کبد چرب – چیست، چگونه ایجاد می شود، درمان چیست؟

درمان فوری کبد چرب

گزارش‌های کنونی نشان می‌دهد که بیش از یک سوم مردم آمریکای شمالی از کبد چرب رنج می‌برند و درمان نشدن آن می‌تواند به التهاب کبد، سیروز و سرطان کبد تبدیل شود. ذخیره چربی اضافی در کبد خطر ابتلا به دیابت، حمله قلبی،

سکته مغزی، سرطان های خاص و مرگ زودرس. در حالی که این موارد معمولا دیده نمی شوند، چاقی یکی دیگر از علائم بسیار قابل مشاهده کبد چرب است.

با این حال، کبد چرب یک بیماری است و یک بیماری نیست و بنابراین بدون نیاز به قرص های گران قیمت یا جراحی قابل درمان است. می توان آن را معکوس کرد.

پس چگونه یک کبد چرب چرب می شود؟

کربوهیدرات ها قندهایی هستند که بدن برای زنده ماندن به آنها نیاز دارد. قبل از اینکه هر کربوهیدراتی بتواند وارد جریان خون شما شود، ابتدا باید به یک قند تجزیه شود. از تمام انواع قندها، تنها چهار قند (گلوکز، گالاکتوز، مانوز و فروکتوز) می توانند از روده شما به کبد شما منتقل شوند. از چهار قند، تنها یکی، گلوکز، می تواند از کبد وارد گردش خون شود. گالاکتوز و مانوز به سرعت در کبد شما تجزیه می شوند و به گردش خون عمومی شما نمی رسند. فروکتوز به گلیکوژن، شکل ذخیره قند در کبد شما تبدیل می شود. با این حال، کبد می تواند تنها مقدار زیادی گلیکوژن را ذخیره کند. به محض پر شدن ذخایر گلیکوژن، فروکتوز به نوعی چربی به نام تری گلیسیرید تبدیل می شود. اگر مقادیری تری گلیسیرید در کبد شما انباشته شود، دچار کبد چرب می شوید.

قرار است چگونه کار کند؟

همه می دانند که کالری سوزانده شده باید با کالری (با خوردن یا نوشیدن) برابر باشد. این یک تعادل طبیعی خواهد بود و در تبدیل کبد فروکتوز به گلیکوژن برای سوزاندن به عنوان سوخت یا ذخیره به عنوان چربی در تری گلیسیرید منعکس می شود. با کاهش قند خون، تری گلیسیریدها به گلیکوژن تبدیل می شوند و به طور موثر چربی ذخیره شده را می سوزانند. با افزایش قند خون، دیگر نیازی به گلیکوژن نیست و کبد فروکتوز را به چربی تبدیل می کند.

در اینجا مالش است

کبد بر اساس سطح قند خون به طور موثر سوخت یا چربی می سازد. داشتن کبد چرب از پاسخ گیرنده های انسولین در سلول های شما به انسولین جلوگیری می کند که باعث افزایش قند خون می شود که باعث می شود لوزالمعده انسولین بیشتری ترشح کند که باعث می شود کبد قند بیشتری را به چربی (تری گلیسیرید) تبدیل کند که کبد شما را پر از چربی می کند. باعث ایجاد کبد چرب می بینید که این یک حلقه خود تکمیلی است که فقط در صورت عدم کنترل می تواند به مشکلات جدی پزشکی ختم شود.

اگر این روند ادامه پیدا کند، چربی اضافی در بدن، معمولا در اطراف شکم (که منجر به چاقی می شود)، قند خون بالا (که منجر به دیابت می شود)، سطح انسولین و تری گلیسیرید بالا (که منجر به حملات قلبی می شود) و خطر بیشتر سرطان های خاص ایجاد می شود. و بیماری های دیگر

چگونه کبد چرب را درمان کنیم

کبد فقط در صورتی چربی را می سوزاند که به این کار بخواهد. که مستلزم آن است که قند خون کمتر از آستانه ای باشد که بدن می گوید به قند بیشتری نیاز ندارد. لازم نیست آنقدر پایین باشد که بدن هوس قند کند. این اغلب ایده پشت رژیم های کاهش وزن ناگهانی است، اما استرس زیادی بر کبد وارد می کند و ممکن است فقط برای کوتاه مدت موثر باشد.

محدود کردن کربوهیدرات ها برای کسانی که می خواهند میزان چربی کبد چرب خود را کاهش دهند موثرتر از کاهش کالری یا محدود کردن مصرف چربی است. در آزمایش‌های پزشکی، رژیم‌های کم کربوهیدرات نسبت به رژیم‌های کم کالری منجر به کاهش بیشتر چربی کبد چرب و کاهش وزن پایدار طولانی‌مدت می‌شوند. این به این دلیل است که کاهش کربوهیدرات‌ها، به‌ویژه آنهایی که فروکتوز تولید می‌کنند، روشی کندتر اما پایدار برای درخواست از کبد برای سوزاندن چربی به منظور حفظ سطح قند خون سالم است. هدف از محدود کردن مصرف کربوهیدرات حفظ سطح قند خون غیربالا است به طوری که کبد به آرامی بیشتر از آنچه که ذخیره می کند چربی بسوزاند. این همیشه منجر به کاهش وزن آهسته اما مداوم می شود تا زمانی که به وزن متعادل و ایده آل خود برسید.

ما چطوری می تونیم این کار را انجام بدهیم؟

جزئیات کامل غذاها و نوشیدنی هایی که می توان به طور معمول مصرف کرد و باعث کاهش کبد چرب می شود در راهنمای درمان جامع کبد چرب به نام پروتکل ازرا توضیح داده شده است. این فهرست غذاهایی را که قند خون را بیشتر از سایرین افزایش می‌دهند، و آن‌هایی را که به راحتی می‌توان با سایر مواد غذایی رایج جایگزین کرد، توضیح می‌دهد تا رژیم غذایی شما به جای تلاش برای گرسنگی دادن به خود، حفظ سطح قند خون سالم باشد.

برخی از نکات سریع که هر کسی می تواند برای کاهش کبد چرب استفاده کند عبارتند از:

  • از تمام نوشیدنی های شیرین خودداری کنید
  • آب میوه را کاهش دهید
  • قند سفره
  • غذاهای تهیه شده از آرد را کاهش دهید
  • مقدار زیادی سبزیجات، انواع توت ها، لوبیا، آجیل بخورید
  • ماهی بخور
  • مصرف گوشت به خصوص گوشت های پخته شده را کاهش دهید

به کامنت‌ها توجه کنید تا بجای قطع کردن، کاهش دهید. این مهم است همانطور که در جای دیگر توضیح دادم.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر