بررسی ارتباط بین پروفایل لیپیدی و بیماری عروق کرونر قلب بر اساس نژاد


در مطالعه اخیر منتشر شده در مجله کالج آمریکایی قلب و عروقمحققان استفاده از مقادیر سرولوژیکی کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL-C) را برای تخمین خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب (CHD) در میان افراد بالغ سیاه و سفید بررسی کردند.

مطالعه: ارتباط وابسته به نژاد سطوح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا با بروز بیماری عروق کرونر.  اعتبار تصویر: Crevis/Shutterstock
مطالعه: ارتباط وابسته به نژاد سطوح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا با بروز بیماری عروق کرونر. اعتبار تصویر: Crevis/Shutterstock

زمینه

بیماری عروق کرونر قلب (CHD) باعث عوارض و مرگ و میر قابل توجهی در ایالات متحده (ایالات متحده) شده است. عوامل خطر CHD عبارتند از فشار خون بالا، دیس لیپیدمی، دیابت شیرین، چاقی، سیگار کشیدن و عدم ورزش، و ارتباط آنها با CHD ممکن است بر اساس نژاد در میان سیاهپوستان آمریکایی متفاوت باشد. ارتباط معکوس بین سطوح HDL-C سرولوژیکی و خطر ابتلا به CHD، مشاهده شده در میان افراد سفیدپوست اروپایی، ممکن است خطرات CHD را در میان جمعیت های سیاه پوست تخمین نادرستی داشته باشد و بنابراین، کارایی استراتژی هایی را با هدف پیشگیری و مدیریت بیماری های قلبی عروقی برای افراد سیاه پوست کاهش دهد.

در مورد مطالعه

در مطالعه حاضر، محققان ارتباط بین پروفایل لیپیدی سرم و خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را بر اساس نژاد ارزیابی کردند.

برای این مطالعه، 30239 ساکن سفیدپوست و سیاه پوست ایالات متحده با سن ≥45.0 سال، از مطالعه REGARDS (دلایل تفاوت های جغرافیایی و نژادی در سکته مغزی) که از طریق مکالمات تلفنی و پست شناسایی شدند، انتخاب شدند. این تیم افراد از هر نژادی را به جز سیاه یا سفید، افرادی که در سال قبل برای درمان ضد سرطان دریافت کرده بودند، افراد مبتلا به اختلالات پزشکی مزمن که مشارکت در مطالعه را نداشتند، افراد دارای اختلالات شناختی، افرادی که در خانه های سالمندان زندگی می کردند، یا افرادی که می توانستند درمان شوند را حذف کردند. انگلیسی صحبت نمی کند

علاوه بر این، تیم افراد با سابقه قبلی CHD را حذف کرد. نظرسنجی های تلفنی در ابتدا برای نظرسنجی از افراد و تعیین واجد شرایط بودن انجام شد. این تیم اطلاعاتی را در مورد پارامترهای جمعیت شناختی و شرایط پزشکی از طریق مصاحبه های تلفنی به کمک رایانه به دست آوردند. شرکت کنندگان مسابقه خود را به صورت مستقل ثبت کردند. معاینات در خانه برای اندازه گیری های آنتروپومتریک (مانند فشار خون) انجام شد. این تیم ارزیابی های تلفنی بعدی را به صورت شش ماهه برای شناسایی رویدادهای قلبی احتمالی انجام داد.

نمونه های سرولوژیکی پایه به دست آمد و سطوح HDL-C، کلسترول، گلوکز و تری گلیسیرید با استفاده از طیف سنجی بازتابی رنگی تعیین شد. مدل‌سازی رگرسیون کاکس، تنظیم برای عوامل خطر رفتاری و بالینی، تخمین ارتباط بین سطوح لیپیدها و خطر CHD بر اساس سن، و نسبت‌های خطر (HR) محاسبه شد.

نتایج

جامعه نمونه شامل 21.0٪ از افراد از شهرستان های واقع در سواحل کارولینای جنوبی، جورجیا، و کارولینای شمالی) و 35.0٪ از مناطق جنوب شرقی باقیمانده ایالات متحده (از جمله آلاباما، تنسی، آرکانزاس، لوئیزیانا، و می سی سی پی است). ) و 44.0٪ از سایر مناطق ایالات متحده است.

از 29290 نفری که در مطالعه REGARDS پیگیری شدند، 5389 بیمار CHD حذف شدند. 23901 نفر باقی مانده برای تجزیه و تحلیل نهایی در نظر گرفته شدند که از میان آنها 58٪ سفید پوست و 58٪ زن بودند، با میانگین سنی 64.0 سال. بیش از 11 سال (متوسط) پیگیری، 1615 نفر مبتلا به CHD تشخیص داده شدند که از این تعداد 664 (41%) و 951 (46%) بیمار به ترتیب افراد سیاه پوست و سفید پوست بودند.

تری گلیسیرید سرم و سطوح لیپوپروتئین با چگالی کم کلسترول با افزایش خطرات CHD در بین افراد سیاه و سفید مرتبط بود. مقادیر پایین تر لیپوپروتئین با چگالی بالا با خطرات بیشتر CHD در بین افراد سفیدپوست (HR 1.2) مرتبط بود اما در بین افراد سیاه پوست (HR 0.9) ارتباط نداشت. مقادیر بالاتر لیپوپروتئین کلسترول با چگالی بالا در برابر CHD در هر دو نژاد محافظت نمی کند، با مقادیر HR برای جمعیت سفید و سیاه پوست به ترتیب 0.96 و 0.91.

زنان سیاهپوست نسبت به زنان سفیدپوست میزان بروز CHD را بیشتر نشان دادند و مرگ و میر ناشی از CHD در بین افراد سیاه پوست بیشتر از افراد سفیدپوست بود. در آنالیزهای نوع تعدیل نشده، هر 1.0 افزایش انحراف معیار (SD) در سطوح تری گلیسیرید سرم (82.0 میلی گرم در دسی لیتر) و LDL-C (34.0 میلی گرم در دسی لیتر) با افزایش متوسط ​​در خطر CHD (مقادیر HR 1.1 و به ترتیب 1.1) و یافته های مشابهی در تحلیل های تعدیل شده به دست آمد.

مقادیر پایین لیپوپروتئین کلسترول با چگالی بالا سرم با نرخ کمتر زندگی عاری از بیماری عروق کرونر قلب در میان سفیدپوستان مرتبط بود اما در میان افراد سیاه پوست ارتباط نداشت. مقادیر بالای لیپوپروتئین-کلسترول با چگالی بالا سرم با نرخ مطلوب زندگی عاری از بیماری عروق کرونر قلب در میان سفیدپوستان مرتبط بود، اما در میان افراد سیاه پوست ارتباط نداشت. سطوح پایین تر لیپوپروتئین با چگالی بالا سرم با افزایش خطر ابتلا به CHD در میان سفید پوستان (HR 1.3) مرتبط بود، اما نه در میان افراد سیاه پوست (HR 0.97).

یافته های مطالعه نشان داد که سطح تری گلیسیرید سرم و لیپوپروتئین با چگالی کم کلسترول خطر ابتلا به CHD را در میان افراد بالغ سیاه و سفید تخمین می زند. مقادیر پایین لیپوپروتئین با چگالی بالا کلسترول با خطر CHD بالاتر در میان شرکت‌کنندگان سفیدپوست مرتبط بود، اما نه در میان شرکت‌کنندگان سیاه‌پوست، و مقادیر بالاتر HDL-C سرم محافظتی در برابر CHD در هر دو نژاد ایجاد نکرد. یافته‌ها نشان داد که در حال حاضر تخمین‌های مبتنی بر لیپوپروتئین کلسترول با چگالی بالا در مورد خطر ابتلا به CHD می‌تواند به‌طور نادرست خطر را در میان افراد سیاه‌پوست بزرگسال ارزیابی کند.