حقیقت درباره رژیم کتوژنیک برای لاغری در سه دقیقه

رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند ماهیت کمچرب و پُرقندِ رژیمهای رایج غذایی در هند و آسیا، بدان معناست که رژیمهای کتوژنیک این ناحیه نسبت کتوژنیک پائینتری (۱:۱) نسبت به رژیمهای مشابه اروپایی و 3 خوب راه‌ها برای استفاده رژیم کتوژنیک و دیابت 1402 آمریکایی دارند. اشکالات بالقوه مشابه هستند. رژیم کتوژنبک در صورت رعایت صحیح به افزایش سطح کلسترول خوب خون و کاهش کلسترول بد کمک می کند. این رژیم در سال 1920 به عنوان درمانی کارآمد برای بیماری صرع کودکان به کار میرفت. از دیگر مشکلات رژیم لاغری کتوژنیک، پوکی استخوان است که خصوصا در کودکان میتواند نمودی ماندگار و خطرناک داشته باشد. همچنین از این رژیم برای درمان بیماریهای دیگری چون سرطان و آلزایمر نیز استفاده شده است. امروزه رژیمهای غذایی دیگری چون پالیو و دوکان با ارائه برنامهای از غذاهای نیمچرب و غنی از پروتئین ظاهر شدهاند. مطالعهی دیگری در ۳۴ فرد مسن نشان داده است که کسانی که به مدت ۸ هفته رژیم کتوژنیک را دنبال کردند، تقریباً ۵ برابر چربی کل بدن را نسبت به کسانی که رژیم کمچربی را دنبال میکردند، از دست دادند. بود، رژیم کلاسیک کتوژنیک را فرمولبندی و تنظیم کرد.  This a᠎rtic᠎le has ​been gen er ated  with the help  of GSA Con tent  Gene ra​tor DEMO .

بهترین رژیم کتوژنیک

محاسبه ماکرو در رژیم کتوژنیک اگر مصرف آن ها را محدود کنید، به مرور زمان بدن مواد مغذی مورد نیاز را دریافت نخواهد کرد. از آنجائیکه نورونهای بینابینی در مقایسه با سایر نورونها نیاز به انرژی بیشتری دارند، در زمان مقابله با پروتئین بتاآمیلوئید بیماری آلزایمر، بیشتر در معرض مرگ قرار میگیرند. با بالارفتن سن، مقدار کالری مورد نیاز بدن برای تثبیت وزن کمتر میشود، چرا که مقدار بافت عضلانی و فعالیت انسان کمتر شده، در نتیجه سوخت و ساز بدن کند میشود و برای تامین انرژی بدن به غذای زیادی نیاز ندارید. هنگامی که فرد رژیم میگیرد، بدن نخست گلوکزهای ذخیره شده را از کبد فراخوانده و موقتا با نابودی ماهیچهها تلاش بر دستیابی به این سوخت دارد. ما امروز قصد داریم تا مهم ترین نکات را درباره رژیم کتوژنیک برای لاغری در اختیارتان بگذاریم. علاوه بر این موارد، عدم وجود تحقیقات طولانیمدت بر روی این رژیم منجر شده است تا عوارض استفاده از آن در بازههای گسترده مشخص نباشند. به گزارش خبرداغ به نقل از شفاآنلاین، رژیم غذایی کتو که این روزها طرفداران زیادی هم دارد، تحت مطالعات زیادی قرار گرفته و در بیش از ۲۰ مورد از آنها، این رژیم غذایی برای کاهش وزن مؤثر اعلام شده است. این که بتوانید از تکهی کوچکی از یک دسر خانگی یا از غذای مورد علاقه خود در تعطیلات لذت ببرید، بخشی از داشتن یک رابطه سالم با غذا است.

رژیم کتوژنیک برای دیابت

رژیم کتوژنیک (به اختصار کتو) یک رژیم غذایی پرچرب، پروتئین متوسط و کم کربوهیدرات است. رژیم غذایی کتوژنیک بر مصرف گوشت چرب، گوشت فرآوری شده، کره، دانههای روغنی، آووکادو، روغنهای گیاهی و ماهیهای روغنی تاکید میکند. این شامل یک یا ۲ وعده تخم مرغ، ماهی یا گوشت با حداکثر ۴ قاشق غذاخوری کره، روغن، آووکادو، خامه غلیظ، همراه با یک تا ۲ فنجان سبزیجات غیرنشاسته ای، مانند سبزیجات برگ دار، خیار یا گل کلم بود. ماجرا درمورد سبزیجات هم به همین صورت است و این رژیم به سبزیجات برگدار (مانند کلم پیچ، چغندر سوئیس، اسفناج)، گل کلم، کلم بروکلی، مارچوبه، فلفل دلمه ای، پیاز، سیر، قارچ، خیار، کرفس، و کدوهای تابستانی محدود می شود. همچنین میتونین از روغن زیتون به عنوان چاشنی سبزیجات و سالاد استفاده کنین. بنابراین در رژیم آنابولیک می توان از روغن هایی مثل بادام زمینی، نارگیل و کانولا و همچنین مواد غذایی فیبر دار مانند کاهو استفاده کرد. ​C ontent has  been created ᠎wi᠎th G​SA Content G enerator  DE​MO.

این رژیم احساس سیری افزایش نمیدهد و مزیتی به جز لاغری ندارد. این رژیم لاغری معمولا با کاهش درصد کربوهیدرات دریافتی بدن همراه است. از زمانهای قدیم، افراد از این رژیم غذایی برای درمان بیماریهایی مانند دیابت و صرع استفاده میکردند، اما تحقیقات جدید تاثیر پیرویکردن از رژیم کتوژنیک را بر بیماریهایی مانند سرطان، سندرم تخمدان پلیکیستیک و پرتو درمانی مورد بررسی قرار میدهد. چاق میشوید، اما مواد مغذی را خوب جذب نمیکنید. رژیم غذایی کتوژنیک میزان مصرف 17 ماده مغذی غذایی کوچک را در افراد به حداقل میرساند. تستوسترون از ۲ مواد مغذی اصلی روی و ویتامین D تشکیل شده است. وعده رژیم لاغری کتوژنیک برای کاهش وزن به حداقل رساندن مصرف گلوکز، منبع اصلی انرژی در بدن انسان است. اگر رژیم بیش از 4 روز ادامه پیدا کند، سطح انسولین موجود در خون کاهش یافته و بدن شروع به استفاده از چربی به عنوان سوخت اصلی خود میکند. برخی از غذاهایی که بههیچوجه نباید در این رژیم مورد استفاده قرار بگیرند نان، برشتوک، ماکارونی، برنج، کلوچه، سیبزمینی، ذرت، آب میوه، لوبیا و اکثر میوهها هستند. This was gen᠎er᠎ated wi᠎th G SA Conte nt​ G enerator Dem​over si on.

مجاز های کتوژنیک

جالب است بدانید که رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک به عنوان درمانی در کلینیکها در طول دهه 1920 برای کاهش تشنجهای صرع مورد استفاده قرار می گرفت و بعداً به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی برای برخی موارد سرطان به کار برده شد. یک چهارم کودکان مبتلا به صرع تا دو هفته پس از استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک، نشانههای بهبودی را از خود نشان میدهند؛ با این حال کارشناسان تاکید میکنند که بهتر است این رژیم ابتدا حدود سه ماه به صورت آزمایشی به کار گرفته شود. آفتابنیوز : عادله خدابخشی استادیار گروه تغذیه دانشگاه کرمان، در مقاله ای نوشت: «سال ها سرطان به عنوان یک بیماری ژنتیکی صرف گمان می شد تا اینکه در سال ۱۹۲۰ وابرگ کشف کرد که سرطان می تواند به عنوان یک بیماری متابولیک در نظر گرفته شود که به علت اختلال در تنفس سلولی به وجود می آید و در این شرایط، سلول ها وابسته به گلیکوز هستند که این پدیده اثر وابرگ نامگذاری شد.» او در این مقاله توضیح داد که سلول های سرطانی برای رشد، تکثیر و تولید انرژی وابسته به گلوکز هستند و افزایش سطح گلوکز و مصرف آن به طور قوی با پیش آگهی ضعیف در بیماران مبتلا به سرطان مرتبط است.

با این حساب تولید این مولکول در رژیم کتو مهم ترین علت نام گذاری آن به شمار می آید. رژیم کتو به کاهش قند خون، افزایش کتون ها و تنظیم حساسیت به انسولین (هورمون مسئول ذخیره چربی در بدن) کمک می کند. این دسته بندی به شما کمک می کند تا برای آغاز مسیر کیتو دایت بهترین انتخاب را داشته باشید. رژیمهای غذایی انواع مختلفی دارند و بهترین آنها متناسب با نیازهای شخص تعیین میشود. بنابراین، اگر تصمیم به شروع رژیم کتوژنیک دارید، با یک پزشک یا مشاور تغذیه مشورت کنید و سعی کنید به سمت رژیم کتوژنیک رایگان و موارد این چنینی در فضای اینترنت نروید؛ چرا که این گونه رژیم ها متناسب با سیستم بدنی و شرایط سلامتی شما طراحی نشده اند و ممکن است نتیجه عکس بگیرید و یا حتی عوارض خطرناکی را تجربه کنید. فعالیت ورزشی با شدت متوسط 200 تا 300 دقیقه ای میتواند در کنار رژیم مناسب به کاهش وزن کمک کند. کیتو دایت به تقویت سلول های عصبی و افزایش متابولیسم کمک می کند. هدف فروشگاه کتوشاپ ارائه محصولاتی با کیفیت ، ارزان وارگانیک به مشتریان عزیز و دوستان خوبی که رژیم لاغری کتوژنیک رو دنبال میکنن ویا میخوان که وارد این رژیم بشند.

خیلی ها به دنبال لاغر شدن سریع هستند.

برای مثال برخی از مواد مجاز و غیر مجاز در این رژیم وجود دارد که باید لیستی از آنها را تهیه کنید. شیرینی های مجاز در رژیم کتوژنیک و نوشیدنی های مجاز در رژیم کتوژنیک نیز وجود دارد . این رژیم بدن افراد را در حالت کتوز قرار میدهد که بدن شما را مجبور به سوزاندن چربی میکند. بعد از 30 دقیقه نان کتوژنیک شما آماده سرو و تقسیم کردن است. می توان گفت، نگاه کردن به عکس کودک پسر و فکر کردن به پسران در هنگام نزدیکی می تواند موجب پسر شدن جنین گردد. افزایش میزان کتون در خون انسان منجر به کاهش فیبر و انباشته شدن چربی میگردد؛ این مسئله تاثیری منفی و عمیق بر کارکرد قلب خواهد گذاشت. خیلی ها به دنبال لاغر شدن سریع هستند. خیلی از افراد برای کاهش وزن، رژیم های غیر اصولی را دنبال می کنند. برخی شواهد نشان میدهد که نوجوانان و بزرگسالانی که از بیماری صرع رنج میبرند نیز میتوانند با بهرهگیری از این رژیم از میزان تشنجهای خود بکاهند.

تری گلیسیرید و فشار خون نیز کاهش مییابند. اگر شما به بیماریهای کلیوی دچار باشید، این حالت متابولیک، اندامهای تحتانی شما را تحت فشار قرار میدهد. مغز و سایر اندامهای میتوانند از کتونها، برای انرژی استفاده کنند. در نتیجه شروع به تجزیه چربی ها برای تامین انرژی می کند. از برخی انواع سرطان ها جلوگیری می کند و این به این دلیل است که رشد سلول های سرطانی را آهسته می کند. کتوژنیک به دلیل کارآمدی بالا در لاغری از محبوبیت بالایی برخوردار است. از آنجائیکه ورزش را همه افراد نمی توانند انجام دهند معمولا از این روش برای لاغری کمتر استفاده می شود. این تغییرات معمولا توسط ورزشکارانی که به دنبال استفاده از رژیم کتوژنیک برای افزایش عملکرد و استقامت هستند و نه توسط افرادی که به طور خاص بر کاهش وزن تمرکز دارند، انجام می شود. نخستین بار از رژیم کتوژنیک برای درمان بیماران صرع استفاده شد، اما امروزه این رژیم یکی از رژیم های محبوب در جهت کاهش وزن و لاغری می باشد. حتما شما هم اسم رژیم کتوژنیک (Ketogenic diet) یا کتو به گوشتان خورده است؛ اگرچه این رژیم غذایی عمدتا برای کاهش وزن و لاغری سریع استفاده میشود اما برای درمان بعضی از بیماریها مانند دیابت در کنار درمانهای پزشکی و دارو میتواند کمک کننده باشد.

خبر خوب اینکه رژیم کتوژنیک برای لاغری فوری شما کمک می کند. این رژیم به محافظت از معده در برابر نفخ، گاز و گرفتگی عضلات کمک می کند، بنابراین روش خوبی برای کاهش اختلالات گوارشی است. رژیم کتوژنیک هدفمند مناسب برای ورزشکاران می باشد. وی یادآور شد: شربت آبغوره و عسل نقش موثری در بهبود ورم گلو، بیش فعالی کودکان، وسواس فکری، شوره سر، یرقان (زردی) و پاکسازی مجاری ادراری دارد؛ این شربت برای افرادی که دچار خونریزی بینی هستند، بسیار مناسب است؛ شربت آبغوره و عسل را می توان روزانه 2 لیوان و در 2 نوبت میل کرد. آخرین نوع رژیم چاقی در این گروه است که بسیار به رژیم ۲۴ ساعته شباهت دارد؛ زیرا فرد تنها برای دو روز تحت رژیم قرار میگیرد و ۵ روز دیگر هفته وعده غذایی عادی خود را میل میکند. کره بادام زمینی میل کنید. منابع پروتئینی کم چرب مانند ماهی، مرغ و لوبیا را انتخاب کنید. در رژیم غذایی Sirtfood توصیه می شود که از چربی های سالم مانند گردو و روغن زیتون حتما در همه وعده های غذایی خود استفاده کنید تا باعث سیری بیشتر شما شود و در عین حال سلامت قلب، سلامت مغز و… یکی دیگر از عوارض جانبی رژیم لاغری کتوژنیک، یبوست است.