اگر اکنون رژیم کتوژنیک را نزنید، بعداً از خود متنفر خواهید شد

غذاهای رژیم کتوژنیک اما واقعیت این است که دانشمندان هنوز مشغول تحقیق روی رژیم غذایی کتوژنیک هستند و حقایق ناگفته زیادی در مورد آن وجود دارد بنابراین بهتر است قبل از این که نسبت به گرفتن این رژیم اقدام کنید با پزشک متخصص خود مشورت لازم را داشته باشید. رژیم کتوژنیک همچنین ممکن است به گونه ای عمل کند که از لحاظ تئوری خطر ابتلا به برخی از سرطان ها را کاهش دهد. در هر رژیم غذایی خطر کاهش حجم عضلات وجود دارد. نام این رژیم غذایی از کتوزیس گرفته شده که فرایندی متابولیکی بوده و زمانی رخ میدهد که بدن چربیها را بهجای کربوهیدراتها میسوزاند.

هدف این رژیم تشویق بدن به سوزاندن چربی بهجای مصرف کربوهیدرات است. علاوه بر آن باید میزان پروتئین مصرفی بدن خود را نیز تعدیل کند چرا که پروتئین نیز میتواند مانند کربوهیدرات به گلوگز تبدیل شود که انتقال بدن به فرآیند کتوز را کند سازد. با اندازهگیری میزان کتونها در خون، ادرار یا تنفس میتوان ورود بدن به حالت کتوزیس را تشخیص داد؛ علاوه بر این، افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش اشتها هم نشاندهنده بروز کتوزیس هستند. همان طور که گفته شد روزه داری میتواند بهترین راه برای ورود به مرحله کتوز باشد.

رژیم کتوژنیک مناسب چه افرادی است

در دهه 70 میلادی دکتر اتکینز برای کاهش وزن، رژیم غذایی کم کربوهیدرات را با یک مرحله کتوژنیک بسیار سخت دو هفته ای شروع کرد که بسیار در بین عموم رایج شده بود. زیرا بدن هنگامی که وارد مرحله کتوزیس می شود به خوبی چربی ذخیره شده را می سوزاند. فرآیند اجرای کتوژنیک رایگان به گونهای است که بدن را به سوی کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی سوق میدهد به این حالت متابولیکی کتوز یا چربی سوزی میگویند. این رژیم به شما اجازه میدهد که در حین تمرینات ورزشی به رژیم خود، کربوهیدرات اضافه کنید.

رژیم کتوژنیک هدفمند(TKD):این رژیم به شما امکان میدهد تا در طول تمرینات ورزشی خود کربوهیدرات مصرف کنید. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما امکان می دهد کربوهیدرات ها را در حین تمرین اضافه کنید. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم های غذایی کم چربی برتر باشد ، از جمله افزایش مصرف پروتئین ، که مزایای بی شماری را برای فرد فراهم می کند. معمولا افرادی که میخواهند در بازهی زمانی کوتاهی وزن زیادی کم کنند، میتواند رژیم ۲۱ روزه کتوژنیک بگیرند و از ۵ کیلوگرم تا مقادیر بیشتر وزن کم کنند.

این تغییر یعنی تجزیه چربی ذخیره شده به عنوان منبع انرژی بجای گلوکز، معمولا در طی دو تا چهار روز انجام میشود. افزایش انرژی و گرسنگی نرمال بدن شمارا به یک منبع بهتر و قابل اعتماد تر برای تولید انرژی تبدیل میکند.شما در طول روز احساس انرژی بیشتری خواهید کرد.چربی ها تاثیرگذار ترین ملکول برای سوخت و ساز بدن هستند. اساسا کربوهیدراتها منبع اولیه تولید انرژی در بافتهای بدن هستند. از آنجایی که اسیدهای آمینه برای ساخت پروتئینها (که برای رشد و ترمیم بافتهای بدن ضروری هستند) مورد نیازند، نمیتوان از آنها، تنها برای تولید گلوکز، بهره جست. بطور کلی تنها رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم با پروتئین بالا بطور گسترده تری مورد مطالعه قرار گرفته اند و بیشتر توصیه میشوند ،درحالی که رژیم های دوره ای یا هدفمند روش های پیشرفته تری هستند که در درجه اول توسط ورزشکاران و بدنسازان استفاده میشوند.

رژیم کتوژنیک هدفمند (Targeted Ketogenic Diet) برای بدنسازها مناسب است. چندین نوع از رژیم کتوژنیک وجود دارد، از جمله: رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD)، رژیم کتوژنیک چرخه ایی (CKD)، رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD) و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا. رژیم کتوژنیک دورهای(CKD):این رژیم شامل دورههایی با مصرف کربوهیدرات بالاتر است. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا شامل 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است. درشت مغذی ها حاوی سه دسته چربی، پروتئین و کربوهیدرات و ریز مغذی ها حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

جایگزین نان در رژیم کتوژنیک

این نسبت حاوی 60٪ چربی، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است. رژیم استاندارد (SKD): این رژیم شامل کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی زیاد است. ۲۰ ماه قبل از شروع تحقیق، ۱۰ نفر از این ورزشکاران از یک رژیم غذایی دارای کربوهیدرات بالا و چربی کم (HCLF) استفاده میکردند که به طور دقیق تر آنها روزانه ۶۰% کربوهیدرات، ۲۵% چربی و ۱۵% پروتئین استفاده میکردند و ۱۰ نفر دیگر نیز از یک رژیم غذایی دارای کربوهیدرات کم و چربی بالا (LCHF) استفاده میکردند که شامل مصرف روزانه ۱۰% کربوهیدرات، ۷۰% چربی و ۲۰% پروتئین میشد.

کاهش وزن: به نظر می رسد رژیم گیاهخواری در کمک به کاهش وزن افراد بسیار موثر است – اغلب بدون شمارش کالری – زیرا محتوای بسیار کم چربی و فیبر بالا ممکن است باعث شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. 4) یکی دیگر از مزایای کوچک اما بسیار مهم در رابطه با رژیم غذایی کتوژنیک این است که وقتی در حالت کتوز قرار دارید، به نظر میرسد کتون ها با پروتئین زیاد اشتها را سرکوب میکنند و از طرف دیگر رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا باعث گرسنگی بیشتر میشود. در ادامه شما را با رژیم کتوژنیک رایگان، فواید و عوارض این رژیم غذایی آشنا خواهیم کرد.

شما باید میزان کالری مورد نیاز روانه خود را محاسبه کنید. رژیم کتوژنیک به دو شکل متفاوت وزن بدن و توده آن را کاهش میدهد، یک با از بین بردن آب اضافی موجود در اندامها و دیگری با کاهش میزان ترشح انسولین در رگهای سه قدم آسان برای فروش بیشتر برنامه غذایی رژیم کتوژنیک استاندارد 1402 خونی است. افزایش کتون در رژیم غذایی کتوژنیک، در پایین آمدن سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نقش اساسی دارد. این به دلیل دفع مواد تولیدشده در فرآیند کتوز است. نگران این موضوع نباشید، این مسئله فقط به دلیل دفع مواد موجود در رژیم کتوژنیک میباشد.

قوانین رژیم کتوژنیک

این تغییر حالت بدن از گلوکز سوزی به چربی سوزی را کتوزیسه می گویند.و این جواب سوال کتوزیس چیست است در ادامه با ما همراه باشید تا معنی کتو را توضیح دهیم. وقتی مصرف کربوهیدرات به شکل چشمگیری کاهش پیدا میکند، بدن فاقد گلوکز ذخیرهشده برای انرژیِ دادن به خودش میشود، پس از چربیهای ذخیرهشده استفاده میکند و آن را تبدیل به مولکولهای کتون می کند. در ابتدا ممکن است سطح کلسترول فرد افزایش پیدا کند اما با گذشت زمان شاهد کاهش کلسترول خواهید بود. رژیم کتوژنیک با بهبود عوامل خطرزا مانند سطح کلسترول بد (HDL)، فشار خون و قند خون در جلوگیری از بیماری های قلبی بسیار موثر است. This post has been w​ritten ᠎by GSA Con tent Generator DEMO!

غذاهای کتوژنیک ایرانی

از مصرف غذاها و خوراکیهایی با پایه کربوهیدرات مانند غلات، شکر، حبوبات، برنج، سیبزمینی، شکلات، آب میوه و حتی میوهها خودداری کنید. همچنین عواملی نظیر رژیم غذایی نامناسب، اضافه وزن، بوها و حتی تشعشع وسایل الکترونیکی ارتباطی نظیر تلفنهای همراه، رایانههای همراه و استفادهٔ بیش از اندازه از صفحهنمایشهای قدیمی موسوم به CRT نیز تأثیر زیادی بر بروز سردردها دارد. بهترین و مناسب ترین برنامه غذایی به منظور لاغری، رژیمی است که شخص رژیم گیرنده را بیش از اندازه محدود 10 دروغ کتوژنیک برای لاغریs بگو 1402 نکند.

مقاله غیرمعمول حقایقی را در مورد رژیم کتوژنیک به شما می دهد که فقط تعداد کمی از افراد از وجود آنها می دانند

در دنیای رژیم های لاغری و کاهش وزن، رژیم های لاغری با کربوهیدرات کم و پروتئین بالا توجه ها را به خود جلب کرده است. در رژیمهای بسیار کم کربوهیدرات، مغز باید با استفاده از کتونهای چربیهای هضمشده برای انرژی سازگار شود. حال برای اینکه متوجه شوید چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم لازم است با ما همراه باشید تا در ادامه عملکردهای مورد نیاز برای این رژیم را عنوان کنیم. بعد از 2 تا 3 ماه اول، میتوانید کربوهیدرات را در موارد خاص مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک برنامه

اگر پس از گذشت 5 ماه از رژیم غذایی کتوژنیک دچار ریزش مو شدید، این معمولا موقت است. وقتی که فردی رژیم کتوژنیک را کنار میگذارد و بیشتر وزن اولیه خودش را دوباره بهدست میآورد، معمولا نسبت وزن و عضلاتش از حالت استاندارد و طبیعی خارج میشود. معمولا این سوال زیاد پرسیده میشه : « توی رژیم کتوژنیک میشه از کالری شماری استفاده کرد ؟ یک مطالعه نشان داده است افرادی که رژیم کتوژنیک دارند ، 2.2 برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چربی دارند و از نظر کالری محدود هستند ، وزن کم می کنند.

رژیم کتوژنیک در صورتی که بخواهید وزن کم کنید بسیار مناسب است، رژیم کتو ویژگی های دیگری نیز دارد که از جمله آن میتوان به عدم محدودیت کالری و یا عدم گرسنگی فرد در طی رژیم اشاره کرد. در رژیم کتوژنیک شما احساس سیری بیشتری دارید و میل به ریزه خواری در این رژیم کمتر از رژیم های کم چربی است. از آنجا که مقادیر دریافتی کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک به کمتر از 50 گرم در روز میرسد، مسئله کمبود ریزمغذی ها را به دنبال خواهد داشت. بله با این حال، مهم است که در ابتدا مصرف کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.  Post has been c re​ated ᠎by G᠎SA  Con tent G en er at​or  D​emov er᠎sion !

رژیم لاغری کتوژنیک در ماه رمضان

خامه در رژیم کتوژنیک با شروع فرآیند کتوز رشد سلولهای سرطانی کاهش پیدا میکند. طی رژیم کتوژنیک بدن وارد فرآیند کتوز میشود که روزهداری بهترین فعالیت برای شروع فرآیند کتوز است. رژیم کتوژنیک رایگان میتواند به افراد در کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک کند. اگرچه این رژیم میتواند در کاهش وزن کمک مؤثری باشد، اما خطرات بسیاری هم دارد. اگرچه رژیم کتوژنیک رایگان فواید زیادی برای بدن دارد اما میتواند برای بعضی افراد عوارضی نیز در پی داشته باشد. رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که علاوه بر لاغری، فواید زیادی برای سلامتی دارد.