رژیم کتو بدترین دشمن شماست. سه راه برای شکست دادن آن

در رژیم کتوژنیک خودتان باید برنامه غذایی را با توجه به شرایط جسمانی و مالی تهیه کنید.نکته مهم این است که در برنامه رژیم کتوژنتیک 70 درصد چربی، 25 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات را رعایت کنید. برای آغاز رژیم Keto بایستی سه وعده اصلی غذایی را میل نموده و تمامی میان وعده ها را از برنامه رژیم غذایی خود حذف کنید. سعی کنید در طول روز در حدود سه و هفت دهم لیتر معادل یک گالن آب بنوشید. Keto نسبت به دیگر رژیم های کاهش وزن شاید در مدت سه الی شش ماه اول سبب لاغری بسیار در شخص رژیم گیرنده شود. رژیم غذایی سرشار از تکههای گوشتی چرب در واقع سطح کلسترول خوب را در دراز مدت برای زنان افزایش میدهد. علاوه بر این، توجه به این نکته ضروری است که هیچ مطالعه طولانی مدت در مورد رژیم کتو در رابطه با خطر بیماری های قلبی و سکته مغزی وجود ندارد. علاوه بر این، میزان استفاده از پروتئین در رژیم SKD متوسط است. این برنامه رژیم لاغری علاوه بر این که به تقلیل وزن و لاغری به رژیم گیرندگان کمک بسیار می کند، می تواند انتخاب مناسبی برای دیابتی ها باشد.

هر چند رژیم کتوژنیک به انجام فعالیت های ورزشی کمک می کند، اما شاید همچون سایر رژیم های کاهش وزن در اوج کارکرد شما موثر نباشد. از هنگامی که شما رژیم کتوژنیک را برای کاهش وزن سریع خود انتخاب می کنید، تنها ۱ الی ۲ روز زمان نیاز است تا شما مزیت های این رژیم را برای بهبود بهتر کارکرد دستگاه گوارش خود متوجه شوید. Keratin برای کارکرد و حفظ سلامتی بدن فواید بسیاری را به همراه دارد. یکی از اساسی ترین فواید رژیم فوق به آکنه های پوستی و بهبود PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک) اختصاص دارد که به علت التیام در میزان مقاومت به هورمون انسولین و تشدید حساسیت بدن به این هورمون و نیز تنظیم مقدار هورمون انسولین، ممکن است در بدن شخص رخ دهد. علاوهبراین، اپ مذکور به شما امکان میدهد مواد غذایی که دوست ندارید را فیلتر کنید و گزینهای برای تنظیم اندازههای مختلف برای هر فرد در خانوادهتان ارائه میدهد. لذا، این امر سبب می گردد که شما به ادامه رژیم فوق پایبند باشید و در عین حال به حفظ سلامتی بدن خود کمک کنید.

بیماران مبتلا به دیابت به خصوص افرادی که به نوع یک این عارضه مبتلا هستند، امری مهم است که در مورد تغییر برنامه غذایی خود با بهترین متخصصین تغذیه همچون دکتر کوهدانی مشورت کنند. شاید بهتر است افراد روی چنین مواردی تمرکز کنند: دنبال کردن رژیم غذایی سالم و متعادل همراه با دریافت مقدار زیاد میوهها و سبزیهای تازه، تقسیم نمودن مصرف کربوهیدرات به صورت متعادل در طول روز، خوردن چندین وعده غذایی کوچک در طول روز به جای یک وعده بزرگ، دنبال کردن توصیههای متخصص تغذیه که میتواند توصیههای فردی برای رژیم غذایی ارائه دهد. در رژیم کتو، شما بیشتر انرژی مورد نیاز خود را از چربی دریافت میکنید، در حالی که درصد بسیار کمی از رژیم غذایی را کربوهیدراتها تشکیل خواهند داد. در آمریکا حدود ۶۰٪ از مردان و ۱۸٪ زنان در یک سال مبتلا به میگرن شدهاند که به ترتیب حدود ۱۸٪ و ۴۳٪ با خطر ابتلا به بیماری در تمام طول عمر خود مواجه بودهاند. آخی غزل جون دوران نامزدی که همه اش عشقولیه حتی دعواهاش هم عشقولانگی داره، باید بری خونه خودت تا با اون روی عجیب غریب مردها مواجه بشی خخخخخخخخخخخخ شوخی کردم عزیزم ولی خب تا خونه ی خودت نری یک سری چیزا پیش نمیاد.

دلیل ادرار زیاد در زمان اجرای این رژیم هم احتمالا همین است. این نمونه بهترین رژیم لاغری نه تنها یک روش بسیار موثر برای از دست دادن چربی است، بلکه نقش قابل توجهی در کاهش اشتها دارد. این حالت یک عارضه جانبی موقتی است که حدود 25 درصد افراد در روزهای اولیه رژیم کتوژنیک آن را تجربه می کنند. نخود، لوبیا، نخود فرنگی، عدس و غیره از جمله حبوباتی هستند که رژیم گیرندگان بایستی از برنامه رژیم لاغری خود حذف کنند. به عبارتی این امر سبب می گردد که شخص با دردهای شکمی، گاز معده، انسداد ماهیچه های شکمی و غیره کمتر روبرو شود. مواد غذایی نظیر بستنی، کیک، آب نبات، کراکر و غیره از جمله محصولات فراوری شده محسوب می شوند که شخص رژیم گیرنده در رژیم لاغری کیتو مجاز به مصرف آن ها نیست.

رژیم گیرندگانی که برای کاهش وزن خود رژیم کتوژنیک را انتخاب می کنند، بایستی به این نکته توجه داشته باشند که در این دوران، مجاز به مصرف برخی از مواد غذایی و یا میوه ها نیستند. اغلب اشخاصی که بایستی بخشی از اضافه وزن خود را از دست دهند، انتظارات غیر منتظره ای از این رژیم لاغری دارند و آرزو دارند که در طی این مسیر، با پیروی از تمامی دستورالعمل های پزشکی به سایزی که ممکن است برای آن ها کمی غیر واقعی باشد، دست یابند. همچنین مراقب باشید که پسته و بادام هندی از جمله آجیل هایی هستند که کربوهیدرات بسیار بالایی دارند و به هیچ عنوان در رژیم فوق نبایستی مصرف شود. دکتر فریبا کوهدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی، مصرف آجیل ها را گزینه مناسبی برای میان وعده های سالم در رژیم کتوژنیک توصیه می کنند. TKD (رژیم کتوژنیک هدفمند) در میان اشخاص ساعی و ورزشکاران که این نوع از رژیم کتوژنیک را برای کاهش وزن خود انتخاب کرده اند، بسیار رایج است که در طی آن شخص می تواند کربوهیدرات های بیشتری را مصرف کند.

سندروم فوق هنگامی در شخص رخ می دهد که تخمدان ها از حالت طبیعی خود نیز بزرگتر می شوند و در نتیجه در نواحی تخم ها، کیسه های کوچکی که مملو از مایع هستند، تشکیل می شوند که بیشتر به علت بالا بودن سطح هورمون انسولین موجود در خون ممکن است شخص با مشکل فوق همراه شود. در مقایسه با درشت مغذی ها، رژیم فوق از کربوهیدرات ها به میزان (۱۰-۵%)، پروتئین (۳۰%) و چربی در حدود (۶۵-۶۰%) تشکیل شده است. Art icle has been g enerated by GSA C​onte nt Generat​or Demoversion.

زیرا مصرف میوه ها و بسیاری از سبزی ها در این رژیم محدود است و بیشتر حجم غذایی افراد از لبنیات و گوشت تشکیل شده است. پیشنهاد می شود که برای رسیدن به بهترین نتایج، در روزهایی که مجاز به مصرف هر نوع خوراکی هستید، از سالم ترین کربوهیدرات ها مانند سبزیجات نشاسته ای، میوه ها، غلات کامل به غیر از مواد غذایی شیرین و یا فرآوری شده و یا لبنیات استفاده کنید. با پزشک خود در مورد برنامه غذایی و اهدافتان صحبت کنید تا تصمیم بگیرید آیا برنامه غذایی کتو برای شما مناسب است یا خیر. افکار متغیر و تغییر خلق: مغز برای عملکرد خود به کربوهیدراتهای سالم نیاز دارد. اغلب اشخاصی که از این رژیم غذایی برای لاغری استفاده می کنند، پیش از این از رژیم Atkins (اتکینز) پیروی می کردند و گروه های غذایی حاوی پروتئین را از رژیم غذایی خود حذف نکرده اند. سعی کنید انواع گوشتها و سبزیجات موجود در برنامه غذایی خود را در طولانیمدت عوض کنید. شما با بهره مندی از رژیم کیتو می توانید میزان گلوکز خون را تا حد بسیار کاهش دهید و در نتیجه از تاثیر منفی هورمون انسولین در خون پیشگیری کنید. شاید به علت تولید کمتر هورمون انسولین که نتیجه رژیم فوق است، از افزایش کلسترول خون از سوی بدن پیشگیری کند.

پنیر نیز در لیست غذاهای قابل قبول است، اما اتکینز توصیه میکند که بیش از 3 تا 4 اونس در روز مصرف نشود. چگونه کار می کند: رژیم غذایی لاغری سریع روزه داری متناوب عموماً برای کاهش وزن استفاده می شود زیرا منجر به محدودیت نسبتاً ساده کالری خواهد شد که این می تواند باعث شود شما به طور کلی کالری کمتری بخورید – مادامی که با خوردن چیزهای بیشتری در طی دوره های غذایی بیش از حد جبران نکند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم . مصرف مواد غذایی آردی، شیرینی، برنج، نان، سیبزمینی، ماکارونی و قند به صورت کلی در این رژیم کاهش مییابد یا ممنوع است.چرا این مواد غذایی جزو مواد غذایی گلوتن دار هستند لیست این مواد غذایی را ما درمقاله قبل کامل توضیح داده ایم. رژیم Low carb diet یا همان رژیم کتوژنیک، مواد غذایی بسیاری را کاهش داده و یا از برنامه رژیم غذایی شخص رژیم گیرنده حذف می کند. قبلاً این تفاوت به مشکلات متدولوژیک و تفاوت در مطالعات نسبت داده میشد، ولی اکنون به نظر میرسد تفاوت فرهنگی و محیطی واقعی بین نژادها میتواند مسئول این اختلاف باشد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد آردایت بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.