کم کاری تیروئید و همه چیز [ باید/ نباید] غذا خوردن


با لب های نازک ، از آماری که یکی از دوستانم در روز تولدم به من داد ، پایین آمدم.

من از این دستور درست استفاده نکردم تا اینکه مدتی احساس کردم صدایم بلندتر می شود و وزن خاصی داشتم.

و از همه بدتر لباسم مناسب نبود

از طرفی روح و جسمم درد می کند به اندازه کافی سازگار است اوا حتی صبح که از خواب بیدار شدم انگار یک کامیون 18 چرخ از رم عبور کرده بود یا انگار تا صبح زمین را جارو می کردم.

تمام زندگی من خوب پیش می رفت و نمی دانستم کجا احساس خستگی و دلسردی می کنم. یک روز برادرم به من پیشنهاد داد که به دکتر بروم و از او بخواهم تیروئید مرا بررسی کند. بله ، من باید خشکی ، تورم و سردی بدن خود را به علائم آن اضافه کنم.

برادرم از آب مرد.

مشکل پروانه کوچکی است که جلوی گردن ما نشسته است. فریب مقدار کمی آتش را نخورید که بیش از حد قرمز است تا احساس سلامتی و طراوت داشته باشید یا این احساسات خوب را تجربه نکنید.

اگر هنوز احساس خستگی و کمبود انرژی می کنید و با سایر احساسات متناقض دست و پنجه نرم می کنید ، باید بیشتر به این نوزاد کوچک یا غده تیروئید توجه کنید.

با عدم فعالیت چسب آشنا شوید

باید بدانیم که غده تیروئید یک سری هورمون ترشح می کند. هورمون های یدوتیرونین (T3) و تیروکسین (T4) محصولات این غده هستند که برای سلامتی ما ضروری هستند.

متابولیسم و ​​تعادل هورمون های بدن ما به شدت تحت تأثیر این هورمون ها است. از سوی دیگر ، آنها همچنین در تنظیم عملکردهای حیاتی مانند دمای بدن و ضربان قلب بسیار مثر هستند. گویی آنها دستور رشد می دهند اما تسلیم اعضای بدن ما نمی شوند (1).

اما مواقعی وجود دارد که این غده تنبل است و نمی تواند به اندازه کافی T3 و T4 را دریافت کند. زمان هایی مانند قرار گرفتن در معرض مشکلات خود ایمنی (سیستم ایمنی بدن مواد شیمیایی تولید می کند که به سیستم ایمنی شما حمله می کند) ، قرار گرفتن در معرض پرتودرمانی ، مصرف دارو و درمان پرکاری تیروئید (اغلب حاوی ید رادیواکتیو یا داروهای ضد تیروئید). می تواند منجر به تولید بیش از حد هورمون تیروئید شود) ، جراحی تیروئید برای برداشتن تمام یا قسمتی از چسب و بارداری شرایطی است که غده تیروئید ما را تضعیف می کند (2). ما فقط می خواهیم آرامش داشته باشیم.

اما نترس.

درست است که کم کاری تیروئید درمان خاصی ندارد ، با این حال ، این حشره کوچک به یک آلرژی جدی تبدیل نمی شود. این بیماری کاملاً تحت کنترل است و زندگی در آرامش آسان است. کافی است بدانید چگونه با آنچه بخورید و چه نخورید برخورد کنید.

چگونه می توان کم کاری تیروئید را با رژیم غذایی جبران کرد؟

خستگی را کنار بگذارید ، با من همراه شوید تا به شما بگویم با رژیم تیروئید وستون چه کارهایی را باید انجام دهید و چه کارهایی را نباید انجام دهید. دانستن این موارد و تمرین آنها نیز ممکن است شما را از مصرف هورمون ها و داروهای ناسالم نجات دهد.

  • ابتدا آب تمیز را روی دستان خود بریزید هیچ رژیم غذایی دائمی برای تیروئید کم کار وجود ندارد. کافی است رژیم غذایی متعادل داشته باشید تا اثرات آن را به حداقل برسانید. این تعادل تغذیه ای نه تنها مواد مغذی ضروری را در اختیار بدن قرار می دهد بلکه از سوء تغذیه ناشی از کمبود مواد معدنی نیز جلوگیری می کند و سلامت ما را تضمین می کند (3).
  • کالری مورد نیاز بدن را تنظیم کنید. خود را مجبور به کاهش وزن نکنید اما مهم است که وزن و کالری دریافتی خود را کنترل کنید (4). زیرا همه می دانیم که اضافه وزن یک اختلال تیروئیدی است که هورمون های مورد نیاز بدن را به اندازه قبل تولید نمی کند.
  • ممکن است لازم باشد کالری خود را در یک دفترچه یادداشت کنید یا از برنامه ای استفاده کنید.
  • اگر فکر می کنید افزایش وزن شما بسیار آسان است و لاک پشت به جلو حرکت می کند ، کاهش 250 کالری در روز کار خوبی است. اما اگر متوجه شدید که در حال افزایش وزن هستید و بیشتر نمایان می شوید ، این کاهش کالری را به 500 کالری در روز اضافه کنید.
  • رژیم کم پروتئین. برای داشتن یک رژیم غذایی متعادل ، باید از میزان پروتئین مصرفی روزانه خود آگاه باشید. زیرا پروتئین ها مواد مغذی ارزشمند و ضروری را برای بسیاری از عملکردهای بدن تأمین می کنند (5). به همین دلیل است که من می گویم پروتئین بخورید زیرا کالری کمی دارد و به شما کمک می کند کالری مورد نیاز خود را به راحتی حفظ کنید (6).
  • کارشناسان پروتئین هایی مانند ماهی ، سبزیجات ، مرغ ، تخم مرغ ، شیر کم چرب و حبوبات را توصیه می کنند.
  • میوه ها و سبزیجات عناصر مهم تعادل رژیم غذایی شما هستند. اطمینان از وجود آن در رژیم غذایی به شما کمک می کند کالری کمتری دریافت کنید در حالی که هنوز سایر مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی و فیبر را تأمین می کنید.
  • غلات کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید مطمئن شوید که متعادل است. غلات کامل 100٪ یک افزودنی کامل و سالم به رژیم غذایی شما هستند. زیرا حاوی تمام اجزای بذر به همراه خود است ، و این باعث می شود که آنها به شکل فیبر ، پروتئین و بسیاری از مواد مغذی دیگر م thanثرتر از تصفیه دانه ها باشند (7).
  • غذاهایی مانند ارزن ، جو ، غلات کامل و برنج غلات کامل محسوب می شوند.
  • میزان مصرف سویا را کاهش دهید.

داستانهای زیادی در مورد استفاده از سویا در دوران کم کاری تیروئید وجود دارد. اما هنوز هیچ دلیل قانع کننده ای برای حذف کامل آن از رژیم غذایی این افراد وجود ندارد (8). سویا اغلب به عنوان پروتئین جایگزین نامیده می شود ، بنابراین حذف آن دشوار است (9). بهتر است مصرف آن را محدود کنید غذاهای سرشار از سویا و باید با احتیاط مصرف شوند: آب مرغ ، هات داگ ، شیر سویا ، ماست سویا ، سس سویا و آجیل سویا (10).

  • تعدادی از مواد معدنی وجود دارد که باید در رژیم غذایی خود از آنها مطمئن شوید. خیرسلنیوم مامان روی برای عملکرد صحیح تیروئید ، سه عنصر ضروری وجود دارد.

ید (I) : این ماده معدنی ضروری در تولید هورمون تیروئید بسیار مهم است. اغلب ، کمبود آن می تواند ما را در معرض تنبلی و کم کاری تیروئید قرار دهد (11). بنابراین من پیشنهاد می کنم که اگر ید دارید ، حتماً از نمک معمولی در رژیم غذایی خود استفاده کنید. یا غذاهای سرشار از ید را در رژیم غذایی خود بگنجانید. غذاهایی مانند غذاهای دریایی (ماهی آزاد ، ماهی تن و میگو) ، شیر و تخم مرغ (12).

سلنیوم (Se) این عنصر همچنین باعث فعال شدن هورمون های تیروئید می شود. یکی دیگر از خواص شگفت انگیز این ماده معدنی ، ویژگی های محافظتی آن است که از غده تیروئید ما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. آجیل ، ماهی تن ، ساردین ، ​​تخم مرغ و نخود فرنگی برزیل همه مواد مغذی هستند – سلنیوم.

فلز سفید (روی) عملکرد سیمان مشابه عملکرد سلنیوم است تحریک هورمونی کمک می کند فلز پوست همچنین سطح TSH را تنظیم کند. TSH هورمونی است که تیروئید را جهت ترشح هورمون های خود راهنمایی می کند (13).

سبزیجات ، گوشت گاو و مرغ مملو از فلز سفید است و این غذاها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار ندهید (14).

بیایید با ترکیبی از تخم مرغ ها (خوب است از کل استفاده کنیم. زیرا زرده سرشار از ید و سلنیوم و تخم مرغ سفید سرشار از پروتئین است) ، مرغ ، گوشت گاو و ماهی ، بسیاری از سبزیجات (از جمله میوه ، موز ، پرتقال و گوجه فرنگی) استفاده کنید. سبزیجات و دستور العمل های محدودتر و خانوادگی کلم و اسفناج) ، غلات ، محصولات لبنی و آبجو بدون کافئین می توانند یک رژیم غذایی کامل و متعادل را ایجاد کنند.

به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد این سه ماده معدنی می تواند باعث مسمومیت و حتی آسیب بیشتر به غده نخاعی شود. بنابراین از این مکمل های معدنی بدون نسخه خاص استفاده نکنید. به طوری که روی بوم می افتید.

  • بز بزها شکارچیان ماهی هایی هستند که از مغز شما خسته شده اند. در حقیقت ، گواتروژن ها عملکرد طبیعی غده تیروئید را مختل می کنند.

جالب است بدانید که نام این ترکیبات از گواتر گرفته شده است. شاید بدانید که گواتر بزرگ شدن غده تیروئید است. می توان گفت یکی از مشکلات کم کاری تیروئید است (15).

غذاهای موجود در این عبارتند از:

  • سبزیجات خاص مانند کلم ، کلم بروکلی ، کلم پیچ ، کلم پیچ و اسفناج.
  • حاوی میوه ها و سبزیجات نشاسته ای مانند شکر ، نخود فرنگی و توت فرنگی است.
  • سس سویا

به خوبی شناخته شده است که پخت این غذاها خامه را فعال می کند (16). اما در هر صورت ، باید میزان مصرف این داروها را محدود کنید.

  • لطفا از تولید مواد غذایی خودداری کنید. زیرا آنها تا مدت طولانی از لیست غذای شما حذف می شوند. همه ما می دانیم که این غذاها کالری بسیار بالایی دارند و افزایش وزن شما را افزایش می دهند.

4 عامل ضروری برای کم کاری تیروئید :

  • استراحت کافی را فراموش نکنید. زیرا خواب کمتر از 7 تا 8 ساعت با افزایش چربی شکم همراه است.
  • خوب غذا خوردن را تمرین کنید. این بدان معناست که هنگام غذا خوردن به آنچه می خورید توجه زیادی داشته باشید. این به شما در کاهش وزن به دلیل مشکلات تیروئید کمک می کند.
  • با یوگا افسردگی را از بین ببرید و مدیتیشن کنید. پاکسازی درد ، وزن شما را در وضعیت ثبات و سلامت نگه می دارد.
  • به طور متوسط ​​می تواند چربی بدن شما را کاهش دهد. اما نه رژیم کتوژنیک مقدار کمی غذا در رژیم غذایی خود قرار ندهید. زیرا کمبود چربی اشباع باعث کاهش سطح چربی می شود.

من تمام تلاشم را کردم تا تمام اطلاعات و دانش خود را در مورد نحوه زندگی آرام با کم کاری تیروئید با شما در میان بگذارم. اگر تجربه یا اطلاعاتی دارید ، خوشحال می شوم آن را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم تا بتوانیم بیشتر از یکدیگر یاد بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید