دوره های کوتاه بین رژیم خود فرد اجازه مصرف کربوهیدرات دارد، به عنوان مثال بعد از 5 روز محدودیت، 2 روز می تواند مصرف کربوهیدرات خود را افزایش دهد. در این روش احتمال کاهش وزن، هایپوگلایسمی، نیاز به درمان اسیدوز و دهیدراتاسیون کمتر است. این بدان دلیل است که پروتئین در صورت مصرف زیاد میتواند به گلوکز تبدیل شود که ممکن است سرعت انتقال شما به کتوز را کاهش 10 دروغ کتوژنیک برای لاغریs بگو 1402 دهد.

برنامه ریزی برای وعدههای غذایی خود از قبل نیز، می تواند مفید باشد و میتواند به شما در صرفهجویی در وقت اضافی در طول هفته کمک کند. در صورتی که سطح کتون بدنتان کاهش پیدا کرد می توانید از این مکمل غذایی استفاده کنید. برای مثال افرادی که کم کاری تیروئید دارند معمولاً کاهش وزن کمتری به نسبت سایر افراد تجربه میکنند. همچنین از آنجایی که رژیم غذایی کتوژنیک فاقد کربوهیدرات و سرشار از پروتئین و چربی است، معمولاً شامل مقدار زیادی گوشت، تخم مرغ، گوشت های فرآوری شده، سوسیس، پنیر، ماهی، آجیل، کره، روغن، دانه ها و سبزیجات فیبری است.

رژیم کتوژنیک معمولا باعث کاهش مصرف سبزیجات میشود. اگر از رژیم کم کربوهیدرات برای کاهش وزن اندکی استفاده می کنید ، حذف سبزیجات و میوه ها برای چند روز تا هفته ممکن است هیچ مشکلی در سلامتی ایجاد نکند. کتودایت اولین بار در سال 1920 برای درمان کودکان مبتلا به صرع برای کنترل تعداد دفعات تشنج در این کودکان معرفی گردید. درست است که ما جهت درمان و مشاوره به نظر و تجویز این کارشناسان نیاز داریم، ولی این نکته را در نظر داشته باشید، که گذشته از این حرف ها، باز هم هر فردی خودش به وضعیت بدن و سیستم گوارشش آگاه تر است و می داند چه غذا ها و خوراکی هایی برایش سازگاری دارد و چه غذا ها و خوراکی هایی باعث ایجاد حساسیت و اختلال در بدنش می شود.

رژیم غذایی کتوژنیک

در افراد سالخورده این علائم کمتر دیده میشوند. شواهد خوبی درباره تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک در کاهش وزن با مقایسه آن با رژیم کم چربی یا مدیترانهای وجود دارد اما دیده شده است این تفاوت بین نتایج حاصل از هر دو رژیم غذایی به مروز زمان کمرنگ میشود. این رژیم اولین بار در دهه 1920 دیده شد. در مطالعه منتشر شده در مجله European Journal of Clinical Nutrition مشاهده شد رژیم های کتوژنیک از بروز بیماری قلبی – عروقی و دیابت نوع ۲ جلوگیری می کنند. در واقع اگر از افرادی که این رژیم را گرفته اند، پرسیده شود و یا اینکه آن ها را مورد ارزیابی قرار دهیم، می بینیم کاهش وزن با رژیم کتوژنیک موثر بوده است.

برخی از علائم این آنفلوانزا عبارتند از: کاهش انرژی و عملکرد مغزی ضعیف، احساس گرسنگی شدید، اختلالات خواب، حالت تهوع، مشکلات گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی است. علاوه بر این، برخی از بیماران ممکن است در ابتدا کمی احساس خستگی کنند، در حالی که برخی ممکن است بوی بد دهان، تهوع، استفراغ، یبوست و مشکلات خواب داشته باشند. نکته کلیدی در اینجا این است که بسیاری از مردم برای انرژی به کربوهیدرات های تصفیه شده متکی هستند که پایداری بسیار کمتری نسبت به چربی های سالم دارند.

همانطور که گفته شد، رژیم کِتوژِنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که شباهت بسیاری با رژیم های اَتکینز Atkins و کم کربوهیدرات دارد. چند راهکار برای مقابله با سردردهای میگرنی میگرن تنها یک سردرد ساده نیست، بسیاری از اوقات با علائم مختلف و آزاردهنده همراه است که عملکرد و فعالیتهای روزانه فرد را مختل میکند . در طول دوران یائسگی، اغلب قبل از آنکه شدت علائم میگرن کاهش پیدا کند، بدتر میشود.

در روز دوم، بیمار دو سوم کالري و در روز سوم کل کالري را دریافت میکند. در طول سه هفته یعنی در پایان روز ۲۱ چنان تغییری در بدتان احساس می کنید که دیگر حاضر نیستید سراغ غذاهای غیر سالم بروید. نوریپور با بیان اینکه خطر ابتلا به سنگ کلیه در طولانی مدت و به دلیل استفاده از این رژیم غذایی، نادر است، گفت: سطح بالای کلسترول سرم در استفاده کنندگان از این رژیم غذایی، اغلب موقت است و با قطع رژیم از بین می رود. طرز انجام رژیم کتو بسیار مهم است که به درستی دنبال کرده باشید.

رژیم کتو، به عنوان یک قاعده، از نظر کربوهیدرات بسیار کم، پر چربی و پروتئین متوسط است. در ۲۰۰۵ میلادی در یک نظرسنجی از ۸۸ متخصص مغز و اعصاب اطفال در آمریکا، مشخص شد که تنها ۳۶٪ آنها پس از شکست درمان با دو دارو، رژیم کتوژنیک را تجویز میکنند، ۲۴٪ بهطور گاهبهگاه از این رژیم بهعنوان آخرین چاره بهره بردند و ۲۴٪ بهندرت و تنها در چند مورد، آن را به کار بسته بودند و ۱۶٪ نیز بههیچوجه آن را تجویز نکرده بودند. چرا باید با احتیاط از رژیم کتوژنیک خارج شد؟ این کتوز مبتنی بر رژیم غذایی با کتواسیدوز دیابتی، یک وضعیت خطرناک، متفاوت است. Th is data h᠎as been gen erat᠎ed wi᠎th the  he᠎lp of G​SA Content G​en erator ᠎DEMO​.

رژیم کتوژنیک 216

عملکرد کتوز می باشد، اما عملکرد کتواسیدوز در هنگام دیابت صورت می دهد که عملکردی خطرناک به حساب می آید. از آنجا که مقادیر دریافتی کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک به کمتر از 50 گرم در روز میرسد، مسئله کمبود ریزمغذی ها را به دنبال خواهد داشت. در کمبود گلوکز ترانسپورتر ۱ و کمبود پیرووات دهیدروژناز، رژیم کتوژنیک درمان انتخابی است. به همین خاطر مصرف خوراکی های کتوژنیک و پرهیز از غذاهای غنی از کربوهیدرات برترین راه کاهش وزن در یک رژیم کتوژنیک می باشد. مطالعات نشان دادهاند که کاهش مصرف کربوهیدرات در کاهش اشتها نقش دارد.

رژیم کتوژنیک و سنگ کلیه

انواع مختلف روزه داری تناوب وجود دارد؛ اما، رایجترین روش، شامل محدود کردن مصرف غذا به حدود 8 ساعت در روز و روزهداری برای 16 ساعت باقیمانده است. او اضافه می کند هنگامی که شما غذاهایی را که بدست می آورید (بیشتر در یک دقیقه) می خورید بدن شما می تواند در یک تا سه روز به حالت کتوز وارد کند. عادت دادن سلول های بدن به مصرف اجسام کتونی به جای گلوکز برای تولید انرژی عموما بعد از دو تا چهار روز مصرف کمتر از ۲۰ تا ۵۰ گرم روزانه کربوهیدرات میسر میشود.

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک دوره ای: برنامه غذایی کتوژنیک رژیم مواد غذایی این نوع رژیم کتوژنیک حاوی ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین و ۷۵ درصد چربی است. اگر چه تارتار در نوع پودری هستش اما اون رو بیشتر با نام کرم تارتار میشناسن. در دماهای بالا محصولات جانبی خطرناکی تشکیل می دهد که می تواند در ایجاد سرطان نقش اساسی داشته باشد. بیماران مبتلا به بیماری کلیوی باید محتاط باشند زیرا این رژیم می تواند وضعیت آنها را بدتر کند.

رژیم کتوژنیک و خرما

و نیز درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک، مقابله با آکنه از دیگر مزایای این رژیم است. محمدحسن پاکنژاد، دبیر علمی چهارمین کنگره بینالمللی سردرد، اعتقاد دارد: اثر روش نوین درمان سردردهای میگرنی مزمن به کمک تزریق بوتاکس، موقتی است و بیش از چهارماه دوام ندارد. در اینجا ۷ روش انجام رژیم کتو را آورده ایم. هیچ رژیم مطلقا خوب یا بدی وجود ندارد، هر رژیمی نقاط ضعف و در مقابل نقاط قوتی دارد. در این مقاله سعی کرده ایم توضیح کاملی در مورد رژیم کتو بدهیم با ما همراه باشید. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد تا در نزدیکی تمرینات ورزشیتان کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.