یائسگی و کاهش وزن را از نظر پزشکی درک کنید.


نویسنده: دکتر شلی مسر ، مدیر پزشکی – کاهش وزن Red Mountain®

یائسگی: کلمات به تنهایی بسیاری از زنان را می ترساند. من اغلب بیمارانی را می بینم که نگران سرخ شدن ، فراموشکاری ، عصبانیت ، عرق کردن مداوم و بی علاقه بودن به فعالیت های اتاق خواب هستند. می توان در این دوران با لطف و اطمینان قایقرانی کرد.

اولین قدم درک یائسگی از منظر پزشکی است.

میانگین سن یائسگی 52 سال است ، اما این می تواند برای برخی افراد زودتر و برای برخی دیگر دیرتر اتفاق بیفتد. تغییر روحیه ، فراموشی ، مشکل در تمرکز ، بی خوابی ، خشکی واژن ، کاهش میل جنسی ، بی اختیاری ادرار. و افزایش عفونت های واژن و مثانه.

با این حال ، نگران کننده ترین علامت برای بسیاری است افراد در حال افزایش وزن هستند

علم پشت یائسگی:

هنگامی که یک زن وارد یائسگی می شود عملکرد تخمدان شروع به کاهش می کند. تخمدانها کمتر ماده ای به نام اینهبین تولید می کنند که به طور معمول از ترشح هورمونی به نام FSH در مغز جلوگیری می کند.از آنجا که این فرایند آنطور که باید مهار نمی شود ، سطح FSH افزایش می یابد که این امر باعث تحریک تخمدان ها برای تولید استروژن بیشتر می شود. در طول زمان این فرایند باعث فولیکول های تخمدان می شود. در نتیجه ، مقدار استروژن در پایان کاهش می یابد. با فعال شدن کمتر تخمدان ها ، سایر هورمون های تخمدان ، پروژسترون و تستوسترون نیز کاهش می یابد.

هنگامی که سطح استروژن کاهش می یابد غدد فوق کلیوی به افزایش کورتیزول واکنش نشان می دهند. که تجمع چربی را افزایش می دهد به خصوص در اطراف شکم چربی سوزی نیز در صورت کاهش سطح استروژن در جریان خون کاهش می یابد. این باعث می شود چربی سرسخت شکم از بین برود.

مشکل اصلی این سطوح پایین هورمون چیست؟

تغییرات در سطح هورمون ها نه تنها بر علائم یائسگی تأثیر می گذارد. همچنین نقش مهمی در توضیح تأثیرات بر وزن بدن در این مرحله از زندگی ایفا می کند.

پیری و خستگی غده فوق کلیوی منجر به کاهش استروژن و تستوسترون می شود. همچنین به ما احساس خستگی می دهد. در نتیجه ، هنگام انجام این روش اغلب ما کم تحرک هستیم.علاوه بر این ، تستوسترون برای تحریک و حفظ توده عضلانی ، یک بافت بسیار متابولیکی فعال ، ضروری است.

سطح استروژن و تستوسترون را کاهش دهید این باعث می شود تغییرات در ترکیب بدن ما بیشتر و کمتر عضله چربی باشد.

پیامد کاهش استروژن و تستوسترون افزایش مقاومت به انسولین است. وقتی بدن ما نسبت به انسولین مقاوم می شود یا کمتر به انسولین پاسخ می دهد. بدن ما گلوکز مصرفی ما را گرفته و به صورت چربی ذخیره می کند.

برخی از زنان در دوران یائسگی با علائم قابل تحمل حرکت می کنند و ساختارهای نازک خود را حفظ می کنند. چه طور ممکنه؟

یکی از ایده های خوب این است که با وزن طبیعی وارد دوران یائسگی شوید و رژیم ورزشی خود را حفظ کنید. این به این دلیل است که مطالعات نشان می دهد زنان لاغرتر و فعال تر علائم یائسگی کمتری دارند. آنها همچنین راحت تر وزن خود را حفظ می کنند ، بنابراین اگر به سن یائسگی نزدیک نیستید. اکنون زمان خوبی است تا مطمئن شوید که سبک زندگی سالمی دارید و بدن خود را در وزن مناسب نگه می دارید.

برای کسانی که این روش را طی می کنند یا آن را به پایان رسانده اند و اضافه وزن دارند. لطفا ناامید نشوید شما همچنین می توانید با رعایت مراحل زیر محیط هورمونی خود را برای کاهش وزن و حفظ آن بهبود بخشید:

1. برنامه کاهش وزن پزشکی را شروع کنید. در جایی که ارائه دهنده می تواند با توجه به نیازهای شخصی شما با شما کار کند ، RM3® یک برنامه عالی است که به زنان کمک می کند تا این روند را برای کاهش سریع و کارآمد وزن طی کنند.

2 به دلیل افزایش مقاومت به انسولین کاهش مصرف کربوهیدرات مانند شکر و نشاسته به کاهش تجمع چربی کمک می کند. بسیاری از ما متوجه شده ایم که کوکی ها بسیار سریعتر از 20 سالگی روی ران ما ظاهر می شوند. کربوهیدراتهای اضافی را با پروتئین بدون چربی و مقدار زیادی سبزیجات تازه جایگزین کنید.

3. ورزش کنید! اطمینان حاصل کنید که برنامه ورزشی شما شامل تمرینات قدرتی و کاردیو برای افزایش توده عضلانی است.

4. از مکمل های غذایی استفاده کنید. مقاومت RMاین محصول با مقاومت به انسولین در بدن مقابله می کند تا میزان گلوکز تبدیل شده به رسوبات چربی را کاهش دهد. این فواید اضافی برای کنترل میل به قند ، افزایش انرژی و کاهش استرس و اضطراب دارد.

5. هورمون درمانی را در نظر بگیرید ما توصیه می کنیم که هورمون های زیستی برای بازیابی سطح شما کمک کند. مطالعات نشان نداده است که زنانی که تحت هورمون درمانی قرار می گیرند ، علاوه بر افزایش آب و افزایش وزن سینه در زمانی که سطوح آن بسیار زیاد است ، افزایش وزن پیدا می کنند. این هورمون همچنین می تواند به افزایش حساسیت به انسولین برای مقابله با اثرات ذخیره کننده چربی انسولین اضافی کمک کند.

6 استفاده از مکمل های رزوراترول RMRM Resveratrol یک مکمل ضروری برای کسانی است که می خواهند با اثرات پیری مبارزه کنند. این یک آنتی اکسیدان قوی است که به خنثی سازی رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند. این ممکن است خطر بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی را کاهش دهد. همچنین باعث تحریک متابولیسم و ​​کاهش التهاب در بدن می شود. التهاب باعث افزایش وزن می شود.

7. از DHEA استفاده کنید این یک مکمل موجود در مطب ما است. DHEA محصول غدد فوق کلیوی است که به تستوسترون و استروژن تبدیل می شود.

همانطور که می بینید یائسگی را می توان با موفقیت پذیرفت. این زمان برای تجلیل از دستاوردهای زندگی و کسب سالها دانش در حالی که منتظر آنچه در آینده است ، است.

دیدگاهتان را بنویسید