کراتین چیست؟ مزایا و مفاهیم آن + نحوه استفاده از خلقت چیست


آنچه در این مقاله می خوانید

 بدن بدون بدن نوک تیز

کراتین به طور طبیعی در توده عضلانی یافت می شود. این ترکیب ، که در سال 1823 توسط یک دانشمند فرانسوی کشف شد ، در بین ورزشکاران محبوب است و یکی از پرکاربردترین مکمل ها برای افزایش حجم عضلات است. این پایان داستان خلقت نیست ، به خواندن ادامه دهید تا بدانید که خلقت چیست و چگونه تولید می شود.

آفرینش چیست؟

کراتین یک پروتئین بی فایده است که از آرژنین ، گلیسین و متیونین گرفته شده است. کبد ، کلیه ها و لوزالمعده به طور معمول روزانه حدود 1 تا 2 گرم پروتئین تولید می کنند. 1-2 گرم پروتئین دیگر از طریق غذا و بیشتر از طریق ماهی و گوشت قرمز به دست می آید.

این مقادیر خلاقیت از غذاهای روزانه تولید شده توسط بدن با یکدیگر ترکیب می شوند تا نیاز طبیعی بدن یعنی 2 گرم خلاقیت در روز را برآورده کنند. کراتین یک ماده مغذی طبیعی در گوشت است که اغلب در گوشت قرمز یافت می شود ، در حالی که به تقویت عضلات ، افزایش قدرت و بهبود فعالیت ورزشی کمک می کند. ساختار اساسی این ترکیب مانند یک اسید آمینه است. بدن به طور معمول از اسیدهای آمینه گلیسین و آرژنین چربی تولید می کند.

کراتین در بدن به شکل یک ترکیب فسفات (کراتین فسفات) است و به عنوان منبع ذخیره انرژی ، به ویژه در فعالیتها و ورزشهای سرعت و حرکت استفاده می شود. اکثر مغازه های خواربار فروشی نیز دارای ماهیچه اسکلتی هستند. 95 درصد تولید به عنوان فسفوکراتین در ماهیچه ها و 5 درصد باقی مانده در مغز ، کلیه ها و کبد ذخیره می شود.

این نوع مکمل به صورت پودر ، کپسول ، قرص جویدنی و قطره در بازار موجود است. اما در ایران معمولاً به صورت پودر در بسته های 120 تا 1000 گرمی دیده می شود. مقدار مونومتری ایجاد در هر قاشق غذاخوری پودر سلولی حدود 5 گرم است.

تقریباً 95 درصد بدن کلیه به بافت به بافت عضلانی تبدیل می شود و با سرعت 2 گرم در روز توسط کلیه ها دفع می شود. توده عضلانی طی دو هفته افزایش می یابد. کراتین همچنین مسئول بهبود عملکرد بدن از طریق ورزش ، افزایش سطح انرژی و تسریع بازیابی است.

نقش آفرینش در بدن

کراتین تولید انرژی را تحریک می کند. آدنوزین تری فسفات یا ATP در متابولیسم و ​​توده عضلانی مهم است. انجام تمرینات با شدت بالا نیاز به ATP بیشتری در عرض چند ثانیه نسبت به آنچه بدن می تواند تولید کند ، دارد. کراتین ذخیره فسفوکراتین بدن شما را افزایش می دهد ، که برای ایجاد ATP جدید در هنگام ورزش استفاده می شود.

در حقیقت ، مصرف 6 گرم پروتئین در روز ، 2 گرم در روز ، می تواند توده عضلانی شما را تا حد زیادی افزایش دهد. تولید اضافی در ماهیچه ها بعداً می تواند برای ساخت ATP مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر نقش پروتئین در انرژی ATP ، می تواند IGF-1 ، کلید مهم رشد ماهیچه ها را افزایش دهد. کراتین همچنین می تواند به شما در کاهش تحلیل عضلات کمک کند. این بدان معناست که شما در طولانی مدت توده عضلانی بیشتری به دست خواهید آورد. کراتین یکی از مکمل هایی است که قدرت و استقامت را نیز افزایش می دهد زیرا می تواند سطح فسفوکراتین را افزایش داده و تولید انرژی ATP را افزایش دهد.

زایمان چه فوایدی دارد؟

  • افزایش قدرت ماهیچه ها
  • افزایش سنتز پروتئین
  • افزایش هورمون های عضله ساز با افزایش آن
  • افزایش بازیابی انرژی انعطاف پذیر در فواصل بین تمرینات با وزنه
  • علاوه بر افزایش چربی بدن ، تأثیر قابل توجهی در افزایش حجم ماهیچه ها دارد
  • دروازه های بی هوازی را در بدن افزایش می دهد
  • پروتئین تجزیه شده را کاهش داده و توده عضلانی را افزایش می دهد
  • با ورزش سریع و شدید ، ضمن کاهش تولید اسید لاکتیک ، از خستگی جلوگیری می کند و مدت زمان ورزش شدید را طولانی می کند.

به طور کلی ، این دارو را می توان در مواقع مورد نیاز برای افزایش وزن و توده عضلانی ، افزایش قدرت و سرعت در حرکات انفجاری و کمک به تولید ATP در بدن استفاده کرد.

ایجاد و افزایش رشد ماهیچه ها

کراتین میوستاتین بالا را کاهش می دهد. میوستاتین پروتئینی است که رشد ماهیچه ها را تنظیم می کند و با محدود کردن رشد ماهیچه ها از هیپرتروفی جلوگیری می کند. مهار میوستاتین باعث افزایش رشد ماهیچه ها می شود. کراتین سطح این پروتئین را کاهش می دهد. میوستاتین در شکلات تلخ نیز یافت می شود ، به همین دلیل در عضله سازی نقش دارد.

شش فایده دیگر کراتین

  • این ماده دارای خواص ضد عفونی کننده است و ممکن است به حفظ سلامت مغز کمک کند
  • طبق مطالعات حیوانی ، می تواند به کاهش اندوه علامتی کمک کند
  • مطالعات نشان داده اند که ممکن است به سلامت قلب کمک کند
  • این می تواند به بسیاری از استخوان ها کمک کند

آثار خلقت چیست؟

تحقیقات زیادی در مورد ایجاد شده است و مطالعات نشان داده است که استفاده از آن عوارض جانبی ایجاد نمی کند. همچنین تعدادی از مطالعات روی ترکیبات مصنوعی انجام شده است که هیچ اثر منفی طولانی مدت بر کلیه ها و کبد نشان نداده است. در واقع افرادی که مشکلات کبدی یا مشکلات دیگر دارند باید برای تغذیه با پزشک مشورت کنند.

برخی معتقدند که ارگانیسم باعث کمبود آب و توده عضلانی می شود ، اما هیچ دانشمندی این ادعا را تأیید نکرده است. در واقع ، مطالعات نشان می دهد که ایجاد مواد مغذی در طول تمرینات مقاوم باعث کاهش توده عضلانی و بهبود آب رسانی می شود.

مکمل کراتین و ریزش مو

کراتین به خودی خود نمی تواند باعث ریزش مو شود ، اما می تواند مستقیماً تحت تأثیر هورمون هایی قرار گیرد که باعث ریزش مو می شوند. مطالعات محدود نشان داده است که کراتین می تواند باعث ریزش مو شود .. در سال 2009 ، یک مطالعه کوچک نشان داد که پس از 3 هفته ریزش مو ، میزان ریزش مو افزایش می یابد. هورمون دی هیدروتستولون (DHT) ، که مستقیماً با ریزش مو ارتباط دارد ، افزایش می یابد. در بدن.

DHT از هورمون دیگری به نام تستوسترون که به هورمون مردانه نیز معروف است مشتق شده است ، اما از تستوسترون م moreثرتر است. چرخه رشد شامل 3 مرحله مختلف است. در مرحله اول ، موها رشد می کنند ، پس از مدتی به مراحل استراحت می روند و سپس می ریزند. هورمون دی هیدروتستولون می تواند به گیرنده های خاصی که در فولیکول های مو وجود دارد متصل شود. این امر باعث کوتاه شدن چرخه رشد مو می شود و واضح است که در این حالت میزان ریزش مو بسیار سریعتر از سرعت جایگزینی آن و موهای جدید روی سر خواهد بود.

علاوه بر این ، برخی از افراد از نظر ژنتیکی مستعد ریزش مو هستند ، اگرچه این حالت در مردان بیشتر از زنان شایع است. تغییرات در جزء AR می تواند فعالیت گیرنده هورمون را در مو افزایش دهد و آنزیمی که تستوسترون را به DHT تبدیل می کند در این افراد قوی تر است و باعث ریزش مو می شود.

بنابراین ، می توان گفت که ارتباط بین استفاده از لیین و ریزش مو فقط سطح این هورمون تولید شده را افزایش می دهد. به خصوص اگر فردی در حال آماده شدن برای ریزش مو باشد ، تأثیر افزایش این هورمون بر بدن و موهای او حتی قوی تر خواهد بود. در این حالت ، کراتین در مردان و زنان می تواند باعث نازک شدن و ریزش مو شود.

شر آفرینش چیست؟

همانطور که گفته شد ، کراتین در بدن از اسیدهای آمینه آرژنین ، گلیسین و متیونین مشتق شده است و مضر آن توانایی بدن در ذخیره این ماده مغذی را کاهش می دهد.

منابع طبیعی خلقت

  • شاه ماهی: حاوی 3-4.5 گرم کراتین در هر پوند است
  • گاو: شامل 2 گرم کراتین در هر پوند
  • ماهی قزل آلا: حاوی 2 گرم کراتین در هر پوند است
  • ماهی تن: حاوی 1.8 گرم کراتین در هر پوند است
  • ماهی کاد: حاوی 35.1 گرم کراتین در هر پوند است
  • شیر: حاوی 0.05 گرم کراتین در هر پوند است

چگونه می توان خلقت را گرفت؟

مکمل های کراتین را می توان با یا بدون بار مصرف کرد. برای بارگیری موجود ، روزانه 20 گرم از مخلوط به مدت 5-7 روز مصرف می شود. 4 وعده از 5 گرم کراتین در روز مصرف کنید. این روش فروش فروشگاه را در مدت زمان کوتاهی افزایش می دهد. زمان بارگیری اولیه توسط فروشگاه های مواد غذایی با سرعت بیشتری نسبت به دوزهای کم افزایش می یابد ، اما تفاوت زمان بارگیری و مصرف فقط 3-5 گرم در روز پس از یک ماه از بین می رود و همه روشها نتایج یکسانی دارند.

روشهای جذب بهتر کراتین

برای افزایش متابولیسم ، می توانید آن را با رژیم غذایی غذاهای مغذی یا پروتئین درمان کنید تا انسولین بیشتری در بدن آزاد شود.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com
شرح
https://www.healthline.com/nutrition/what-is-creatine
https://www.menshealth.com/health/a19515624/creatine-side-effects-what-it-is-what-it-does/


دیدگاهتان را بنویسید