چه غلات ، انواع غلات را بشناسید!


غلات چیست؟

وقتی به صبحانه یا میان وعده سالم فکر می کنید ، اغلب به غلات کامل روی می آورید. انواع مختلف غلات یکی از انتخاب های مهم برای سالم ماندن به دلیل مزایای سلامتی آنها و چگونگی تغذیه آنها برای مدت طولانی است.

بسیاری غلات را در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه غذای اصلی و اصلی می دانند. غلات سبوس دار و فرآورده های غلات در حالی که برای سلامتی مفید هستند ، از نظر انرژی ، چربی ، پروتئین و فیبر و همچنین انواع ریز مغذی ها مانند ویتامین E ، برخی از ویتامین های گروه B ، منیزیم و فلزات سفید غنی هستند.

شواهدی وجود دارد که مصرف روزانه غلات کامل ، به ویژه غلات کامل ، ممکن است به پیشگیری از بیماری های شایع مانند بیماری عروق کرونر قلب ، دیابت و سرطان سینه کمک کند. از آنجا که خوردن غلات کامل فواید زیادی برای سلامتی دارد ، توسط بسیاری از متخصصان بهداشت توصیه می شود. علاوه بر این ، طیف وسیعی از غذاهای غلات کامل سریع و آسان است که مردم را برای استفاده بیشتر از این غذاها آماده می کند.

در این مقاله ، شما با انواع غلات و مزایای آن برای سلامتی آشنا می شوید تا بتوانید آنچه را که برای شما و سلامتی شما مناسب است انتخاب کنید.

دانه های کامل چیست و چه فوایدی دارد؟

گندم ، جو ، ذرت ، برنج و سایر محصولات دانه ای نامیده می شود. غذاهایی مانند نان ، ماکارونی و املت برخی از محصولات این دانه ها هستند. محصولات این دانه ها شامل هر دو نوع غلات کامل و دانه های تصفیه شده است. غلات کامل شامل دانه و تفاله (بهاره و پوسته داخلی) است و شامل گندم ، جو ، گندم سیاه ، ذرت ، برنج قهوه ای ، چاودار ، ارزن است. دانه های گواهی شده در آسیاب خرد می شوند و در نتیجه سختی و جوانه زنی از بین می رود.

در این فرایند ، بخش مهمی از تعادل قلب شامل ویتامین های گروه B ، آهن و فیبر حذف می شود و نقش مهمی در بهبود رژیم غذایی ایفا می کند. برخی از نمونه های گندم تصفیه شده شامل آرد گندم ، نان و برنج سفید است. بیشتر دانه های تصفیه شده غنی شده اند ، یعنی به ویتامین B و آهن اضافه می شوند. اما نمی توان فیبر اضافه کرد.

وزارت بهداشت ایالات متحده توصیه می کند که زنان 5 تا 6 وعده غلات در روز و مردان 6 تا 8 وعده مصرف کنند. با این حال ، برخی از کارشناسان بهداشت معتقدند که ما باید تا حد ممکن از دانه ها و حبوبات اجتناب کنیم.

1. سایتو

گندم بزرگترین محصول روی کره زمین است. به دلیل برنامه های آشپزی زیادی که ارائه می دهد ، به غلات محبوب تبدیل شده است. انواع مختلف غلات وجود دارد.

مزایای سلامتی شامل موارد زیر است:
  • چربی کمی دارد و بیشتر اشباع نشده است.
  • سرشار از پتاسیم و فاقد سدیم است.
  • تیامین ، ریبوفلاوین ، نیاسین ، ویتامین B6 (پیریدوکسین) ، فولات و اسید پانتوتنیک یا ویتامین ب اما.
  • آهن ، فلز سفید ، منیزیم ، فسفر و سلنیوم همه موجود هستند.
  • سرشار از چربی (معمولاً نشاسته ای) و چربی های رژیمی است.

اندازه گیری را تنظیم کنید

جو دو سر معمولاً سرشار از بتا گلوکان است ، فیبر محلول موجود در سبوس جو دوسر و لایه آندوسپرم.

فواید جو دوسر برای سلامتی عبارتند از:
  • بتا گلوکان موجود در جو دو سر باعث بهبود کنترل قند خون بعد از غذا می شود.
  • جو دوسر همچنین پاسخ انسولین را افزایش می دهد.
  • جو دوسر به کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

با تشکر

جو دانه ای از آسیا است ، یکی از اولین غلات که به طور گسترده رشد کرده است. جو به دلیل محتوای گلوکز پایین فقط در نان های محدود استفاده می شود. در نتیجه امروزه افراد کمتری در کشورهای در حال توسعه جو مصرف می کنند. با این حال ، این واقعیت که جو سرشار از بتا گلوکان است منجر به استفاده از آن در رژیم های تقویت کننده سلامتی ، به ویژه رژیم های قلبی عروقی شده است.

مزایای سلامتی وی شامل موارد زیر است:
  • سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و سایر خواص گیاهی است.
  • حاوی لیگنان ، گروهی از داروهای التهابی است که با کاهش سرطان و بیماری های قلبی مرتبط است.
  • می تواند سلامت معده شما را بهبود بخشد.
  • بتا گلوکان ممکن است به کاهش سطح کلسترول کمک کند.
  • شما می توانید با کاهش سطح قند خون و افزایش مصرف انسولین ، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهید.

4. سایتو

ذرت یکی از بهترین غلات است. این ذرت زرد روی لپه بالغ است. هنگامی که رسیده و خشک می شود ، به همان شیوه ای استفاده می شود که از غلات دیگر برای تهیه غذاها مانند غلات صبحانه استفاده می شود. ذرت کمیاب است زیرا بدون کمک بشر قابل تکثیر نیست. این یکی از مهمترین مزارع در جهان است زیرا به طور گسترده در تولید مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

در اینجا مزایای ذرت برای سلامتی آورده شده است:
  • فیبر بالای موجود در آن به تقویت تغذیه کمک می کند.
  • ذرت حاوی ویتامین های مهم B و سایر مواد معدنی مهم مانند روی ، منیزیم ، مس ، آهن و منگنز است که برای سلامت کلی شما مهم است.
  • ذرت منبع خوبی از آنتی اکسیدان های کاروتنوئید ، لوتئین و زآگزانتین است که سلامت چشم را تقویت می کند.
  • فیبر غیر قابل تزریق در ذرت می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.
  • تب ذرت همچنین می تواند با افزایش احساس سیری بعد از غذا به کنترل وزن کمک کند.

نقش کل قلب در سلامتی

قلب کامل دارای اثر سلامتی است. این دانه ها دارای فیبر بسیار غنی هستند. رژیم غذایی غنی از غلات کامل بخش مهمی از رژیم غذایی سالم است که در کاهش شرایط بد دانشگاه ، جلوگیری از چاقی ، کاهش خطر بیماری های قلبی ، سکته مغزی و مدیریت آن نقش دارد. قند نوع 2. فیبر موجود در غلات کامل شما را از خوردن کالری بیشتر باز می دارد. داشتن رژیم غذایی سرشار از فیبر به شما کمک می کند تا به کاهش وزن ایده آل خود برسید. فیبر موجود در این دانه ها نیز با کمک به اندازه دهان از بروز زخم جلوگیری می کند.

دانه های کامل غنی از مواد مغذی هستند. انواع ویتامین های B از جمله B1،2،3 ، فولات یا B9 ، برای بسیاری از عملکردهای مهم بدن ضروری هستند. فولات یا اسید فولیک نوعی ویتامین B است که در ساختن سلول های جدید در بدن و جلوگیری از نقایص مادرزادی بسیار مثر است. آهن مسئول انتقال اکسیژن به خون است و منیزیم یک ماده معدنی است که در 300 عملکرد مهم بدن نقش دارد. سلنیوم برای سیستم ایمنی بدن ضروری است و در تنظیم هورمون ها بسیار مفید است. بهتر است روزانه بیش از سه نوع آجیل بخورید. انجمن قلب آمریکا خوردن شش تا هشت وعده غلات کامل در روز ، به ویژه قلب را توصیه می کند.

تفاوت بین تصفیه دانه های چرب و غلات کامل

وقتی غذاهای فرآوری شده می خورید ، مقدار زیادی چربی در بدن شما وجود دارد که سطح قند خون شما را بالا می برد و سپس آن را تضعیف می کند و باعث می شود به سرعت گرسنه شوید و هوس کاذب داشته باشید. برای خوردن بیشتر و افزایش وزن و اندازه بشویید. دانه های تمیز همچنین چربی بدن را افزایش داده و با انسولین و دیابت مبارزه می کنند.

استدلال رایج علیه غلات این است که آنها حاوی داروهای ضد التهابی هستند که اغلب حاوی اسیدهای چرب هستند و سایر موادی که مانع هضم غذا و تجزیه چربی در بدن می شوند. در حقیقت ، این مواد مغذی در میوه ها ، سبزیجات ، آجیل ، هلو ، آجیل و حبوبات نیز یافت می شوند. این مواد شیمیایی مواد معدنی را در غذاهای تخریب شده که وارد معده می شوند به دام می اندازند و از جذب آنها در بدن جلوگیری می کنند. لکتین همچنین می تواند به معده آسیب برساند. اما با انجام کارهایی مانند خیساندن ، تخمیر ، تخمیر و پخت ، اکثر این ناخالصی ها از قلب خارج می شوند.

برخی از غذاها فاقد چربی های اشباع شده هستند ، در حالی که مصرف غذاهای چرب برای کاهش وزن و سیستم ایمنی بدن و محافظت از بدن در برابر بیماری ها مهم است و نه فقط خوردن یا نخوردن آجیل. اما توجه به کاربردهای دیگر در این نوع رژیم مهم است.


بیشتر بخوانید:

رژیم غذایی بعد از تمرین کلید موفقیت است!

آیا نشاسته ذرت فاقد گلوتن است؟

درباره ویژگیهای تیم و انواع آنها بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید