سریعترین و بهترین استراتژی رژیم غذایی کتوژنیک

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد آیا طبیعی است که در طول رژیم کتوژنیک ادرار بوی میوه بدهد؟ این رژیم شبیه رژیم کتوژنیک استاندارد است با این تفاوت که مقدار پروتئین بیشتری در رژیم غذایی استفاده میشود، نسبت های درشت مغذی ها در رژیم کتوژنیک به صورت چربی ۶۰%، پروتئین ۳۵% و کربوهیدرات ۵% است. از انواع پروتئین استفاده کنید! مقدار مصرف پروتئین هم متوسط است یعنی چیزی حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده می باشد. آنها میتوانند تخممرغ، گوشت، ماهی، بیشتر میوهها و سبزیجات، غلات و دانههای بدون گلوتن، لبنیات و نوشیدنیهای بدون کافئین را مصرف کنند. مصرف پروتئین بیشتر: افزودن پروتئین بدون چربی مانند سینه مرغ، ماهی، گوشت، تخم مرغ را در نظر بگیرید.  This  data w as  done  wi th the ​help of G SA C᠎on tent᠎ Generator Demover sion !

رژیم کتوژنیک و خرما

خامه در رژیم کتوژنیک زمان کم یعنی خود را در خانه با وعده ها و میان وعده ها محدود کنید. درصد زیادی از بیماران با درمان داروییِ پزشک قادر به کنترل صرع خود میشوند. یکی از مشکلات افرادی که این رژیم را میگیرند، این است که دچار یبوست میشوند که آن هم به دلیل کمبود فیبر میباشد. این سندروم زمانی اتفاق میافتد که تخمدانهای یک زن بزرگتر ازآنچه باید باشند، می شود و کیسههای کوچک پر از مایع اطراف تخم ها تشکیل میشوند که دلیل آن سطح بالای انسولین است. دیابت نوع 2: نتیجه یک مطالعه نشان داد که 60 درصد بیماران دیابتی که رژیم کتو را به مدت 1 سال دنبال کردند، بهبود یافتند. Con᠎tent has ᠎been cre​ated ᠎wi​th t he  help of GSA Con᠎tent Gener ator Demoversion.

رژیم اتکینز گونه ای از رژیم کتوژنیک است که کالری در آن محدود نشده است اما میزان کربوهیدرات مصرفی در طول روز به شدت محدود شده است به شکلی که تا حد 10 تا 20 گرم برای مصرف روزانه میباشد. شما می توانید از هر یک از این میوه ها استفاده کنید : ١ موز کوچک(۹۰ کالری)، ١ سیب متوسط (۸۰ کالری)،هندوانه ١فنجان (۴۶ کالری)، ۱ پرتقال کوچک (۴۵ کالری)، ۱/۲ فنجان انگور سبز (۵۵ کالری).

عوارض استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک کم هستند. ۱۰ سوال رایجی که ممکن است راجعبه رژیم کتو داشته باشید. همانطور که گفته شد در ابتدا رژیم کتو (Keto) برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده میشده است و با تحقیقات و پژوهش های بیشتر متوجه شدند که این رژیم میتواند در راستای کاهش وزن سریع برای افراد عادی هم کارایی داشته باشد. مهمترین نکته منحصر به فردی که برای این رژیم وجود دارد، این است که کربوهیدراتی که در این رژیم مورد استفاده قرار می گیرد به راحتی سوزانده می شود و نمی تواند به عنوان چربی در بدن جای بگیرد.

رژیم کتوژنیک نمونه

با وجود این حدود 30 درصد از بیماران با صرعِ مقاوم به درمان به پزشک مراجعه میکنند. با نظر پزشک میتوانید بصورت روزانه 3000 تا 4000 میلیگرم سدیم، 1000 میلیگرم پتاسیم و 300 میلیگرم منیزیم مصرف کنید تا این عارضه را نیز به حداقل برسانید. اما وقتی شما دریافت کربوهیدراتها را در رژیم کتوژنیک کاهش می دهید ( روزانه کمتر از 50 گرم کربوهیدرات ) در بدن شما گلوکز کافی برای تامین انرژی وجود ندارد ، بنابراین بدن مجبور است برای تامین انرژی خود سراغ سوزاندن چربی ها و پروتئین ها برود و زمانی که بدن شروع به تجزیه چربی ها برای تولید انرژی می کند موادی به نام کتون ها تولید می شود .

طرز رژیم کتوژنیک

وجود سطح مطلوبی از کتون در بدن، مزایای سلامتی بسیاری همچون کاهش وزن و افزایش عملکرد جسمی و روانی را تامین می کند. در مورد خوردن میوه و آبمیوه چند استثنا وجود دارد: خوردن اووکادو؛ نارگیل؛ خانواده بری ها مثل کرنبری؛ بلوبری؛ زرشک؛ توت فرنگی که به میزان تعیین شده توسط کارشناس تغذیه، می تواند در رژیم کتو موجود باشد. در واقع، تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک به مراتب از رژیم کم چربی موثرتر است. در واقع، بیش از ۲۰ مطالعه نشان میدهد که این نوع رژیم غذایی میتواند به کاهش وزن و بهبود سلامت شما کمک کند. Th​is a rticle h as  be​en writt en with t᠎he he lp ᠎of G SA Conte nt G᠎enerator D emoversi​on.

در تاریخ ۳ مارس ۲۰۱۲، ووگ مدلهای زیر شانزده سال و همچنین مدلهایی را که به نظر میرسد دارای اختلال در خوردن هستند، ممنوع کرد. در رژیم کتوژنیک باید از خوردن مواد خوراکی که دارای کربوهیدرات هستند، اجتناب کنید. اگر شما دیابت دارید، به خصوص دیابت نوع اول بسیار مهم است که با پزشک خود در رابطه با تغییر رژیم غذایی خود مشورت کنید. با مطالعه موارد فوق، تصمیم اصلی بر عهده خود شما است که کدام یک از رژیمها را انتخاب کنید. ما با بیماران متعددی مواجه شدیم که با استفاده از این کتو موفق به کنترل قند خون شدند.

رژیم کتوژنیک شیردهی

نیمه گیاهخواری : در آن از مرغ و ماهی هم استفاده میشود ولی گوشت قرمز را یا به کلی نمیخورند و یا به صورت محدود استفاده میکنند. هر دوی این عوامل در کنار هم می توانند منجر به افزایش توجه و تمرکز شوند. همچنین این چربی ها در کبد به کتون ها تبدیل می شوند که برای تامین انرژی برای مغز ضروری هستند. یکی از پرطرفدارترین رژیم ها، رژیم کتوژنیک است که جهت کاهش وزن و لاغری سریع استفاده می شود.

الکل: به دلیل کربوهیدرات بسیار زیاد مشروبات الکلی، نباید از آن ها استفاده کنید. کربوهیدرات و انسولین نقش مهمی در پیشرفت بیماری کبد چرب دارند. ممکن است رژیم کتوژنیک در بهبود بعضی از بیماری ها مانند دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر نیز مفید باشد. رژیم غذایی کتوژنیک از سال 1920 میلادی به کنترل تشنجی که به دلیل صرع ایجاد میشود، کمک کرده است. در سال 1920 محققین سعی کردن از این رژیم برای کنترل بیماری افرادی استفاده کنن که نسبت به دارو های صرع واکنش مثبتی نشون نمیدادن. پس استفاده از اونها در این رژیم، ممنوع هست. این مسئله سبب شده تا بسیاری از افراد به رژیم لاغری کتوژنیک به عنوان برنامهای کوتاهمدت برای کاهش وزن نگاه کنند.

جگر مرغ در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک استاندار SKD : در این نوع رژیم میزان مصرف کربوهیدرات کم، چربی زیاد و پروتئین به میزان متوسط است، به عبارت دیگر 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات در این نوع رژیم مصرف می شود. کار اصلی این رژیم آن است که کربوهیدرات ورودی برای بدن را کاهش داده و در ازای آن چربی را افزایش می هد. از آنجا که بیماری تیروئیدیت هاشیموتو و سلیاک بسیار به هم مرتبط هستند، ممکن است که برخی افراد به هر دو بیماری مبتلا باشند. البته از رژیم کتوژنیک برای درمان بزرگسالان مبتلا به صرع هم استفاده شده که نتایج بسیار خوبی هم داشته است.

سایت رژیم کتوژنیک فرشته

برای نتیجه بهتر در روزهای آزاد

از کربوهیدرات های سالم مثل میوه ها، سبزیجات نشاسته ای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. غذاهای فریزشده خوب هستند اما نباید از غذاهای فرآوری شده استفاده کرد. معمولا گرفتن رژیم کتوژنیک باعث بهبود شرایط بیماری صرع و کاهش نیاز به استفاده از داروها میشود. رژیم غذایی کتوژنیک به بیماریهای دیگری نظیر آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب کمک میکند. دیابت میتواند مزۀ شیرینی در دهان ایجاد کند و اغلب با علایم دیگری همراهی میشود. انسولین در بدن شما میتواند باعث ترشح هورمونهای دیگری شود که سبب بیماری شوند. This w as gen erated ᠎wi th G SA Co nt᠎en t Generator ​DE᠎MO​.

رژیم کتوژنیک هدفمند

عجیب به نظر میرسد که رژیمی که چربی بیشتری دارد، باعث افزایش چربی خوب و کاهش چربی بد شود، اما رژیم کتوژنیک آن را انجام میدهد. آووکادو: از میوه های روغنی مناسب برای مصرف در رژیم کتوژنیک است. اما لازم است این هشدار را جدی بگیرید که هیچ نوع رژیمی بدون مشورت با پزشک برای شما مناسب نیست و قبل از پیروی از هر گونه برنامه غذایی جهت کاهش وزن، باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

متخصص تغذیه در رژیم کتو، تغییراتی را در برنامه غذایی شما انجام میدهد که بدن را وادار به سوزاندن چربی به جای کربوهیدرات میکند؛ و با پیروی از این برنامه غذایی وزن شما به سرعت کاهش مییابد. تمامی این موارد بهتر است پس از مشخص کردن وضعیت جسمانی و تحت نظر پزشک یا مربی متخصص صورت گیرد. غذاهای رژیمی بدون قند: علاوه بر اینکه بر روی این مواد فراوری های زیادی صورت گرفته، این مواد غذایی معمولا دارای مقدار زیادی قند الکلی هستند که میتواند بر روی سطح اجسام کتونی در بدن 10 دروغ کتوژنیک برای لاغریs بگو 1402 تاثیر بگذارد.

با این حال، برخی مطالعات نشان می دهد که چربی اشباع شده ممکن است بی ضرر باشد. این عارضه چند روزی بیشتر به طول نخواهد انجامید و از علائم آن میتوان به ضعف در عملکرد مغز، برخی مشکلات گوارشی، پایین آمدن سطح انرژی و نیز ناتوانی در تمرینات ورزشی اشاره نمود. برخی از میوهها قند طبیعی کمتری دارند و راحتتر در ماکرو شما جای میگیرند. دلیل این امر هم کاهش طبیعی سطح قند خون و حذف اثر منفی انسولین بالای خون در این بیماران است. رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را به هم بزند. This art᠎icle has been done  wi​th G SA Content​ G enerat​or Demoversion!

رژیم کتوژنیک و تیروئید

بسیاری از مردم، این رژیم رو ترجیح میدن چون میتونن نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد، پروتئین بیشتر و چربی کمتری مصرف کنن. همچنین بیشتر میوهها در این الگوی غذایی ممنوع هستند. نکته: به یاد داشته باشید تمام این موارد تحقیقاتی هستند که انجام شده اند و برای قطعیت کامل باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرند. صرع: پژوهشها ثابت کردهاند که این رژیم میتواند باعث کاهش چشمگیر در حملات تشنجی در کودکان مبتلا به صرع شود. کسایی که به کبد چرب گرید 3 مبتلا هستن. بهترین گزینه اضافه کردن میوه، لبنیات و یا غذاهایی هست که بر پایه ی غلات هستند.

گفتنی است که در این رژیم نظارت دقیق بر عملکرد کلیه ضروری است. غذاهایی که قند دارند: نوشابه ها، آبمیوه ها، اسموتی ها، کیک، بستنی، شکلات و … انسولین یک هورمون است که به بدن این امکان را می دهد تا قند را ذخیره یا به عنوان سوخت مصرف کند. هرچند توصیه میشود که فرد در این رژیم به دنبال منابع سالم چربی و پروتئین باشد و از مصرف چربیهای اشباع زیاد و مصرف چربی ترانس و نیز پروتئینهای فراوری شده دوری نماید. رژیم غذایی کتوژنیک به ورزشکاران استقامتی مانند دوندگان و دوچرخه سواران کمک میکند.

سپس بدن برای کسب انرژی لازم شروع به شکستن پروتئین و چربی میکند که میتواند به کاهش وزن شما کمک کند. در مورد میوه ها و سبزیجات هم بهتراست که از سبزیجات غیر نشاسته ای (هویج، اسفناج، کلم بروکلی، …) و میوه های کم کربوهیدرات مثل توت و ملون استفاده کنید. این مسئله و بروز مشکلاتی نظیر اسهال یا یبوست یکی از عوارض شایع رژیم غذایی کتوژنیک هست که معمولا بعد از ۳-۴ هفته رخ میده، برای برطرف شدن این حالت سعی کنید از سبزیجات پر فیبر بیشتری استفاده کنید، مکمل منیزیوم هم میتونه به رفع یبوست ناشی از رژیم کتو کمک کننده باشه.

می توانید در این نمونه رژیم کتوژنیک به جای گوشت خوک ( بیکن ) از گوشت بوقلمون و یا ران مرغ استفاده کنید. برای مثال اگر فردی مصرف کربوهیدرات را در ۵ روز رژیم به صفر رسانده باشد ، ۲ روز میتواند مصرف کربوهیدرات را افزایش دهد. رژیم هدفمند (TKD): این رژیم به شما این اجازه را میدهد تا در طول تمرینات خود، میزان کربوهیدرات مصرفی خود را افزایش دهید. در این رژیم افراد اجازه دارند که قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش خود را افزایش دهند. ورزش هوازی برای زمان هایی است که می خواهید سریع روی اندام خود تاثیر بگذارید.