چرا چاقی بر سلامت شما تأثیر می گذارد؟


چاقی به معنای داشتن چربی بیشتر در ناحیه شکم است. شکم قسمتی از بدن شما بین قفسه سینه و لگن است. به کسانی که پاها را به صورت کناری می گیرند سیب گفته می شود ، زیرا بیشتر چربی بدن در معده و شکم جمع می شود.

اضافه وزن یا چاقی می تواند منجر به مشکلات جسمی بیشتری مانند دیابت نوع 2 ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی شود.

علت چاقی در ناحیه شکم چیست؟

دانشمندان پاسخ دقیقی برای این س knowال نمی دانند ، اما مطالعات دلایل قانع کننده ای یافته اند. برای درک این دلایل ، ابتدا باید بدانید که کاهش چربی از دو جهت متفاوت است.

مقداری از آن در بافت چربی زیر پوست ذخیره می شود. این چربی کوچک مانند چربی در سایر قسمت های بدن عمل می کند ، بد نیست. اما شکم چاق داستان متفاوتی دارد. این چربی احشایی در اطراف اندام های داخلی تجمع می یابد و بسیار بد است. اما چرا بد است؟

پاسخ بدن به استرس را افزایش می دهد

یک نظریه اخیر نشان داد که چربی تنفسی و احشایی پاسخ بدن را در برابر استرس افزایش می دهد. بر اساس این اعتقاد ، فعالیت بیش از حد سیستم عصبی مرکزی و غدد فوق کلیوی منجر به افزایش سطح هورمون های استرس مانند آدرنالین و کورتیزول می شود که منجر به افزایش فشار خون ، قند خون ، وضعیت و خطرات قلبی می شود.

همچنین بخوانید: بهترین روش ها برای کنترل استرس

تجمع سلول های چربی در چنین اندام هایی

سلولهای چربی احشایی سلولهای چربی را به کبد منتقل می کنند. اسیدهای چرب آزاد نیز در لوزالمعده ، قلب و سایر اندام ها تجمع می یابد. در همه این اندامها ، چربی آزاد در سلولهایی یافت می شود که برای ذخیره چربی ساخته نشده اند. در نتیجه ، عملکرد آن اندام مختل می شود و مشکلاتی در تنظیم انسولین ، قند خون ، کلسترول و همچنین عملکرد طبیعی قلب ایجاد می کند.

فعالیت هورمونی ترشحات سلول های چربی

نظریه سوم پیچیدگی عملکرد سلول های چربی یا آدیپوکین ها را مرور می کند. دانشمندان بر این باورند که سلول های چربی مانند عروق غیر فعال کلسیم را مانند چربی جمع می کنند.

اما اکنون مشخص شده است که سلول های چربی علاوه بر ذخیره انرژی زیاد ، پروتئین های زیادی نیز تولید می کنند که وارد جریان خون شده و بر عملکرد سایر اندام ها تأثیر می گذارد. در واقع این آدیپوکین ها مانند هورمون ها عمل می کنند.

بسیاری از آنها مانند فاکتور نکروز تومور (TNF) و اینترلوکین 6 (IL-6) به اختلالات متابولیک ، التهاب و بیماری های قلبی کمک می کنند.

بودبخوانید: چگونه چربی شکم را کاهش دهیم؟

حداقل یک محصول سلول چربی می تواند به ارتقاء سلامت کمک کند:

به نظر می رسد آدیپونکتین باعث افزایش پاسخ انسولین ، افزایش کلسترول خوب و کاهش بیماری های قلبی می شود. سلول های چربی احشایی طیف وسیعی از بدخیمی ها را ایجاد می کنند ، اما تعداد کمی از آنها م effectiveثر هستند.

این سه باور متناقض نیستند؛ همه آنها درباره خطرات چربی احشایی می نویسند و دانشمندان ممکن است در آینده راههای دیگری پیدا کنند. به طور کلی ، مطالعات و یافته های تحقیق به این نتیجه رسیده اند که نارسایی تنفسی بیش از حد یک عامل اصلی بیماری قلبی است.

راههای آسان برای از بین بردن یبوست

برای کاهش چربی اشباع ، نوشیدنی ها را حذف کنید

از خوردن شکر خودداری کنید و شکر بنوشید

غذاهای حاوی قند برای سلامتی مضر هستند. خوردن مقدار زیادی از این غذاها می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. مطالعات نشان داده است که قند اضافه شده بر سلامت متابولیت های سلولی تأثیر منفی می گذارد.

مطالعات متعدد نشان داده است که فروکتوز زیاد می تواند منجر به چاقی معده و تجمع چربی در اطراف معده و کبد شود. نیمی از شکر قند و نیمی دیگر فروکتوز است. وقتی مقدار زیادی قند می خورید ، فروکتوز بیشتری وارد کبد می شود و مجبور می شود به چربی تبدیل شود.

برخی معتقدند که دیابت دلیل اصلی ضعف سلامتی است. این عمل باعث افزایش معده و کبد می شود و باعث مقاومت به انسولین و سایر مشکلات در بدن سلولی می شود.

به نظر نمی رسد مغز به کالری مایع مانند کالری جامد پاسخ دهد ، بنابراین خوردن نوشیدنی های شیرین نیز به دلیل مصرف کالری بیشتر به پایان می رسد.

همچنین بخوانید: بهترین گزینه های دیابت کدامند؟

سعی کنید میزان شکر را در رژیم غذایی خود کاهش دهید و تمام نوشیدنی های شیرین را حذف کنید. همچنین شامل نوشابه ، نوشابه ، آب میوه ها و انواع مختلف قندهای قند دار می باشد.

برای اطمینان از اینکه محصولات خریداری شده شما حاوی قند نهایی نیستند ، ابتدا نام محصول را بخوانید. حتی غذاهایی که به طور سالم فروخته می شوند می توانند حاوی مقدار زیادی قند باشند.

به خاطر داشته باشید که هیچ آسیبی ذکر نشده است که شامل شیرینی میوه ها نباشد ، زیرا میوه ها سالم ترین هستند و فیبر زیادی دارند و هیچگونه عوارضی از افزودن شکر به غذاها ندارند.

2- ورزش منظم

ورزش یکی از بهترین راه ها برای افزایش طول عمر ، سلامتی و پیشگیری از بیماری است. یکی از فواید شگفت انگیز ورزش این است که به کاهش چاقی کمک می کند. این بدان معنا نیست که به تنهایی تمرینات تنفسی انجام دهید ، زیرا از دست دادن چربی در یک قسمت از بدن فقط با انجام یک برنامه ورزشی خاص امکان پذیر نیست.

در یک مطالعه ، تمرینات بر روی ماهیچه های شکم تنها به مدت 6 هفته انجام شد ، اما هیچ تاثیری بر روی باسن یا ماهیچه های شکم نداشت. ورزش های سنگین و قلبی عروقی برای کاهش چربی بدن.

تمرینات ورزشی مانند پیاده روی ، دویدن و شنا می تواند تنگی نفس را تا حد زیادی کاهش دهد. مطالعه دیگری نشان داد که پس از کاهش وزن ، ورزش از افزایش درد شکم افراد جلوگیری می کند ، به این معنی که ورزش برای حفظ وزن مهم است. ورزش همچنین تورم ، قند خون بالا و سایر مشکلات بدن را که باعث ایجاد چربی زیاد در معده می شود ، کاهش می دهد.

همچنین بخوانید: مواد غذایی برای کاهش چربی شکم

3. برای کاهش استرس در زندگی خود بله بگویید!

حتی اگر غذای سالم بخورید و ورزش کنید ، استرس می تواند باعث ایجاد احساس گرسنگی کاذب شود. چطور؟ از آنجا که استرس سطح هورمون کورتیزول را افزایش می دهد ، اشتها را افزایش داده و چربی را ذخیره می کند. دفعه بعد که استرس جدی را تجربه کردید ، یک فنجان چای سیاه بنوشید. مطالعات نشان داده است که این نوشیدنی می تواند سطح کورتیزول را به سطح طبیعی بازگرداند و به کاهش وزن کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید