کاهش وزن از طریق رژیم غذایی چگونه با رژیم غذایی وزن خود را افزایش دهیم؟


قدرت فقط در کاهش وزن نیست. برخی از افراد ممکن است از ترس اضافه وزن دچار اضافه وزن شوند. با این حال ، پوست اضافه وزن و چاق می تواند سلامت ما را به خطر بیندازد. اگر این موضوع را به خوبی درک کرده اید ، مطمئناً سعی می کنید به طور متعادل وزن خود را افزایش دهید. راه های زیادی برای افزایش وزن وجود دارد ؛ اما همانطور که می دانید ، افزایش وزن به اندازه کاهش وزن دشوار است. در این مقاله می خواهیم در مورد اصول صحیح و اساسی افزایش وزن با شما عزیزان صحبت کنیم. و به ما بپیوندید.

کاهش وزن غذا

برای افزایش وزن به چند کالری نیاز داریم؟

بدن ما برای انجام فعالیتهای روزانه خود به 30 کالری در هر 1 کیلوگرم وزن بدن نیاز دارد. این بدان معناست که ، برای مثال ، یک فرد 60 کیلویی برای انجام فعالیت های عادی روزانه خود به 1800 کالری در روز نیاز دارد. وقتی این مقدار کمتر از 1800 کالری باشد ، فرد سقوط می کند. یعنی بدن برای زنده ماندن از ذخایر خود استفاده می کند. به طور مشابه ، وقتی بیش از 1800 کالری در روز می خورید ، بدن شما به سمت چاقی حرکت می کند.

آیا درک کافی از مفهوم کالری برای ایجاد رژیم افزایش وزن دارید؟

. این سوال بسیار مهمی است بسیاری از مردم فقط به “کالری” غذا گوش می دهند. با این حال ، کالری باید فقط یک پوسته سفید باشد. البته نوع رژیم نیز بر وزن و کاهش وزن تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، چربی ها نسبت به پروتئین ها بر اندازه تأثیر بیشتری دارند. و البته ، 500 کالری در روز نان بیشتر از 500 گرم مرغ ارزش چربی دارد. شاید در این مورد کمی سخت باشد. اما با خوردن بیشتر هویج می توانید وزن بیشتری افزایش دهید.

کاهش وزن غذا

بهترین برنامه چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که رژیم غذایی مناسب برای افزایش وزن چیست؟ رژیم هایی که برای افزایش وزن طراحی شده اند بسیار ساده تر از رژیم های کاهش وزن خواهند بود. ابتدا باید با گروه های مختلف اجتماعی آشنا شوید. در ادامه انواع رژیم های غذایی را به شما معرفی می کنیم:

  • کربوهیدرات: هر گرم چربی حاوی 4 کالری است.
  • پروتئین: هر گرم پروتئین حاوی 4 کالری است.
  • چربی: هر گرم چربی 9 کالری دارد.
  • ویتامین ها: هر گرم ویتامین حاوی 0 کالری است.
  • نمک و مواد معدنی: این گروه همچنین 0 کالری دارد.
  • آب: این آب 0 کالری دارد.

همچنین ، می توانید بر اساس گروه هایی که در طول روز می خورید کالری بیشتری بسوزانید. بله ، همانطور که در قسمت اول اشاره کردیم ، نسبت چربی سوزی بیشتر از همه گروه های غذایی است. بنابراین ، برای افزایش وزن ، توصیه می شود که چربی بیشتری مصرف کنید.

غذایمان را وزن کنیم

چه مواد مغذی باید در رژیم غذایی ما گنجانده شود؟

همچنین ممکن است به دنبال غذاهایی باشید که شما را چاق تر از غذاهای دیگر می کند. معمولاً به شما توصیه می شود برای افزایش وزن 9 غذا را فراموش نکنید. اولین عنصر تخم مرغ است. تخم مرغ دارای کالری بسیار بالایی است و می تواند به اندازه و سلامت بدن کمک کند. قسمت دوم کره بوقلمون است. حاوی مقدار زیادی پروتئین است و به اندازه آن کمک می کند. بهتر است هنگام خوردن گوشت ، اجزای پرچرب را در رژیم غذایی خود قرار دهید. همچنین لوبیا کالری بالایی دارد و می تواند برای بدن مفید باشد.

برخی از میوه ها مانند موز کالری بالایی دارند. همچنین ، برای سلامت بدن و تامین مواد مغذی و ویتامین های مختلف ، باید سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید. غلات کامل مانند ماکارونی ، برنج قهوه ای و غلات کامل را نباید از رژیم غذایی خود حذف کنید. در پایان ، مطمئناً باید مطمئن شوید که روغن های سالم مانند روغن زیتون و شیر کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

دوستان عزیز ، هراز ، نظر شما در مورد افزایش رژیم غذایی چیست؟ برای افزایش وزن چه روشی را پیشنهاد می کنید؟ اطلاعات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید ما مشتاقانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما دوستان عزیز هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید