مرگ، معایب رژیم کتوژنیک و مالیات: نکاتی برای اجتناب از معایب رژیم کتوژنیک

آیا رژیم کتوژنیک باعث ریزش مو میشود؟ رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین افزودن نمک اضافی به وعدههای غذایی یا مصرف مکملهای معدنی ممکن است کمک کننده 3 خوب راه‌ها برای استفاده رژیم کتوژنیک و دیابت 1402 باشد. بدن شما ابتدا شروع به مصرف ذخیره گلیکوژن شما می کند و شما با از دست دادن آب بدن وزن کم می کنید. بالا بودن سطح سدیم (Na) و پتاسیم (K) در بدن خانم و در مقابل پایین بودن سطح کلسیم (Ca) و منیزیم (Mg)، شانس پسر دار شدن را بالا می برد، بنابراین در طی دوره تعیین جنسیت با تغذیه، باید مواد غذایی خود را بر این اساس انتخاب کرده و استفاده از خوراکی هایی که حاوی کلسیم و منیزیم هستند، را به حداقل میزان ممکن رسانده و حتی در مواردی قطع کنید. رژیم کتوژنیک، تعداد تشنجها را در بیش از نیمی از مصرفکنندگان به میزان ۵۰٪ و در یک سوم بیماران به میزانِ بیش از ۹۰٪ کاهش میدهد.

در اینگونه مطالعات (که به آن «مطالعهٔ همگروهی گذشتهنگر» میگویند) اغلب یک گروه از بیماران که اخیراً توسط پزشک درمان شدهاند را با گروه دیگری از بیماران مشابه که تنها رژیم غذایی را بهدرستی رعایت کردهاند مورد مقایسه قرار میدهند. او امیدوار بود که سودمندی غذا نخوردن و گرسنگی در اینگونه رژیمهای غذایی، پایدار و دائمی باشد. در پروتکلهای قدیمی، درمان به صورت یک گرسنگی طولانیمدت آغاز میشد تا بیمار محدودیت شدید دریافت کالری داشت ۵-۱۰٪ وزن بدنش را از دست بدهد، اما نگرانیهایی که بر سرِ سلامتی و رشد کودک وجود داشت سبب شد تا در پروتکلهای جدید محدودیتهای رژیمی کمتر شود. روش رژیمدرمانی کانکلین از سوی متخصصان مغز و اعصاب مورد پذیرش واقع شد و در درمان رایج صرع، فراگیر شد. این کارآزماییهای بالینی در کودکانی انجام شده بود که به داروهای رایج ضد تشنج پاسخی نداده بودند و تنها در یکی از این کارآزماییهای بالینی، یک گروه اختصاصدادهشده به رژیم کتوژنیک را با یک گروه دیگر که این رژیم را دریافت نکرده بودند (گروه شاهد) مقایسه کرده بودند. نوع مایع این رژیم، در شیرخواران و کودکانی که با لوله تغذیه میشوند، آسانتر آماده و بهتر تحمل میگردد. کودکانی که ضایعهٔ فوکال مغزی دارند (یعنی یک نقطهٔ خاص در مغزشان شروعکننده تشنج است) و نامزد انجام جراحی هستند با احتمال بیشتری پس از جراحی و آغاز این رژیم، بهبود کامل (عاری از تشنج) خواهند یافت.

کتوژنیک یعنی چه

با بهکارگیری این رژیم، صرع چارلی بهسرعت تحت کنترل درآمد و شاخصههای رشد و تکامل به حالت عادی برگشت. امسیتیها جذب بهتری دارند و بهسرعت از طریق سیستم پورتال کبدی به کبد حمل میشوند (چربیهای عادی غذاها، از طریق دستگاه لنفاوی حمل میشوند). حدود یک سوم از مراکزی که رژیم کتوژنیک را به کودکان ارائه میکنند رژیمهای مشابهی هم برای بالغین مبتلا دارند. یک مرور سیستماتیک در ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶ پژوهش دربارهٔ رژیم کتوژنیک را در بالغین بررسی کرد و نتیجه گرفت که این روش، روزبهروز فراگیرتر میشود و نتایج آن مشابه کودکان است و عوارض خفیفتری نیز دارد. و «رژیم تعدیلشدهٔ اَتکینز» – را برای نوجوانان و بالغین مفیدتر میدانند. تا ۲۰۰۷ میلادی، این رژیم در ۷۵ مرکز در ۴۵ کشور جهان در دسترس بود و انواعی از آن همچون رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز که محدودیت کمتری داشتند هم بهویژه در نوجوانان و بزرگسالان مورد استفاده قرار گرفت. شواهدی موجود است که نشان میدهد نوجوانان و بزرگسالان نیز میتوانند از این رژیم غذایی بهرهمند شوند.

با آنکه نتایج بدستآمده در بزرگسالان با مطالعات معاصر همخوانی دارد، باربورکا نتیجه گرفت بزرگسالان از این نوع رژیم درمانی چندان بهره نمیگیرند و رژیم کتوژنیک از آن زمان تا ۱۹۹۹ میلادی، دیگر در بزرگسالان بررسی نشد. در ۲۰۰۵ میلادی در یک نظرسنجی از ۸۸ متخصص مغز و اعصاب اطفال در آمریکا، مشخص شد که تنها ۳۶٪ آنها پس از شکست درمان با دو دارو، رژیم کتوژنیک را تجویز میکنند، ۲۴٪ بهطور گاهبهگاه از این رژیم بهعنوان آخرین چاره بهره بردند و ۲۴٪ بهندرت و تنها در چند مورد، آن را به کار بسته بودند و ۱۶٪ نیز بههیچوجه آن را تجویز نکرده بودند. از مایو کلینیک گزارش نمود که ۵۶٪ بیماران بزرگسال، تشنجهایشان کمتر شد و ۱۲٪ عاری از هرگونه تشنج شدند. گزارشی برای «ژورنال پزشکی نیویورک» نوشت و مدعی شد که بیماران مبتلا به صرع خود را، از سال ۱۹۱۲ با موفقیت کامل با استفاده از همین پرهیز غذایی و سپس یک رژیم فاقد نشاسته و قند درمان نمودهاست.  This content h​as been g​enerated  by GSA Co​nten​t ​Ge᠎nera tor DEMO!

کتوژنیک و بارداری

محاسبه ماکرو در رژیم کتوژنیک در دهههای ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی، هنگامی که تنها داروهای ضد صرع موجود، برمیدها (کشفشده در ۱۸۵۷) و فنوباربیتال (۱۹۱۲) بودند، رژیم کتوژنیک بهطور گستردهای مورد استفاده و پژوهش بود. کودک باید تمامی غذای خود را بهطور کامل (و نه نصفهنیمه) بخورد و نمیتواند غذای بیشتری در هر وعده دریافت کند. بهطور کلی در این رژیم غذاهای با کربوهیدرات به شدت محدود میشوند. شواهدی موجود است که استفادهٔ همزمانِ این رژیم بههمراه «تحریک عصب واگ» یا داروی زونیساماید، ممکن است اثر همافزایی داشته باشند، و همچنین تجویز همزمان با فنوباربیتال در کودکان موفقیت چندانی ندارد. در مایو کلینیک بر پایهٔ همین پژوهش، اصطلاح «رژیم کتوژنیک» را ابداع کرد تا اشارهای به تولید سطوح بالای اجسام کتونی در خون در اثر مصرف فراوان چربی و مصرف اندک کربوهیدرات داشته باشد. قهوه و الکل با اثر شل کنندگی که بر روی دریچه اسفنکتر موجود در پایین مری دارند، باعث می­شوند این دریچه باز بماند و غذا و اسید معده به مری بازگردند. علاوه بر آب زیادی که دارند، املاح معدنی و ویتامین های فراوانی را هم برای ما به ارمغان می آورند.

رژیم کتوژنیک ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که با كنترل علائم آن مشکل دارند، امید را فراهم كند. مطالعه و مروری بر روی پژوهشهای مرتبط با رژیم غذایی و دیابت انجام داد. مصرف طولانیمدت این رژیم در کودکان با خطر کاهش نرخ رشد یا حتی توقف آن، شکستگی استخوانها و سنگهای کلیوی همراه است. گرچه ناراحتیهای گوارشی، یکی از عوارض این رژیم بود و یکی از بیماران بههمین دلیل از مصرف آن منصرف شد، اما تهیهٔ غذاهای قابل تحمل و خوشطعم برای کودکان آسانتر بود. از آنجایی که در رژیم کلاسیک کتوژنیک میزان قند بسیار اندک است، والدین نمیتوانستند غذاهای خوشطعم و دلپذیر برای کودکانشان درست کنند. گرچه در مرحلهٔ آخر هفته میتوانید کربوهیدرات زیادی مصرف کنید، ولی در روزهای هفته باید میزان مصرف سبزیجات شما پایین باشد و باید از مصرف حبوبات و میوه ها اجتناب کنید. البته اگر میزان مصرف پروتئین شما بیش از حد زیاد (۲-۳ گرم به ازای هر پوند از وزن بدن) باشد هم قطعا نمیتوانید ذخایر چربی بدن را به عنوان منبع اصلی سوخت قرار دهید. اگر مشکل آخر را دارید، بهتر است کربوهیدرات بیشتری بخورید یا فعالیتهای بدنی خود را تغییر دهید.

دیگر نمی توانید بیشتر زا مقدار رژیم قلیایی تنظیم شده بخورید. به همین دلیل در رژیم آنابولیک میزان کالری مصرفی کاهش پیدا نمی کند بلکه مصرف آنها به صورت متناوب دچار تغییرات می شود. ممکن است این تغییرات آنقدر به آرامی انجام شود که اصلاً آنفولانزای کتو را تجربه نکنید. درباره رژیم کتو عقاید مختلفی وجود دارد، اما به نظر میرسد این رژیم برای بسیاری از افراد بیخطر است. چنین رژیم غذایی لاغری سریع محدودیت کالری شدیدی میزان کالری که بدن شما می سوزد را کاهش می دهد و به این دلیل است که بدن به گرسنگی فکر می کند و در نتیجه تلاش می کند انرژی را حفظ کند و علاوه بر این، اکثر محصولات HCG در بازار کلاهبرداری هستند و حاوی هیچ HCG ای نیستند و تنها تزریقات قادر به افزایش سطح خون این هورمون هستند و همچنین این رژیم دارای اثرات جانبی بسیاری شامل سردرد، خستگی و افسردگی است. این موضوع برای مغز مشکلساز است، چرا که تنها منبع تأمین انرژی مغز، گلوکز است و بیشتر اسیدهای چرب قادر به عبور از سد خونی مغزی نیستند. افرادی که دچار اختلال در اکسیداسیون اسید چرب هستند، قادر به سوختوساز اسیدهای چرب موجود در این رژیم (که جایگزین کربوهیدرات برای تأمین انرژی شده) نیستند.

طی چهار سال، ۱۶٪ از ۱۵۰ بیمار اولیه، کاهش قابلملاحظه، ۱۴٪ کاهش عالی و ۱۳٪ رهایی کامل از تشنجها را داشتند که البته این آمار، آنهایی را هم که قادر به ادامهٔ رژیم نبودند، در بر میگیرد. ۱۵۰ کودک در این بررسی حضور داشتند که پس از سه ماه، ۸۳٪ توانستند به این رژیم ادامه دهند و از آن میان، ۲۶٪ کاهش خوب در تشنجها، ۳۱٪ کاهش عالی در تشنجها و ۳٪ رهایی کامل از بند تشنجها داشتند. درصد آنهایی که توانستند رژیم کتوژنیک را بهمدت دو، سه و چهار سال ادامه دهند به ترتیب، ۳۹٪، ۲۰٪ و ۱۲٪ بود. آنهایی که پس از این مدت همچنان رژیم را ادامه دادند، بیمارانی بودند که تشنجهایشان بکلی قطع نشد، اما کاهش عالی در تعداد آنها داشتند. بررسیهای بعدی نشان داد که تشنجهای بیماران پس از قطع رژیم غذایی، دوباره بازگشته بودند. و نتیجه گرفت که یکسوم از این بیماران کاهش عالی در تعداد تشنجها و نیمی از آنها کاهش قابلقبول و خوبی در آنها داشتند. با این حال، بسیاری از بیماران، این رژیم را بنا به دلایل گوناگون رها کردند و کیفیت شواهد علمی نیز در مقایسه با کودکان پائینتر بود. با معرفی والپروات سدیم در دههٔ ۱۹۷۰ میلادی، دیگر داروهای مؤثر کافی برای درمان طیف وسیعی از سندرمهای تشنجی در اختیار بود و استفاده از رژیم کتوژنیک، تنها محدود به سندرم لنوکس-گستو گشت و بیشازپیش رو به افول نهاد.

ثابت شده که رژیم کتوژنیک در برخی سندرمهای تشنجی، فایده و اثرگذاری خاصی دارد و باید زودتر آغاز شود. فواید دیگر رژیم غذایی HCG: حسب تحقیقات باشگاها صرف نظر از کاهش وزن، هیچ فایده و تاثیر مثبت ثبت شده در رژیم HCG وجود ندارد. پیترمن اثرات مثبت (بهبود هوشیاری، رفتاری و خواب) و عوارض جانبی (تهوع و استفراغ ناشی از کتوزیس زیاد) را ثبت کرد. بعد از ثبت نام موقع ارسال مشخصاتی که ازتون خواسته میشه، از متخصصتون درخواست کنید رژیم غذایی کتوژنیک براتون تنظیم کنه. شما به سادگی میتوانید بدون شمارش کالری و حذف غذاهای مشخص شده، رژیم بگیرید و لذت کاهش وزن را تجربه کنید. زمانی که بدن شما شروع به سوزاندن ذخایر چربی میکند به «کلیه» فشار وارد میشود. این امر کمک میکند تا به ذخایر چربی بدن خود، برای دریافت انرژی، دسترسی پیدا کنید. تخم مرغ: بهتر است از تخممرغهای ارگانیک و محتوی امگا ۳ استفاده کنید. جای خواب بهتر است پاکیزه و خوشبو باشد و برای خوشبو کردن آن از گل های طبیعی استفاده شده باشد.