چگونه خستگی را برطرف کنیم


پتو گرم

سعی کنید از یک دستمال گرم برای پاک کردن چشم های خسته و دردناک خود استفاده کنید. کمپرس گرم می تواند:

  • رطوبت را اضافه کنید
  • درد آسان
  • افزایش گردش خون
  • تسکین اسپاسم عضلات

قبل از شروع دستان خود را بشویید تا از ورود باکتری به چشم جلوگیری شود. پارچه را در آب جوشانده فرو کنید. (برای عقیم سازی) و اجازه دهید تا سرد شود. سپس آن را به مدت 5-10 دقیقه یا تا زمانی که پزشک توصیه کرده است روی چشم خود قرار دهید.

نور و صفحه نمایش دستگاه را تنظیم کنید.

اگر دچار خستگی چشم هستید  نور صفحه نمایش های تلویزیون ، رایانه ها و دستگاه ها را تنظیم کنید تا از خستگی چشم جلوگیری شود.

وظایف مختلف نیاز به انواع مختلف نورپردازی دارد. در حالی که شما تلویزیون تماشا می کنید روشن تر نشان دادن اتاق باعث می شود که چشمان شما راحت تر دیده شوند. هنگام مطالعه ، نور را پشت سر خود قرار دهید و آن را به صفحه نشان دهید. از چشم شما روی صفحه دیجیتال روشنایی را متناسب با سطح نور اطراف تنظیم کنید. همچنین کنتراست صفحه را تنظیم می کند تا چشم شما خسته نشود.

استفاده از عینک کامپیوتر

استفاده از عینک رایانه ای ممکن است به شما در جلوگیری از خستگی هنگام کار با رایانه کمک کند.

با این عینک چشمان شما می توانند در فاصله ای از صفحه کامپیوتر متمرکز شوند. تقریباً 20-26 اینچ با صورت شما فاصله دارد. برخی از آنها دارای لنزهای تخصصی هستند که به شما امکان می دهد فوکوس را بین فواصل نزدیک ، متوسط ​​و دور به سرعت تغییر دهید. قبل از رفتن به خرید درک کنید که عینک کامپیوتر عینکی نیست که نور آبی را مسدود می کند. الزامات مسدود کردن نور آبی ممکن است باعث شود احساس راحتی بیشتری داشته باشید. اما همیشه مانع از خستگی چشم نمی شود.

کف دست شما

کف دست خود را در فواصل منظم روی چشم ها قرار دهید.  می تواند به آرامش چشم ها کمک کند.

متخصصان چشم این تکنیک را با یک درمان جایگزین به نام The Bates Method ، که از چشم پزشک ویلیام بیتس نامگذاری شده است ، مرتبط می دانند. او از خود می پرسید که آیا عینک تنها راه تصحیح بینایی فرد است؟ تحقیقات نشان داده است که روش وی بینایی را اصلاح نمی کند. اما استفاده از کف دست می تواند به رفع خستگی کمک کند. دست خود را روی چشمان بسته خود بگذارید. به کره چشم فشار نیاورید. ایده این است که این می تواند به آرامش چشم شما کمک کند.

تنظیمات رایانه خود را تغییر دهید

مطمئن شوید صفحه کامپیوتر شما در ارتفاع و فاصله کافی از چشم شما قرار دارد تا خطر خستگی چشم کاهش یابد.

ترفندهای کوچک می تواند تغییر چشمگیری در چشم شما ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که صفحه نمایش شما در حدود یک بازو (20 تا 26 اینچ) از صورت شما فاصله دارد. مرکز صفحه باید کمی زیر سطح چشم (4-5 اینچ) باشد و به شما این امکان را می دهد که صندلی را بتوانید بالا و پایین حرکت دهید. اندازه فونت را طوری تنظیم کنید که از چشمک زدن جلوگیری کنید. و برای کاغذ چاپ شده از نگهدارنده سند در کنار مانیتور خود استفاده کنید. این امر میزان حرکت چشم های شما را محدود می کند.

چای کیسه ای را امتحان کنید

قرار دادن گل های بابونه سرد یا چای کیسه ای معمولی روی چشم ها می تواند به تسکین و کاهش پف کمک کند.

چای کیسه ای مفیدتر از نوشیدنی های گرم است. آنها همچنین به عنوان یک کمپرس سرد تسکین دهنده برای چشم شما عمل می کنند. بعد از اینکه چای بابونه یا چای معمولی را دم کردید کیسه را در یک ظرف تمیز در یخچال قرار دهید. وقتی سرد شدند روی پلک ها بمالید تا به تسکین چشم و کاهش پف کمک کند. اطمینان حاصل کنید که صورت و دستان خود را خوب بشویید و لنزهای تماسی خود را بیرون بیاورید. و اجازه ندهید چای وارد چشم شما شود.

تمرینات چشمی انجام دهید

تمرینات چشمی ممکن است به کاهش خستگی چشم کمک کند.

چشمان شما عضلانی هستند و می توانند از ورزش نیز سود ببرند. این را امتحان کنید: انگشتان خود را چند اینچ از چشمان خود دور کنید و روی آنها تمرکز کنید. سپس روی فاصله تمرکز کنید. و به انگشت خود برگردید چند بار این کار را تکرار کنید ، یا چشمان خود را ببندید و به سمت سقف بپیچید. و روی زمین افتاد نگاه راست سپس چپ این تمرینات ممکن است به کاهش خستگی چشم کمک کند. اما باعث تقویت عضلات چشم شما نمی شود.

خواب

به طور منظم استراحت کنید و روی اجسام دور تمرکز کنید تا خطر خستگی چشم کاهش یابد.

کارشناسان می گویند وقتی از دستگاه های دیجیتال استفاده می کنید شما باید به طور منظم استراحت کنید. آنها قانون 20-20-20 را توصیه می کنند. 20 ثانیه استراحت کنید تا هر 20 دقیقه چیزی را 20 فوت دورتر تماشا کنید.نکته دیگر: هر 2 ساعت زمان نمایش روی صفحه. به چشم های خود 15 دقیقه استراحت دهید.

کیفیت هوای خود را بهبود بخشید

از مرطوب کننده برای مرطوب نگه داشتن چشم ها و جلوگیری از خروجی هوا و دود استفاده کنید.

وقتی چشم ها خشک می شوند ، احساس خستگی بیشتری می کنند. از مرطوب کننده برای مرطوب کردن هوا و چشم خود استفاده کنید. سطح رطوبت حداقل 45 is بهترین است.همچنین ، ترموستات را تنظیم کنید یا آن را از دریچه هوا دور کنید تا هوای خشک از صورت شما خارج شود. اگر سیگار می کشید درباره ترک سیگار سخت فکر کنید.

اشک مصنوعی یا اشک واقعی را امتحان کنید.

برای تسکین خشکی و خستگی چشم ، اشک مصنوعی یا واقعی را امتحان کنید.

قطره یا قطره چشم بدون نسخه می تواند به تسکین خشکی و خستگی چشم کمک کند. حتی زمانی که چشم هایتان احساس خوبی دارند از آنها استفاده کنید تا هیدراته نگه داشته شوند و از بازگشت علائم شما جلوگیری شود. یا اگر می خواهید اشک طبیعی ایجاد کنید به یاد داشته باشید که بیشتر پلک بزنید. به خصوص هنگامی که از دستگاه های دیجیتال استفاده می کنید. ما تمایل داریم در یک دقیقه 15 بار پلک بزنیم. اما وقتی از رایانه استفاده می کنیم این مقدار به 5-7 برابر کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید