چقدر “بستنی” بخوریم؟ – دکتر. رویا خادمیان


به علاوه کیش 958x600 1 - E fia

چقدر “بستنی” بخوریم؟

بستنی کالری بالایی دارد و میزان چربی و قند آن کم نیست ، بنابراین در استفاده از آن باید به نکات زیر توجه کنیم ، هوای گرم و مقدار زیادی عرق و پوست قند ، ما را به سمت استفاده از بستنی سوق می دهد. یک غذای خوشمزه در رنگ ها و طعم های مختلف ارائه می شود ، اما س isال این است که آیا می توانیم به اندازه دلخواه بستنی بخوریم؟ در اینجا چند نکته وجود دارد:

منحصر به فرد برای هر شخص

به طور کلی ، میزان بستنی مصرفی برای هر فرد تا حدی متفاوت است که بر سلامتی تأثیر نمی گذارد. میزان مصرف بستنی در روز بستگی به رژیم غذایی و کالری دریافتی از غذاهای دیگر دارد.

اثرات مفید بستنی

بستنی از شیر ، شکر و سایر افزودنی ها تهیه می شود ، به این معنی که سرشار از پروتئین ، کلسیم ، ویتامین B12 ، ریبوفلاوین و سایر ریزمغذی ها است. اگر یک لیوان شیر بین 3 تا 150 کیلوکالری انرژی به بدن انسان برساند ، همین مقدار بستنی می تواند دو برابر کالری تولید کند.

مناسب برای کودکان و افراد لاغر

بستنی برای بچه هایی که چاق نیستند یا افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند گزینه مناسبی است ، اما سایر افراد باید توجه داشته باشند که بستنی پر کالری می تواند باعث چاقی شود. از آنجا که بستنی سرشار از چربی است ، خوردن آن برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی ، فشار خون بالا و چربی کبد توصیه نمی شود.

طراحی شده برای بیماران دیابتی

افراد مبتلا به دیابت نباید از خوردن بستنی ناراحت شوند ، اما با تنظیم دقیق رژیم غذایی خود توسط متخصص تغذیه می توانند از خوردن بستنی لذت ببرند.

نوشیدنی بستنی برای کودکان

کودکان تا سه سال آنزیم مسئول چربی اشباع شده که منجر به تولید کلسترول می شود را ندارند ، بنابراین والدین نباید نگران مصرف بیش از حد بستنی توسط کودکان باشند ، اما باید مراقب باشند که قبل از غذا بستنی نخورند. زیرا اشتهای کودک را سرکوب می کند.

به بستنی اضافه کنید

کاکائو ، قهوه و شکلات ، که به برخی از بستنی ها اضافه می شوند ، می توانند بر مصرف غذا تأثیر بگذارند. محرک ها و رنگ های موجود در بستنی ها می توانند فشار خون کودکان را افزایش دهند. بنابراین ، کارخانه های بستنی سازی که دارای مواد افزودنی و نگهدارنده حیوانات هستند ، باید هزینه کمتری داشته باشند.

علل سردرد هنگام خوردن بستنی

یکی از متخصصان تغذیه می گوید: خوردن بستنی باعث اختلال در ترشح ناقل های ناقل می شود و می تواند فشار خون را محدود یا منبسط کند که باعث سردرد می شود. بستنی داغ در ایجاد این سردردها بسیار مثر است ، بنابراین بهتر است افرادی که این مشکل را دارند بستنی را نرم کرده و سپس آن را هم بزنند. »

بستنی در رستوران فست فود

بستنی از شیر و خامه پرچرب تهیه می شود و کالری بالایی دارد ، بنابراین غذای بعدی باید به اندازه یک قاشق غذاخوری چربی باشد. همچنین بهتر است افراد بعد از خوردن بستنی میزان شکر مصرفی در وعده های غذایی خود را کاهش دهند.

برای بهره مندی از Dr. رژیم آنلاین رویا خادمیان ، روی این لینک کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید