گوشت بخورید یا نخورید – دکتر رضا اطمینانانی


گوشت بخورید یا نخورید

آیا خواص مفیدی در گوشت وجود دارد که در حفظ سلامت انسان و جلوگیری از کمبودهای تغذیه بسیار مثر باشد؟ در این مقاله از محل دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، مروری بر پاسخ این س andال خواهیم داشت و تأثیرات مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن ارزیابی می کنیم. ما همچنین عوارض خوردن یا نخوردن گوشت را بررسی خواهیم کرد.این جنبه مهمی است که باید از آن آگاه باشیم. یعنی گوشت شامل طیف گسترده ای از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، دانه ها ، کله پاچه ، مغز و سایر احشاء ، طیور ، طیور و دیگر طیور و انواع غذاهای دریایی و ماهی است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار ، مصرف گوشت است. بسیاری از مردم در مورد خوردن گوشت بسیار قوی و قاطع هستند ، و دیگران محتاط و مشکوک هستند. برخی نیز به دلیل شنیدن داستانهای متناقض در مورد آن ، در انتخاب خوردن یا نخوردن گوشت دچار سردرگمی شده و گیر کرده اند.

پاسخ درست چیست؟

که در مورد گوشت صحبت می کنیم. آیا باید دقیقاً منظورمان از نوع گوشت مشخص شود؟

زیرا ارزش غذایی انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف معمولاً فواید زیادی دارند. اما هنوز ویژگی هایی در گونه های آن وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد غذا و همچنین در برخی از گونه ها باعث آسیب می شود و در برخی دیگر باعث مفید بودن و تأثیرات مثبت آن بر سلامت انسان می شود.

گوشت ؛ منبع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این جزء غذایی دارای خواص است یا ارزش غذایی ندارد. گوشت بسیار خوب و غنی از پروتئین ، پروتئین موجود در پروتئین حیوانی آنها و قابلیت هضم و جذب خوبی دارد. همچنین برای بدن انسان بسیار مفید است ، یعنی درصد بالای پروتئین موجود در گوشت ، سلولی است. استفاده شده است. این به این دلیل است که گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ضروری برای تشکیل پروتئین در بدن ساخته نمی شوند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند ، بنابراین باید از طریق غذا به دست آید.

این اسیدهای آمینه برای سلامت انسان ضروری است. در رشد ، ترمیم سلول های آسیب دیده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که مسئول محافظت از بدن در برابر میکروب ها هستند) و ترشحات داخلی مفید است. اندامها در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین ها مختل می شود و عملکردهای بالا به درستی انجام نمی شود. در نتیجه ، سلامت انسان به طور جدی به خطر می افتد ، علاوه بر این که پروتئین ها نقش مهمی در سلول ها دارند. بعد از آب ، بیشتر بلوک های سلولی پروتئین هستند. گوشت غنی از گوشت متعادل با کیفیت بالا است. به این ترتیب می بینیم که گوشت دارای پروتئین خوبی است. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقدار زیادی پروتئین نیز می باشد.

غذا و ملزومات

گوشت منبع عالی ویتامین B است و اگر در حد اعتدال استفاده شود. آنها می توانند بخش مهمی از نیازهای فرد به این ویتامین را برطرف کنند.
ویتامین های گروه B برای سلامت عصب ها و عملکرد سلول های عصبی مهم هستند. امروزه یکی از بزرگترین مشکلات افرادی که در مشاغل بزرگ زندگی می کنند استرس و مشکلات روانی ناشی از تجارت است. بنابراین ، هر نوع رژیم غذایی به حفظ سلامت عصبی و ایجاد آرامش در افراد کمک می کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه مردم باشد.
ویتامین های گروه B نیز برای سلامت پوست مفید هستند. برخی از این ویتامین ها (گوشت منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید است.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت خوب است و بهترین آهن را دارد. آهن معمولاً در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و در تکثیر سلولی نیز مهم است. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت از آهن پایه بیشتر استفاده می کند و در پیشگیری از کم خونی و یبوست بسیار مثر است.

مطالعات همچنین نشان داده است که کودکان کمبود آهن دارند ، یادگیری و حافظه آنها کاهش یافته و منجر به عدم موفقیت در مدرسه می شود.
گوشت منبع غنی روی است. فلز سفید نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، مردان جوان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن و همچنین افزایش سیستم ایمنی بدن و کمک به جلوگیری از بیماری بسیار مفید است.

ماهی

ماهی ، یکی از انواع گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است. علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و طیور ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار زیادی ید برای سلامتی انسان و پیشگیری است از گواتر این بسیار کاربردی است.
علاوه بر این ، چربی موجود در ماهی رایج ترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که در حفظ سلامت قلب و جلوگیری از مشکلات قلبی تأثیر مهمی دارد.
از خوردن گوشت خودداری می کند ؛ چطور؟

غذای خوب اصفهان گوشت بخورید یا نخورید

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی فوق العاده ای هستند. با این حال ، برخی از مردم فکر نمی کنند که استفاده مجاز است. گوشت قرمز و همچنین مرغ چرب یا بدون چربی حاوی چربی های حیوانی هستند که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهند. مطمئناً این س inال در ذهن خوانندگان عزیز مجله ایجاد شده است که در چند سطر بالا اشاره کردیم که چربی موجود در گوشت حاوی اسیدهای چرب مفیدی است که برای کاهش چربی خون مفید هستند ، غیر ضروری است ، اما این طرف دیگر است که اهمیت دارد.


دکتر. رضا اطمینانانی

اصفهان غذای خوب


توضیح دهید که گوشت قرمز و طیور حاوی چربی یا پوست ، از یک سو ، حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده است که برای سلامت قلب مفید نیست ، اما از سوی دیگر ، حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده است که سیستم عروقی را در برابر این بیماری محافظت می کند. خسارت. به

لازم به ذکر است که چربی هایی در ماهیچه های عضلانی گوشت قرمز وجود دارد که ما آنها را با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین برای استفاده از چربی مفید در گوشت و همچنین جلوگیری از فساد. اسیدهای چرب اشباع شده در این گروه از غذاها ، و به منظور جلوگیری از بیماریهای قلبی و سایر بیماریهای این نوع اسیدهای چرب ، لازم است چربی های قرمز گوشت قرمز ، از جمله برف یا گوشت گاو جدا شود ، زیرا مبادا پوست مرغ از بین برود و همچنین چربی از گوشت مرغ جدا شود. و از آن استفاده نکنید

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

ادامه هید

می توانید بقیه این مقاله (“گوشت بخورید یا نخورید”) را در پست بعدی بخوانید. دوستان عزیز ، می توانید در کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظر ارسال کنید) و سوالات ، ایده ها و شکایات ما را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم.


دکتر. رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای طبیعی با رژیم غذایی متعادل و کمیت و نوع رژیم غذایی ، نقش حیاتی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص غذا و تغذیه در اصفهان کلیک کنید.


موضوعات پیشنهادی:

بررسی اثرات قند

سیگار کشیدن در معرض خطر بالا

اهمیت غذاهای سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید