همه چیز درباره بنیان گذاران اتریوم


بلا‌ک‌چین اتریوم از زمان انتشارش در خط مقدم دگرگونی‌های جهان غیرمتمرکز قرار داشته است. کارشناسان معتقدند که اتریوم پس از بیت‌کوین مهم‌ترین بلاک‌چین موجود در جهان ارزهای دیجیتال است و الهام‌بخش نسل جدیدی از توسعه‌دهندگان و کارآفرین فناوری بلاک‌چین بوده است. اما چه کسانی پشت این پلتفرم تأثیرگذار بوده‌اند و توانسته‌اند چنین پدیده‌ فوق‌العاده‌ای را به وجود آورند؟

در این مقاله بیشتر با بنیان‌گذاران بلاک‌چین اتریوم آشنا ‌شویم و سوابق، دستاوردها و دیدگاه‌های آنها را بررسی می‌کنیم  تا علاوه بر کسب سود از خرید ارز اتریوم سازندگان آن را هم بیشتر بشناسیم. در ادامه با ما همراه باشید.

ویتالیک بوترین بنیان‌گذار اتریوم

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) برنامه‌نویس جوان کانادایی است که همه او را به‌عنوان بنیان‌گذار اتریوم می‌شناسند. البته در واقع او در روسیه متولد شده است؛ اما در شش‌سالگی به همراه خانواده‌اش به کانادا مهاجرت کرده و در حال حاضر ملیت کانادایی دارد.

بوترین ابتدا با کارها و تأثیراتش بر شبکه بیت‌کوین در جهان بلاک‌چین شناخته شد. او به‌سرعت تصمیم خودش را گرفت تا قابلیت‌های بلاک‌چین را به چیزی فراتر از تراکنش‌های مالی گسترش دهد. بوترین در سال ۲۰۱۳ ایده اتریوم را ارائه کرد و تیمی تشکیل داد تا ایده خود را به واقعیت تبدیل کند.

ویتالیک بوترین بنیان‌گذار اتریوم

بوترین در حال حاضر هنوز یکی از فعال‌ترین افراد در جامعه اتریوم است. او هنوز نقش رهبری را در توسعه این پلتفرم بر عهده دارد. سخنرانی‌های او بسیار پربیننده است و افراد زیادی در دنیای بلاک‌چین تمایل دارند از مشورتش بهره‌مند شوند. بوترین همچنان به‌عنوان یکی از متخصصانی شناخته می‌شود که دنیای بلاک‌چین و سیستم‌های غیرمتمرکز را راهبری می‌کنند.

چند نکته جالب راجع به زندگی ویتالیک بوترین خالق اتریوم

  • ویتالیک بوترین نوجوانی ۱۷ساله بود که به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شد و شروع به نوشتن مقالاتی راجع به این صنعت کرد.
  • او در سال ۲۰۱۴ دانشگاه را رها کرد تا به‌صورت تمام‌وقت روی توسعه اتریوم تمرکز کند.
  • بوترین یکی از طرف‌داران پروپاقرص سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» نوشته جی.جی.تالکین است و در توسعه اتریوم از این رمان الهام گرفته است.
  • یکی از جملات جالب او این است: «بهترین روش برای پیش‌بینی آینده، ساختن آینده است».
  • ویتالیک معتقد است: «نقش فناوری بلاک‌چین این است که کنترل مردم بر روی زندگی و اطلاعاتشان را افزایش می‌دهد. بلاک‌چین می‌خواهد دنیایی منصفانه‌تر و شفاف‌تر ایجاد کند».

ژوزف لوبین هم بنیان‌ گذار و حامی پیشتاز اتریوم

ژوزف لوبین کارآفرین کانادایی در عرصه فناوری است. بیشتر شهرت او به‌خاطر نقش‌آفرینی در پروژه اتریوم است. لوبین یکی از اولین حامیان اتریوم بوده است و نقشی اساسی در توسعه و انتشار اتریوم داشته است. او در حال حاضر بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت ConsenSys است. ConsenSys شرکتی است که به توسعه نرم‌افزارهای بلاک‌چین می‌پردازد و بر ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز بر روی شبکه اتریوم تمرکز دارد.

علاقه ژوزف لوبین به فناوری‌های غیرمتمرکز از این باور او ریشه می‌گیرد که این فناوری قدرت تغییر مثبت جوامع را دارد. او سال‌هاست که یکی از افراد پیشرو در فضای بلاک‌چین به‌حساب می‌آید. ژوزف با افکار هوشمندانه، علاقه و تخصص خود به انتشار بلاک‌چین اتریوم کمک کرده است.

لوبین در حال حاضر یکی از مؤثرترین نقش‌ها را در هدایت جامعه فناوری‌های غیرمتمرکز دارد و همچنان به توسعه پلتفرم اتریوم کمک می‌کند. تلاش او برای گسترش مخاطبان جامعه فناوری‌های غیرمتمرکز در شرکت ConsenSys نیز به شهرت هر چه بیشتر او کمک کرده است.

نکات جالب در مورد زندگی ژوزف لوبین هم‌بنیان‌گذار اتریوم

  • ژوزف لوبین به دنیای موسیقی علاقه زیادی دارد و گیتار و برخی دیگر از سازهای موسیقی را به‌خوبی می‌نوازد و توانایی خود را در نوازندگی هم نشان داده است.
  • لوبین عاشق سفر است و به کشورهای زیادی در جهان سفر کرده است، از جمله این کشورها می‌توان به هند، کنیا و اتیوپی اشاره کرد.
  • شخصیت کاریزماتیک لوبین شهره عام و خاص است. او توانایی بالایی در ارتباط با دیگر افراد دارد و همین کاریزما باعث اعتبار چه بیشتر او در جامعه بلاک‌چین شده است.

گاوین وود هم بنیان ‌گذار و مدیر ارشد فناوری سابق اتریوم

گاوین وود (Gavin Wood) برنامه‌نویسی و کارآفرین مطرح بریتانیایی است که به‌خاطر نقش فعال خود در پروژه اتریوم شناخته شده است. وود یکی از هم‌بنیان‌گذاران اتریوم بوده است و چندین سال به‌عنوان مدیر ارشد فناوری در این پروژه ایفای نقش کرده است.

او در حال حاضر بنیان‌گذار پولکادات (Polkadot) است. پولکادات شبکه‌ای غیرمتمرکز است که با هدف ایجاد زیرساخت بلاک‌چینی مقیاس‌پذیرتر و تعامل‌پذیرتر ایجاد شده است.

وود سالهاست حامی پرشور فناوری‌های غیرمتمرکز است. او در راه‌اندازی و انتشار اتریوم نقش غیرقابل‌انکاری داشته است. گاوین در جهان بلاک‌چین فراتر از پروژه اتریوم هم تأثیرگذار بوده است و در توسعه چندین پروژه بلاک‌چینی دیگر نقش مؤثری ایفا کرده است.

در حال حاضر وود همچنان یکی از پیشتازان جامعه غیرمتمرکز است و با پروژه‌های اتریوم و پولکادات شناخته می‌شود.

نکات جالب در مورد زندگی گادوین وود هم بنیان گذار اتریوم

  • گادوین پیش از ورود به پروژه اتریوم در شغل توسعه نرم‌افزار مشغول به کار بوده است.
  • گادوین وود رویکرد خلاقانه‌ای برای حل مسئله دارد و توانایی تفکر خارج از چارچوب او مثال‌زدنی است.
  • یکی از تفریحات موردعلاقه وود عکاسی است. باتوجه‌به این که او هم به‌شدت اهل سفر است، همیشه عکس‌های فوق‌العاده‌ای را از سفرهای خود به کشورهایی چون ژاپن، هند و کره جنوبی منتشر می‌کند که بسیار موردتوجه قرار گرفته است.

تیم توسعه اتریوم فراتر از بنیان‌گذاران

تیم توسعه اتریوم فراتر از بنیان‌گذاران

هرچند بنیان‌گذاران اتریوم نقش فوق‌العاده‌ای در توسعه این پروژه داشته‌اند، اما نمی‌توان از کنار زحمات سایر اعضای تیم به‌راحتی گذشت.

تیم اتریوم شامل جمع گسترده‌ای از توسعه‌دهندگان، محققان و حامیان از ۳۰ کشور مختلف جهان است. متخصصان علومی همچون رمزنگاری، علوم کامپیوتر و اقتصاد در این تیم کار می‌کنند و نقش‌آفرینی دارند. تیم پروژه از رویکردی غیرمتمرکز برای تصمیم‌گیری‌های خود استفاده می‌کند و جلسات به‌صورت منظم و به شکل آنلاین انجام می‌شود و رأی‌گیری در تصمیم‌گیری‌ها نقش مؤثری دارد.

مشارکت‌پذیری در تیم اتریوم بسیار بالاست و توسعه‌دهندگان و حامیان پروژه در کنار هم کار می‌کنند تا چالش‌های پیچیده فنی را حل کنند. تیم اتریوم تلاش می‌کند استفاده از این پلتفرم‌ را برای همه افراد مختلف با زمینه‌ها و توانایی‌های فنی متفاوت قابل‌استفاده کند تا همگان بتوانند به‌صورت یکسان از مزایای این پروژه بهره‌مند شوند.

تیم پروژه تمرکز زیادی بر توسعه متن‌باز دارند و همه کدهای پروژه به‌صورت آنلاین در اختیار عموم است و همه می‌توانند کدها را بررسی کنند و نظرات خود را داده و در پروژه مشارکت کنند. تیم پروژه اتریوم همواره در حال تغییروتحول است و اعضای جدیدی به آن اضافه می‌شوند و در توسعه پروژه نقش‌آفرینی می‌کنند. هدف تیم اتریوم ایجاد پلتفرمی با درهای باز اما درعین‌حال امن است که بتواند باعث ایجاد جهانی بهتر و شفاف‌تر شود.

سخن ‌پایانی

در این مقاله به معرفی بنیان‌گذاران اصلی پروژه محبوب اتریوم پرداختیم و در مورد هر یک از بنیان‌گذاران اطلاعات جالبی را بررسی کردیم. پروژه اتریوم همچنان به رشد و توسعه خود ادامه می‌دهد و افراد جدیدی به تیم پروژه می‌پیوندند تا روزبه‌روز اتریوم را بهتر و بهتر کنند و مخاطبان بیشتری را جذب پروژه جذاب خود کنند. دیگر پروژه‌های بلاک‌چینی هم از اتریوم چشم برنمی‌دارند و با الهام از تحولات آن تلاش می‌کنند راهکارهای بهتری را به مخاطبان ارائه دهند. فکر می‌کنید چه قابلیت‌های دیگری می‌تواند اتریوم را قدرتمندتر کند؟



منبع