چند نوع رژیم غذایی برای افراد در فرم موجود است


اگرچه مطالعات رژیم غذایی زیادی برای افراد در فرم موجود نیست ، اما مطالعات نشان داده است که بسیاری از غذاها عملکرد ریه و سیستم ایمنی را تقویت کرده و علائم بیماری را کاهش می دهند. برخی از غذاها همچنین مرگ سلولی را افزایش می دهند یا احتمال ابتلا به آن را افزایش می دهند.

آسم یک بیماری نسبتاً شایع است. طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده ، تقریباً 25 میلیون نفر در ایالات متحده به سرطان مبتلا هستند که از هر پنج نفر آنها یک نفر کودک هستند.

بر اساس مقاله ای که در Nutrition Reviews منتشر شده است ، آسم در آفریقایی-آمریکایی ها و افراد زیر طبقه شایع تر است.

مقاله ای که اکنون می خوانید در مورد غذاهایی است که پزشک باید از آنها اجتناب کند و غذاهایی که می توانند علائم را بهبود بخشیده یا از آنها جلوگیری کند ، و همچنین مواردی که می تواند به افراد مبتلا به بیماری های مزمن کمک کند.

غذا می تواند مفید باشد

غذاهای زیر ممکن است برای افرادی که این فرم را دارند مفید باشد.

غذاها یا مکمل های حاوی ویتامین D

شواهد نشان می دهد که کمبود ویتامین D ممکن است شانس حمله در کودکان و بزرگسالان را افزایش دهد. مصرف مکمل ویتامین D می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

ویتامین D عملکرد ریه را بهبود می بخشد و زخم های دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی را کاهش می دهد.

منابع غنی ویتامین D عبارتند از:

  • ماهی های چرب مانند ماهی آزاد ، ماهی تن و ماهی خال مخالی
  • ماهیچه ها
  • موآ
  • خورد
  • سیسی

میوه ها و سبزیجات تازه

رژیم غذایی متعادل و سرشار از میوه و سبزیجات ممکن است شانس شما را برای دریافت مراقبت های پزشکی کاهش دهد.

مقاله منتشر شده در سال 2020 نتیجه چندین مطالعه است که نشان می دهد مصرف زیاد میوه و سبزیجات خطر ابتلا به سرطان را در بزرگسالان و کودکان کاهش می دهد.

بررسی بیش از 80 مطالعه در سال 2017 نشان داد که بین مصرف بیشتر میوه و سبزیجات و کاهش شکل بیماری مانند سرخک ارتباط وجود دارد.

همچنین بخوانید: میوه ها و سبزیجات زیادی در این کمک ها بخورید

ویتامین ها

میوه ها و سبزیجات تازه منابع خوبی از آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C ، ویتامین E و بتاکاروتن هستند که به بدن در مقابله با مواد مضر آسیب رسان بدن کمک می کند.

علاوه بر این ، خوردن میوه و سبزیجات عملکرد ریه را بهبود می بخشد و تکثیر سلولی را تنظیم می کند.

در اینجا لیستی از ویتامین های غنی A وجود دارد:

  • مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت
  • کیوی
  • توت فرنگی
  • طالبی
  • کاغذ قرمز و سبز
  • کلم بروکلی
  • سیب زمینی ولا
  • گوجه فرنگیها

منابع غنی ویتامین شامل:

  • انواع آجیل مانند بادام ، بادام زمینی و فندق
  • گلهای آفتابگردان
  • کلم بروکلی

بتاکاروتن

پرتقال و میوه ها و سبزیجات قرمز حاوی بتاکاروتن هستند. مثلا:

  • هویج
  • سیب زمینی شیرین
  • اسکواش
  • کاغذ قرمز و زرد
  • طالبی
  • آوریل
  • سبزیجات برگ سبز مانند کاهو و اسفناج

فلاونوئیدها و سلنیوم

میوه ها و سبزیجات همچنین حاوی مواد سمی به نام فلاونوئیدها و سلنیوم هستند که دارای خواص ضد التهابی هستند.

بسیاری از میوه ها حاوی فلاونوئیدها هستند. مانند:

  • آپو
  • انواع میوه
  • ایتا
  • دریای سیاه و سبز

غذاهای زیر حاوی سلنیوم هستند:

  • غذای دریایی
  • انواع پرندگان
  • موآ
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی
  • آرتو
  • غلات صبحانه

همه دلها

قلب کامل همچنین به کاهش بیماری های سلولی کمک می کند.

مطالعه ای در سال 2017 نشان داد که خوردن غلات کامل در رژیم غذایی می تواند علائم را کاهش داده و کنترل این بیماری را بهبود بخشد.

غلات کامل شامل چربی کامل ، ماکارونی گندم کامل ، گندم سیاه و جو دوسر است.

همچنین بخوانید: تاثیر چاقی بر آمبولی ریه یا COPD

برای فرم مفید است

از چه غذاهایی باید اجتناب کرد؟

انجمن ریه آمریکا غذاها و نوشیدنی هایی را که ممکن است علائم سلولی را افزایش دهند ، شناسایی کرده است ، از جمله:

غذاهای حاوی سولفیت

سولفیت یک حلال ارگانیک است که معمولاً در فست فودها و نوشیدنی هایی که ماندگاری طولانی دارند مانند الکل ، ترشی ، آب لیمو فرآوری شده ، آب لیمو و میوه های خشک یافت می شود.

سولفیت اضافی در رژیم غذایی اشکال ممکن است علائم بیماری را بدتر کند. انجمن ریه آمریکا هشدار می دهد که غذاهای حاوی سولفیت ، به ویژه شراب ، ممکن است بر روده نیز تأثیر بگذارد. مطالعه ای که در سال 2018 انجام شد نشان داد که شراب سفید می تواند باعث ابتلای افراد به این بیماری شود.

سالیسیلات ها

سالیسیلات ها در بسیاری از چای ها ، قهوه ، غذاهای تند یا غذاهای تند یافت می شوند. در موارد نادر ، برخی از افراد مبتلا به این فرم به این نواحی حساسیت دارند و ممکن است پس از نوشیدن آن علائم مداوم ایجاد شود.

دو مطالعه در سال 2014 نشان داد که آسپرین ، که حاوی سالیسیلات است ، تکثیر سلولی را در برخی افراد افزایش می دهد.

فست فود

یک مطالعه 2013 که مصرف فست فود را در کودکان و نوجوانان مورد بررسی قرار داد ، نشان داد ؛ افرادی که این غذاها را سه بار در هفته یا بیشتر می خورند بیشتر در معرض ابتلا به دیابت و بیماری های دیگر هستند.

باید از عوامل استرس زای دیگر اجتناب کرد

افراد مبتلا به آسم باید هوشیار باشند و از عوامل استرس زایی که باعث ایجاد علائم آنها می شود یا باعث حمله می شود ، خودداری کنند. انجمن ریه آمریکا لیستی از توصیه ها و اطلاعات در مورد محرک های رایج احساسی ارائه کرده است.

  • داروها را می توان بدون تجویز پزشک خریداری کرد. مانند آسپرین و داروهای ضد التهابی
  • آلرژی های غذایی رایج مانند حساسیت به بادام زمینی و سبزیجات
  • آسو ؛ مانند دود سیگار ، دود آتش و شعله های آتش چوب ها را می سوزاند.
  • آب و هوای نامساعد مانند طوفان ، باد ، هوای سرد یا آفتابی
  • آلودگی هوا ، دود ، دود خروجی خودرو و گازهای شیمیایی
  • رعد و برق یا بزاق حیوانات دارای پر یا خز
  • در نواحی خاک ، غلاف ، غلاف بذر و میکروب نشان داده می شود

سایر ابزارهای مفید برای کنترل سیگنال های سلولی

انجمن ریه آمریکا توصیه می کند که بیمار را بدون مراقبت رها کنید. مشورت با یک متخصص بهداشت می تواند به آنها در برنامه ریزی برای جلوگیری از تحریک بدن و مصرف دارو در زمان مناسب کمک کند.

توجه و ضبط سیگنال های مفید به مردم کمک می کند تا بفهمند چگونه از غذاها ، فعالیت ها و محیط هایی که باعث حمله سلول می شوند اجتناب کنند.

چاقی می تواند بیماری را بدتر کند. ورزش و خوردن کمتر چربی و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی به افراد در کاهش وزن کمک می کند.

مقاله ای که در سال 2019 منتشر شد نشان می دهد که عفونت ها نیز می توانند باعث تکثیر سلولی شوند. اقدامات پیشگیری از عفونت مانند شستن دست و واکسیناسیون می تواند خطر ابتلا به عفونت را به پزشک کاهش دهد.

قاب

اگرچه هیچ رژیم غذایی مناسبی برای کاهش یا جلوگیری از شکل وجود ندارد ، اما غذاهای زیادی وجود دارند که می توانند شدت علائم آن را کاهش دهند.

رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات ، چربی کم و غذاهای سرخ شده ، می تواند به تنظیم علائم کمک کند.

بررسی عوامل و علائم فرم و مشورت با یک متخصص می تواند به طور م manageثر در مدیریت بیماری کمک کند.

همچنین بخوانید: غذاهایی که مادام العمر سالم می مانند

دیدگاهتان را بنویسید