پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟


پوکی استخوان یکی از بیماری هایی است که بسیاری از افراد در حال حاضر با آن روبرو هستند. در این مقاله می خواهیم شما را با کل این بیماری آشنا کنیم. و به ما بپیوندید.

پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

چه چیزی باعث پوکی استخوان می شود؟

  • افزایش سن ؛
  • کنتی؛
  • الکل و تنباکو ؛
  • ورزش ناکافی ؛
  • کمبود مواد معدنی مانند کلسیم ؛
  • بیماریهای مختلف مانند دیابت ، پرکاری تیروئید ، هیپوگنادیسم و ​​سایر بیماریها.
  • مصرف طولانی مدت داروهایی مانند کورتیکواستروئیدها.

علائم پوکی استخوان چیست؟

متاسفانه پوکی استخوان یا پوکی استخوان یک بیماری بسیار خفیف است. در حالی که می توان در مورد پوکی استخوان آموخت ، راه دیگری برای جلوگیری از آن وجود ندارد. پوکی استخوان باعث شکستگی شدید استخوان های قوی می شود. پوکی استخوان در شکستگی مفاصل رخ می دهد. افراد مبتلا به این بیماری بدون هیچ حرکتی مانند عطسه ، خم شدن و بلند کردن ، بزرگ می شوند. این نشان دهنده پوکی استخوان یا پوکی استخوان است.

پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

چه کسانی بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند؟

پوکی استخوان بیشتر در زنان اولیه شایع است. به همین دلیل است که زنان پس از بی ادبی در مورد استخوان های سالم خود باید مراقب باشند. در همین حال ، استروژن آنها بسیار پایین آمده است. امسال پوکی استخوان بیشتر در زنانی که شکستگی لگن دارند دیده می شود. اگر امسال از پیوند مغز استخوان استفاده کنیم ، خواهیم دید که زنان امسال کاهش قابل توجهی در کاهش استخوان استخوان ران ، لگن و گردن خواهند داشت.

از طرف دیگر پوکی استخوان با دریافت و دریافت کلسیم ارتباط مستقیم دارد. این بدان معناست که اگر فردی در هنگام استفاده از کلسیم بدن به میزان کافی کلسیم نداشته باشد ، ممکن است در خطر پوکی استخوان قرار گیرد. کلسیم در رقابت با پوزو جذب می شود. این بدان معناست که وقتی فسفر در بدن دارید ، جذب کلسیم متوقف می شود. همه نوشابه های گازدار حاوی مقدار زیادی فسفر هستند. بنابراین ، با کاهش فسفر ، استفاده از کلسیم برای مدت طولانی مختل می شود. بنابراین ، افراد معتاد به الکل بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند.

پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

درمان پوکی استخوان

متأسفانه هیچ درمانی برای پوکی استخوان وجود ندارد. با این حال ، می تواند از بیماری جلوگیری کرده و آن را کند کند. زنان قبل از یائسگی باید به جراح مراجعه کنند. از سوی دیگر ، مصرف نوشابه های گازدار حاوی فسفر ، از جمله نوشابه ها ، به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. گنجاندن شیر در رژیم غذایی روزانه می تواند کمک مهمی در تاخیر پوکی استخوان باشد. به گفته پزشکان ، هر فرد باید بین 1 تا 2 لیوان شیر در روز بنوشد. به یاد داشته باشید که کلسیم به تنهایی برای سلامتی کافی نیست. شما همچنین به مقدار کافی منیزیم و ویتامین D نیاز دارید تا 85 تا 90 درصد قند خود را در استخوان های خود جذب کنید. بهترین گزینه برای این کار سم زدایی از شیر غنی شده با ویتامین D است.

دوستان عزیز ، نظر شما در مورد پیشگیری از پوکی استخوان چیست؟ اطلاعات خود را با ما و سایر شرکا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید