یک اپلیکیشن موبایل خوب چه ویژگی هایی دارد؟ شاخص ارزیابی چیست؟


طراحی اپلیکیشن موبایل یک موفقیت بزرگ است! اما پس از طراحی و راه اندازی اپلیکیشن، کار شما تمام نشده است. وقت آن است که او را رها کنید و ادامه دهید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار داغ فناوری اطلاعات، Camapress اینستاگرام را دنبال کنید. از جانب اینجا وارد می شود.

به گزارش ComaPress، برای بررسی عملکرد کلی یک برنامه کاربردی و موفقیت آن، KPI ها یا شاخص های کلیدی عملکرد را می توان ردیابی کرد. در این بخش، KPIهای اپلیکیشن موبایل خوبی را بدون در نظر گرفتن نوع اپلیکیشن و صنعت ارائه می کنیم تا اپلیکیشن شما را به طور بهینه توسعه داده و عملکرد آن را بهبود ببخشیم.

نرم افزار Mobile-Compress

بیشتر بخوانید:

۲۵ شاخص مهم برای ارزیابی عملکرد و موفقیت اپلیکیشن های موبایل

  1. نرخ دانلود برنامه
  2. نرخ نگهداری؛ چند درصد از کاربران پس از نصب اپلیکیشن را روی گوشی خود نگه داشته اند؟
  3. تعداد کاربران فعال برنامه؛ کاربران فعال روزانه و کاربران فعال ماهانه را ردیابی کنید.
  4. نرخ وابستگی برنامه؛ برای محاسبه این نرخ، تعداد کاربران فعال در روز را بر تعداد کاربران فعال در ماه تقسیم کنید. (تقسیم SAD توسط MAU)
  5. مدت زمان تعامل کاربر با برنامه و فاصله بین استفاده مجدد از برنامه
  6. امتیازی که کاربران به اپلیکیشن در فروشگاه می دهند.
  7. میزان خریدهای درون برنامه ای؛ این معیار را در طول زمان و در کمپین های مختلف دنبال کنید.
  8. کاهش نرخ درخواست؛ تعداد افرادی که پس از نصب برنامه را حذف کرده یا از آن استفاده نمی کنند.
  9. شاخص NPS (امتیاز خالص تبلیغ کننده)؛ مردم چقدر مایلند برنامه شما را به دیگران توصیه کنند.
  10. با جستجوی عبارتی خاص، اپلیکیشن را در فروشگاه قرار دهید
  11. نرخ انتشار؛ میانگین تعداد کاربرانی که پس از دانلود اپلیکیشن ثبت نام نمی کنند.
  12. هزینه هر مشتری (CAC)
  13. میانگین زمان پاسخگویی پشتیبانی مشتری
  14. میانگین درآمد هر کاربر (ARPU)
  15. ارزش عمر مشتری (LTV)
  16. میانگین هر سفارش مشتری (AOV)
  17. ردیابی رویدادهای مهم در برنامه؛ به عنوان مثال تکمیل ثبت نام، خریدهای درون برنامه ای، اشتراک گذاری، رسیدن به مرحله خاصی از بازی یا اپلیکیشن و …
  18. در هر بازدید، کاربران به طور متوسط ​​چند صفحه از برنامه را می بینند.
  19. نرخ انتساب؛ بررسی کنید که کاربران به کدام کانال های بازاریابی از برنامه شما دسترسی داشته اند.
  20. سرعت برنامه و زمان دانلود
  21. تاخیر در برنامه؛ تأخیرها با زمانی که کاربر درخواستی برای دریافت پاسخ ارسال می کند اندازه گیری می شود.
  22. خطاها، انواع اشکال و مشکلات عملکرد API در برنامه
  23. قیف فروش ردیابی یا سفر خرید مشتری
  24. نرخ تبدیل ارگانیک؛ بدون پرداخت هزینه تبلیغات، بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید.
  25. معیارهای فشار اعلان؛ نرخ نمایش، نرخ باز شدن اعلان، نرخ لغو، نرخ مشارکت جدید، و نرخ تبدیل ناشی از Push Notification.

انتهای پیام/

برای دسترسی سریعتر: