هفت نکته برای شروع ساختن یک رژیم غذایی کتوژنیک که همیشه می‌خواستید

اولین بار از رژیم کتوژنیک برای درمان تشنج در بیمارانی که دچار بیماری صرع بوده اند استفاده میشده که درمانی بسیار نتیجه بخش بوده است. ما در این وبسایت، رسپی انواع خوراکیهای رژیمی، وگان، بدون گلوتن و کتو را آموزش دادهایم که شما میتوانید به راحتی آنها را در منزل تهیه نمائید. از این رو به رژیم غذایی که باعث کاهش میزان گلوکز و سوخته شدن کتون می شود، رژیم کتو یا کتوژنیک گفته می شود.

کاهش کالری به طور شدید با رژیم غذایی ۱۰۰۰ کالری عوارض زیادی دارد که شامل سرگیجه، گرسنگی شدید، سنگ کیسه صفرا، حالت تهوع، خستگی، سردرد و کمبود مواد مغذی خواهد شد. این میوه، یکی از انواع میوههای روغنی و سالم است که در هر 100 گرم از آن، تنها 9 گرم کربوهیدرات وجود دارد! دلیل این امر، آن است که، حیواناتی که در دامداریها و مرغداریها پرورش پیدا میکنند، مواد غذایی مناسبی را مصرف نمیکنند و این مسئله بر گوشت آنها و ترکیباتی که در آن وجود دارد، تاثیرگذار خواهد بود. در مورد آمینو اسیدها نظرات متفاوتی وجود دارد، به خصوص BCAA که میگویند والین موجود در آن نوعی گلوکوژنیک محسوب میگردد.

پنیر، ماده غذایی است که دارای مقدار چربی بالایی میباشد؛ اما کربوهیدرات موجود در آن آردایت بسیار کم است. این یک رژیم حاوی کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی بالا است. گاها، افراد حین مصرف تخممرغ زرده آن را دور میریزند؛ چون گمان میکنند که مصرف زرده تخم مرغ کلسترول و چربی خون آنها را افزایش میدهد! در این روش افراد یک بازه زمانی را برای خود در نظر می­گیرند که در طی آن می­توانند غذا بخورند و بقیه اوقات غذا نمی­خورند.

همچنین مصرف این میوه پر خاصیت، هضم غذا را سریع و آسان می کند. همان طور که در بخش مقدمه گفتیم مصرف تمام گروه های مواد مغذی تاثیر بسزایی در جلوگیری از بروز این مشکل دارد. در این نوع رژیم به صورت دوره ای مقدار کربوهیدرات دریافتی تغییر می کند به این صورت است که 5 روز در هفته مقدار کربوهیدرات دریافتی بسیار محدود می شود و 2 روز دیگر مقدار زیادی کربوهیدرات بایستی مصرف شود.

مواد معدنی و مغذی که در گوشت قرمز و گوشت مرغ وجود دارند، برای بدن بسیار ضروری هستند و نمیتوان آنها را از برنامه غذایی حذف نمود. موقعیت سیتوژنتیکی این ژن 1p31 میباشد که روی بازوی کوتاه کروموزوم ۱ قرار دارد. در هر رژیمی امکان از دست دادن عضله وجود دارد. در نهایت، اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری را در زمینه انواع غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک، انواع محصولات رژیمی و یا رژیم غذایی کتوژنیک بدست آورید؛ میتوانید به دیگر مقالات منتشر شده در وبسایت بارادلند سر بزنید و آنها را مطالعه کنید! همچنین، اگر علاقمند به خرید خوراکی و تنقلات بدون شکر، خرید تغذیه ورزشی و یا خرید آجیل و خشکبار رژیمی هستید؛ میتوانید به صفحه فروشگاه اینترنتی بارادلند مراجعه فرمائید و با یک ثبت سفارش ساده، محصولات مورد نظر خود را خریداری نمائید و درب منزل تحویل بگیرید!

غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک شامل؛ آجیل و خشکبار، ماهی و میگو، تخممرغ، آووکادو، توت، شکلات تلخ، گوشت قرمز و گوشت پرندگان، پنیر و انواع سبزیجات غیرنشاستهای هستند! یکی از اصلیترین غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک، شامل گوشت قرمز و گوشت پرندگان هستند! همچنین، آووکادو شامل املاح معدنی مختلفی همانند پتاسیم است. جالب است بدانید که؛ کاکائو و پودر کاکائو درست همانند میوهجات، میتوانند آنتیاکسیدانهای مورد نیاز برای بدن شما را فراهم نمایند. این برنامه، جزء رژیم های معروف کم کالری و کم کربوهیدرات و همینطور غنی از پروتئین است که صرفا با هدف کاهش وزن سریع مورد استفاده قرار میگیرد. باید بگوییم که این نمونه، همانطور که عنوان شده صرفاً جهت آشنایی شما با این رژیم آورده شده است، از این رو پیروی از آن توصیه نمیشود زیرا رژیم غذایی هر کسی بایستی با توجه به شرایط هر فرد طراحی و تجویز شود.

در صورتی که از رژیمهای غذایی وگان پیروی نمیکنید و به مصرف گوشت علاقه دارید؛ توصیه ما به شما این است که، حین انتخاب گوشت برای خرید، نوع ارگانیک آن را انتخاب کنید! این اسید، نوعی اسید چرب است که دارای زنجیره بلندی میباشد. به علاوه، پنیر دارای مقدار پروتئین بالایی است و میتواند مانع از تحلیل عضلات شما در اثر کهولت سن شود. با توجه به نوع و مقدار ترکیباتی که در روغن نارگیل وجود دارند، این ماده خوراکی میتواند انتخابی مناسب برای سوزاندن چربیهای دور شکم و پهلو به شمار رود! 6. مواد غذایی که از رژیم کتوژنیک حذف و یا به آن اضافه می شوند، چیست؟

در این میوه خوشمزه، مقدار بالایی از انواع ویتامین وجود دارد. 10. متخصص رژیم کتوژنیک چه ویژگی هایی دارد؟ 5. برای رسیدن به نتیجه مطلوب در رژیم کتوژنیک باید چه اقداماتی را انجام دهیم؟ چنان چه شما در رژیم غذایی خود کربوهیدرات زیادی را مصرف کنید، به اندازه کافی وزن کم نمی کنید، چرا که برای اینکه بدن وارد مرحله کتوز شود، بایستی از یک مرحله متابولیکی که بدن برای تامین انرژی چربی را جایگزین گلوکز می کند، عبور کند، برای انجام دادن این مرحله میزان کربوهیدرات دریافتی بدن باید کاهش یابد.

This c᠎on᠎tent h᠎as been  done by G SA Content Gen erator  D emoversion!