رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران چگونه کار می کند؟

رژیم کتوژنیک دکتر غفاری ماهیت چربی بالای رژیم کتوژنیک بسیار بحث برانگیز است. رژیم کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران بسیار مناسبه اما بدنسازها بهتره از رژیم دورهای یا سیکلیکال پیروی کنن. انسانها قادرند چند اسید آمینه را طی فرایندی موسوم به گلوکونئوژنز به قند تبدیل کنند، اما نمیتوانند همین کار را در مورد اسیدهای چرب انجام دهند. با این وجود این نکته را به خاطر بسپارید که پژوهشهای بیشتری برای یک نتیجهگیری قطعی مورد نیاز است. چرا که میتوان بروز تشنجها را از طریق افزایش ساخت گابا یا کاهش تجزیهٔ آن یا افزایش اثرات آن بر روی یاختههای عصبی کاهش داد.

مراقبتکنندگان از سالمندان و کودکان قبل از به کار بردن رژیم کتوژنیک برای این افراد یا بیماران دارای مشکلات زمینهای، بهتر است با یک متخصصِ این حوزه مشورت نموده و سپس از آن برای این دسته از افراد استفاده کنند. افرادی که دارای بیماریهای زمینهای کنترل نشده هستند یا از بیماریهای خود ایمنی یا نقص ایمنی رنج میبرند، بهتر است برای این روش اقدام نکنند یا حتماً با دکتر خود مشورت نمایند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم مشابه نوع استاندارد است، اما دارای پروتئین بیشتری است. اشاره کرد، اما نیاز به تحقیقات بیشتری در این موارد وجود دارد.

رژیم کتوژنیک دکتر طبیبی

صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک ممکن است حمله های ناگهانی در کودکان مبتلا به صرع را تا حد زیادی کاهش دهد. در واقع تحقیقات نشان داده که رژیم کتوژنیک خیلی بهتر و موثرتر از رژیم معمولی کمچرب است. مطالعات اخیر نشان داده است که این رژیم ممکن است فوایدی برای گروه گستردهای از بیماری های مختلف داشته باشد. آووکادو که نصف آن، ۷/۳ گرم کربوهیدرات خالص دارد نیز بسیار در رژیم کتوژنیک توصیه می شود.

رژیم کتوژنیک دکتر غفاری

تخم مرغ و زرده تخم مرغ که ۱ گرم کربوهیدرات خالص دارند. سرکه سیب که ۰ تا ۱ گرم کربوهیدرات خالص دارد. گياهان تازه که در هر 1 تا 2 قاشق غذا خوري، نزديک به صفر گرم کربوهيدرات خالص دارند. هرچند رژیم لاغری کتوژنیک طی دهه گذشته باب شده؛ اما در اصل به ۱۰۰ سال پیش برمیگردد که بهعنوان راهی برای کاهش تشنج در افراد مبتلا به صرع به کار میرفت. این رژیم ها بر پایه علم تغذیه و فیزیولوژی است و تقریبا 80 سال است که از این روش استفاده می شود. تحقيقي که در سال 2013 در نشريه تغذيه بريتانيا منتشر شد، نشان داد که افرادي که تحت رژيم غذايي کتوژنيک قرار دارند، در مقايسه با افرادي که رژيم غذايي کم چربي دارند ( دريافت کمتر از 30 درصد انرزي از چربي)، در طولاني مدت به وزن بهتري مي رسند و خطر بيماري هاي قلبي و عروقي را بهتر تحت کنترل مي گيرند. ᠎This con​tent w᠎as w ri᠎tten ​with t᠎he he​lp ᠎of GSA C​ontent Gen erator Demoversi᠎on.

با تحقيقي که بر روي 135000 فرد بزرگسال از 18 کشور مختلف انجام شد، نشان داد که مصرف کربوهيدرات بالا با خطر بالاي مرگ و مير همراه بود، در حاليکه چربي کامل و انواع مختلف چربي، خطر مربوط به مرگ و مير را کاهش داد و چربي کامل و انواع چربي با بيماري قلبي عروقي، انفارکتوس قلبي يا با مرگ بر اثر بيماري قلبي، ارتباطي نداشت. انواع مختلفی از رژیم کتوژنیک وجود دارد. سرطان: رژیم کتوژنیک تاکنون برای درمان برخی از انواع سرطان و تأخیر در رشد تومورها مورد استفاده قرار گرفته است. جلوگیری از بیماری های قلبی: در رژیم کتو از چربی های مفید استفاده می کنند و این چربی ها توسط بدن مورد استفاده قرار می گیرند. ᠎This content was g​ener​ated with the ᠎he lp ​of G SA C​onte nt Gen er at᠎or DE MO.

به علاوه، این رژیم غذایی منجر به کاهش خون دیاستولیک و سطح تریگلیسید خون میشود. وقتی رژیم کتوژنیک میگیرید، بدن شما دیگر به کربوهیدراتها به عنوان منبع اصلی تأمین انرژی خود تکیه نمیکند، مسألهای که باعث میشود بدن وارد حالتی به نام کتوز شود. پس از گذشت دو تا سه ماه، میتوانید در موارد خاص، کربوهیدرات مصرف کنید ولی پس از آن، بلافاصله به رژیم خود باز گردید. بازگشت دورههای درد، ممکن است پس از نشانههای شبیه میگرن باشد یا نباشد و معمولاً از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. چربي بايد در مقادير زياد و با هر وعده غذايي در طول روز مصرف شود.

چه ارتباطي بين يک رژيم غذايي حاوي قند زياد و سرطان وجود دارد؟ در حال حاضر، شواهدي وجود دارد که يک رژيم غذايي با کربوهيدرات کم و چربي زياد، نسبت به رژيم غذايي با چربي کم، به داشتن زندگي طولاني تر کمک مي کند. این حالت زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدرات به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند و ذخیره گلوکز (قند) بدن که منبع اصلی انرژی برای سلولهاست، محدود شود. با این وجود، کربوهیدراتهایی که در این رژیم بکار گرفته میشوند، محدود به آنهایی هستند که شاخص گلوکز کمتری (کمتر از ۵۰) دارند. رژیم کتوژنیک (Ketogenic یا به اختصار رژیم کتو) یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچربی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد.

کیا رژیم کتوژنیک گرفتن

زمانی که کاهش وزن رخ می دهد بیماری به طور کامل از بین خواهد رفت. تا چه زمانی میتوان رژیم کتوژنیک را ادامه داد؟ وعدههای غذایی مبتنی بر تخم مرغ مانند املت یک گزینه بزرگ را برایتان فراهم میآورد. وعده های غذایی مبتنی بر تخم مرغ نیز گزینه بسیار خوبی هستند؛ مانند: املت یا تخم مرغ و بیکن. این یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات ، پروتئین متوسط و پرچرب است. مثلا گفته میشود ۵ روز رژیم کتو گرفته شود و به دنبال آن ۲ روز رژیم غذایی پر کربوهیدرات.

کتوزیس حالت متابولیکی است که در آن بدن از چربی به جای کربوهیدرات برای سوختوساز خود استفاده میکند. چگونه بفهمیم که در فاز کتوزیس قرار داریم یا خیر ؟ با آزمایش خون، ادرار و تنفس به سادگی میتوانید میزان کتون تولید شده در بدن را اندازهگیری کنید و از روی میزان آن بفهمید که آیا وارد حالت کتوزیس شدهاید یا خیر. پس باید یک منبع براش جایگزین کنید. آنهایی که پس از این مدت همچنان رژیم را ادامه دادند، بیمارانی بودند که تشنجهایشان بکلی قطع نشد، اما کاهش عالی در تعداد آنها داشتند. بر اساس گزارشهای برخی از افراد در زمینه برنامه غذایی، این عوارض (جانبی) معمولا پس از چند روز به پایان میرسد. Th᠎is c ontent has be​en ᠎done  by G᠎SA Content  Gen erat᠎or D᠎emov᠎ersi on!

هرچه کربوهیدرات کمتری در رژیم غذایی وجود داشته باشد ، به نظر می رسد برای رسیدن به کتوز در کاهش وزن یا بهبود دیابت نوع ۲ موثرتر است. در اینجا بعضی از سوال و جواب در ارتباط با رژیم کتوژنیک را برای شما آماده کردیم. یک رژیم کتو همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی در بدنتان را تغییر دهد. همچنین تورم یا حساسیت پوست سر و همچنین سفت شدن گردن نیز میتواند اتفاق بیفتد. اصلاح رژیم غذایی و تمرین متناوب روزهداری میتواند در وارد شدن سریعتر به این فاز کمککننده باشد. آلزایمر: این رژیم میتواند در کاهش نشانههای آلزایمر و کندتر شدن سرعت پیشرفت آن کمک شایانی کند.

اما شاید این سوال در ذهن شما هم مطرح شود که علاوه بر لاغری سریع چه فوایدی در پیروی از این رژیم وجود دارد که شما را به آن ترغیب کند. اگر چه احتمال آن کم است، اما اتفاق می افتد. این رژیم شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزین کردن آن با چربی است. چه کسی نباید از رژیم کتوژنیک استفاده نماید ؟ رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران حرفه ای نباید اجرا شود و در بیماران صرع با شدت بالا تجویز نمی شود مگر اینکه با اجرای تدابیری باشد.

رژیم کتوژنیک دکتر ضمیر روشن

غذاهایی که نباید در رژیک کتو مصرف کرد. چه غذاهایی برای رژیم کتوژنیک مناسب نیست؟ سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک میتواند میزان انسولین را که نقش کلیدی را در سندرم تخمدان پلی کیستیک ایفا میکند، کاهش دهد. و کسانی که این علائم پیشدرآمدی میگرن را دریافت میکنند نسبت به کسانی که فاقد این علائم هستند بیشتر مبتلا به میگرن میشوند. یک محرک میتواند بیش از ۲۴ ساعت قبل از شروع علائم بیماری خود را نشان دهد.

RCTهای مورد بحث در این مرور نتایج امیدوارکنندهای را برای استفاده از KDها در صرع نشان میدهند. در حالت کتوزیس، بدن در سوزاندن چربی برای به دست آوردن انرژی مورد نیاز خود بسیار کارامد عمل میکند. جراحیهای مغزی: برخی از پژوهشها پیشنهاد داشتهاند که این رژیم میتواند در نتیجه جراحیهای مغزی (تومور مغزی) بسیار موثر باشد. شما می توانید از لیمو و نعنا که مواد غذایی مجاز در رژیم کتو به شمار می روند برای طعم دهی به نوشیدنی های خود استفاده نمایید. اگر شما نیز از افرادی هستید که می خواهید رژیم کتو را امتحان کنید، باید بدانید مصرف کربوهیدرات ها در این رژیم غذایی کمتر از ۵۰ گرم می باشد و در مقابل چربی ها به عنوان یک جایگزین مناسب برای کربوهیدرات ها انتخاب شده اند.

مطالعات زیادی روی ۳۴ فرد بزرگسال نشان داده است کسانیکه به مدت ۸ هفته از رژیم کتو پیروی میکردند، تقریبا پنج برابر بیشتر از افرادی که از رژیم کم چربی پیروی میکردند، کل چربی بدن خود را از دست دادند. برای مقابله با این میزان مصرف، کربوهیدرات خود را کاهش داده و از نکات بالا پیروی کنید. هنگام بستری تا زمان شام، به بیمار فقط مایعات بدون کالری و بدون کافئین داده میشود. البته لازم به ذكر است كه میزان دقیق کالری مورد نیاز هر فرد به نسبت سن، جنسیت و فعالیت بدنیاش تعيين ميشود؛ مثلاً ورزشكاران به كالري بيشتري نياز دارند.

البته توجه داشته باشید که تنها رژیم کتو استاندارد و رژیم کتو با پروتئین زیاد به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند. بهتر است که رژیم خود را براساس غذاهای کامل، غذاهایی که تنها از یک نوع ماده تشکیل شدهاند، استوار سازید. در مقابل، گروهی دیگر که مقادیر کربوهیدرات بیشتری مصرف میکردند تنها ۶.۹ کیلوگرم کاهش وزن داشتند. از طرف دیگر چون ادرار اسیدی است اوره در ادرار حل نمی شود و در کلیه می ماند و ایجاد سنگ کلیه می کند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با 10 دروغ کتوژنیک برای لاغریs بگو 1402 وب سایت خود باشید.