چه ماهی هایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که کدام ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است؟ بسیاری از ماهی ها حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند اما ماهی هایی که سرشار از EPA و DHA هستند عبارتند از: ماهی خال مخالی، سالمون، قزل آلا، ساردین، شاه ماهی، ماهی تن و هاکی.

آیا این اسیدهای چرب امگا ۳ مهم هستند؟ بله… برای سلامتی، بدن و ذهن شما بسیار مهم هستند.

غذاهای حاوی روغن ماهی یا مکمل‌های روغن ماهی مورد بررسی قرار گرفتند و مطالعات نشان دادند که EPA و DHA برای سلامتی افراد مفید هستند. مشخص شده است که منابع امگا ۳ ممکن است به بسیاری از شرایط رایج مانند:

o پیشگیری از بیماری قلبی، کاهش خطر تصلب شرایین، کاهش سطح، جلوگیری از آریتمی و مرگ ناگهانی قلبی

o از سرطان جلوگیری می کند و ممکن است از سرطان سینه، روده بزرگ و پروستات جلوگیری کند

o کاهش التهاب

متخصصان سلامت مصرف ماهی های چرب را حداقل دو بار در هفته توصیه می کنند. اما با توجه به نگرانی فزاینده در مورد آب های آلوده، کارشناسان توصیه می کنند که حداقل ۱۵۰ گرم ماهی چرب و نه بیشتر از ۳۰۰ گرم در هفته مصرف کنید.

بهتر است امگا ۳ را به طور طبیعی از طریق رژیم غذایی دریافت کنید، اما اگر غیرممکن است، متخصصان پیشنهاد می کنند که امگا ۳ را با مکمل های روغن ماهی با کیفیت بالا به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

با انتخاب مکمل های اضافی، خطرات سموم معدنی و آلاینده ها را در رژیم غذایی خود از بین می برید. با این حال، هنگام جستجوی یک روغن ماهی باکیفیت، یک کلمه احتیاط وجود دارد.

همه مکمل های روغن ماهی امگا ۳ با کیفیت، خالص و موثر نیستند. بنابراین، هنگامی که یک محصول امگا ۳ پیدا می کنید، کمی تحقیق در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کند.

از آنجایی که اسیدهای چرب امگا ۳ زیادی در قفسه فروشگاه ها وجود دارد، در اینجا مواردی که قبل از خرید باید در نظر بگیرید، آورده شده است. از تولیدکنندگانی که برای تهیه روغن ماهی از ماهی کامل با کیفیت پایین آب می گیرند دوری کنید. چرا؟

از آنجایی که اندام کبد ماهی سموم و آلاینده های معدنی را فیلتر می کند، اگر کبد در فرآیند استرس باقی بماند، تمام سموم همچنان در روغن ماهی وجود خواهند داشت. و اگر هنوز نمی‌پرسید کدام ماهی حاوی روغن ماهی امگا ۳ است، بهترین آن همان چیزی است که در بالا ذکر شد، زیرا ثابت شده است که حاوی بیشترین اسیدهای چرب امگا ۳ با زنجیره بلند است.

بنابراین با بررسی اینکه آیا امگا ۳ ها قبل از تقطیر و تغلیظ مولکولی در فرآیند تصفیه قرار گرفته اند، به دنبال مکمل روغن ماهی خالص و ایمن باشید. این تضمین می کند که محصول امگا ۳ دارای کیفیت داروخانه ای است که شما می خرید.

همچنین، دانستن اینکه آیا در کارآزمایی‌های بالینی مؤثر بوده و مطابق با استانداردهای بین‌المللی کیفیت و خلوص است، ضرری ندارد.

در مورد آن اشتباه نکنید، بسیاری از مردم در مورد ماهی های حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ می پرسند. اکنون که می دانید، به دنبال فواید خوردن ماهی و مصرف مکمل امگا ۳ باشید.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد مکمل های امگا ۳ هستید که برای اطمینان از بالاترین خلوص موجود امروزی تحت یک فرآیند تصفیه و تصفیه قرار می گیرند، امروز از وب سایت من دیدن کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر