کاهش وزن و فست فود


راه های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد. یکی از روشهای رایج در سالهای اخیر ، روزه است. این رژیم غذایی شامل روزه داری منظم و کوتاه مدت یا دوره ای با مصرف کم یا بدون مصرف غذا است. روزه داری منظم همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت و بیماری های قلبی مانند فشار خون پایین و قند خون را افزایش دهد. روشهای مختلف روزه داری متناوب یا رژیم روزه داری وجود دارد. محبوب ترین آنها در این مقاله بررسی شده است.

روش سریع تجویز 5: 2

با این روش معمولاً پنج روز در هفته غذا می خورید. و در دو روز آینده هفته ، کالری دریافتی خود را یک چهارم نیاز روزانه خود کاهش می دهید. می توانید روزهایی را که روزه می گیرید انتخاب کنید. توجه به این نکته ضروری است که عادات غذایی منظم در روزهای پر کالری دلیل نمی شود که همه چیز را بخورید. البته محدود کردن 500 کالری در روز آسان نیست ، حتی اگر فقط دو روز در هفته باشد. علاوه بر این ، مصرف چند کالری می تواند باعث احساس بیماری یا خستگی در بیمار شود.

روش 16/8

این برنامه مصرف غذاها و نوشیدنی های پرکالری را به مدت 8 ساعت در روز محدود می کند. این امر مستلزم اجتناب از غذا در 16 ساعت باقی مانده از روز است. مطالعات نشان داده است که محدودیت غذایی به عنوان یک روش 16/8 برای جلوگیری از فشار خون بالا و کاهش وزن است. خوردن بیش از حد غذاهای سبک یا ناسالم در پنجره 8 ساعته می تواند اثرات مثبت روش 8.16 را تغییر دهد. بنابراین ، یک رژیم متعادل باید شامل میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، چربی های سالم و پروتئین ها باشد.

اداره دولتی

بخور ، نخور ، بخور

شما یک یا دو روز متوالی در هفته از وعده های غذایی غذا نمی خورید یا 24 ساعت ناشتا هستید. می توانید یک هفته رایگان غذا بخورید ، اما توصیه می شود این روزها خوب غذا بخورید و پرخوری نکنید. روزه داری تا 24 ساعت می تواند منجر به تغییرات متابولیکی شود که منجر به مصرف چربی به جای گلوکز می شود. اما اجتناب از غذا به مدت 24 ساعت به قلب قوی نیاز دارد و ممکن است در نهایت منجر به پرخوری و مشکلات خوردن شود.

روزه دیگر

با این روش ، شما یک روز در بین روزه می گیرید ، اما می توانید در روزهای روزه داری هر چه می خواهید بخورید. برخی از جزئیات این رژیم شامل یک تغییر راهنما است که شامل خوردن تقریباً 500 کالری در روزهای ناشتا است. روزه گرفتن یک روز در میان می تواند قدرتمند باشد ، خوردن زیاد در روزهای روزه نیز وسوسه کننده است. چه با بازنگری برنامه روزه داری و چه در برنامه اولیه شروع کنید ، بهتر است از رژیم غذایی سالم پیروی کنید ، غذاهای پر پروتئین و مکمل های کم کالری بخورید تا احساس رضایت کنید.

قهرمان مدیریت

رژیم غذایی رزمندگان بر اساس سنت های رزمندگان باستان است. این شامل خوردن وعده های غذایی کوچک به مدت 20 ساعت در طول روز و سپس خوردن غذای ناسالم ، سالم و مفید مورد علاقه شما در پنجره 4 ساعته در شب است. تا مقدار کمی از محصولات لبنی ، تخم مرغ آب پز ، میوه ها ، سبزیجات و آب بدون کالری در روزه 20 ساعته مجاز است. رعایت رژیم غذایی مهم ممکن است دشوار باشد زیرا کالری دریافتی خود را به 4 ساعت در روز محدود می کنید. همچنین ممکن است با عادات غذایی نامناسب همراه باشد.

هورمون ها چگونه بر رژیم غذایی سریع تأثیر می گذارند؟

وقتی چیزی نمی خورید ، بدن تغییراتی ایجاد می کند تا انرژی خود را برای ذخیره آن آزاد کند. به عنوان مثال می توان به تغییرات در فعالیت استرس و همچنین تغییرات زیاد در سطح بسیاری از هورمون های مهم اشاره کرد. سطح بیمه در طول غذا افزایش می یابد و در طول روزه داری به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. انسولین پایین چربی سوزی را آسان تر می کند. عصب نوراپی نفرین را به سلول های چربی آزاد می کند ، چربی را به چربی آزاد تجزیه می کند و برای انرژی می سوزاند.
هورمون دیگری که در ابر جایگزین می شود ، هورمون رشد (HGH) است که سطح آن را می توان تا پنج برابر افزایش داد. در ابتدا تصور می شد که HGH به سوزاندن سریعتر چربی کمک می کند ، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که ممکن است نشان دهد مغز انرژی را جمع می کند و کاهش وزن را دشوارتر می کند.

آسان

برای بسیاری ، یکی از مزایای مهم رها نکردن فست فود سادگی آن است. به جای شمارش کالری ، فقط به ساعت نگاه کنید. بهترین رژیم غذایی نمونه ای است که می توانید برای مدت طولانی به آن پایبند باشید. اگر روزه داری دوره ای پیروی از یک رژیم غذایی سالم را آسان کند ، مزایای سلامتی و مراقبت طولانی مدت از وزن مشخص خواهد شد.

بیایید آشنا شویم: مولتی ویتامین معدنی Vital Tone

چگونه می توان از رژیم غذایی فست فود سود برد؟

کیفیت غذا: سعی کنید بیشتر غذاهای کامل بخورید و مجرد باشید.
کالری: سعی کنید در طول دوره های غیر روزه داری معمولی غذا بخورید ، بیشتر از این که کالری هایی را که در روزه داری از دست داده اید جبران کنید.
ثبات: مانند سایر روشهای کاهش وزن ، اگر می خواهید این روش م effectiveثر باشد ، باید از آن به مدت طولانی استفاده کنید.
صبر: بدن شما ممکن است مدتی طول بکشد تا در طول روزه داری تنظیم شود. سعی کنید در رژیم غذایی خود قرار بگیرید.
ورزش: اگر می خواهید چربی بدن خود را از دست بدهید و توده عضلانی بدون چربی را حفظ کنید ، باید ورزش کنید.

نویسنده: طیبه رفیعی
منبع: خط سلامت

دیدگاهتان را بنویسید