چرا حتی با ورزش چربی شکم خود را از دست نمی دهید؟ – دکتر. رویا خادمیان


چرا نشستن منظم به کاهش وزن کمک می کند - چرا با وجود ورزش چربی شکم را از دست نمی دهید؟

چرا حتی با ورزش چربی شکم خود را از دست نمی دهید؟

تصور غلطی است که چربی شکم را متعادل کرده و تمریناتی را با تمرکز بر روی این ماهیچه ها انجام دهید که باعث از بین رفتن چربی شکم می شود ، اما متخصصان چربی شکم می گویند شما باید از غذاهای منظم چربی سوز پیروی کنید. و تمرینات قدرتی برای کل بدن ، فقط عضلات شکم است.

در اینجا برخی از باورهای غلط رایج در مورد چربی سوزی وجود دارد:

مصرف نوشیدنی ها:

مصرف هرگونه نوشیدنی گازدار که باعث نفخ می شود راهی برای افزایش مصرف چربی است. به طوری که افرادی که روزانه دو یا چند فنجان نوشابه گازدار می نوشند ، اندازه دور کمر آنها 6 برابر بیشتر از کسانی است که از این نوشیدنی ها اجتناب می کنند.

غذاهای فرآوری شده را تمام کنید:

هرگونه غذای فرآوری شده مانند قندها و چربی های اشباع باید دور ریخته شود. اگر واقعاً می خواهید وزن کم کنید و چربی شکم را از دست بدهید. غذاهای رژیمی حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند که باعث احتباس آب در بدن می شود. علاوه بر این ، میزان چربی های ترانس در هر وعده غذایی باید کمتر از 0.5 گرم باشد ، اما اکثر مردم بیشتر از میزان چربی های ترانس مصرف می کنند.

الکل بنوشید:

اجازه دادن به الکل ، چون حاوی مقدار زیادی قند است ، خود خط کمر و چربی شکم را افزایش می دهد.

از تمرینات قلبی عروقی خودداری کنید:

این تمرینات باید برای از بین بردن تنفس اضافی انجام شود. ورزش قلبی یا 15 تا 60 دقیقه ورزش منظم قلب شما را مجبور به کار می کند و گروه های عضلانی اصلی شما مانند ساق پا ، ران ها و (هر چند برخی از) تمرینات شما مانند شنا و اسکی شامل همه ماهیچه های بدن می شود. تمرینات قلبی عروقی شامل پیاده روی ، دویدن و دوچرخه سواری است. برای انجام این ورزش ها نیازی به عضویت در یک باشگاه ورزشی ندارید ، اما در مواقعی که از ورزش های دیگر استفاده می کنید ، انتخاب وسیعی به دست می آید. شامل استپر ، اسکی ، تردمیل ، قایقرانی و موارد دیگر به

بی توجهی به تمرینات فشرده:

رایج ترین تصور غلط این است که کاردیو از تمرینات قدرتی مهمتر است. با این حال ، تمرینات قدرتی با افزودن ماهیچه ، متابولیسم را افزایش می دهد. هرچه بدن شما بیشتر عضله داشته باشد ، کالری بیشتری می سوزانید ، بنابراین تمرینات قدرتی باید به اندازه کاردیو در اولویت باشند.

به طور کلی از چربی خودداری کنید:

رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع شده از جمله آجیل ، آووکادو ، روغن زیتون و ماهی برای جلوگیری از تجمع چربی در بدن مفید است ، اما نباید از تمام چربی ها به طور کامل اجتناب کرد.

تحت تأثیر رنج شدید قرار گرفته است:

این حالت روانی عامل افزایش وزن و افزایش ذخیره تنفسی است و در اثر اضطراب ناشی از ترشح هورمون های کورتیزول و آدرنال ، خوردن بیش از حد اتفاق می افتد.

معایب مای استفاده کنید چربی چربی:

اگر می خواهید چربی شکم یا کل چربی بدن خود را از دست بدهید ، باید گروه های غذایی پیچیده ای را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا حجم ماهیچه ها افزایش یابد. حدود 45 تا 65 درصد کالری شما باید از غذاهای سالم تامین شود.

پروتئین کافی نیست:

غذاهای سرشار از پروتئین وزن شما را تنظیم کرده و هورمون گرلین را که با احساس سیری و زنده بودن همراه است ، حفظ می کند.

خواب ناکافی:

کمبود خواب و افزایش وزن ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. از نظر علمی ثابت شده است که کاهش ساعات خواب با افزایش دور کمر ارتباط دارد. کمبود خواب نیاز به مصرف مقادیر زیاد غذا و غذاهای فرآوری شده را افزایش داده و متابولیسم را کاهش می دهد.

از نوشیدن چای خودداری کنید:

اگر برای از بین بردن چربی دور کمر و شکم خود مشکل دارید ، چای سبز بنوشید. این نوع چای حاوی ماده ای شیمیایی به نام کاتچین است که در حین ورزش مقدار زیادی چربی می سوزاند.

دیدگاهتان را بنویسید