تعاریف لیست برنامه غذایی رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک در بدنسازی شاید در ابتدا کاهش وزن از طریق رژیم کتوژنیک بیشتر از رژیم های کم چرب با کربوهیدرات بیشتر باشد اما با گذشت زمان این اختلاف در کاهش وزن 3 خوب راه‌ها برای استفاده رژیم کتوژنیک و دیابت 1402 از بین میرود. برخی از عوارض جانبی رژیم کتوژنیک عبارتند از یبوست، بالا رفتن کلسترول، کاهش سرعت رشد و سنگهای کلیوی. مصرف ۳ تا ۵ وعده ماهی در هفته و مصرف مکمل امگا۳ با دوز بالا استرس را کنترل می کند. به شرکت کنندگان دستور داده شد که دو تا سه وعده غذایی کتوژنیک در روز به مدت ۶ ماه مصرف کنند. در همین هنگام وقتی ترشحات سیترات به واسطه ادرار از بدن دفع میگردند، میتوانند خطر ابتلا به سنگ کلیه را در رژیم کتوژنیک بیشتر کنند. سپس پروتئین آن را بر اساس نیازهای روزانه جهت رشد مناسب بیمار و حفظ سلامت بدن محاسبه میکنند که حدوداً ۱ گرم پروتئین به ازای هر کیلو وزن بدن است. هرگاه تعادل میان این نورونهای مهاری و تحریکی در بخشی از مغز یا تمامی آن بههم بخورد، تشنج رخ میدهد. این مجاری یونی، یکی دیگر از اهداف داروهای ضد تشنج هستند.

عوارض رژیم کتوژنیک نی نی سایت

نان کتوژنیک چیست بهلحاظ نظری، هیچگونه محدودیت جغرافیایی در استفاده از رژیم کتوژنیک وجود ندارد و این رژیم، ارزانتر از داروهای ضد صرع است. سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین: رژیم های غذایی زیادی وجود دارند که هرکدام توسط یک یا چند نفر از متخصصان تغذیه طراحی شده اند. غذاها اغلب دارای ۴ بخش اصلی هستند: خامهٔ غلیظ زدهشده، یک غذای سرشار از پروتئین (معمولاً گوشت)، میوه یا سبزی و یک منبع چربی همچون کَره، روغن گیاهی یا سس مایونز. در آسیا، منبع اصلی دریافت انرژی در رژیم غذایی معمولیِ، برنج و نودل است و به همین دلیل، حذف آنها سخت است؛ بنابراین، رژیم کتوژنیکی که از روغن MCT تشکیل شده باشد (که حاوی کربوهیدرات بیشتری نیز هست)، بسیار سودمند است. وعده های غذایی مبتنی بر تخم مرغ نیز مانند املت یا تخم مرغ و بیکن گزینه مناسبی است. کودک باید تمامی غذای خود را بهطور کامل (و نه نصفهنیمه) بخورد و نمیتواند غذای بیشتری در هر وعده دریافت کند.

کتوکَل یک غذای کامل و جامع است که حاوی پروتئین شیر و مکملهای اسید آمینه، چربی، کربوهیدرات، املاح و عناصر کممقدار است. هرگونه قند موجود در ترکیبات دارویی یا مکملهای غذایی را باید از میزان قند محاسبهشده رژیم روزانه کم کرد. آیا رژیم کتوژنیک باعث افزایش کلسترول می شود؟ در این رژیم سهم کالری دریافتی از طریق کربوهیدارت کاهش می یابد و سهم دریافتی چربی و پروتئین افزایش می یابد. رژیم کتوژنیک در واقع به عنوان روشی برای معالجه بیماری های عصبی، مانند صرع در نظرگرفته شده است. سامانهٔ گابا یکی از اهداف مهم داروهای ضد صرع است. گرچه تغییرات بیوشیمیایی زیادی در مغزِ افرادی که رژیم کتوژنیک مصرف میکنند، روی میدهد، اما مشخص نیست که کدامیک از اینها، اثرات ضد تشنجی دارند. رژیم اتکینز یکی از معروف ترین رژیم های کم کربوهیدرات و با پروتئین بالا است که اغلب با رژیم غذایی کتوژنیک مرتبط است. خلاصه:رژیم غذایی کم کربوهیدرات، مصرف کربوهیدرات را به شدت محدود کرده و بدن شما را وادار به استفاده از چربی برای سوخت می کند و به کاهش وزن کمک می کنند و با بسیاری از مزایای سلامتی دیگر مرتبط هستند. از آنجایی که اسیدهای آمینه برای ساخت پروتئینها (که برای رشد و ترمیم بافتهای بدن ضروری هستند) مورد نیازند، نمیتوان از آنها، تنها برای تولید گلوکز، بهره جست.

درباره رژیم کتو عقاید مختلفی وجود دارد، اما به نظر میرسد این رژیم برای بسیاری از افراد بیخطر است. در هند، اعتقادات مذهبی، تغذیه را تحت تأثیر قرار میدهد: برخی افراد گیاهخوارند، یا سبزیجات ریشهای نمیخورند، یا از گوشت گاو حذر میکنند. به گزارش وری ول هلث، یکی از نگرانیهای اصلی این رژیم محدود کننده این است که بسیاری از مردم تمایل زیادی به خوردن گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده با میوهها و سبزیجات بسیار کم دارند. ولی دلیل اصلی جایگزینی شکر آسیب هایی است که این ماده مخوف ولی شیرین به بدن ما میرساند. این کار باعث افزایش منیزیم در بدن می شود و نقشی موثر در برطرف کردن این مشکل دارد. درست است که این رژیم غذایی موجب افزایش بافت بدون چربی بدن و کاهش ذخایر چربی میشود، ولی این مسئله به آن معنا نیست که رژیم آنابولیک، یک رژیم غذایی سالم است. در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز تبدیل شده و در سرتاسر بدن بهویژه مغز، پخش میشوند تا بهعنوان منبع انرژی، سوزانده شوند. در رژیم کتوژنیک، میزانِ کربوهیدرات محدود است و این میزان، قادر به تأمین تمامی نیازهای متابولیک بدن نیست.

رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز تعداد تشنجها را در ۴۳٪ بیماران، بیش از ۵۰٪ و در ۲۷٪ از مصرفکنندگان بیش از ۹۰٪ کاهش میدهد. برخی مطالعات نشان میدهد که این خوراکی مایع مؤثرتر از رژیم کتوژنیک جامد معمولی است و در مصرفکنندگان آن، سطح کلسترول خون پائینتر است. این بیماری یک بیماری خطرناک است که اسیدیتهی خون را افزایش میدهد؛ بنابراین هر شخصی که این دارو را مصرف میکند باید از رژیم کتو اجتناب کند. تحقیقات بسیاری درباره سطح کلسترول در رژیم کتوژنیک انجام شده است که نتیجه آنها بالا رفتن سطح کلسترول خون در رژیم کتوژنیک بود. این اجسام کتونی وارد مغز شده و «تا حدودی» بهعنوان منبع تأمین انرژی، جایگزین قند خون میگردند. در عوض، اسیدهای چرب به عنوان منبع اصلی انرژی بهکار میروند. رژیم اولیه و اصلی MCT که توسط پیتر هوتنلوخر در دههٔ هفتاد میلادی ارائه شد، ۶۰٪ از روغن MCT تشکیل شده بود. هر دو رژیم اخیر، در بسیاری از مراکزی که ارائهدهندهٔ برنامههای رژیمی کلاسیک کتوژنیک هستند، عرضه میشود و در برخی مراکز، رژیم اصلی و عمدهٔ ارائهشونده به نوجوانان مبتلاست. در مقایسه با رژیم کتوژنیک کلاسیک، رژیم تعدیلشدهٔ اَتکینز (MAD) محدودیتی برای کالری و پروتئین نداشته و بهدلیلِ نسبت کتوژنیک کمتر (در حدود ۱:۱)، ضرورت چندانی به کنترل دقیق و شدید ندارد.

انجام میشود؛ این پیامرسانها همچنین قادرند یاختههای عصبی را نسبت به این تکانهها تحریک و تهییج کنند که این کار عمدتاً توسط گلوتامات صورت میگیرد. و در صورت انباشت چربیهای مضر در خون از تصفیه کردن ناتوان میشود. علاوهبراین، برخی از افراد باید از روزهگرفتن اجتناب کنند، از جمله افرادی که به افت سطح قند خون حساس هستند، زنان باردار، مادران شیرده، نوجوانان، کودکان و افرادی که دچار سوءتغذیه، کمبود وزن یا کمبود مواد مغذی هستند. رژیم کتوژنیک در ابتدا برای افرادی که به بیماری صرع مبتلا بودند، به کار برده شد؛ اما پس از مشاهده تأثیر چشمگیر و این واقعیت که رژیم کتو برای افراد هیچ گونه ضرری ندارد، پزشکان و متخصصین تغذیه آن را برای افراد عادی نیز تجویز کردند. وقتی که خانوادهها با یکدیگر غذا میخورند و همگی نیز از یک غذا استفاده میکنند، جدا کردن غذای یک کودک از بقیه، ممکن است آسان نباشد. تلاشی است تا همان سطحِ مطلوب گلوکزِ خون در بیمارانی که رژیم کلاسیک کتوژنیک مصرف میکنند، حاصل شود و در عین حال، کودک محدودیتهای رژیمی کمتری داشته باشد. تحقیقات انجام گرفته بر روی افراد کتویی نشان داده که استفاده از امگا ۳ به عنوان یکی از مکملهای کتوژنیک، تاثیرات مثبتی بر روی سطح انسولین و تری گلیسیرید خون و کاهش التهابات دارد.

فرضیههای رد شده عبارتند از: اسیدوز سیستمیک (سطوح بالای اسید در خون)، تغییرات الکترولیتی و هیپوگلیسمی (گلوکز پائین در خون). آکنه: سطوح انسولین پایین و خوردن شکر کمتر یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند.با این حال، در نظر داشته باشید که تحقیق در بسیاری از این زمینه ها تا نتیجه واقعی بسیار فاصله دارد. در رژیم مونو جایگزین، تمرکز بر این است که مواد غذایی پر چرب و یا بسیار شیرین، به مدت یک یا دو هفته به صورت کامل از رژیم غذایی حذف شوند و به جای آنها، مواد غذایی سالم تر و مغذی تر مصرف شوند. انتشار این تکانههای عصبی از یک نورون به نورونی دیگر، توسط پیامرسانهای شیمیایی صورت میپذیرد گرچه مابین برخی نورونها یک مسیر الکتریکی نیز برقرار است. جریان عصبی از خلال این مجراهای یونی، توسط دریچههایی کنترل میشود که باز شدنشان یا توسط ولتاژهای الکتریکی صورت میگیرد یا وابسته به پیامرسانهای شیمیایی موسوم به لیگاند (مثلاً یک پیامرسان عصبی) هستند. با آنکه رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز هم، اندکی گرانتر از رژیم غذایی معمولی است، اما در صورت موفقیت این رژیم غذایی در درمان بیمار، این اختلاف قیمت، از طریق حذف هزینهٔ خرید داروهای ضد صرع جبران میشود. همانند رژیم کلاسیک کتوژنیک، این رژیم غذایی هم نیازمند مکملهای افزودنی ویتامینها و املاح در کودکان است و به صورت دورهای، در کلینیکهای سرپایی کنترل و تنظیم میشود. ᠎Th᠎is w​as gen᠎erated wi th t​he help of GSA Con tent Gener​ator D emover sion.

خوراکیهای تازه، کنسروشده یا یخزده نیز معادل هم هستند، اما سبزیجات پخته و خام با هم تفاوت غذایی دارند و غذاهای فراوریشده نیز یک معضل جداگانه محسوب میشوند. همچون رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز، رژیم LGIT نیز در کلینیکهای سرپایی آغاز و برقرار میشوند و نیازی به اندازهگیری بسیار دقیق وزن غذاها یا پشتیبانی و نظارت شدید توسط متخصص تغذیه ندارد. رژیمهای کم کربوهیدرات ممکن است بر عملکرد درست مغز آسیب بزنند؛ بنابراین اگر قصد انجام رژیم کتوژنیک را دارید، حتما پیش از انجام با یک پزشک و یک متخصص تغذیه مشورت کنید. با آنکه اطلاعات موجود دربارهٔ این رژیم از تعداد کمی بیمار (۱۲۶ کودک و بزرگسال از ۱۱ مطالعه در پنج مرکز درمانی) بدست آمدهاست، اما نتایج نهایی گزارششده در ۲۰۰۹ میلادی، به نحو مطلوبی، قابل مقایسه با رژیم سنتی کتوژنیک است. برخی اطلاعات (از یکی از مراکز درمانی با ۷۶ کودک تا ۲۰۰۹ میلادی) نشان میدهد که عوارض جانبی این رژیم کمتر از رژیم کلاسیک کتوژنیک است و بهتر از آن تحمل میشود و غذاهای دلپذیر و خوشمزهتری را شامل میشود. مصرف سبزیهایی همچون هویج، اسفناج و کلم بروکلی در این رژیم اهمیت بالایی داشته باشد. بهعنوان مثال، کلم بروکلی پخته، کلم بروکسل، گل کلم و لوبیا سبز معادل و همارز یکدیگرند.

درباره رژیم کتوژنیک

طعم تخم مرغ با بسیاری از مواد غذایی، از جمله پنیر، پیاز و سبزیجات پخته، مانند کلم بروکلی بخارپز یا اسفناج تفت داده شده، جفت می شود. خوراکیهای هر یک از این چهار گروه را به منظور تنوع غذایی، میتوان به راحتی و بدون نیاز به محاسبهٔ مجدد، جابجا کرد. و بدین ترتیب، وعدههای غذایی پرحجمتر و تنوع غذاها بیشتر شود. بدین ترتیب، استفاده از تریگلیسرید با زنجیره متوسط، این اجازه را میدهد تا از چربی کمتر و پروتئین و قند بیشتری در وعدههای غذایی استفاده شود. انسانها قادرند چند اسید آمینه را طی فرایندی موسوم به گلوکونئوژنز به قند تبدیل کنند، اما نمیتوانند همین کار را در مورد اسیدهای چرب انجام دهند. حتی می توانید شیرینی های مجاز در رژیم کتوژنیک را در منزل درست کنید، تا علاوه بر رعایت رژیم خود، خوراکی های دلخواهتان را نیز نوش جان کنید. کسانی که نوار مغزیشان دارای امواج نیزهای صرعی باشد، حتی اگر بهبود کامل اولیه داشته باشند، احتمال عودشان بیشتر است، چرا که نشان میدهد، هنوز در مغز فعالیتهای تشنجی خفیف موجود است، اما هنوز به آن سطحی نرسیده که تشنج ایجاد کند. گرچه فرضیههای فراوانی دربارهٔ نحوهٔ کارکرد رژیم کتوژنیک در درمان تشنج مطرح است، اما همچنان مکانیسم دقیق آن نامشخص است.