ویتامین C ، فواید و مقادیر مورد نیاز آن


اگر ویتامین C کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید ، مکمل های ویتامین C ممکن است به بیماری هایی مانند زوال عقل کمک کند. با این حال ، محققان بیشتری برای درک تاثیر مکمل ویتامین C بر اعصاب سالم نیاز دارند.

پاسخ های نامشخص در مورد ویتامین C

در حالی که داروی C دارای مزایای علمی بسیاری است ، شواهد غیرمستقیمی نیز وجود دارد که با شواهد ضعیف یا فقدان شواهد پشتیبانی می شود. در اینجا برخی از حقایق غیرقابل توضیح در مورد ویتامین C آمده است:
حفاظت از سرما
در حالی که به نظر می رسد ویتامین C شدت سرماخوردگی و زمان بهبود را در بزرگسالان 8 درصد و در کودکان 14 درصد کاهش می دهد ، از آن جلوگیری نمی کند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان
مطالعات اندکی ویتامین C را با کاهش تعداد سرطان ها مرتبط کرده است. با این حال ، چندین مطالعه نشان داده اند که ویتامین C بر خطر ابتلا به سرطان تأثیر نمی گذارد.
در برابر بیماریهای چشمی محافظت می کند
ویتامین C با کاهش خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن مرتبط است. با این حال ، ویتامین C هیچ تاثیری بر روند این بیماری ها ندارد یا ممکن است مضر باشد.

مسمومیت قابل درمان است
اگرچه به نظر می رسد افرادی که در معرض آب سمی قرار دارند دارای سطح پایینی از ویتامین C هستند ، اما شواهد اثبات شده ای از مطالعات انسانی وجود ندارد که ویتامین C می تواند آب سمی را درمان کند.

به طور کلی ، ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که باید از غذا یا مکمل ها دریافت شود. این با بسیاری از مزایای مهم سلامتی مانند افزایش سطح آنتی اکسیدان ، کاهش فشار خون ، جلوگیری از حملات نقرس ، بهبود استفاده از آهن ، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب ، بیماری قلبی و خطر عقب ماندگی ذهنی همراه است.

آیا مصرف بیش از حد ویتامین C عوارض جانبی دارد؟

ویتامین C یک ماده مغذی مهم است که به وفور در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود. مصرف کافی این ویتامین برای حفظ ایمنی مهم است. همچنین نقش مهمی در ترمیم زخم ، استحکام استخوان ها و تقویت مغز دارد. جالب است که برخی می گویند مکمل ویتامین C م thanثرتر از دریافت این ویتامین از طریق غذا است. یکی از رایج ترین دلایلی که افراد از ویتامین C استفاده می کنند.

مصرف بیش از 2000 میلی گرم ویتامین C در روز می تواند باعث ناراحتی های گوارشی از جمله علائمی مانند اسهال و سرگیجه شود.

از آنجا که ویتامین C مصرف آهن را افزایش می دهد ، پرخوری می تواند برای افرادی که به طور کلی دارای مقدار زیادی آهن هستند مشکل ایجاد کند.

مصرف بیش از حد ویتامین C ممکن است میزان اگزالات در کلیه ها را افزایش دهد که می تواند منجر به سنگ کلیه شود.

چقدر ویتامین C کافی است؟
از آنجا که ویتامین C محلول در آب است و بدن مقادیر زیادی را در چند ساعت پس از مصرف دفع می کند ، مصرف زیاد آن به ندرت مشکلاتی را برای بدن ایجاد می کند. در حقیقت ، تقریباً غیرممکن است که تعداد زیادی از غذاهای موجود در رژیم C مشکلی ایجاد کنند. در افراد سالم ، ویتامین C بیشتری نسبت به مقدار توصیه شده که به راحتی از بدن حذف می شود ، حذف می شود. به عبارت دیگر ، شما باید 29 پرتقال یا 13 فلفل بخورید تا به حداکثر مجاز برسید.
با این حال ، افراد در هنگام مصرف مکمل ها بیشتر در معرض مصرف بیش از حد ویتامین C هستند و در برخی موارد مصرف بیش از حد ویتامین C امکان پذیر است.

به نظر می رسد همه عوارض جانبی ویتامین C ، از جمله سنگ معده و قلب ، در صورت مصرف دوزهای بیش از 2000 میلی گرم رخ می دهد. بنابراین ، تنها در صورت تجویز پزشک از مکمل های ویتامین C استفاده کنید.

خلاصه
ویتامین C به طور کلی برای اکثر مردم بی خطر است. به خصوص اگر پسوندی نباشند. افرادی که ویتامین C مصرف می کنند بیشتر در معرض مصرف بیش از حد و عوارض جانبی قرار دارند که بیشتر آنها علائم گوارشی هستند. با این حال ، عوارض جانبی جدی تری مانند آهن اضافی و سنگ کلیه نیز می تواند ناشی از مصرف بیش از حد ویتامین C باشد.

مژده رحمانیان ، عضو انجمن تغذیه ایران
کلینیک زیبایی و لاغری هارمونی

دیدگاهتان را بنویسید