هفت سوال |ضروری است|خوب است|ارزش دارد|که باید|می‌توانی|باید|شاید بخواهید|باید|باید|می‌خواهید|می‌خواهید} درباره چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند بپرسید

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی رژیم کتوژنیک اغلب برای کاهش وزن در افراد سالم ترویج میشود؛ و اغلب برای افراد چاق 3 خوب راه‌ها برای استفاده رژیم کتوژنیک و دیابت 1402 پیشنهاد میشود. همچنین، معمولاً افراد در هنگام کتوزیس افزایش انرژی را تجربه میکنند، بنابراین کتوز منجر به یک جریان ثابت سوخت (کتون) به مغز میشود و از مشکلات ناشی از نوسانات قند خون جلوگیری میکند. مطالعات ثابت میکنند که احساس گرسنگی بهطور چشمگیری کاهش مییابد و این موضوع باعث میشود که کمتر غذا بخورید و وزن اضافی خود را کاهش دهید البته به یاد داشته باشید که قبل از غذا صبر کنید تا گرسنه شوید. در این مورد، مطمئن شوید که مقدار زیادی از غذاهای دارای باکتری خوبِ روده مانند سبزیجات برگدار، سبزیجات تخمیر شده و چربیهای خاصی مانند کره که اسید بوتیریک را تامین میکند مصرف میکنید. شام: مرغ پر از پنیر پسته و خامه ای به همراه سبزیجات. به گفته محققان پیرویکردن از رژیم غذایی کتوژنیک به تنهایی بر جلوگیری از رشد تومورهای سرطانی اثر دارد، اما زمانی که این روش با مصرف داروهای دیابت و شیمیدرمانی همراه شود، نتایج موثرتری به دنبال خواهد داشت. این سطح پایین انسولین در بدن از شما در برابر برخی از انواع سرطان یا حتی آهسته شدن روند رشد سلولهای سرطانی کمک میکند. چربی سوزی بهطور قابلتوجهی افزایش مییابد، درحالیکه سطح انسولین (هورمون ذخیره کننده چربی) بسیار کاهش مییابد.

همانطور که اشاره کردیم رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با میزان بسیار کمی از کربوهیدرات و میزان زیادی چربی است که شباهتهای زیادی با رژیم غذایی اتکینز (Atkins) و رژیم غذایی کم کربوهیدارت دارد. کالری استویا بسیار ناچیز است و کربوهیدارت و قند بسیار محدودی نیز دارد. صبحانه:ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استویا. برای مثال بلغور جو دوسر را به جای آب در شیر بپزید، به خوراک ها و سوپ های خود پودر شیر خشک و روغن زیتون اضافه کنید، در میان وعده ها به جای میوه های معمولی از میوه های خشک استفاده کنید و در بین وعده هایتان به جای آب، آبمیوه های ۱۰۰ درصد طبیعی بنوشید. در هر فرد متفاوت است ، اما آنفولانزای کتو به طور معمول برای یک فرد معمولی یک هفته یا کمتر طول می کشد و بیشتر از این مدت ادامه ندارد. نتایج بررسیهای جدید نشان داد سرعت رشد تومور زنوگرافت سرطان سلول سنگفرشی ریه و مری در موشهایی که از رژیم غذایی کتوژنیک پیروی کرده بودند در مقایسه با گروهی که رژیم غذایی معمولی مصرف کردند کاهش پیدا کرد. اما چاقی میتواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ نمیتوان برای همه افراد یک برنامه غذایی واحد و رایگان داد.

در رژیم کتوژنیک از خوردن چه غذا هایی باید اجتناب کنید؟

به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل 13 مطالعه نشان داد افراد تحت رژیم دش طی 8 تا 24 هفته نسبت به افرادی که رژیم کنترل داشتند وزن بیشتری را کاهش دادند. برخلاف نظر عموم، چربی در این نوع رژیم مضر نبوده و بخش قابل توجهی از آن را به خود اختصاص خواهد داد. اگر مشکلات گوارشی و اسهال به وجود آمد، باید چه کاری انجام داد؟ در رژیم کتوژنیک از خوردن چه غذا هایی باید اجتناب کنید؟ چه خوراکی هایی را نخوریم؟ ۲۳ – چه عواملی روی مدت زمان رسیدن به مرحله کتوز تاثیر گذار هستند ؟ یکی از راههایی که شاید اغلب آن را فراموش میکنیم و به همین دلیل در میان راه، دست از ادامه دادن رژیم غذایی خود برمیداریم، عدم انگیزه کافی و طولانی بودن مسیر است.پس یک دفتر بردارید و هفته ای یکبار خود را وزن کنید و چنانچه زمان دارید اندازههای خود را بگیرید تا بدانید در ابتدای مسیر کدام بخش بدن شما نسبت به اندازه مناسب، چاق و بزرگتر است و به مرور مشاهده کنید کاهش وزن شما روی چاقی چه بخشهایی بیشتر تاثیر میگذارد. چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند؟ با این حال، در صورت ابتلا به سایر بیماریها نباید رژیم کتو را خودسرانه شروع کنید.

یکی از این عوارض آنفولانزا کتو نامیده می شود.

غذاهای حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات، شامل شیرینیها و خوراکیهای نشاستهای نباید خورده شوند. بهطور خلاصه این رژیم شامل غذاهای بدون کربوهیدرات یا کم کربوهیدرات، با پروتئین متوسط و چربی بالا میشود. یکی از مشکلات شایع در راه اضافه کردن وزن، مصرف بیش از اندازه غذاهای پر کالری و بی ارزش است. یکی از این عوارض آنفولانزا کتو نامیده می شود. هرچند رژیم کتوژنیک برای افراد سالم ایمن است، اما در حالی که بدن شما سازگار است، ممکن است عوارض جانبی اولیه ایجاد شود. همچنین برخی از افراد ممکن است به آنفولانزای کتویی دچار شوند که در وبسایت سبک زندگی می توانید در این باره به طور مفصل بخوانید. همچنین به یاد داشته باشید فردی که این تحقیق را انجام داده است دکتر جف وولک میباشد که در کنار استفان فینی نویسنده کتابی در مورد رژیمهای کم کربوهیدرات برای ورزشکاران میباشد. انجام ورزش بدنسازی و حرکات پرفشار در کنار رژیم کتوژنیک توصیه نمیشود چون برای اینکار شما باید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید تا بدن بتواند به نیاز شما پاسخ دهد. بسیاری از افراد با رژیم کتوژنیک فقط دو بار در روز (غالباً صبحانه) نیاز به خوردن غذا احساس میکنند و برخی فقط یکبار در روز غذا میخورند.

لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک

مقیاس به سمت پروتئین زیاد دام رایجی است که بسیاری از افراد در رژیم کتو ایجاد می کنند. قانون بعدی این است که باید هر ۳ ساعت یک وعده غذایی بخورید! به علاوه، شما میتوانید در وقت و هزینه خود صرفهجویی کنید چرا که مجبور نیستید همیشه میان وعده بخورید. بهعلاوه برای گوشت سفید نیز میتوانید از مرغ سبز استفاده کنید که بوی کمتری دارند و میزان آنتیبیوتیک نیز در گوشت این مرغها کمتر است. در رژیم غذایی کتوژنیک لاغری، وعدههای غذایی باید بر اساس مواد غذایی ای همچون گوشت (گوشت قرمز و گوشت مرغ و بوقلمون)، ماهیهای چرب (سالمون، قزل آلا، تون و ماهی خال مخالی)، پنیر فراوری نشده (پنیر چدار، پنیر بز، پنیر خامهای، پنیر آبی و موزارلا)، دانهها و مغزها (بادام، گردو، تخم کدو، دانه چیا و دانه کتان)، انواع سالم چربی (روغن زیتون فرابکر، روغن نارگیل و روغن آووکادو)، سبزیجات کم کربوهیدرات (سبزیجات برگ سبز، گوجه فرنگی، پیاز و فلفل دلمه ای) تخم مرغ، کره، خامه، و چاشنی هایی همچون نمک، فلفل و انواع ادویه باشد. ماهی با چربی بالا: سالمون، تن، ماکارل، قزل آلا. در این نوع از برنامه غذایی، باید مصرف میان وعده هایی مانند آووکادو، انواع روغن های گیاهی، ماهی های چرب و زیتون را از سر بگیرید به طوری که میزان چربی دریافتی بدن شما از این مواد، معادل با سه چهارم فنجان روغن زیتون باشد.

ولی توجه داشته باشید که در این نوع از رژیم کتوژنیک همچنان میزان کربوهیدرات دریافتی محدود می باشد. روند کلی این رژیم به این صورت می باشد که میزان دریافتی روزانه کربوهیدرات ها را به حداقل می رساند و چربی ها را جایگزین آن می کند. کتونها نوعی منبع سوخت جایگزین برای بدن شما است که میتواند در صورت کمبود قند خون (گلوکز) مورد استفاده قرار گیرد. رژیم کتوژنیک به دلیل اینکه نوعی رژیم محدود کننده محسوب میشود، ادامه دادن آن در طولانی مدت کمی دشوار است. این کاهش عملکرد به دلیل حالت کتوزی است که باعث اسیدیته خون شده که ممکن است توانایی عملکرد در اوج را محدود کند. رژیم کتوژنیک به این دلیل نامگذاری شده است که باعث میشود بدن شما مولکولهای سوخت کوچکی به نام «کتون» تولید کند. وقتی بدن کتون تولید میکند، وارد یک حالت متابولیکی به نام کتوز میشود. در رژیم کتوژنیک کربوهیدراتی که به بدن می رسد، به 5 درصد کاهش و میزان چربی مصرفی باید به مقدار چشمگیری، افزایش یابد. برای مقابله با این مسئله ، میزان کربوهیدرات مصرفی خود را کم کنید و دوباره به نکات بالا مراجعه کنید. این رژیم یک رژیم با کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی بالا میباشد. ​C ontent was cre ated by G SA  Content ​Ge​nerator DEMO!

این رژیم برای ورزشکاران هم بسیار مورد تایید است ولی کسانی که بدنسازی کار می کنند بهتر است از یک رژیم دیگر استفاده کنند. همچنین، تحقیق دیگری که بر ۳۴ فرد مسن انجام شده است نشان داده است که پایبندی به یک رژیم کتوژنیک برای مدت هشت ماه پنج برابر پایبندی به یک رژیم کم چربی باعث کاهش وزن شده است. البته باید در مصرف این مواد احتیاط داشت، چراکه مصرف بیش از اندازه پروتئین باعث تبدیل پروتئین به گلوکز شده و وقوع کتوزیس را به تاخیر میاندازد. با این حال ، مصرف زیاد پروتئین و کتون زیاد ممکن است به حداقل رساندن ریزش عضلات کمک کند. چگونه Keto می تواند به بازگشت دوره به حالت عادی کمک کند؟ باید گفت بدن به طور عادی انرژی مورد نیاز خود را از کربوهیدرات ها تامین می کند ( قند یا گلوکز). در حال حاضر حتی افراد عادی از این روش برای کاهش وزن استفاده میکنند. از زمانهای قدیم، افراد از این رژیم غذایی برای درمان بیماریهایی مانند دیابت و صرع استفاده میکردند، اما تحقیقات جدید تاثیر پیرویکردن از رژیم کتوژنیک را بر بیماریهایی مانند سرطان، سندرم تخمدان پلیکیستیک و پرتو درمانی مورد بررسی قرار میدهد.

البته اگر میزان مصرف پروتئین شما بیش از حد زیاد (۲-۳ گرم به ازای هر پوند از وزن بدن) باشد هم قطعا نمیتوانید ذخایر چربی بدن را به عنوان منبع اصلی سوخت قرار دهید. قهوه و چای تلخ، بدون کربوهیدرات است و میتواند به افزایش میزان سوخت و ساز بدن و همچنین عملکرد جسمی و روحی کمک کند. برای درک بهتر خواص استویا مقاله استویا در رژیم کتوژنیک به شما کمک خواهد کرد. برای برخی بیماران که شرایط بدنی خاص دارند می توان این رژیم را توصیه کرد. مغز عضوی گرسنه است که هرروز انرژی زیادی مصرف میکند و نمیتواند مستقیماً برای دریافت انرژی، چربی را مصرف کند. همچنین در روزهایی که رژیم غیر کتوژنیک است، فرد می تواند ۵۰ درصد کربوهیدرات و ۲۵ درصد پروتئین مصرف کند. میزان اکسیداسیون چربی و کربوهیدرات هر دو گروه از طریق روشهای کالری سنجی غیر مستقیم در هر دو آزمون مورد اندازه گیری قرار گرفت. رژیم کتوژنیک به جای کالری شماری و محدود کردن خوراکی ها و حتی کمک گرفتن از تمرین های شدید ورزشی برای رسیدن به کاهش وزن شما را از طریق دیگری به هدفتان نزدیک می کند. به واسطه محدود کردن مصرف مواد قندی نظیر شکر، شیرینی، نوشابه، سودا، نان سفید و غیره، کالری مورد نیاز فرد در این رژیم از پروتئین ها و چربی ها تامین خواهد شد.

این موضوع کاملاً منطقی است، از آنجا که کتوژنیک سطح قند خون را کاهش میدهد، نیاز به دارو را کاهش میدهد و عوارض ناشی از سطح بالای قندخون را کاهش میدهد، همچنین رژیم کتو ممکن است دیابت نوع 2 را درمان کند، پس در پیشگیری از آن نیز مؤثر است. بدن ما بهطور طبیعی به انرژی نیاز دارد. به طور کلی علاوه بر موارد گفته شده رژیم کتوژنیک فواید دیگری هم دارد از جمله، کمک به کاهش آکنه پوست، درمان کبد چرب، درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک و بهبود اختلالات سیستم عصبی. رژیم کتوژنیک در بیماران مبتلا به پانکراتیت، نارسایی کبد، اختلالات متابولیسم چربی، کمبود اولیه کارنیتین، کمبود کارنیتین پالمیتویل ترانسفراز، کمبود کارنیتین ترانسلوکاز، پورفیریا یا کمبود پیروات کیناز ممنوع است. همچنین افراد گروه رژیم کتوژنیک در دریافت تیامین، فولات و کلسیم نیز دچار کمبود بودند در حالی که میزان این مواد غذایی در افراد گروه رژیم با کروهیدرات بالا به اندازه کافی بود.